Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on työskennellä kaupungin hommissa?

Vierailija
17.03.2019 |

Hyviä ja huonoja puolia?

Olen kuullut, että joustoa olisi paljon vähemmän kuin yritysmaailmassa. Onko näin? Onko ollenkaan mahdollista tehdä töitä esimerkiksi etänä?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sellaista että viisi katsoo kun yksi ei tee mitään. Firaabelihommia, oman auton pesua työaikana, kaupoissa kiertelyä jne. Eikä ihan penaalin terävimmät kynät työkavereita.

Vierailija
2/35 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan kiinni ammatista.

Itse yksityisellä ja kaupungilla työtä tehneenä/ ja tekevänä pidän enemmän kaupungilla työnteosta. Yksityisellä olin työssäni kiinni 24/7. Kännykkä piippas kaiken aikaa, piti olla saatavilla kaiken aikaa. Palkka oli hieman parempi, mutta vapaa-ajan tahdoin pitää vapaana. Palasin takaisin kaupungille. Työajat on selkeät. Työtä on aina jatkamassa joku kun olen poissa. "sota ei yhtä naista kaipaa". Minun alalla kaupunki on varmempi työnantaja kuin yksityinen.

Mutta olen varma että on myös ammatteja joissa yksityisellä asiat ovat paljon paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Staran duunari kirjoitti:

Se on sellaista että viisi katsoo kun yksi ei tee mitään. Firaabelihommia, oman auton pesua työaikana, kaupoissa kiertelyä jne. Eikä ihan penaalin terävimmät kynät työkavereita.

Missä hommissa oot Staralla? Olin aikoinaan Staralla kesätöissä mittaushommissa ja se oli kyllä todella iisi työpaikka. Just noita omien asioiden hoitoa ja pomon välttelyä. Aamupäivisin oli ehkä yks työkeikka, kesto max 2 h ja iltapäivällä toinen. Ei yksityisellä katottas tollasta yhtään.

Vierailija
4/35 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Staran duunari kirjoitti:

Missä hommissa oot Staralla? Olin aikoinaan Staralla kesätöissä mittaushommissa ja se oli kyllä todella iisi työpaikka. Just noita omien asioiden hoitoa ja pomon välttelyä. Aamupäivisin oli ehkä yks työkeikka, kesto max 2 h ja iltapäivällä toinen. Ei yksityisellä katottas tollasta yhtään.

Konekuskina.

Vierailija
5/35 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä suojatyöpaikka. Kaikenmoista sakkia siellä näkee.

Vierailija
6/35 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok, on etäpäivät ja muut joustot käytössä, on liikuntaseteleitä ja ylimääräisiä lomia kun palvelusvuosia riittävästi. Lomaa 38 päivää vuodessa 15 vuoden työskentelyn jälkeen eli 7,5 viikkoa. Aina saa heinäkuun vapaaksi ja muutenkin lomatoiveet toteutuu aika kivasti.

Vierailija
7/35 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hyvin kaupungin sisällä voi siirtyä työtehtävästä toiseen? Vai meneekö se aina julkisen haun kautta?

Vierailija
8/35 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kaupungilla töissä. Leppoisaa hommaa. Vähän liiankin leppoisaa...

Oli niitäkin jotka muka teki jotain, vaikkei tehnyt mitään. On ne samat vieläkin töissä, suojatyöpaikassa kun on, niin eihän niitä saada potkittua ulos.

Vierailija
9/35 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka hyvin kaupungin sisällä voi siirtyä työtehtävästä toiseen? Vai meneekö se aina julkisen haun kautta?

Kyllä ne siellä sovitaan ja julkinen haku sitten näön vuoksi.

Muuten kaupungilla on leppoisaa.

Vierailija
10/35 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän mitä hommia tekee. Hoitoalalla ainakin kiirettä, mutta lakeja sentään noudatetaan.

Vierailija
11/35 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, hirveää, siis aivan kamalaa, sanoinko jo hirveää. Jos ei ole kiire mihinkään niin miksei sit esittäisi tekevänsä jotain vaikka olisi jo tehnyt, siinähän se elämä kuluu, parhaassa seurassa.... En siis voi suositella!

Vierailija
12/35 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon alasta. Itse olen kaupungilla ja pidän kaupunkia luotettavana työnantajana. Työajat on selkeät ja omalla alallani ei tule juurikaan ylitöitä. Työni ei seuraa kotiin. Palkka tulee ajallaan. Plussaa on myös hyvä sijaisjärjestelmä. Välillä sijaisista on pulaa, mutta pääsääntöisesti sijainen kyllä järjestyy edes osa-aikaisesti. Joillakin tutuilla ei ole yksityisellä töissä mitään sijaisjärjestelmää. Työt jää tekemättä tai töihin tullaan sairaana. En todellakaan valita, jos joskus ei saada meille ketään sijaiseksi. Päivä tai pari menee, kun yksityisellä ei saada sijaista koskaan. 

Meillä on myös todella hyvä työterveys. Se kattaa kaiken. 

Etuja on vähemmän yksityisiin verrattuna. Meillä on kuntoseteli, mutta mitään rahabonuksia tai joululahjoja ei ole. Huonoin puoli kunnalla on määräaikaisuuksien ketjuttaminen. Se on todella yleistä. Meillä on moni ollut 10 vuotta määräaikainen ennen vakinaistamista. Muutamia on vakinaistettu, kun liitto alkoi uhkailemaan. 

Vierailija
13/35 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuskaveri (nainen) on sosiaalipuolella töissä ja juttujen perusteella tuntuu että suurin osa päivistä on etäpäiviä, jolloin ei kyllä paljon työt paina. Eikä ne konttoripäivätkään ole turhan pitkiä.

Vierailija
14/35 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on kaupungilla leppoisaa. En ole samaa mieltä. Olen suuren kaupungin hallinnossa töissä, ja työtahti on tiukentunut vuosi vuodelta.

Kaupungin kiristyvän talouden vuoksi henkilöstökuluista säästetään. Kun joku jää eläkkeelle, ei tilalle oteta uutta henkilöä, vaan hänen työnsä jaetaan muille. Uudenlaisia työhön liittyviä vaatimuksia tulee jatkuvasti. Aikataulut ovat tiukkoja.

Pidän työstäni paljon ja koen tekeväni arvokasta työtä kaupunkilaistemme hyväksi. Siksi tuntuukin ikävältä, kun saa jatkuvasti kuulla kunnan leppoisista töistä ja yksinkertaisista ihmisistä, mitkä tekevät niitä. Julkiselle puolelle kun eivät kuulemma päädy töihin muuta kuin ne, jotka eivät muualla pärjää.

Vierailija
15/35 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkä lomat, noihin pitäisi puuttua!!

Vierailija
16/35 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin meillä saa esittää toiveita siirrosta eri yksikköön. Joskus joudutaan siirtää, vaikka ei haluaisi. Julkinen haku on yleensä, jos joku tehtävä vakinaistetaan tai on joku uusi kohde. Ainakin meillä on näin.

Vierailija
17/35 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

P***aa! Joka kk saa tapella kun palkka on laskettu väärin. Suurin osa työkavereista on aivottomia, tahdottomia idareita joille kaikki uusi on kauhistus. Etsin kokoajan muuta työtä! Sijaisia ei ole käytännössä ollenkaan ja jos on, niin pelkkiä onnettomia tunareita jotka ihmettelee miksi ei saa vakipaikkaa. Kaupungille hakeutuu kaikista ammattitaidottomin ja näköalattomin porukka. Keksitään keksimällä töitä jotta on joku syy palkanmaksuun. Jos haluat tehdä työtä joka on mielekästä ja jossa on mahdollisuus kehitttyä, älä hae kaupungille!

Vierailija
18/35 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä tilastopalkkaan tulevat lisät? Kuinka helppo niitä on saada ja millaisin perustein?

Vierailija
19/35 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
20/35 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepoisaa kun ei käytännössä tehdä muuta kuin ollaan tekenevämme töitä. Aina joku keksii jonkun uuden tavan jolloin näyttää ahkerammalta kuin muutja sekös sitten harmittaa. Kolleegani kirjoitteli maileja päivät pitkät ja ajasteli niitä lähtemään iltaisin ja aamulla aikaisin. Vastaanottajat saivat vaikutelman että kaveri teki töitä aamusta ilta myöhään....kyllä otti pattiin kun sain siltä mailin vaikka kone oli pöydällä ja kaveri lähtenyt kotiin yli tuntia aiemmin. Ei se lintsannut mutta antoi todellisuutta ahkeramman kuvan itsestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi