Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monella alle viiskymppisellä on alkaneet jo vaihdevuodet?

Vierailija
17.03.2019 |

Kyselen tässä kollegoiden apua ja tukea! Olen kohta 49 ja luulen, että minulle on nyt tullut niitä kuumia aaltoja. Kohtuni on poistettu jo aikoja sitten, joten kuukautisiakaan ei ole ollut, en siis voi päätellä niiden poisjäännistä tms mitään. Nyt kiinnostaisi kuulla muiden kokemuksista: missä iässä sinulla alkoi vaihdevuodet ja miten ne alkoivat? Onko kokemusta kuumista aalloista? Kaikki neuvot ja vinkit tervetulleita.

Kommentit (983)

Vierailija
281/983 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuumia aaltoja vielä, pikkaisen heittoa kierrossa. T: toukokuussa 50v.

Sama täällä, synttärit kohta mullakin. Onnea! Mutta raivo on iskenyt jo vuosia herkästi, liittyneekö tähän asiaan.

Kiitos, huomenna ois tää tärkeä rajapyykki. Nyt varmaan kolmet viimeiset kuukautiset menneet noin viiden viikon kierrolla, ei haittaa yhtään.

Vierailija
282/983 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä eli tämän ketjun aloittaja. Oho, mikä määrä vastauksia ja hyvää keskustelua, hienoa!

Kävin viime vkolla gynellä ja hän vahvisti diagnoosini; vaihdevuodet on alkaneet. Eli tämä oli selvää, kun ultrasi munasarjani. Sain hoidoksi estrogeenigeeliä.

En ole sitä vielä ehtinyt aloittaa, mutta saapas nähdä miten auttaa. Pitäkäähän peukkuja!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/983 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset loppuivat 45v, edelleen hikoilen ja kuumat aallot puskevat päälle vaikka täytän kohta 50v

Vierailija
284/983 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

46 olen. Kuumat aallot alkoivat kunnolla vuosi sitten. Univaikeudet, runsaat menkat. Kohta puoli vuotta olen syönyt hormonilääkkeitä. Menkat ovat loppuneet. Ja nyt saan nukuttuakin joten kuten.

Niin, mun ystävä sai terveet kaksoset 51-vuotiaana, toivotusti, luomusti. On tää elämä ihmeellistä.

Vierailija
285/983 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kohtu on poistettu niin vaihtiksista pääsee helpolla. Näin ole kuullut.

Kaikenlaista sitä kuulee!

Itseltäni kohtu poistettu, mutta munasarjat jätetty. Ei tunnu erityisen helpolla pääsevän.

52-vuotiaana verikokeella todettu estrogeenitason lasku.

Oireet alkoivat himpun alle 50 vee. En vaan tajunnut, kun ei ollut kuukautisia ilmoittelemassa asiasta.

Todella vaikeat mielialaoireet. Pakko vetää hormooneja.

Vierailija
286/983 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

47-v, ei ole ollut minkäänlaisia oireita. Syön yhdistelmäehkäisypillereitä, lähinnä kuukautiskipuihin aikanaan (18-vuotiaana) sain. Olen naimisissa mutta ehkäisyn tarvetta ei ole, koska emme harrasta seksiä. Olenkin miettinyt, uskaltaisiko jättää pillerit kokonaan pois? Pelkään vaan, että kivut ja runsaat vuodot alkavat uudelleen. Kuukautisista luopuisin mielelläni, en ole oikein koko elämäni aikana tullut toimeen niiden kanssa. Äitini vaihdevuosista en tiedä, hänen kanssaan ei voi puhua tälläistä asioista. Hän on nyt 64-vuotias, en ole ainakaan huomannut mitään ulospäin näkyviä oireita hänessä.

Vierailija
287/983 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

41v. Yhtäkkiä tulee kuumia aaltoja tyhjästä. Kuivuus ja haluttomuus vaivaa. Ja kaikki nämä oireet tulivat kerralla, parin kuukauden sisällä. Haaveilenme edelleen toisesta lapsesta, mutta ei taida enää onnistua...

Vierailija
288/983 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täytin 47 menkat jäi pois eivätkä ole tulleet takaisin. Mitään muita oireita ei ole ollut.

Vierailija
289/983 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi näin? Vuotohäiriöt ovat ainoa oire, johon tuo voi vaikuttaa.

Vierailija
290/983 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla jäi kuukautiset pois 46-vuotiaana. Täysin normaali kierto ollut siihen asti eikä merkkiäkään vaihtareista. 10 kk tuli yllättäen yhdet kuukautiset. Näistä kuukautisista alle vuoden päästä syntyi iltatähtemme. Täytin 6 viikkoa ennen lapsemme syntymää 48-vuotta. Olennyt 52 -vuotias, 4 lapsen äiti, joista nuorin 4v ja vanhin 24-v

Oho. Tämä on kyllä harvinaista.

Vierailija
291/983 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin minkäänlaisia oireita vielä ja olen 50 v. Kuukautiset tulee edelleen lähes kellontarkasti ja ovat muutenkin kaikinpuolin samanlaiset kuin ennenkin. Odotan joka kuukausi, että voi kun menkkoja ei enää tulisi. Äidiltäni loppui kuukautiset 53-v, mutta oli hänellä oireita ollut silloin jo useamman vuoden. Siskolla sama juttu, mutta menkat loppuivat vasta 57-v. Kamalaa, jos vielä 7 v jäljellä minullakin. 

Vierailija
292/983 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisista 45%:lla, miehistä 100%:lla

Vierailija
293/983 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niin minkäänlaisia oireita vielä ja olen 50 v. Kuukautiset tulee edelleen lähes kellontarkasti ja ovat muutenkin kaikinpuolin samanlaiset kuin ennenkin. Odotan joka kuukausi, että voi kun menkkoja ei enää tulisi. Äidiltäni loppui kuukautiset 53-v, mutta oli hänellä oireita ollut silloin jo useamman vuoden. Siskolla sama juttu, mutta menkat loppuivat vasta 57-v. Kamalaa, jos vielä 7 v jäljellä minullakin. 

Onpa hirveää, että hiukset, iho ja limakalvot pysyvät kunnossa eikä kerry läskiä. Voi tuska.

T. 54-vuotias nainen, jolla kuukautiset ja kiihkeä seksielämä.

Vierailija
294/983 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fsh-arvo ois kiva kuulla oireiden lisäksi. Itselläni 29 ja ikää 52. Vähän kuuma joskus, ei muuta erikoisempaa.

Vierailija
295/983 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua. Ja mä olen 44 ja raskaana...

42 ja raskaana, onnistuiko sinulla luomuna?

Pelottaako raskausmyrkytys, verenpaine, vauvan pienipainoisuus ja kromosomihäiriöt? Sillä minua pelottaa, ja paljon.

Teille on jo oma ketju, äidiksi vanhana, menkääpäs sinne kommentoimaan.

Vierailija
296/983 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 60 v. Kuukautiset loppuivat 51-vuotiaina. Ei minkäänlaisia vaihdevuosiin liittyviä oireita ollut koko aikana. Kiitos siitä!

Vierailija
297/983 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

46 olen. Kuumat aallot alkoivat kunnolla vuosi sitten. Univaikeudet, runsaat menkat. Kohta puoli vuotta olen syönyt hormonilääkkeitä. Menkat ovat loppuneet. Ja nyt saan nukuttuakin joten kuten.

Niin, mun ystävä sai terveet kaksoset 51-vuotiaana, toivotusti, luomusti. On tää elämä ihmeellistä.

Kaikki tuntemani 51 vuptiaat naiset ovat ikäisensä oloisia, mummoja jo useimmat.

Kun noin vanhana lapsia tehdään niin ajatellaanko lasta vai itseään?

Ollaan jo 71 v. kun lapset ovat 20 v.

Vierailija
298/983 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei te, joilla ollut kuumia aaltoja ja kuukautiset jo loppuneet. Kuinka kauan teillä on ollut yöhikoilua ja/tai kuumia aaltoja kuukautisten loputtua?

Nyt 15 vuotta. Joka yö vaihdan kuivan yöpaidan ja nukun huonosti, paitsi ihan talvella kun saan huoneen 16 asteiseksi, silloin herään vain pari kertaa. Päivälläkin aaltoja tulee vielä. N63

Vierailija
299/983 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaista sitä kuulee!

Itseltäni kohtu poistettu, mutta munasarjat jätetty. Ei tunnu erityisen helpolla pääsevän.

52-vuotiaana verikokeella todettu estrogeenitason lasku.

Oireet alkoivat himpun alle 50 vee. En vaan tajunnut, kun ei ollut kuukautisia ilmoittelemassa asiasta.

Todella vaikeat mielialaoireet. Pakko vetää hormooneja.

Sama. Kohtu poistettu 48-vuotiaana myoomien vuoksi,  pahat oireet yöllä ja päivällä hikoilu, univaikeudet, nivelkivut, osteoporoosi, sydänoireet. Olen syönyt nyt 16 vuotta hormoneja ja gyne sanoi, että voin syödä kuolemaani asti. Hänellä on potilaita, joilla 80-vuotiaana on vielä pahoja oireita.

Vierailija
300/983 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä kenellä alkoi vaihdevuodet aikaisin, milloin kuukautiset alkoi?Minulla alkoi 11vuotiaana ja vaihdevuosi oireilu 43v,minulla oli myös todella iso myooma joka teki järkyt vuodot ,kun se poistettiin loppui menkat samalla,kuulemma jos alkaa aikaisin kuukautiset voi odottaa että vaihdevuodetkin alkaa aikaisin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi