Mitä järkeä asua jossain Berliinissä, Lontoossa tai vaikka Helsingissä, jos ei halua yövieraita?
Kannattaisiko asua sitten siellä, missä on varaa ostaa niin iso asunto, että mahtuu vieraatkin,?
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Asetin ehkä sanani huonosti. Ihmettelen vain, miten suomalaisista on tullut niin itsekkäitä ja epävieraanvaraisia. Jos itse asuisin jossakin tuollaisessa kaupungissa, majoittaisin mielelläni vieraita. Jotenkin outoa, että kaikki haluavat elää niin ahtaasti, että nippanappa mahtuvat itse asuntoonsa. Ei ihme ,että tksinäiayys vaivaa monia.
Ap
No me asutaan niin että jo valmiiksi pitkien duunipäivien jälkeen ei mene tuntikausia kotimatkaan, hyvällä ja turvallisella alueella ja lähellä kaikkia niitä palveluita joita tarvitsemme. Samalla hinnalla saisimme isomman asunnon jostain kauempaa mutta sitten kuluttaisimme 1-2 tuntia per suunta duunimatkohin ja maksaisimme siitä riemusta noin £500 kk per nokka, puhumattakaan siitä että olisi pakko olla au pair koska emme millään ehtisi viemään tai hakemaan lapsia koulusta.
Emme ole ollenkaan yksinäisiä, meillä käy paljon vieraita esim illallisella tai brunssilla, se riittää.
AP missä päin asutte? Saako meidän nelihenkinen helsinkiläisperhe kaipaisi maaseudun rauhaa kesälla 3-4 viikon verran. Saadaanko tulla teille? Ilmaiseksi tietenkin.
Mitä järkeä omistaa kesämökki jollain ihanalla rantatontilla jos ei halua mökkivieraita? Jos on mökki tuollaisella paikalla niin silloin sinne pitää rakentaa tarpeeksi majoitustilaa vieraille.
Mitä järkeä omistaa auto johon ei mahdu muita matkustajia? Kyllä jos auton hankkii niin siellä pitää olla tarpeeksi tilaa että voi kuskata kavereitakin.
En ostanut asuntoani perustaakseni lokkihotellin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä omistaa kesämökki jollain ihanalla rantatontilla jos ei halua mökkivieraita? Jos on mökki tuollaisella paikalla niin silloin sinne pitää rakentaa tarpeeksi majoitustilaa vieraille.
AP:n logiikallahan voi keksiä kysymyksiä ihan loputtomiin. :D
Tämä aloitus on kyllä ihan helmi :D
Mulla on AP paljon tilaa. Tule tänne käymään. Voin näyttää sinulle kaupunkiakin ja nähtävyyksiä, ja voidaan käydä kiertelemässä maaseutua. Laita WhatsApp-viestiä koska olet tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Me asutaan etelä-Ranskassa ja meillä on pieni hotelli, tämä on siis meidän yritys ja elinkeino. Silti moni on kutsumassa itsesään ilmaiseksi kyläilemään parhaimpaan turistisesonkiin kun meillähän on näitä huoneita. No on toki mutta aika pian ollaan vararikossa jos pyöritetään ilmaishotellia jokaiselle puolitutulle. Viime syksynä eräs tuttu halusi varata koko hotellin omia häitään varten, oletti että saa majoituksen ja juhlatilan ilmaiseksi käyttöönsä, ruuat ja juomat kaverihintaan ja minä toimisin ilmaisena juhlajärjestäjänä....
Loukkaantui verisesti kun kerroin paljonko toivotut palvelut tulisivat maksamaan.Mikä ihme ihmisiä vaivaa!
Sosialismi. Useampi sukupolvi jo on opetettu siihen että joku muu maksaa ja mistään ei ikinä tarvi jäädä ilman jos vaan kovasti haluuuuuu-uuuu-uuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asetin ehkä sanani huonosti. Ihmettelen vain, miten suomalaisista on tullut niin itsekkäitä ja epävieraanvaraisia. Jos itse asuisin jossakin tuollaisessa kaupungissa, majoittaisin mielelläni vieraita. Jotenkin outoa, että kaikki haluavat elää niin ahtaasti, että nippanappa mahtuvat itse asuntoonsa. Ei ihme ,että tksinäiayys vaivaa monia.
ApMiten niin haluavat? Ne neliöt kuule maksaa, ei monilla ole varaa yhtään omaa tarvetta isompaan asuntoon.
No jotkut asuvat esim. Lontoossa tai Helsingissä aika hyvillä alueilla pienissä asunnoissa ja käyttävät sitten asunnon kokoa tekosyynä, että eivät halua yövieraita. Mitä jos muuttaisivat hieman syrjempään, halvemmille alueille. Saisivat varmasti helposti tilaa lisää ainakin sen vierashuoneen verran, vai mitä?
ApMuuttaisin johonkin korpeen vierashuoneen takia, joo en.
Miksi ihmeessä?
EriOnko vaikka tunnin tai kahden matka junalla Lomtoosta korvessa asumista. Et ymmärrä miksi? Jos vaikka siksi, että kaipaisit joskus ystäviä.
No on jos se duunipaikka jonka palkalla asuminen ja ne junamatkat maksetaan sijaitsee siellä Lontoossa.
Esim me muutimme vajaan tunnin junamatkan päähän kun halusimme enemmän tilaa, sekä minä että mies käydään Lontoossa duunissa.. .junaliput maksavat yhteensä £600 kuukaudessa..... ja lisäksi pitää olla au pair joka vie ja hakee lapset koulusta koska me miehen kanssa lähdetään kotoa aamuseiskalta ja ollaan kotona aikaisintaan iltaseiskalta. Kaduttaa, olisi kannatanut jäädä sinne 3h + k keskustassa ja käyttää tuo £600 + aupairin palkka vaikka matkusteluun.
Mitä tarkoitat yövierailla? Yhden illan juttuja joita pokaa baaraista vai sukulaisia jotka tulevat koko lössi?
Jos haluaa pokata baarista yövieraita niin suurkaupunki helpoin ratkaisu. Taksilla kulkeminen kauas maksaa nimittäin. Kaikki eivät ole niin sukurakkaita että edes haluavat sellaisia koko ajan kylään. Kaikilla ei ole myöskään alkiolaisuus äidinmaidossa että jaksaisivat elää pikkupaikkakunnalla jossa ei ole ravintoloita jossa voi rentoutua vaikka olisi varaa isoon asuntoon. Kaikki eivät kertakaikkiaan ymmärrä sitä.
No mä sattumoisin asun Lontoossa pienessä asunnossa ja hyvä puoli nimenomaan on, että AP:n kaltaisille henkilöille voi suoraan sanoa, että ei ole tilaa majoittaa heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMiten niin haluavat? Ne neliöt kuule maksaa, ei monilla ole varaa yhtään omaa tarvetta isompaan asuntoon.
No jotkut asuvat esim. Lontoossa tai Helsingissä aika hyvillä alueilla pienissä asunnoissa ja käyttävät sitten asunnon kokoa tekosyynä, että eivät halua yövieraita. Mitä jos muuttaisivat hieman syrjempään, halvemmille alueille. Saisivat varmasti helposti tilaa lisää ainakin sen vierashuoneen verran, vai mitä?
Ap
Niin, siis se asunnon koko ei ole tekosyy siihen, ettei halua yövieraita. Oikeastaan toisinpäin, koska ei halua yövieraita voi asua pienemmässä asunnossa.
T. Hampurissa, pienessä asunnossa asuva, jolle kyllä yövieraat ovat tervetulleita, kunhan nukkuvat sohvalla
Sanoisin että riippuu vieraista. Hyvät kaverit, jotka osaavat vierailla kohteliaasti ovat aina tervetulleita meille (Berliiniin). Mutta kun miehen sukulainen (ollaan tavattu ehkä 2 kertaa) oli tulossa vaimonsa ja kahden taaperonsa kanssa viikoksi, niin vähän nikottelin. Tuli vähän sellainen vaikutelma että olivat tulossa täysihoitoon kun luettelivat ruoka-allergiatkin ja antoivat ymmärtää että olisi kiva jos kuskattaisiin heitä autolla vähän kauemmaksikin.
Sinällään mulla ei ole mitään vieraita vastaan, ja monet kaverit ovatkin majoittuneet meillä, mutta tosiaan vierailla ja ajankohdalla on väliä. Ilmaista majataloa melkein ventovieraille en pyöritä.
"Mitä järkeä asua jossain Berliinissä, Lontoossa tai vaikka Helsingissä, jos ei halua yövieraita?"
No eikös silloin just kannatakkin asua siellä jos niitä vieraita ei halua....
Vierailija kirjoitti:
Kälykö se siellä? Hän joka haluaa majoittaa itsensä, epäsiistin miehensä ja kaksi adhd-poikaansa meille Helsinkiin aina kesälomakseen?
Jos hän on kälysi niin hänen epäsiisti miehensä on ilmeisesti ikioma veljesi ja pojat veljenpoikiasi?
Parasta näissä kylään tuppaajissa on se että ne aina odottavat isäntäväen ottavan vapaata duunista ja käyttävän vapaa-aikansa heidän kuskaamiseen ja viihdyttämiseen.
Me asutaan Pariisissa ja meidän asuntoon kuuluu pieni piianhuone jota käytetään vierashuoneena ja koska sinne on oma sisäänkäyntikin niin meille saa tulla ihan mielellään kunhan:
-on omatoiminen ja hoitaa itsensä lentokentältä/lentokentälle
-tuo toivottuja tuliaisia eikä odota niistä maksua
-siivoaa jälkensä
-auttaa ruuanlaitossa yms ja ehkä jopa käy siellä ruokakaupassa omilla rahoillaan välillä
-kommunikoi edes englanniksi sen verran että puolisonikin ymmärtää
Toki silloin kun itse kutsun vieraat niin viihdytän, ruokin ja kuljetan mielelläni ja otan ylimääräisiä vapaapäiviä.
Me asuttaan suositussa suurkaupungissa ja meillä on iso ihana koti hyvällä alueella. Kun vieraat näkevät miten elämme he olettavat meidän maksavan kaiken koska meillä selvästikin on rahaa....
Emme enää kutsu kuin omat vanhempamme, sisarukset ja lähimmät ystävät meille kun emme jaksa sitä lokkeilua ja kateutta.