Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen tyttären rahahanat kiinni - seurasi järkyttävät raivarit!

Vierailija
17.03.2019 |

Tärisen vieläkin. Tytärpuoli huusi naama punaisena ja paiskoi tavaroita. Pakko avautua edes jossain. Samaa kokeneet tai ihan kuka vaan saa kommentoida. Toivon kuitenkin vähän empatiaa, koska päivä on ollut ihan hirveä. Mieheni eritoten on ottanut tämän raskaasti. Ja minä raukka olen junassa menossa työmatkalle!

Olemme olleet aviossa 11 vuotta ja meillä on kaksi yhteistä lasta alakouluiässä.

Perheeseemme kuuluu myös tytär miehen entisestä liitosta, 22-vuotias opiskelija. Avioliittomme alkuvaiheessa tyttö oli isänsä luona vain 2 vkl kuussa ja loma-aikoina. Kun hänen äitinsä aloitti uuden suhteen tahollaan, tyttö muutti meille asumaan ja tapasi äitiään harvoin.

Kaikki on mennyt hyvin ja tyttö on ollut ihan
Hyvä isosisko pikkuveljilleen. Hän on kyllä aina ollut hyvin vaativa ja koetellut meidän hermoja. 9:llä hänet sijoitettiin kuukausiksi, kun hän likkui huligaaniporukoissa, osallistui väkivaltaisiin mielenosoituksiin ja tempauksiin, joita tuolloin 2012-13 oli paljon, ja joutui siksi poliisin kanssa tekemisiin. Lukio meni ihan hyvin, kun tyttö malttoi pysyä poissa pahimpien huligaanien seurasta.

Tyttö pääsi sitten yliopistoon opiskelemaan mutta opinnot eivät ole sujuneet. Opintoviikkoja ei kerry, pääaineet ja tiedekunnatkin vaihtelee lähes joka lukukausi. Opintorahaa ei sitten vuodenvaihteen jälkeen enää maksettu ja jotain jo maksettujakin ollaan karhuamassa takaisin. Tyttö tykkää matkustella ja on ollut vapaaehtoistyössä kolmena kesänä Afrikassa ja Keski-Amerikassa. Näistä hän ei saanut mitään palkkaa, vaan matkat ja eläminenkin oli kustannettava itse. Olimme kaikesta iloisia, kun tuntui, että tyttö on löytänyt hyödylkustä tekemistä.

Ja nyt pääsen asiaan. Mieheni ja tytön isä sai sairaskohtauksen puolitoista vuotta sitten ja joutui jäämään pois työelämästä toimittuaan yrittäjänä. Hänen firmansa toiminta loppui kuin seinään, nyt odotellaan eläkepäätöstä ja maksetaan yrityksen vanhoja laskuja. Siten mieheni tulot ovat vain murto-osa entisestä. Minulla on hyvä palkka, mutta koska olen nyt lähes yksin vastuussa kahden pienen lapsen ja miehenikin elatuksesta, emme voi enää elättää mieheni aikuista tytärtä.

Tähän asti mies ja viimeisen vuoden lähinnä minä olemme maksaneet tytön kaikki laskut ja antaneet käyttörahaa, ostaneet lentoliput ym. Enää se ei ole mahdollista ja totta puhuen en halua kustantaa aikuisen työkykyisen ihmisen elämää.
Tyttö asuu isänsä omistassa asunnossa ja saa asua edelleenkin niin kauan kuin meidän on ihan pakko myydä se mutta yhtiövastikkeen verran hän kyllä saisi maksaa vuokraa.
Kun tänään käytiin taas näitä asioita läpi, tyttö sai kauheat raivarit ja alkoi syyttää minua isänsä ja hänen elämän pilaamisesta. Riitaa kesti tunteja kunnes minun piti lähteä työmatkalle. Mies oli ihan onneton ja pois tolaltaan.

Ymmärrän tytön pettymyksen. Hän toivoi pääsevänsä taas kesäksi Nicaraguaan ja myöhemmin syksyllä Kuubaan. Heinäkuussa olisi Lontoossa mielenkiintoinen Marxismiseminaari ja opiskellakin pitäisi, että niitä opintopisteitä tulisi edes muutama tältä vuodelta. Nyt pitää olla vapaaehtoistyössä ennen eduskuntavaaleja jne jne.
Mutta pakko minun oli vaan sanoa tytölle, että sinun pitää nyt etsiä töitä. Mies jäi kyyneleet silmissä istumaan nojatuoliin ja pojat pyysi päästä yökylään naapuriin, kun sisko taas kilahti.

En jaksa tätä. Neuvokaa teenhän oikein?

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitäisi keskustella vakavasti kahden kesken tytön kanssa. Mitä miehelle tapahtui ja ikävä kyllä tulot tippui ja se näkyy nyy kaikessa.

Vierailija
22/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä oli yritystä.

Loppua kohden uskottavuus kylläkin heikkeni, kun tarinankerrontanuotti paheni..

Marxismi-seminaari vesitti koko homman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöhän voi lukea ja oppia tästä keskustelusta, miten eletään itsenäisesti. Tyttö tunnistaa kyllä itsensä tästä, joten lähetä hänelle linkki samantien.

Vierailija
24/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa ei nykyään todellakaan vaihdella tiedekuntaa noin vain! Ehkä voi jonkin kurssin tehdä muualla kuin omassa tiedekunnassa, mutta tämä vaihtelu on epåuskottavaa. Samoin tuo mahdoton matkustelu.

Mutta jos totta joltain osin eikä yliopisto suju, tyttö ammattikorkeaan t. amikseen. Ja ensin töihin kesäksi vaikka johonkin epämiellyttävään hommaan niin opiskeluinto kasvaa.

Vierailija
25/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpähän tyttö kilahtaa. Kuulostaa siltä, että lapsi on hemmoteltu piloille, jos vielä teiltä rahaa tuossa iässä ruinaa. Mä muutin omilleni jo 16-vuotiaana ja ikinä en ole rahaa vanhemmiltani pyytänyt, koska kävisi jotenkin oman tunnon päälle. Opiskelujen ohella piti tehdä töitä ja tarvittaessa ottaa lainaa. Selitätte tytölle, että nyt on aikaa ruveta kunnioittamaan vanhempia, olemaan vähemmän ylimielinen ja menemään töihin.

Vierailija
26/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua vedätetään tai keksit koko tarinan...Lontoossa ei ole Marxismi seminaareja loppuvuonna. Heinäkuussa on kommari eli marxismi festarit, mutta kaikki muut tapahtumat on alkuvuonna.

Vierailija
27/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh miten kiittämätön ihminen! Äitipuoli on elättänyt viimeisen vuoden ja silti on pokkaa huutaa ja raivota ja syyttää tätä siitä, että isällä ei enää ole rahaa. Itsekäs ja hemmoteltu! Tosin jälleen kerran sen oman vanhemman eli tässä tapauksessa isän pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja ärähtää. Ei tuollaista voi kuunnella eikä todellakaan antaa vaimon ottaa tytön raivoa itselleen. Kun rahaa ei ole, sitä ei ole, ja sitäpaitsi aikuinen ihminen elättää itsensä. On hyvä, että nuorta opiskelijaa autetaan esim. ruokakassilla mutta jo se, että saa asua isän omistamassa asunnossa on mieletön etu. Nyt tytölle luettelemaan kaikki ne edut, jotka hän hän on saanut ja jotka menettää silmänä räpäyksessä, jos ei asenne muutu. Voi muuttaa ihan vuokralle tai sinne Nicaraguaan, jos tuntuu, että ei saa vanhemmiltaan riittävästi nyhdettyä.

Isä voi aivan helposti vaatia, että

- tyttö käyttäytyy hyvin ja kohteliaasti teitä molempia kohtaan

- muuttaa omilleen, jos ei osaa käyttäytyä, koska vuokratulot asunnosta auttaisi teitä ja teidän lapsianne, tyttö on saanut enemän kuin tarpeeksi

-osallistuu ruokakuluihin, jos/kun oleskelee teillä pidempiä jaksoja

On tehtävä kerta kaikkiaan selväksi, minkälaista on 22-vuotiaan elämä keskimäärin Suomessa.

Vierailija
28/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marxismiseminaariin? :-D Kiinnostavaa. Seuraan.

Niin se marxismi muuttaa muotoaan. Ennen oli itse itseään elättävien työläisten liike, nyt sinne menee porvarien kakarat vanhempien kustannuksella.

Jos tämä tarina olisi totta, niin pitäisin tyttärelle perusteellisen luennon marxismin periaatteista.

Vierailija
29/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persun provo meni nyt vähän överiksi, mutta olitpahan nähnyt vaivaa. :)

Vierailija
30/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjassamme MIEHEN tytär, MIEHEN kakarat, MIEHEN äiti, MIEHEN sisar, MIEHEN suku....

Keksikää nyt jo jotain uutta!

Vierailija
31/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies/isä täällä. Eläkepäätös venyy eikä tytär pääse Nigaracuaan ainakaan. Kuinka kerron sen hänelle?  Vaimolle sellainen kysymys että luulin että olisit hyväksynyt tyttäreni osaksi perhettämme

Vierailija
32/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusreppanan suuri suunnitelma vesittyi lukijoiden sisälukutaitoon.

33/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärisen vieläkin. Tytärpuoli huusi naama punaisena ja paiskoi tavaroita. Pakko avautua edes jossain. Samaa kokeneet tai ihan kuka vaan saa kommentoida. Toivon kuitenkin vähän empatiaa, koska päivä on ollut ihan hirveä. Mieheni eritoten on ottanut tämän raskaasti. Ja minä raukka olen junassa menossa työmatkalle!

Olemme olleet aviossa 11 vuotta ja meillä on kaksi yhteistä lasta alakouluiässä.

Perheeseemme kuuluu myös tytär miehen entisestä liitosta, 22-vuotias opiskelija. Avioliittomme alkuvaiheessa tyttö oli isänsä luona vain 2 vkl kuussa ja loma-aikoina. Kun hänen äitinsä aloitti uuden suhteen tahollaan, tyttö muutti meille asumaan ja tapasi äitiään harvoin.

Kaikki on mennyt hyvin ja tyttö on ollut ihan

Hyvä isosisko pikkuveljilleen. Hän on kyllä aina ollut hyvin vaativa ja koetellut meidän hermoja. 9:llä hänet sijoitettiin kuukausiksi, kun hän likkui huligaaniporukoissa, osallistui väkivaltaisiin mielenosoituksiin ja tempauksiin, joita tuolloin 2012-13 oli paljon, ja joutui siksi poliisin kanssa tekemisiin. Lukio meni ihan hyvin, kun tyttö malttoi pysyä poissa pahimpien huligaanien seurasta.

Tyttö pääsi sitten yliopistoon opiskelemaan mutta opinnot eivät ole sujuneet. Opintoviikkoja ei kerry, pääaineet ja tiedekunnatkin vaihtelee lähes joka lukukausi. Opintorahaa ei sitten vuodenvaihteen jälkeen enää maksettu ja jotain jo maksettujakin ollaan karhuamassa takaisin. Tyttö tykkää matkustella ja on ollut vapaaehtoistyössä kolmena kesänä Afrikassa ja Keski-Amerikassa. Näistä hän ei saanut mitään palkkaa, vaan matkat ja eläminenkin oli kustannettava itse. Olimme kaikesta iloisia, kun tuntui, että tyttö on löytänyt hyödylkustä tekemistä.

Ja nyt pääsen asiaan. Mieheni ja tytön isä sai sairaskohtauksen puolitoista vuotta sitten ja joutui jäämään pois työelämästä toimittuaan yrittäjänä. Hänen firmansa toiminta loppui kuin seinään, nyt odotellaan eläkepäätöstä ja maksetaan yrityksen vanhoja laskuja. Siten mieheni tulot ovat vain murto-osa entisestä. Minulla on hyvä palkka, mutta koska olen nyt lähes yksin vastuussa kahden pienen lapsen ja miehenikin elatuksesta, emme voi enää elättää mieheni aikuista tytärtä.

Tähän asti mies ja viimeisen vuoden lähinnä minä olemme maksaneet tytön kaikki laskut ja antaneet käyttörahaa, ostaneet lentoliput ym. Enää se ei ole mahdollista ja totta puhuen en halua kustantaa aikuisen työkykyisen ihmisen elämää.

Tyttö asuu isänsä omistassa asunnossa ja saa asua edelleenkin niin kauan kuin meidän on ihan pakko myydä se mutta yhtiövastikkeen verran hän kyllä saisi maksaa vuokraa.

Kun tänään käytiin taas näitä asioita läpi, tyttö sai kauheat raivarit ja alkoi syyttää minua isänsä ja hänen elämän pilaamisesta. Riitaa kesti tunteja kunnes minun piti lähteä työmatkalle. Mies oli ihan onneton ja pois tolaltaan.

Ymmärrän tytön pettymyksen. Hän toivoi pääsevänsä taas kesäksi Nicaraguaan ja myöhemmin syksyllä Kuubaan. Heinäkuussa olisi Lontoossa mielenkiintoinen Marxismiseminaari ja opiskellakin pitäisi, että niitä opintopisteitä tulisi edes muutama tältä vuodelta. Nyt pitää olla vapaaehtoistyössä ennen eduskuntavaaleja jne jne.

Mutta pakko minun oli vaan sanoa tytölle, että sinun pitää nyt etsiä töitä. Mies jäi kyyneleet silmissä istumaan nojatuoliin ja pojat pyysi päästä yökylään naapuriin, kun sisko taas kilahti.

En jaksa tätä. Neuvokaa teenhän oikein?

Tämähän nyt on ihan selvä provo, mutta yllättävän paljon tällaisia perheitä on, joissa ei ole mitään tolkkua lapsille laitettavien rajojen kanssa. ANteeksi, korjaan AIKUISILLE, koska kun ihminen on täyttänyt 18 vuotta, hän on virallisesti aikuinen ihminen ja vastuussa itsestään.

Ihan oma mokahan se on, jos lapsen mielipaha on niiiiiiin hirveä juttu, että sitä välttääkseen vääntäytyy vaikka solmuun. Ja lapsihan oppii sillä hienosti kiristämään, ja ennen kaikkea kokemaan, että häneltä ollaan viemässä asioita, joihin hänellä on oikeus, vaikka niin ei ole koskaan ollut. 

Vierailija
34/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4/5! Taustatyötä tehty, hyvin kirjoitettu.

Vierailija
35/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marxismiseminaariin? :-D Kiinnostavaa. Seuraan.

Sellainen ihan oikeasti on Lontoossa joka vuosi. Tosin tänä vuonna se oli nyt menneenä viikonloppuna.

Vierailija
36/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä tiedekuntaa noin vain voi vaihtaa eli tyttö on joka kevät pääsykokeissa? Katsos kun tiedekunnan tai edes pääaineen vaihtaminen ei ole mikään ilmoitusluonteinen asia! Ei lukuvuosittain eikä lukukausittain!

Toiseksi ei tunnu ihan todelta firma, jolla on maksamatta puolentoista vuoden takaisia laskuja. Tai yrittäjä, joka ei ole moiseen varautunut (etenkin kun ollut varaa se asuntokin tytölle hankkia).

Kuka muuten ottaa ketään yökylään sunnuntaina?

On olemassa vapaita sivuaineita, joita voi opiskella kuka vain kirjoilla oleva vaikka heti ensimmäisenä vuotenaan. Voi hyppiä tiedekunnasta toiseen.

Vierailija
37/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marxismiseminaariin asti uskoin.

Vierailija
38/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/5.

Harvoin näitä näkee. Onnea! Täydet pisteet!

Vierailija
39/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marxismiseminaariin asti uskoin.

Tämä olisi mennyt läpi, jos tytär olisi halunnut pyöräillä ilmaston puolesta kesällä vaikka Roomaan, jossa olisi sitten ollut ilmastomielenosoitus. 

Vierailija
40/104 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä tiedekuntaa noin vain voi vaihtaa eli tyttö on joka kevät pääsykokeissa? Katsos kun tiedekunnan tai edes pääaineen vaihtaminen ei ole mikään ilmoitusluonteinen asia! Ei lukuvuosittain eikä lukukausittain!

Toiseksi ei tunnu ihan todelta firma, jolla on maksamatta puolentoista vuoden takaisia laskuja. Tai yrittäjä, joka ei ole moiseen varautunut (etenkin kun ollut varaa se asuntokin tytölle hankkia).

Kuka muuten ottaa ketään yökylään sunnuntaina?

On olemassa vapaita sivuaineita, joita voi opiskella kuka vain kirjoilla oleva vaikka heti ensimmäisenä vuotenaan. Voi hyppiä tiedekunnasta toiseen.

Pääaineita ei kuitenkaan vaihdella tuosta noin vain. Siihen tarvitaan joko pääsykoemenestystä tai hyviä arvosanoja tietyistä opintokokonaisuuksista. No joo, persu-ap nyt kompasteli jutussaan muutenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä