Soteli 2019 kevät OFFICIAL
Kommentit (4087)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhoitaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaasan todistusvalinta tullut. 27 pisteellä sisään
Eipä ollu, sain 28p ja ei oo tullu mitää
Ootko tsekannut opintopolun, sieltä minäkin näin eikä oo mitään viestiä tullut? Tai sitten on käynyt virhe enkä olekaan saanut paikkaa😂 Olen ensikertalainen ja hain sh-linjalle. Vaasa oli mun 5. vaihtoehto.
Sama homma mulla Opintosolmussa lukee kesken ja se on mun viimeinen ja ainoa SOTELI-hakukohde. Oon ensikertalainen. Ootteko aakkosten loppu- vai alkupäässä? Viime vuonna oli joidenkin valintojen kanssa niin, että tulokset tuli tosi eri aikaan eri ihmisille.
Mulla lukee kans Vaasan kohdalla että opiskelijavalinta kesken🤔Vaasa on mun 2.vaihtoehto
VAMKin sivuilla lukee että todistusvalinnan tulokset on julkaistu. Pitää näköjään alkaa tosissaan valmistautumaan siihen pääsykokeeseen..
Jep, onneks se koe kuulemma vitu helppo, ainaki viime vuosien kokeet ollu!:)
Osaatko tarkemmin sanoa millainen koe on? Onko sekin monivalintakoe niinkuin soteli?
Viime vuonna monivalintaa vaan, yks teksti jonka perusteel monivalintaa. Matikka yläaste tasoo, helpompaa ku sotelissa. Ennakkomatskusta pohjautuvat kysymykset laajempia, eli ei mitää nippelitietoo tarvi tietää, saatetaan kysyy esim et mitä RDD tarkoittaa ja sit vaihtoehdot. Eli helppoa ja kivaa pitäis olla😇
Ai niin entä osaatko sanoa minkä pituinen koe on? Ja kuinka kauan sen tekemiseen on aikaa?
Ei oo pitkä koe kun vaan 3 osaa, matikkaa tais olla viime vuon 15 kysymyst, tai nii ainaki frendi ketä teki sen sillo sano. Sit se yks teksti ja ennakkomateriaalist 20 kyssärii. Se koepäivä kesti 5h mut entiiä lukeutuuks siihe se haastattelu kans🤔no mut ainaki 3h aikaa tehä ite koe
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhoitaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaasan todistusvalinta tullut. 27 pisteellä sisään
Eipä ollu, sain 28p ja ei oo tullu mitää
Ootko tsekannut opintopolun, sieltä minäkin näin eikä oo mitään viestiä tullut? Tai sitten on käynyt virhe enkä olekaan saanut paikkaa😂 Olen ensikertalainen ja hain sh-linjalle. Vaasa oli mun 5. vaihtoehto.
Sama homma mulla Opintosolmussa lukee kesken ja se on mun viimeinen ja ainoa SOTELI-hakukohde. Oon ensikertalainen. Ootteko aakkosten loppu- vai alkupäässä? Viime vuonna oli joidenkin valintojen kanssa niin, että tulokset tuli tosi eri aikaan eri ihmisille.
Mulla lukee kans Vaasan kohdalla että opiskelijavalinta kesken🤔Vaasa on mun 2.vaihtoehto
VAMKin sivuilla lukee että todistusvalinnan tulokset on julkaistu. Pitää näköjään alkaa tosissaan valmistautumaan siihen pääsykokeeseen..
Jep, onneks se koe kuulemma vitu helppo, ainaki viime vuosien kokeet ollu!:)
Osaatko tarkemmin sanoa millainen koe on? Onko sekin monivalintakoe niinkuin soteli?
Viime vuonna monivalintaa vaan, yks teksti jonka perusteel monivalintaa. Matikka yläaste tasoo, helpompaa ku sotelissa. Ennakkomatskusta pohjautuvat kysymykset laajempia, eli ei mitää nippelitietoo tarvi tietää, saatetaan kysyy esim et mitä RDD tarkoittaa ja sit vaihtoehdot. Eli helppoa ja kivaa pitäis olla😇
Ai niin entä osaatko sanoa minkä pituinen koe on? Ja kuinka kauan sen tekemiseen on aikaa?
Ei oo pitkä koe kun vaan 3 osaa, matikkaa tais olla viime vuon 15 kysymyst, tai nii ainaki frendi ketä teki sen sillo sano. Sit se yks teksti ja ennakkomateriaalist 20 kyssärii. Se koepäivä kesti 5h mut entiiä lukeutuuks siihe se haastattelu kans🤔no mut ainaki 3h aikaa tehä ite koe
Tääl toine sairaanhoitaja valintakokeen tehny (vamk). Kokees oli siis just noi mitä edeltävä selitti, ei ollu vaikee (helpompi ku soteli :D) et ei kannata turhaa stressaa
Vaasan sh-linja on mun 2. vaihtoehto ja opintopolussa lukee mullakin, että hyväksytty! pisteitä oli 26... heh
26 pisteellä on VAMK:n hyväksytty, jos se on vähintään 2. hakuvaihtoehto. Mulla 26 pistettä ja viimeinen vaihtoehto ja varasijalla. Tosin Opintopolussa lukee kesken. Oman sijoittelun näkee kirjoittamalla osoiteriville ollessaan kirjautuneena Opintopolkuun https:// opintopolku.fi /omatsivut/secure/applications
Vierailija kirjoitti:
26 pisteellä on VAMK:n hyväksytty, jos se on vähintään 2. hakuvaihtoehto. Mulla 26 pistettä ja viimeinen vaihtoehto ja varasijalla. Tosin Opintopolussa lukee kesken. Oman sijoittelun näkee kirjoittamalla osoiteriville ollessaan kirjautuneena Opintopolkuun https:// opintopolku.fi /omatsivut/secure/applications
Mistä tiiät että oot varasijalla? Mulla 27p ja mul lukee vaan et opiskelijavalinta keske
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiiät että oot varasijalla? Mulla 27p ja mul lukee vaan et opiskelijavalinta keske
Niin lukee mullakin. Jos luit tuon jutun loppuun ja oot syöttänyt Chromella tuon linkin siihen Opintopolun hakemus-sivulle, niin näät siellä piitkän koodin ja VAMK:n kohdalla pitäis olla viimeinen tilanmuutos tehty perjantaina ja siellä näkyvät sekä sun jono- että varasija, vaikka siinä perussivulla lukeekin "kesken"
Kai on niin, että ajokortti käy henkilöllisyystodistukseksi..? Passikin on mutta meni just vanhaksi. Olen laittanut viestiä Hamk:in opintotoimistoon mutta vastausta ei ole kuulunut. Eikä sinne voi edes soittaa :(
Vierailija kirjoitti:
Kai on niin, että ajokortti käy henkilöllisyystodistukseksi..? Passikin on mutta meni just vanhaksi. Olen laittanut viestiä Hamk:in opintotoimistoon mutta vastausta ei ole kuulunut. Eikä sinne voi edes soittaa :(
Oletko missään kontekstissa asioinut Suomessa virallisesti, missä ajokortti ei kävisi henkkareista?
Pääsykoekutsussa mulla erikseen mainittiin että:
Ota valintakokeeseen mukaan:
- valokuvalla varustettu virallinen henkilöllisyystodistus (virallisia henkilöllisyystodistuksia ovat passi ja poliisin myöntämä kuvallinen henkilökortti)
Ajokortti ei siis kelpaa virallisena henkilöllisyystodistuksena!!!
Ei hitto.. toimitusajat 2 viikkoa henkilökortille. Valintakoe viikon päästä. Ei helkkari ole totta.
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto.. toimitusajat 2 viikkoa henkilökortille. Valintakoe viikon päästä. Ei helkkari ole totta.
Jaahas, taas yritetään lietsoa paniikkia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu voin kertoa että olen paniikissa ihan oikeasti nyt.
Pikainen googlaus niin ainakin Laurean amk:n sivuilla lukee ihan erikseen että ajokortti ei kelpaa henkilöllisyystodistukseksi. Monessa muussa amk:ssa sanotaan että virallinen henkilöllisyystodistus, ei tarkenneta sen enempää. Mutta niinhän se on että ajokortti ei ole sellainen, sehän muuttu just vuoden alusta.
Poliisi voi erityisestä syystä myöntää henkilökortin myös väliaikaisena. Väliaikaisen henkilökortin myöntämisen edellytykset harkitaan aina tarkkaan ja tapauskohtaisesti.
Henkilölle voidaan hakemuksesta myöntää väliaikainen henkilökortti esimerkiksi siinä tapauksessa, että henkilön henkilöllisyyttä osoittavat asiakirjat on anastettu tai ne ovat kadonneet. Tällöin henkilökortti myönnetään pääsääntöisesti siihen asti, kunnes hän saa uuden henkilöllisyyttä osoittavan asiakirjan.
Väliaikainen henkilökortti annetaan hakijalle poliisilaitoksella välittömästi ja se on voimassa enintään 4 kuukautta. Väliaikaista henkilökorttia varten tarvittavaa passikuvaa ei voi toimittaa sähköisesti vaan hakemukseen on liitettävä kaksi paperikuvaa. Väliaikaisessa henkilökortissa ei ole sähköisen asioinnin mahdollistavaa sirua.
Väliaikaista henkilökorttia ei voi käyttää matkustusasiakirjana.
Yliopiston pääsykokeessa hyväksyttiin vanhentunutkin passi, jos vain on kuvasta tunnistettavissa.
Jos ei muuta ole, mene vanhan passin kanssa. Tuskin sitä valvojaa kiinnostaa niin paljoa...
Googlasin lisää niin väestörekisterikeskuksen sivuilla lukee näin:
"Jatkossa vain passi ja henkilökortti kelpaavat henkilöllisyyden todistamiseen _vahvaa sähköistä tunnistamisvälinettä_ haettaessa"
ja
"Lakimuutos koskee _vain vahvan sähköisen tunnistamisvälineen hakemista_. Ajokortti voidaan siis jatkossakin hyväksyä iän tai henkilöllisyyden todistamiseen monissa erilaisissa asiointitilanteissa."
Laurean sivuilla kuitenkin että:
"Ota valintakokeeseen mukaan:
-valokuvalla varustettu virallinen henkilöllisyystodistus. Virallisia henkilöllisyystodistuksia ovat passi ja poliisin myöntämä kuvallinen henkilökortti. Ajokortti ei ole virallinen henkilöllisyystodistus.
-kirjoitusvälineet"
Että vetoan sitten väestörekisterikeskuksen tietoihin jos ei ajokortti oikeasti kelpaa, en ehdi enää hakea henkilökorttia tässä ajassa.
Anteeksi jos lietson/lietsoin paniikkia, kyse on vain siitä että paniikki iski itselle niin tulin täältä kyselemään.
Vierailija kirjoitti:
Eipä mulla ainakaan toiminut tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu voin kertoa että olen paniikissa ihan oikeasti nyt.
Itsekin luin Laurean sivulta pari viikkoa sitten että siellä ei käy ajokortti. Ajattelin että ei varmaan sit muuallakaan käy. Viime viikolla hain uutta passia ja samana päivänä selvisi että pääsen Tamkiin pääsykokeisiin ja kysyin heti että käykö ajokortti ja sanottiin et ei. Jännä jos jossain vanha passi käy 🤔 kannattaa kyllä hankkia uusi passi koska joka paikassa ei ajokortti enää käy.