Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä järkeä asua jossain Berliinissä, Lontoossa tai vaikka Helsingissä, jos ei halua yövieraita?

Vierailija
17.03.2019 |

Kannattaisiko asua sitten siellä, missä on varaa ostaa niin iso asunto, että mahtuu vieraatkin,?

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on asunto myös Kanadassa. On meillä vierashuonekin, mutta se on lähinnä omia aikuisia lapsia varten, jos sinne tulevat.

Talossa (42 asuinkerrosta) on kaksi erillistä vierashuoneistoa, joita vieraat voivat vuokrata. On halvempaa kuin hotelliasuminen. Sinne tervetuloa!

Vierailija
82/119 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin ymmärsin aloituksesi täysin omituisen ajatusmaailmasi, ei tarvitse tarkentaa. Mitä on tksinäisyys johon myöhemmin viittasit, en tunne termiä.

Sinä voit pitää kotonasi majataloa jos haluat, itse en. Missä muuten asut?

Näppäilyvirhe. Piti olla "yksinäisyys".

Asun itse pienellä paikkakunnalla itä-Suomessa. Täällä nyt ei juuri turistivirtoja näy. Tykkään enemmän asua rauhallisessa paikassa. Olisi vain kiva joskua reissata kaupungin humuun. Pienipalkkaisella perheellä ei vain ole varaa kaikkeen. Joillain tutuilla kyllä on ystäviä ja sukulaisia jotka mielellään heitä majoittavat. Kai se on p**** mäihä itsellä.

Ap

En nyt osaa päättää onko tämä oikein onnistunut provo, vai oletko tosissasi.

Ihmisillä on oma elämänsä. Kukaan, KUKAAN ei majoita yövieraaksi ihmistä josta ei erityisesti pidä. On aivan kohtuutonta odottaa sellaista sukulaisilta. Yövieraista on aivan hirvittävästi riesaa, oma rauha on täysin mennyttä. Kaltaisesi persaukinen lokki ei luultavasti edes osallistuisi ruoka- tai bensakuluihin.

Jos ystäviäsi majoitetaan mielellään, ovat epäilemättä parempaa seuraa kuin sinä.

Maailma perustuu vastavuoroisuudelle. Jos sinä et koskaan pysty palvelusta korvaamaan majoittamalla vuorostasi toisen, eikä toisaalta seurasi ole niin hyvää että korvaisi vaivannäön, olet sille toiselle pelkkä hyväksikäyttäjä.

Itsekin olen pienituloinen mutta olen mieluummin menemättä mihinkään kuin nukun toisten nurkissa. Yövierailut ovat kertakaikkisen vastenmielisiä, olit sitten vieras tai emäntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on selvästi suurkaupunkien asukkaiden hyväksikäyttäjä, jotta ei joudu itse maksamaan hotelleista. Ap, kun eivät ystäväsi valitse asuntojaan sitä varten, että voisivat majoittaa sinne juuri sinut!

Vierailija
84/119 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂

Olen ihan syntyperäinen helsikiläinen, joten miksi muuttaisin muualle?

Miehen koko suku ja perhe on ulkomailla, joten teoriassa olisi kiva, jos tänne kaksioon mahtuisi majottaa, mutta tavallaan täydellinen näin.

En pidä vieraista missään muodossa, vaikka se olisi 2 h ja asunto olisi isompi.

Vierailija
85/119 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asetin ehkä sanani huonosti. Ihmettelen vain, miten suomalaisista on tullut niin itsekkäitä ja epävieraanvaraisia. Jos itse asuisin jossakin tuollaisessa kaupungissa, majoittaisin mielelläni vieraita. Jotenkin outoa, että kaikki haluavat elää niin ahtaasti, että nippanappa mahtuvat itse asuntoonsa. Ei ihme ,että tksinäiayys vaivaa monia.

Ap

Miten niin haluavat? Ne neliöt kuule maksaa, ei monilla ole varaa yhtään omaa tarvetta isompaan asuntoon.

No jotkut asuvat esim. Lontoossa tai Helsingissä aika hyvillä alueilla pienissä asunnoissa ja käyttävät sitten asunnon kokoa tekosyynä, että eivät halua yövieraita. Mitä jos muuttaisivat hieman syrjempään, halvemmille alueille. Saisivat varmasti helposti tilaa lisää ainakin sen vierashuoneen verran, vai mitä?

Ap

Muuttaisin johonkin korpeen vierashuoneen takia, joo en.

Miksi ihmeessä?

Eri

Onko vaikka tunnin tai kahden matka junalla Lomtoosta korvessa asumista. Et ymmärrä miksi? Jos vaikka siksi, että kaipaisit joskus ystäviä.

Huoli pois, ap. Yksinäisyys ei koskaan kasva niin suureksi että sinun seuraasi kaivattaisiin.

Lontoo on ihmisiä väärällään. Sieltä löytyy kyllä ystäviä ja se ihan oma elämä. Ei tarvitse olla Suomeen jääneiden katkerikkojen "hyväntekeväisyyden" varassa.

Vierailija
86/119 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan asuttu useammassa maassa ja yleensä suht suosituissa matkakohteissa ja majoitettu ihan mielellämme jos aikatauluihin on sopinut.

Nyt ollaan takaisin Helsingissä toistaiseksi ja mua on jäänyt kyllä nyppimään se että mitään vastavuoroisuutta ei ole ikinä.  Meille oltiin aina tulossa isommallakin porukalla ja etenkin silloin kun asuimme rapakon takana usein moneksi viikoksi kerrallaan,  mutta meitä ei ikinä kutsuttu esim kenenkään mokille viikonlopuksi tai edes päiväseltään kylään silloin kun käytiin Suomessa. 

Lisäksi noita mielellään kylässä käyneitä ei kiinnosta tavata meitä nyt kun asutaan Suomessa koska meistä ei ole enää mitään hyotyä.  Hieman hyväksikäytetty olo. 

Vierailija
87/119 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan asuimme eräässä eurooppalaisessa suurkaupungissa. Neliöitä oli parisataa, siihen mahtui pikkuruinen keittiö, valtava olohuone, valtava lastenhuone ja oma makuuhuoneemme.

Kyllä meillä vieraita laukkasi, parhaimmillaan vieraat lentokentälle ja otin samalla koneella tulleet uudet vastaan.

Jossain vaiheessa en vaan enää jaksanut ja ärsyynnyin myös patjoihin lattialla, kylppärijonoon jne. Ilmoitin sitten olevamme itse matkoilla, kun majapaikkaa kysyttiin.

Vierailija
88/119 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäkää tunkkinne-aloitus :D

Oli todella rasittavaa, kun asuttiin yhden maailman suosituimman matkakohteen kupeessa. Väkeä riitti ovea kolkuttelemaan jonoksi saakka. Normaalin kestikievaritoiminnan lisäksi piti varata ja maksaa liput teattereihin, musikaaleihin ja nähtävyyksiin, selvitellä aukioloajat, mistä sai ostaa mitäkin ja tietysti sekä hakea että viedä lentokentälle, johon tärvääntyi aina ruuhkista riippuen puolitoista - kolme tuntia suuntaansa. 

Tämän kaiken päälle sai kuulla viiltävää analyysiä maan asukkaiden feikistä ystävällisyydestä, pinnallisuudesta, materialistisuudesta, kummallisista urheilulajimieltymyksistä ja jopa väärästä kielestä.

Tämän takia huijaan tuttujani asuvani pienemmässä asunnossa kuin oikeasti asun! Kauheaa hyväksikäyttöä.

Vierailija
89/119 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverit jotka tulivat kylään valittivat kun meiltä oli niin pitkä matka kaupunkiin ja kallistakin oli sinne matkustaa, että miksei voitu asua lähempänä keskustaa? 

Vierailija
90/119 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂

Olen ihan syntyperäinen helsikiläinen, joten miksi muuttaisin muualle?

Miehen koko suku ja perhe on ulkomailla, joten teoriassa olisi kiva, jos tänne kaksioon mahtuisi majottaa, mutta tavallaan täydellinen näin.

En pidä vieraista missään muodossa, vaikka se olisi 2 h ja asunto olisi isompi.

Ainiin, sukulaisethan sanoivat, että tulevat kylään kun muutamme isompaan.

Meitä on kaksi, ei ole mitään syytä muuttaa isompaan ja ihmiset asuvat kerrostalossa yleensä täällä.

Piti selitellä, että vaikka teillä saa 600 eurolla kuukaudessa kaksikerroksisen paritalon puolikkaan, jossa olkkarin ja keittön lisäksi on 4 huonetta, niin Helsinki on eri asia. 😅

Vierailija
91/119 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaverit jotka tulivat kylään valittivat kun meiltä oli niin pitkä matka kaupunkiin ja kallistakin oli sinne matkustaa, että miksei voitu asua lähempänä keskustaa? 

He varmaan tarjoutuivat ostamaan sinulle sen tuplasti kalliimman kämpän lähempänä keskustaa?

Vierailija
92/119 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos, helteet on kohta ohi ja nämä joiden pää on pehmennyt saavat helpotusta.

Vierailija
93/119 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään ei ole minkään valtakunnan velvollisuutta majoittaa kotonaan yhtään ketään, ei yhdessäkään tämän maailman kaupungissa.

Vierailija
94/119 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on tavallaan käänteinen ongelma kuin ap:llä. Minä nimittäin vihaan, kerta kaikkiaan vihaan yövieraana oloa. Tahdon nousta silloin kun herään (yleensä tosi aikaisin, vähän uniongelmia nääs), keittää rauhassa kahvit ja juoda ne. Lounastaa kun on nälkä jne ja ylipäänsä elää omien aikataulujeni mukaan ja olla rauhassa. Kyläillä voin kahvittelun, maksimissaan lounaan verran.

No, minuapa ovat ihmiset väkisin kutsumassa yökylään. Olisi tarjolla mökkeilyä Saimaan rannalla. Jos olen lähdössä reissuun, ei siitä auta kertoa Helsingissä asuvalle veljelleni, koska heillä pitäisi olla yötä ja ihan hyvin hän voisi heittää minut kentälle vaikka lento lähtisi neljältä aamulla. Pari kaveria asuu maailman suurkaupungeissa eikä millään mene jakeluun että en tahdo käyttää pientä lomabudjettiani siihen että lennän heidän luokseen kaupunkiin, joka ei kiinnosta minua lainkaan "meillä mahtuu ihan hyvin olemaan yötä". Kerran tein tuon virheen, en tee toiste.

Ihmiset loukkaantuu, jos sitten menen heidän mökilleen "yökylään" mutta nukun mieluummin teltassa kuin tajuttoman kuumassa mökissä ja keitän trangialla kahvit jos herään viideltä kun muut makaavat puoleen päivään. Ja että minulla on oma ruokahuusholli.

En pysty käsittämään, miten kukaan voisi haluta mennä yövieraaksi jos mikään muu paikka on mihin päänsä kallistaa.

Vierailija
95/119 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sampin. En itse lokkeile enkä majoita ketään. Vihaan kainke kyläilyä koko sydämestäni. Ravintolat teatterit hotellit on jees.

Vierailija
96/119 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyynnyin jo opiskeluaikoina yövieraisiin, jotka itse kutsuivat itsensä kylään, kun sun luota on niin helppo käydä keskustassa ja kun hotelliasuminen maksaa. Pari kertaa oli niin, että itsellä oli tärkeä tentti seuraavana päivänä ja estelyistäni huolimatta ei kun väkisin yökylään. Mitäpä sitä emännän tentistä piittaamaan, kun oma etu kyseessä. En ole enää aikoihin ollut heihin missään yhteydessä, toki siihen muitakin syitä oli.

Itse omilla matkoillani aina yövyn hotellissa, tavata saatan tuttuja, jos aikataulut passaavat. Monet ystävistäni toimivat samoin. On kaikille osapuolille paras ratkaisu, ei tarvitse säätää mitään.

Vierailija
97/119 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin ymmärsin aloituksesi täysin omituisen ajatusmaailmasi, ei tarvitse tarkentaa. Mitä on tksinäisyys johon myöhemmin viittasit, en tunne termiä.

Sinä voit pitää kotonasi majataloa jos haluat, itse en. Missä muuten asut?

Näppäilyvirhe. Piti olla "yksinäisyys".

Asun itse pienellä paikkakunnalla itä-Suomessa. Täällä nyt ei juuri turistivirtoja näy. Tykkään enemmän asua rauhallisessa paikassa. Olisi vain kiva joskua reissata kaupungin humuun. Pienipalkkaisella perheellä ei vain ole varaa kaikkeen. Joillain tutuilla kyllä on ystäviä ja sukulaisia jotka mielellään heitä majoittavat. Kai se on p**** mäihä itsellä.

Ap

Kaikissa isoissa kaupungeissa on leirintäalueita, joissa voi yöpyä kohtuu hintaan.

Vierailija
98/119 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He varmaan tarjoutuivat ostamaan sinulle sen tuplasti kalliimman kämpän lähempänä keskustaa?

Olisi pitänyt ehdottaa! 

Vierailija
99/119 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on tavallaan käänteinen ongelma kuin ap:llä. Minä nimittäin vihaan, kerta kaikkiaan vihaan yövieraana oloa. Tahdon nousta silloin kun herään (yleensä tosi aikaisin, vähän uniongelmia nääs), keittää rauhassa kahvit ja juoda ne. Lounastaa kun on nälkä jne ja ylipäänsä elää omien aikataulujeni mukaan ja olla rauhassa. Kyläillä voin kahvittelun, maksimissaan lounaan verran.

No, minuapa ovat ihmiset väkisin kutsumassa yökylään. Olisi tarjolla mökkeilyä Saimaan rannalla. Jos olen lähdössä reissuun, ei siitä auta kertoa Helsingissä asuvalle veljelleni, koska heillä pitäisi olla yötä ja ihan hyvin hän voisi heittää minut kentälle vaikka lento lähtisi neljältä aamulla. Pari kaveria asuu maailman suurkaupungeissa eikä millään mene jakeluun että en tahdo käyttää pientä lomabudjettiani siihen että lennän heidän luokseen kaupunkiin, joka ei kiinnosta minua lainkaan "meillä mahtuu ihan hyvin olemaan yötä". Kerran tein tuon virheen, en tee toiste.

Ihmiset loukkaantuu, jos sitten menen heidän mökilleen "yökylään" mutta nukun mieluummin teltassa kuin tajuttoman kuumassa mökissä ja keitän trangialla kahvit jos herään viideltä kun muut makaavat puoleen päivään. Ja että minulla on oma ruokahuusholli.

En pysty käsittämään, miten kukaan voisi haluta mennä yövieraaksi jos mikään muu paikka on mihin päänsä kallistaa.

Sama! Varaan aina hotellin. 

100/119 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maaseudulla kahden järven välissä. On kaksi ylimääräistä huonetta ja suuri hyötypuutarha. Tutut ja jopa entiset koulukaverit pyrkivät maaseudun rauhaan majoittumaan romanttisesti yli satavuotiaaseen hirsitaloon. Sukulaiset ehdottavat, että lapset voisivat tulla muutamaksi viikoksi, kun teillä on se koira ja lapset tykkää koirista.

Kesä on puutarhatöiden kiireisintä aikaa. Rättiväsyneenä kaatuu sänkyyn. Hyvä jos edes itselleen ehtii  laittamaan lämmintä ruokaa, saati että vielä passaisi vielä vieraita ja paimentaisi muiden jälkikasvua. Ei vaan pysty. En muuttanut kaupungista tänne voidakseni majoittaa kesäisin kavereita ja sukulaisia ja hoitaa heidän lapsiaan koulujen kesäloman ajan.