Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen paikka Oulu on asua?

Vierailija
18.03.2019 |

Olen muuttamassa sinne. Kokemuksia?

Kommentit (143)

Vierailija
141/143 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet viihtyy, minä en oikeastaan. Turhan pitkä talvi ja mitättömän lyhyt kevät. Paljon uskovaisia - ei vain lestoja, vaan myös ihan normiluterilaisia - ja aika vanhoillinen meno esim. kouluissa ja päiväkodeissa. Ruma murre. Ruma kaupunki: keskusta todella ankeaa ja sen ympärillä rumia lähiöitä. Sisäänpäinlämpiäviä ihmisiä, naapurit ei tervehdi, kukaan ei puhu vieraille mitään ja ystäviä todella vaikeaa saada. Hyvää pyörätieverkosto, vaikka opasteita niillä ei juuri ole, joten karttasovellus kannattaa olla.

Minkähän rotunen toi ruma murre?

Vierailija
142/143 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Itä-Tuira huono ole ainakaan. Itse asun ydinkeskustassa.

Tuiran läpi kun kulkeepi niin aina siihen jotain häiriökäytöstä mahtuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/143 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 21 vuotta Oulussa. Multa voi kysyä kysymyksiä jos haluaa. Kaikissa paikoissa on hyvät ja huonot puolensa. Valkean rakentaminen oli tietenkin ihan täysin paskaa ja perus Arinan paikallista tyranniaa. Ikäviä uutisia on saanut lukea paljon Ouluun liittyen ja sieltä on myös julkisuuteen ponnahtanut hahmoja, jotka saa häpeämään Oulun puolesta. Sitä ajattelee Oulua yhä kotikaupunkina, jossa on syntynyt ja kasvanut. On sellainen eräänlainen japanilainen mentaliteetti, että helposti häpeää jos kuulee negatiivisia asioita sieltä, että ette nyt osaa edustaa Oulua. Nousee väkivaltaisia ajatuksia pintaan aina jos joku tuo huonoa mainetta Oululle. Pyrin itse aina olemaan mukava ja kohtelias ihminen. Silti huomaan että Oulua ja monia oululaisia vaivaa joku outo negatiivisuus ehkäpä ylisukupolvista traumaa. Moni oululainen kokee myös alkoholismia ja aivan ihmeellistä grandioottisuutta. Se on varmaan puolustusmekanismi. Paha sanoa mikä sen kaupungin sielua vaivaa ja mistä se ikuinen pessimismi kumpuaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän