Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Mistä saan selville miesystäväni tuomion?
25.03.2013 |
Hänet on tuomittu aikoinaan talousrikoksesta, en tiedä missä oikeusasteessa. Mistä julkisen tuomion voi käydä kysymässä nimellä? Haluaisin tietää onko hän kertonut minulle koko stoorin totuudenmukaisesti...
Kommentit (2)
Kiitos! Soitin ja käyn lukemassa sen. Kyse samantyyppisestä rikoksesta, paitsi törkeästä koska tuli ehdotonta.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Soita oikeustalolle ja kysy. Kyllä ne osaa sieltä neuvoa.
Minulla oli aikanaan vähän sama tilanne. Mies tunnusti asian 6kk:n seurustelun jälkeen ja se oli shokki. Olin aivan koukussa ja rakastunut, ja sitten mies paljastui rikolliseksi. En eläessäni ole itse tehnyt mitään rikosta, mun kaveripiirissä tai suvussa ei todellakaan pyöri rikoksista tuomittuja... ja sitten olin itse pariutumassa sellaisen kanssa. Mies kertoi mulle kaiken, jonka osasin kysyä. Olin tosi hermona ja itkinkin asiaa. Mies toi itse minulle kaikki oikeuden pyötäkirjat, joten sain itse lukea sieltä vielä. Meni se niin kuin mies kertoi tai tietysti hän kertoi enemmän puolustusosuutensa, mutta ei mitään yllätystä enää tullut. Kyllähän hän kertoi sen, miten oikeus tulkitsi tilanteen.
Nyt oltu yhdessä 12 vuotta, olemme akateemisesti koulutettuja ja keskiluokkaisia ihmisiä. Tuosta asiasta ei kyllä puhuta. Yhdelle ystävälle olen sanonut siitä, mutta muille en.
Meillä tuomio tuli verorikkomuksesta ja kirjanpitorikoksesta. Tosi tiukka tuomio, koska sai ehdollista. Vahingonkorvauskin oli alle 20 000 Euroa. Nykyään, kun lukee niin, ehdollista saa paljon isommista asioista ja vähintään pitää olla veropetos.