Mitä järkeä asua jossain Berliinissä, Lontoossa tai vaikka Helsingissä, jos ei halua yövieraita?
Kannattaisiko asua sitten siellä, missä on varaa ostaa niin iso asunto, että mahtuu vieraatkin,?
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on iso talo Helsingissä, mutta ei tämä ole mikään sukulaisten ilmainen majoituspalvelu. Miehellä valtava suku Itä-Suomessa, joka pitkään kuvitteli näin.
Majoitulsen (lakanapyykki, siivous) lisäksi kuviteltiin että ruokimme ja kyyditsemme ja opastamme.
Siis teillä on iso talo, mutta vieraat eivät mahdu? Anna kun veikkaan, äänestätte Kokoomusta, Vihreitä tai muita fiinien, itsekkäiden helsinkiläisten puolueita?
Ap
En halua yövieraita
En ja myöskään hotellihuoneita vaan Oran oman
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tiedät, kuinka paljon annan muille? En ehkä voi majoittaa ketään enkä asu sellaisessa paikassa, mutta muistan kyllä läheisiäni monella tavalla.
No saat tulla jos annat, mut pelkkä nukkuminen ei ok. Sitä varten hotellit.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin ymmärsin aloituksesi täysin omituisen ajatusmaailmasi, ei tarvitse tarkentaa. Mitä on tksinäisyys johon myöhemmin viittasit, en tunne termiä.
Sinä voit pitää kotonasi majataloa jos haluat, itse en. Missä muuten asut?
Näppäilyvirhe. Piti olla "yksinäisyys".
Asun itse pienellä paikkakunnalla itä-Suomessa. Täällä nyt ei juuri turistivirtoja näy. Tykkään enemmän asua rauhallisessa paikassa. Olisi vain kiva joskua reissata kaupungin humuun. Pienipalkkaisella perheellä ei vain ole varaa kaikkeen. Joillain tutuilla kyllä on ystäviä ja sukulaisia jotka mielellään heitä majoittavat. Kai se on p**** mäihä itsellä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asetin ehkä sanani huonosti. Ihmettelen vain, miten suomalaisista on tullut niin itsekkäitä ja epävieraanvaraisia. Jos itse asuisin jossakin tuollaisessa kaupungissa, majoittaisin mielelläni vieraita. Jotenkin outoa, että kaikki haluavat elää niin ahtaasti, että nippanappa mahtuvat itse asuntoonsa. Ei ihme ,että tksinäiayys vaivaa monia.
ApMiten niin haluavat? Ne neliöt kuule maksaa, ei monilla ole varaa yhtään omaa tarvetta isompaan asuntoon.
No jotkut asuvat esim. Lontoossa tai Helsingissä aika hyvillä alueilla pienissä asunnoissa ja käyttävät sitten asunnon kokoa tekosyynä, että eivät halua yövieraita. Mitä jos muuttaisivat hieman syrjempään, halvemmille alueille. Saisivat varmasti helposti tilaa lisää ainakin sen vierashuoneen verran, vai mitä?
Ap
Muuttaisin johonkin korpeen vierashuoneen takia, joo en.
Miksi ihmeessä?
Eri
Olenko epävieraanvarainen, jos en halua ihmisiä nurkkiini?
Olen varmasti suorastaan sosiopaatti, koska hyvin harvat ja valitut pääsevät kotiini ylipäätään, saati sitten edes yhdeksi yöksi nukkumaan.
Asun Helsingissä, minulla on kaksio ja vieraspatjat kellarissa.
Tänne mahtuisi hyvin itseni ja lapseni lisäksi 4-6 henkilöä nukkumaan, mutten koe tarpelliseksi majoittaa ketään, jota en muutenkaan kotiini halua.
En ymmärtänyt siis aloitusta lainkaan, en yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis teillä on iso talo, mutta vieraat eivät mahdu? Anna kun veikkaan, äänestätte Kokoomusta, Vihreitä tai muita fiinien, itsekkäiden helsinkiläisten puolueita?
ApMitä sinä tunget, osta oma. Ja mitä väliä mitä äänestää.
mahdu ja mahdu, kun ei haluu. Ei mikään pakko päästää, jos ei haluu.
Vierailija kirjoitti:
Asetin ehkä sanani huonosti. Ihmettelen vain, miten suomalaisista on tullut niin itsekkäitä ja epävieraanvaraisia. Jos itse asuisin jossakin tuollaisessa kaupungissa, majoittaisin mielelläni vieraita. Jotenkin outoa, että kaikki haluavat elää niin ahtaasti, että nippanappa mahtuvat itse asuntoonsa. Ei ihme ,että tksinäiayys vaivaa monia.
Ap
Onko sulla mitään käsitystä siitä, kuinka kalliita asunnot ovat suurkaupungeissa? Eivät kaikki välttämättä halua elää ahtaasti, mutta Lontoon vuokrat ovat ihan älyttömän kalliita, ja hyvin ansaitsevatkin ihmiset jakavat asuntoja usean muun kanssa, koska ei yksinkertaisesti ole varaa asua yksin tai isommassa kämpässä. Miksi sitä paitsi haluaisin maksaa ylimääräistä siitä, että olisi tilaa majoittaa jotain Suomesta tulevia kavereita, joita en välttämättä edes halua majoittaa, koska en ole mikään suomalaisten ilmainen majoituspalvelu?
Koska mulla on oma elämä, eikä mua kiinnosta hyysätä kavereita ja tutun tuttuja ja kaukaisia sukulaisia, jotka on liian pihejä maksaakseen hotellista, ja joita pitää sitten vielä hyysätä ja pitää kädestä koko niiden loman ajan.
Siis ap sinun mielestäsi ihmisten pitäisi hankkia tarvetta suurempi asunto, ja maksaa siitä aiheutuvat ylimääräiset kulut kuukausittain, jotta sinä voit käydä heidän kotonaan ilman kustannuksia kun matkustelet? Tarvitseeko sinulle selittää miksi aika harva toimii näin?
Miksi et esim. itse hankkisi ylimääräistä autoa, jotta autottomat ystäväsi voivat ajaa sillä aina kun tarvitsevat? Oletko vähän itsekäs, vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin ymmärsin aloituksesi täysin omituisen ajatusmaailmasi, ei tarvitse tarkentaa. Mitä on tksinäisyys johon myöhemmin viittasit, en tunne termiä.
Sinä voit pitää kotonasi majataloa jos haluat, itse en. Missä muuten asut?Näppäilyvirhe. Piti olla "yksinäisyys".
Asun itse pienellä paikkakunnalla itä-Suomessa. Täällä nyt ei juuri turistivirtoja näy. Tykkään enemmän asua rauhallisessa paikassa. Olisi vain kiva joskua reissata kaupungin humuun. Pienipalkkaisella perheellä ei vain ole varaa kaikkeen. Joillain tutuilla kyllä on ystäviä ja sukulaisia jotka mielellään heitä majoittavat. Kai se on p**** mäihä itsellä.
Ap
jotain perheitä majottaa, ei kyl. Ei mikään ihme ettei moni halua häiritsemään/pummimaan. Pitää maksaa tai olla kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMiten niin haluavat? Ne neliöt kuule maksaa, ei monilla ole varaa yhtään omaa tarvetta isompaan asuntoon.
No jotkut asuvat esim. Lontoossa tai Helsingissä aika hyvillä alueilla pienissä asunnoissa ja käyttävät sitten asunnon kokoa tekosyynä, että eivät halua yövieraita. Mitä jos muuttaisivat hieman syrjempään, halvemmille alueille. Saisivat varmasti helposti tilaa lisää ainakin sen vierashuoneen verran, vai mitä?
ApMuuttaisin johonkin korpeen vierashuoneen takia, joo en.
Miksi ihmeessä?
Eri
Onko vaikka tunnin tai kahden matka junalla Lomtoosta korvessa asumista. Et ymmärrä miksi? Jos vaikka siksi, että kaipaisit joskus ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä voit pitää kotonasi majataloa jos haluat, itse en. Missä muuten asut?Näppäilyvirhe. Piti olla "yksinäisyys".
Ap
Itse en viihdy suurkaupungin humussa. Itä-Suomeen tekisikin mieli lomalle. Kuinka monta teille mahtuu? Ethän halua olla yksinäinen tai epäkohtelias?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vaikka olisi miten iso lukaali tahansa, ei niitä vieraita silti välttämättä halua jatkuvalla syötöllä.
Me asumme Helsingissä ja hiihtolomaviikot oli taas yhtä vieraiden edestakaisin ravaamista. Oma työ pitäisi hoitaa ja samalla pyöriä kuskina ja turistioppaana jne. Onneksi meidän vieraat on omatoimisia suurimmaksi osaksi, mutta kyllä heille illat pitkät pitää katsella ratikkareittejä ja tutkia karttoja ym.
Tuskin kukaan muuttaa vaikka Lontooseen vain siksi, että saisi majoittaa kavereita/sukulaisia kotimaasta. Asuinpaikka valitaan omien mieltymysten ja tarpeiden perusteella, ei mahdollisten vieraiden.
Mitä järkeä haluta yövieraita? Menkööt kotiinsa.
Jos on työpaikka jossakin noista paikoista? Et kai siis tosissasi, selvinpäin väitä että pitäisi muuttaa kahden tunnin matkan päähän jotta olisi halvempaa ja näin enemmän tilaa majoittaa vieraita? Neljä tuntia päivässä matkoihin. Täällä mistä mä olen kotoisin on tapana että ne jotka matkustavat lomalle, maksavat siitä. Ei niin että asukkaat maksaa enemmän jotta saavat majoittaa matkustelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Kälykö se siellä? Hän joka haluaa majoittaa itsensä, epäsiistin miehensä ja kaksi adhd-poikaansa meille Helsinkiin aina kesälomakseen?
Mä taas epäilen AP:tä serkukseni jolle juuri ilmoitin ettei voi tulla viisihenkisen perheensä kanssa meille Lontooseen viikoksi.
Miksi ihmeessä haluaisin kotirauhaani tuhoamaan jonkun köyhän sukulaisperheen korvesta? Mitä iloa minä siitä saisin? T: Isossa perheasunnossa Helsingissä asuva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mä asun Lontoossa keskustan alueella perheeni kanssa, miehellä on kävelymatka töihin itse teen töitä kotoa joten ainoa ylimääräinen huone toimii mun työhuoneena. Majoitan esim viikonlopuksi perhettä tai läheisiä ystäviä ihan mielelläni mutta arkisin en, koska tarvitsen työhuoneeni ja työrauhan. Tämän asunnon hinnalla saataisiin varmaan kartano jostain kauempaa mutta ei haluta asua kauempana, eikä haluta kartanoa vaan tykätään asua ytimessä. En myöskään kaipaa ketään kumminkaimoja kylään
Asun. Helsingissä ja mahtuu 2 vierasta. Mutta riippuu vieraasta.