Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen tyttären rahahanat kiinni - seurasi järkyttävät raivarit!

Vierailija
17.03.2019 |

Tärisen vieläkin. Tytärpuoli huusi naama punaisena ja paiskoi tavaroita. Pakko avautua edes jossain. Samaa kokeneet tai ihan kuka vaan saa kommentoida. Toivon kuitenkin vähän empatiaa, koska päivä on ollut ihan hirveä. Mieheni eritoten on ottanut tämän raskaasti. Ja minä raukka olen junassa menossa työmatkalle!

Olemme olleet aviossa 11 vuotta ja meillä on kaksi yhteistä lasta alakouluiässä.

Perheeseemme kuuluu myös tytär miehen entisestä liitosta, 22-vuotias opiskelija. Avioliittomme alkuvaiheessa tyttö oli isänsä luona vain 2 vkl kuussa ja loma-aikoina. Kun hänen äitinsä aloitti uuden suhteen tahollaan, tyttö muutti meille asumaan ja tapasi äitiään harvoin.

Kaikki on mennyt hyvin ja tyttö on ollut ihan
Hyvä isosisko pikkuveljilleen. Hän on kyllä aina ollut hyvin vaativa ja koetellut meidän hermoja. 9:llä hänet sijoitettiin kuukausiksi, kun hän likkui huligaaniporukoissa, osallistui väkivaltaisiin mielenosoituksiin ja tempauksiin, joita tuolloin 2012-13 oli paljon, ja joutui siksi poliisin kanssa tekemisiin. Lukio meni ihan hyvin, kun tyttö malttoi pysyä poissa pahimpien huligaanien seurasta.

Tyttö pääsi sitten yliopistoon opiskelemaan mutta opinnot eivät ole sujuneet. Opintoviikkoja ei kerry, pääaineet ja tiedekunnatkin vaihtelee lähes joka lukukausi. Opintorahaa ei sitten vuodenvaihteen jälkeen enää maksettu ja jotain jo maksettujakin ollaan karhuamassa takaisin. Tyttö tykkää matkustella ja on ollut vapaaehtoistyössä kolmena kesänä Afrikassa ja Keski-Amerikassa. Näistä hän ei saanut mitään palkkaa, vaan matkat ja eläminenkin oli kustannettava itse. Olimme kaikesta iloisia, kun tuntui, että tyttö on löytänyt hyödylkustä tekemistä.

Ja nyt pääsen asiaan. Mieheni ja tytön isä sai sairaskohtauksen puolitoista vuotta sitten ja joutui jäämään pois työelämästä toimittuaan yrittäjänä. Hänen firmansa toiminta loppui kuin seinään, nyt odotellaan eläkepäätöstä ja maksetaan yrityksen vanhoja laskuja. Siten mieheni tulot ovat vain murto-osa entisestä. Minulla on hyvä palkka, mutta koska olen nyt lähes yksin vastuussa kahden pienen lapsen ja miehenikin elatuksesta, emme voi enää elättää mieheni aikuista tytärtä.

Tähän asti mies ja viimeisen vuoden lähinnä minä olemme maksaneet tytön kaikki laskut ja antaneet käyttörahaa, ostaneet lentoliput ym. Enää se ei ole mahdollista ja totta puhuen en halua kustantaa aikuisen työkykyisen ihmisen elämää.
Tyttö asuu isänsä omistassa asunnossa ja saa asua edelleenkin niin kauan kuin meidän on ihan pakko myydä se mutta yhtiövastikkeen verran hän kyllä saisi maksaa vuokraa.
Kun tänään käytiin taas näitä asioita läpi, tyttö sai kauheat raivarit ja alkoi syyttää minua isänsä ja hänen elämän pilaamisesta. Riitaa kesti tunteja kunnes minun piti lähteä työmatkalle. Mies oli ihan onneton ja pois tolaltaan.

Ymmärrän tytön pettymyksen. Hän toivoi pääsevänsä taas kesäksi Nicaraguaan ja myöhemmin syksyllä Kuubaan. Heinäkuussa olisi Lontoossa mielenkiintoinen Marxismiseminaari ja opiskellakin pitäisi, että niitä opintopisteitä tulisi edes muutama tältä vuodelta. Nyt pitää olla vapaaehtoistyössä ennen eduskuntavaaleja jne jne.
Mutta pakko minun oli vaan sanoa tytölle, että sinun pitää nyt etsiä töitä. Mies jäi kyyneleet silmissä istumaan nojatuoliin ja pojat pyysi päästä yökylään naapuriin, kun sisko taas kilahti.

En jaksa tätä. Neuvokaa teenhän oikein?

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai muualla kuin Porvoon yliopistossa voi vaihtaa pääainetta ja tiedekuntaa lähes kuukausittain?

Vierailija
62/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän tyyppiset provot kirjoitetaan tosiaan aina samalla nuotilla, epäilen että ovat jonkun yhden ja saman tylsistyneen kotiäidin / kirjailijan urasta haaveilevan / miksei jonkun miehenkin kynästä. Sama pikkuvanha aineenkirjoitustyyli ja sama pituus aina näissä. Joku ketjussa viittasikin "tarinankerrontanuotin pahenemiseen" tekstin loppua kohti, hyvin oivallettu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa oli tutun kuuloinen trollaus, ihan kuin olisin samanlaisen stoorin lukenut.. öö.. 5 minuuttia sitten. Tytär kilahti kun jäi kiinni kiusaamisesta. Nää on niin väsyneitä läppiä.

Vierailija
64/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marxismiseminaari rysäytti koko korttitalon:———D

Vierailija
65/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paska trolli. Keksi parempi.

Just hyvä, kävikö tunteisiin?

Vierailija
66/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marxismiseminaariin? :-D Kiinnostavaa. Seuraan.

Siinäpä kunnon kommunisti 😂

Muiden pitää maksaa mun elämä koska ... no ... se on niiden velvollisuus. Senkin kapitalistiriistäjät 😁

Tyttö kaipaa nyt oikein kunnon tuuppauksen itsenäiseen elämään.

Vierailija
67/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai muualla kuin Porvoon yliopistossa voi vaihtaa pääainetta ja tiedekuntaa lähes kuukausittain?

No mä olen vaihtanut HY:ssä pääainetta tdk:n sisällä kaksi kertaa ja sivuaineenkin otin toisesta tdk:sta eli kyllä voi ja pystyy. M26

Vierailija
68/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tämä olisi provo, tosielämässä on paljon tällaisia tarinoita. Miksi jostakin nuoresta on kasvanut tuollainen. Isä on hylännyt hänet ilmeisesti noin 10 vuoden iässä ja perustanut uuden perheen. Sitten äitikin on löytänyt uuden kumppanin, eikä sinnekään ole enää tuntenut itseään tervetulleeksi. Kyseessä teini, joka tuntee, ettei hän kelpaa minnekään. Mistähän sekoilut ovat johtaneet? Äitipuolen silmissä tytär on ollut vaikea tapaus, josta on heille vain harmia. Eräs nuori nainen, jonka isä oli muuttanut toisen naisen ja tämän lasten kanssa asumaan, sanoi, että koki itsensä hyljetyksi, kun isä asui toisessa perheessä. Kyseinen tytär koki, ettei isä rakasta häntä, mutta rahojen kanssa sama juttu. Tytär ajatteli, että äijä saa ainakin maksaa.

Vierailija
69/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tarinoita on useita. Oma puolisoni hankkinut lapsilleen asunnot ja maksaa edelleen matkat, kaiken muunkin. Lasten äiti ei ole tikkua ristiin koskaan laittanut, mitä kustannuksiin tulee. Kun lapset tottuu/totutetaan kermapeppuiluun, voi olla jonakin päivänä haastava ymmärtää, ettei kaikki rahat tule isän kukkarosta, vaan jotain pitäisi ihan itsekin elämässä tehdä (kuten esim oma raha ja elanto).

Vierailija
70/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä tiedekuntaa noin vain voi vaihtaa eli tyttö on joka kevät pääsykokeissa? Katsos kun tiedekunnan tai edes pääaineen vaihtaminen ei ole mikään ilmoitusluonteinen asia! Ei lukuvuosittain eikä lukukausittain!

Toiseksi ei tunnu ihan todelta firma, jolla on maksamatta puolentoista vuoden takaisia laskuja. Tai yrittäjä, joka ei ole moiseen varautunut (etenkin kun ollut varaa se asuntokin tytölle hankkia).

Kuka muuten ottaa ketään yökylään sunnuntaina?

On olemassa vapaita sivuaineita, joita voi opiskella kuka vain kirjoilla oleva vaikka heti ensimmäisenä vuotenaan. Voi hyppiä tiedekunnasta toiseen.

Pääaineita ei kuitenkaan vaihdella tuosta noin vain. Siihen tarvitaan joko pääsykoemenestystä tai hyviä arvosanoja tietyistä opintokokonaisuuksista. No joo, persu-ap nyt kompasteli jutussaan muutenkin.

Millaista hiusten halkomista. Ap:n tyyli on ehkä liioitteleva ja epätarkka, mutta ongelma on todellinen. Olkoon vaikka provo. Itsekin olin vielä vanhemmaksi vanhempien kustannuksella elävä opiskelija, vaikka en noin vaativa enkä aggressiivinen. Otin vastaan, kun annettiin. Karhunpalvelus nuorelle ihmiselle. Tämä tytärpuoli on kyllä vaikea persoonallisuus, mutta olkaa lujina! Ei voi antaa rahaa, jos sitä ei ole. Velvollisuutta ei ole missään tapauksessa.

Vierailija
71/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marxismiseminaariin? :-D Ki.

Armeijaan kasvamaan . Sukupuoleen katsomatta , aikuistuisi .

Vierailija
72/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIPERIAAN PISTÄTTE TUOLLAISEN KIITTÄMÄTTÖMÄN NAHJUKSEN,,, SIELLÄ OPPII NÖYRYYTTÄ KUN AUTTAA IIGORIA METSÄSTYS REISSUILLA JA TUKKIEN HALKOMISESSA,,,, TYTTÖNNE ON SAIRASTUMASSA PAHAN LAATUISEEN MAAILMAN AVARTAMISEEN,,, KYLLÄ NE SIELLÄ KESKI AMERIKASSA ON PÄRJÄNNEET TUHANSIA VUOSIA ILMAN RIKKAITA VALKOISIA KAKAROITA,,, HELEVETTI,,

KAIKI ON  MTV:N SYYTÄ,,,, PITÄISI OLLA ENEMMÄN KARI TAPIOTA JA KIRKAA,, MUTTA TULEE VAAN KAIKEN MAILMAN TISSI SHOSTA JA IHMEELLISTÄ UJELLUSTA,, ULI ULI VAAN AINA PÄIVÄT PITKÄT, AINA ULI ULI JA TISSIT TISKISSÄ,,

ALKAA KYLLÄ TENOXIEN VAIKUTUS HILJALLEEN HÄLVENEMÄÄN JA OLEN TÄSSÄ JO AIKA MOISESSA HUMALASSA,, MUTTA SIPERIAAN JUU LAITATTE SEN EUKON

Vierailija
73/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi, mutta mulla tulee jotenkin Li Andersson tästä kirjoituksesta mieleen ;D

Vierailija
74/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon googlettanut varmaan 30 minuuttia enkä löydä edes facesta tai muualta somesta mainintaa lontoossa pidettävästi marxismiseminaarista.

Vierailija
75/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marxismiseminaariin? :-D Kiinnostavaa. Seuraan.

Siinäpä kunnon kommunisti 😂

Muiden pitää maksaa mun elämä koska ... no ... se on niiden velvollisuus. Senkin kapitalistiriistäjät 😁

Tyttö kaipaa nyt oikein kunnon tuuppauksen itsenäiseen elämään.

Ap, turha yritys nostattaa henkeä tälle. Paljastui jo provoksi. Tätä vastaustahan siinä haettiinkin.

Vierailija
76/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elin miltei 10 v uusperheessä, jossa pääsin todistamaan vastaavaa tilannetta; ex-mieheni kustansi lapsensa vaihto-oppilasvuoden, myöhemmin osti tälle asunnon ja maksoi kaikki matkat. Lapsen äiti ei koskaan kustantanut muuta kuin ruoat silloin, kun lapsensa oli hänellä. Aikamoinen prinsessa tästä tytöstä kasvoikin, pääsi onneksi opiskelemaan kuitenkin (kun luki kaksi vuotta pääsykokeisiin, tekemättä mitään muuta). Mutta mitään oma-aloitteisuutta hänessä ei ollut; kesätyöpaikatkin isänsä järjesti hänelle valmiiksi, suhteidensa avulla. Toivottavasti saa opintonsa loppuun itse, ja kykenee jossain vaiheessa -itse- hankkimaan itselleen oman elämän (sen sijaan, että on riippuvainen isästään koko loppuelämän). Mielestäni lapsia passivoi tällainen taloudellinen riippuvuus vanhemmista - toki jeesata voi vähän, mutta jos kaikki tuodaan valmiina eteen (asunnot, työpaikat) siinä tekee kyllä kehitykselle suuren karhunpalveluksen

Vierailija
77/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken oli tarina teinitytöstä, joka kiusasi kavereitaan ja kilahti, kun vanhemmat ottivat häneltä viihde-elektroniikan takavarikkoon. Teksti oli tyyliltään kovin samantapainen. Saako tästä tehdä johtopäätöksen?

Vierailija
78/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse elin miltei 10 v uusperheessä, jossa pääsin todistamaan vastaavaa tilannetta; ex-mieheni kustansi lapsensa vaihto-oppilasvuoden, myöhemmin osti tälle asunnon ja maksoi kaikki matkat. Lapsen äiti ei koskaan kustantanut muuta kuin ruoat silloin, kun lapsensa oli hänellä. Aikamoinen prinsessa tästä tytöstä kasvoikin, pääsi onneksi opiskelemaan kuitenkin (kun luki kaksi vuotta pääsykokeisiin, tekemättä mitään muuta). Mutta mitään oma-aloitteisuutta hänessä ei ollut; kesätyöpaikatkin isänsä järjesti hänelle valmiiksi, suhteidensa avulla. Toivottavasti saa opintonsa loppuun itse, ja kykenee jossain vaiheessa -itse- hankkimaan itselleen oman elämän (sen sijaan, että on riippuvainen isästään koko loppuelämän). Mielestäni lapsia passivoi tällainen taloudellinen riippuvuus vanhemmista - toki jeesata voi vähän, mutta jos kaikki tuodaan valmiina eteen (asunnot, työpaikat) siinä tekee kyllä kehitykselle suuren karhunpalveluksen

Mieheni ja minä olemme saanet kaikki valmiina eteen opiskeluaikana, mutta ymmärrämme kuitenkin rahanarvon ja olemme hyväpalkkaisessa työssä nyt. Riippuu vähän miten opettaa näitä asioita. 

Vierailija
79/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se marxismiseminaari oli kyllä viimeinen niitti tässä sadussa. Mutta oikeistotrollille pisteet tarinaan panostuksesta.

Vierailija
80/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi, mutta mulla tulee jotenkin Li Andersson tästä kirjoituksesta mieleen ;D

Nyt kun sanoit, niin todellakin.