Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen paikka Oulu on asua?

Vierailija
18.03.2019 |

Olen muuttamassa sinne. Kokemuksia?

Kommentit (143)

Vierailija
121/143 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävä murre,

Mitennii?

Ainua paikka maailmasa, misä puhutaan ihimisten kielellä?

Vierailija
122/143 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ookkonää lesta? Tervetuloa sitten.

Ulkolaisia on paljon, myös rikkaita it-insinöörejä. Narkkeja on vielä enemmän. Kaikki kamasi pöllitään suurella todennäköisyydellä.

Mutta muuten eipä mittään, tervetuloa tänne Suomineidon kainaloon, Ouluun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/143 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ookkonää lesta? Tervetuloa sitten.

Ulkolaisia on paljon, myös rikkaita it-insinöörejä. Narkkeja on vielä enemmän. Kaikki kamasi pöllitään suurella todennäköisyydellä.

Mutta muuten eipä mittään, tervetuloa tänne Suomineidon kainaloon, Ouluun!

Kaikki lähtee joo. Joka ikinen fillari jonka olen omistanu on pöllitty Oulussa. Katalysaattorit lähtee autoista. Jopa aurinkotuolit nyysitään pihalta.

Vierailija
124/143 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muuten mutta uutisista päätellen ei häävi.

Vierailija
125/143 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika karun näköinen. Oulujoen ranta ihan jees ja pikisaari. Melko paljon muistuttaa itäeurooppaa. Kuitenkin poliittisesti oululaiset on aikalailla oikealla, kokoomuspersulinjaa. Ihmekös ku onki niin ankeaa

Vierailija
126/143 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa kaikki muu on hyvää, paitsi talvi ja paikallispolitiikka.

Vierailija
127/143 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteläsuomalaiset luulee, että Oulussa on paljon lestadiolaisia. Voi niitä ollakin, mutta ei sitä käytännössä huomaa, jos ei itse tunne yhtään.

Vierailija
128/143 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun ilmaston on siinä mielessä huono, että kevät alkaa vasta vähän ennen vappua. Talvi tulee toisaalta myöhemmin kuin sisämaassa.

Vierailija
129/143 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oululaiset on leppoisia, myös poliisit.

%3D

Vierailija
130/143 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jees, mutta olen niin epäsosiaalinen, että mulle riittää kun ihmiset jättävät rauhaan.

Vierailija
131/143 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulun ilmaston on siinä mielessä huono, että kevät alkaa vasta vähän ennen vappua. Talvi tulee toisaalta myöhemmin kuin sisämaassa.

Oulussa kevät tulee tosiaan vappuna ja hyvä niin, punkki kausi menee nopeasti ohi. Lokakuussa tulee ensi lumi, talvi kestää puoli vuotta. Parasta Oulussa on just talvi, lyhyt syksy on lämmin. Mutta muuten paska kaupunni niin kuin laulussa sanotaan ja seinässä lukee. Narkit on tullut juoppojen tilalle, toki niitä vielä muutama pyörii keskustassa. Ihmiset on mitä on, auton ulkopuolella mukavia mutta ratissa sitten raivoavat. 

Vierailija
132/143 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti riippuu alueesta missä asuu. Itse asun syrjässä jylkynkankaalla. Yliopisto on tosin pyöräily/lyhyen bussimatkan päässä.

Lestoja on aika paljon. Mutta jos heidän kanssa tulee toimeen niin ei ongelmaa.

Itse viihdyn. Kotini lähellä on mahtavat ulkoilumaastot ja esim. hillasuolle pääsee kesällä 10min kävelyn jälkeen.

Mutta toki jokainen arvostaa sitä mikä tärkeintä itselle. Oulusta löytyy sekä rauhaa että räiskettä.

Vierailija
133/143 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on Tyrnävällä jälleen joku hyväksikäyttö tapaus, ja viellä hyvin nuoreen tyttöön kohdistunut? Luin Oulun jodelista, että seurakunnan omaa väkeä, jopa hautausurakoija? Hyi stna!!!

Vierailija
134/143 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Itä-Tuira huono ole ainakaan. Itse asun ydinkeskustassa.

Vierailija
135/143 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet viihtyy, minä en oikeastaan. Turhan pitkä talvi ja mitättömän lyhyt kevät. Paljon uskovaisia - ei vain lestoja, vaan myös ihan normiluterilaisia - ja aika vanhoillinen meno esim. kouluissa ja päiväkodeissa. Ruma murre. Ruma kaupunki: keskusta todella ankeaa ja sen ympärillä rumia lähiöitä. Sisäänpäinlämpiäviä ihmisiä, naapurit ei tervehdi, kukaan ei puhu vieraille mitään ja ystäviä todella vaikeaa saada. Hyvää pyörätieverkosto, vaikka opasteita niillä ei juuri ole, joten karttasovellus kannattaa olla.

Vierailija
136/143 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ihan hieno, mutta talvella ja muutenkin voi olla kylmä.

9-10kk vuodesta kylmää. 38 vuotta tuolla riitti.

Vierailija
137/143 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipahan noista varastettuista pyöristä mieleen. Pohojosseen päin keskustasta ollaan asuttu yhen 20 vuotta. Pyörät varastettu omakotitalon pihasta jokanen vuorollaan, ja talavella potkurit myös. Vaan yksikkään ei ole kyllä jäänyt löytymättä. Juopot on lähteneet kylältä baarista kävellen ja päättäneet lainata menopelejä matkan varrelta. Aina on löytynyt samasta osasta kylää, ja useasti oikein näkyvälle paikalle jätetty. Tiijä sitten onko meijjän kylän tapa vai vaan hyvvää tuuria, mutta eipä tuosta suurempaa haittaakaan ole ollut. Outo juttu. Viime vuodet pietty kyllä pyörät öiden yli varastossa.

Vierailija
138/143 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoinen Suomi on aina ahdistava paikka, jos siellä asuisi. Lomamatkat pohjoiseen ovat ok. Hyttyset silloinkin riesana. 

Vierailija
139/143 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjoinen Suomi on aina ahdistava paikka, jos siellä asuisi. Lomamatkat pohjoiseen ovat ok. Hyttyset silloinkin riesana. 

Oulu on keskellä Suomea. 

Vierailija
140/143 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eteläsuomalaiset luulee, että Oulussa on paljon lestadiolaisia. Voi niitä ollakin, mutta ei sitä käytännössä huomaa, jos ei itse tunne yhtään.

Kyllä sen huomaa. Työelämässä, harrastuksissa jne. Jokaisella oululaisella tuntuu olevan suvussa lestoja, vaikkei itse olekaan. Lesta-ajattelusta ei pääse irti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi