Millainen paikka Oulu on asua?
Kommentit (143)
Tykkään Oulusta etenkin talvisin. Löytyy loistavat ja pitkät hiihtolatu verkostot. Talvi pyöräilystä tehty mukavaa ja ei oo ruuhkaa pyöräteillä.
Ihan kiva. Itse asun Kuivasjärvellä ja täällä viihdyn ihan hyvin. Keskustassa käyn kerran viikossa asioilla eikä siellä kyllä yhtn useammin viitsisi käydä. Se on jotenkin näivettynyt ja narkit valtaa joka nurkan. Meri on kiva, mutta sieltä puhaltaa hyytävä tuuli. Lapsettomana en tiedä harrastusmahdollisuuksista yms. Luulisi että peruslajeilla on aika hyvä tarjonta, mutta johonkin harvinaiseen lajiin on varmaan vaikea lähteä syrjäkyliltä. Syrjäkyliä on muuten sitren paljon. Oulu luulee olevansa suurempi kaupunki kuin se oikeasti on. Asukkaita löytyy, mutta vain kuntaliitoksen takia.
Ai niin, keskustan rakennukset RUMIA. Pääkirjastokin aika kamala. Rannan puutalot ovat kauniita, mutta muuten voisi uudistaa.
Onko sinulle sellaista täällä syyttä suositeltu?
Narkkien määrä keskustassa räjähti Valkean myötä. Ai niin ja feissareista ja hesarin myyjistä puhumattakaan... Asun Tuirassa ja Oulun sisällä en muuttaisi mihinkään täältä! En juuri edes käy keskustassa enää, kun täällä on kaikki tarvittava ja sata kertaa rauhallisempaa mitä keskustassa. Hetken aikaa asuin Intiössäkin, mutta Raksilan Jonnejen pärinät kuului sisälle eikä saanut nukutuksi.
Jees b kirjoitti:
Oululaiset kuvittelee olevansa joku Skandinavian ja Euroopan keskuspiste.
Sisäänpäin lämpiävää porukkaa, ovat katkeria etelän kaupunkilaisille.
Haluaisi olla suurempi kaupunki kun on.
Työttömiä täynnä, paljon nuoria (myös työttömiä).
Liikenne kulttuuri on : "en väistä, en anna tilaa".
Joukkoliikenne lakossa monta kertaa vuodessa mistä mistäkin syystä.
Kylmä talvella. Keskusta kuollut.
Edellinen Oulun joukkoliikennettä (eli linja-autoja) koskeva lakko taisi olla 15 vuotta sitten.
Vittuako asut ghetossa! Samanlaisia spugeja ku sinä riittää joka pitäjässä. Pysykää vaan kaukana Oulusta.
Aika mitäänsänomaton. Mielummin muutaisin pk-seudulle, Tampereelle tai Turkuun.
Miten on ap:lla elämä oululaisena sujunut?
Eniten muslimiraizkaajia Suomessa.
Synnyin Oulussa ja jokaisessa muutossa elämäni aikana olen muuttanut aina kauemmaksi ja kauemmaksi kaupungista. Uudellamaalla vasta alkoi helpottamaan. Eli siis paska kaupunni!
avojalakanen kirjoitti:
Lestadiolaisten paljous Oulussa on kyllä osittain myytti. Varmaan heitä on täällä suhteellisesti enemmän kuin esimerkiksi Etelä-Suomessa, mutta sitä ei kyllä käytännössä mitenkään huomaa, paitsi kunnallispolitiikassa. Itse en esimerkiksi tunne yhtään oululaista lestadiolaista, vaikka olen asunut täällä suurimman osan elämästäni ja käynyt täällä kaikki kouluni. Lestadiolaiset pysyttelevät pitkälti omissa porukoissaan, eikä heitä yleensä tunnista lestadiolaisiksi normaalissa kanssakäymisessä.
Sepä se kun niitä on kaikkialla, mutta ovat naamioituneet normaaleiksi.
Vierailija kirjoitti:
Aika mitäänsänomaton. Mielummin muutaisin pk-seudulle, Tampereelle tai Turkuun.
Aina nuo samat vakiovaihtoehdot. On keksittävä jotain omaperäisempää, kuten vaikkapa Kajjaani tahi Pedersöre.
Pilalla, pelkkää paskaa tilalla. Poismuutto suunnitelmissa.
Itsekkin olen nyt harkinnut muuttoa Ouluun suositteleeko ihmiset tällä hetkellä Ouluun muuttoa ja mille alueelle?
Olisikohan Suomen lastentaiskausten pääkaupunki? Tästä pitävät huolen yhdessä sekä paikalliset l-ihmiset, että muualta saapuneet m-ihmiset.
Muuttaessani elämäni aikana useampaan kertaan, minulla on ollut aina vain yksi kriteeri, josta en koskaan periksi anna. Aina kun muutan, uuden asuinpaikan pitää olla edellistä kauempana Oulusta. Elämä on soljunut hyvin eteenpäin tällä periaatteella.
Mitkä sulla on ollut sitten ne päällimmäiset aiheet mistä et Oulussa tykkää?
Joko aloittaja on sopeutunut Ouluun parin vuoden jälkeen?
Tylsä ja harmaa, mitään ilmaistapahtumia ei ole kun muutamat markkinat, tori on turha paikka. Ainainen tuuli joka on talvella hyytävä ja nyt alkukesästäkin. Eli tuulenpitävät vaatteet ehdottomasti hommattava. Hyvät pyörätiet, lunta riittää sekä metsää ja koirapuistoja. Revontuletkin näkyvät riippuen missäpäin asuu. Murre on lammaslaatua ja venyvää, älä vaan ala puhumaan oulun murretta tai sua ei enää ymmärretä. Kesällä ei aurinko laske että pimennysverhot on hyvät, sääskiä riittää.