Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia pelätä oman lapsen kuolemaa?

Vierailija
18.03.2019 |

Oikeastaan päivittäin se käy mielessä ja saa kyyneleet silmiin ja fyysisen tunteen rintaan.
En uskalla ajatella asiaa pidemmälle kun ihan hirveä ahdistus tulee asiasta.
Joskus unessa näin tapahtuu ja se tuska on ihan hirveä ollut.
En tiedä miksi edes mietin tämmöisiä? Eletään ihan tavallista ja hyvää arkea nelilapsisessa perheessä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mielestäni on normaalia, mutta jos tuntuu, että se on jatkuvasti mielessä, kannattaa miettiä, millainen oma psyykkinen tilanne on noin ylipäätään.

Vierailija
2/9 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se joskus mielessä käy, kun oikein pahat katastrofiajatukset nousevat pintaan. Ja lapsen kuolema olisi minulle pahin katastrofi elämässäni. Onneksi tätä ei tapahdu kovin usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt psykiatrilla juttelemassa näistä peloista, koska ne haittaavat jo arkea. Hän on ollut kovasti sitä mieltä, että nämä pelot juontavat jostain menneisyydestä.

Vierailija
4/9 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, jos ne haittaavat jo arkea. Tietysti vähän kaikki vanhemmat sitä jollain tasolla pelkää, kun lapset alkaa liikkua itsekseen. Mutta, jos siitä tulee ongelma se ei oo enää normaalia.

Vierailija
5/9 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se mielestäni on normaalia, mutta jos tuntuu, että se on jatkuvasti mielessä, kannattaa miettiä, millainen oma psyykkinen tilanne on noin ylipäätään.

No hyvä kuulla.

Kaverini sanoi (hyvällä) että oon ihan pimeä kun tuommoista mietin ja vielä saan kyyneleetkin silmiini.

Liikutun kyllä jos luen jonkun toisen perheen tragediasta enkä voi lukea tuollaisia julkisilla paikoilla lehdistä tai katsoa televisiosta kun kyyneleet vaan virtaa ja tulee se fyysinen tunne, möykky rintaan.

Lapsen kuolema on pahin asia minkä kuvitella saatan. Tuntuu vaan että viime parina vuotena olen tätä asiaa pelännyt tavallista enemmän.

Minulla ei ole aiempia mt-ongelmia ja olen kohta nelikymppinen.

Pelkään myös omaa sairastumista jolloin lapset jäisi ilman äitiä. Minulla on tosi läheiset välit kaikkiin lapsiini.

Ap

Vierailija
6/9 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Olen samanlainen. Äitini sanoikin joskus, ettei sitten tarvi surra, kun on surrut jo etukäteen.

Vierailija
8/9 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapseni tietää kaikki mahdolliset ja mahdottomat vaaranpaikat ulkona ja sisällä mihin voi kuolla. Kerron myös kaikista lasten onnettomuuksista varoittavina esimerkkeinä.

Ollaan luonnollisesti myös harjoiteltu tilanteita joilla joku voi houkutella autonsa viereen tai asuntoon.

En estä lasten liikkumista mutta olen onnellinen siitä että viihtyvät paljon kotona ja lasten kaverit meillä.

Ap

Vierailija
9/9 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä normaalista, mutta mulle arkipäiväistä. Jos alkaisi rajoittaa tai häiritä elämää, epäilisin tarvitsevani apua (esim. neuvolasta tai lääkäristä).

Nyt tuon lisänä olen alkanut pelkäämään omaa kuolemaani (ikinä ennen en ole sitä pelännyt), sillä toista vanhempaa ei lapsellani edes ole.