tississä nukkuminen..
miten olette päässeet eroon? siis viikon vanha vauva kyseessä, ei mies. ;) nukahtaa tissiin syödessään, ja herää kun yritän siirtää sänkyynsä. tuttia ei huoli.
Kommentit (22)
Ei kai kenenkään vauva tosiaan nuku koko untaan äidin rinta suussa. Hupaisa ajatus:)
Sitten ehkä kysymyksesi on järkevä jos näin oli...
Terv. toinen viikon vanhan tissille nukahtajan äiti :-)
nukahtamaan tissille sekä yö- että päiväunille. Nyt kun minun on lopetettava imetys niin ei meinaa löytyä keinoja nukuttamiseen.
Tämä ei tietenkään ole normaalitilanne, yleensä imetystä jatketaan pidempään, mutta näin meillä.
Vierailija:
nukahtamaan tissille sekä yö- että päiväunille. Nyt kun minun on lopetettava imetys niin ei meinaa löytyä keinoja nukuttamiseen.Tämä ei tietenkään ole normaalitilanne, yleensä imetystä jatketaan pidempään, mutta näin meillä.
Mielummin vähän " opetat" 6kk ikäistä kuin viikon vanhaa, eikö?
En usko, että asiasta tulee ongelmaa. Meillä nukahti esikoinen noin vuoden ikään tissille, siis aina. Imetyksen lopetus meni kuitenkin hyvin, samoin nukahtaminen (syliin).
Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla MITEN viikon ikäinen opetetaan nukahtamaan omaan sänkyyn?
kävin tuossa imettämässä, ja ylätyin kun oli paljon vastauksia. vauva siis nukkuu tissi suussa. koko yön. herää kun tissi irtoaa suusta. minusta olisi kiva myös itse nukkua, ihan oikeaa unta joskus. kun on nuo kaksi vanhempaakin lasta joiden kanssa pitäisi päivällä jaksaa olla aktiivinen. peittoa on kokeiltu. päivällä nukkuu sängyssään, varmaan kun on mölyä talossa niin siksi. edelliset ei oo ollu tälläisiä.. mutta jatketaan tappelua! =)
Vierailija:
kävin tuossa imettämässä, ja ylätyin kun oli paljon vastauksia. vauva siis nukkuu tissi suussa. koko yön. herää kun tissi irtoaa suusta. minusta olisi kiva myös itse nukkua, ihan oikeaa unta joskus. kun on nuo kaksi vanhempaakin lasta joiden kanssa pitäisi päivällä jaksaa olla aktiivinen. peittoa on kokeiltu. päivällä nukkuu sängyssään, varmaan kun on mölyä talossa niin siksi. edelliset ei oo ollu tälläisiä.. mutta jatketaan tappelua! =)
Tai onkohan tuo sitä " maidon tilaamista" ?
Tarkoitan sitä, että voi olla, että tapa jää piankin pois itsestään. Irrota aina välillä tissi ja katso mitä tapahtuu. Nyt ilmeisesti hermostuu, mutta ehkä pian helpottuu? Vauvasi on vielä pieni!
Imetätkö vieressäsi? Yritä mahdollisuuksien mukaan itse nukkua samalla.
Meilläkin vauva nukahtaa tissille, mutta ei onneksi vaadi sitä suuhunsa koko yöksi. Iltaisin kyllä vaatii, tunneiksi.
-se toinen viikon vanhan äiti-
Tää kolmonen nukahti vielä vuoden iässä tissille ja kaksi vanhempaa nukahti vielä ollessaan 6kk. Ja kaikissa tapauksissa tuo tapa on loppunut sitten kun imetyskin on loppunut, nukuttaminen syliin auttoi meillä ensiksi, nyt ei tarvi pikku kolmosta kun viedä sänkyyn ja silittää pari kertaa päästä ja huikata hyvää yötä nyt nukutaan :)
Ja poika on nyt siis ollut vasta n. 1kk ilman tissiä!! Selvittiin parissa viikossa koko ruljanssista!
Mutta, siis viikon vanha vauvahan nyt nukahtaa ihan mihin sattuu ja varsinkin tisulle! Se on vaikeaa aikaa, varsinkin jos on vielä vanhempi lapsi jota pitäisi hoitaa, mutta yritä saada joku tuttavasi/äitisi tjm illoiksi hoitamaan isompaa lasta.
ja saakin nukahtaa tissille!!ainakin tiedän että on nälkä lähteny enkä tästä tavasta aio luopua!! herää kyllä kun vien sänkyyn mutta jää tyytyväisenä nukkumaan!
miks haluisit luopua tavasta?
Olet pulassa muutaman kuukauden päästä. Edessä on kovat huudatukset.
Vierailija:
Olet pulassa muutaman kuukauden päästä. Edessä on kovat huudatukset.
molemmat lapset vielä yli vuoden vanhana tissi suussa eikä haitannu yhtään.
Nythän ne molemmat on jo aikaa sitten päässy siitä eroon.
Kannattaa miettiä vähän etukäteen. Ihan kokemuksesta sanon.
Voivat syödä, torkkua hetken ja taas syödä jne jne jopa tunteja. Tällainen usein loppuu 3-5kk iässä itsestään, kun vauva kasvaa ja vahvistuu, oppii tehokkaaksi imijäksi ja alkaa muutenkin kiinnostua enemmän ympäristöstään, eikä tarvitse takertua äitiin koko ajan, ehtii tankata läheisyyttä lyhyemmilläkin käynneillä. Imiessäänhän vauva paitsi ruokailee saa myös läheisyyttä ja hyvää oloa muutenkin.
En tiedä tarkoititko tuota.
Joillain olen kuullut, että vauvan syöttäminen siten, että hän on makuupussissa auttaisi siinä, että hänet on helpompi siirtää omaan sänkyyn nukkumaan (makuupusseineen) kun on nukahtanut rinnalle. Ei ole niin suuri ympäristömuutos kuin lämpimästä sylistä viileään sänkyyn. Sitä voisit ehkä kokeilla?
Miksi sinun pitäisi ruveta rääkkäämään vauvaasi ja ottamaan irti tissistä juuri ennen kuin nukahtaa.......
Vierailija:
Mitäs kun haluat lopettaa imetyksen/siirtää lapsen omaan huoneeseen nukkumaan tms.
Kannattaa miettiä vähän etukäteen. Ihan kokemuksesta sanon.
Lapset ovat erilaisia. Turha pelätä " mahdollisia ongelmia" etukäteen.
noh se on sen ajan ongelma! :o}
joo kyl tiedän että siitä voipi tulla ongelmia kun tyttö nukahtaa tissille mut aina kun (yleensä vain illalla) vien nukkuu herää ja jää sänkyy kiltisti nukkuu välillä jää pidemäkisi ajaksi sänkyy hereille välillä ei... nukkuu yli 9tunnin yö unia ja eikä huoli tuttia...
eikös se ole ihan normaalia??!
Meillä kaikki vauvat on tehneet niin, ja minusta se oli suloista. Ensimmäiset viikot olen kaikkien kanssa lähinnä istunut ja imettänyt ;=) Ja yöllä vauva vieressä.
Olen sitä mieltä, että perusturvallisuus on ihmiselle tärkeää. Ja se muodostuu siitä, että vauvana tarpeet tyydytetään riittävästi, ravinto ja läheisyys jne.
Ja kyllä vauvat vaan ovat riippuvaisia vanhemmistaan...
Ja meillä lapset ovat oppineet nukkumaan omissa sängyissään koko yön, kunhan ovat olleet siihen kypsiä. Esikoista yritettiin liian aikaisin, ja sitten siellä sai juosta rauhoittelemassa ties kuinka monta kertaa, mutta muut ovat saaneet itsenäistyä ihan omaan tahtiinsa.
Ja ihan kivoja ihmisiä noista on tullut, murkkuja jo vanhimmat :=)
meillä tyttö on kaikesta huolimatta nukkunu aina yönsä omassa sängyssä ja omassa huoneessa...
niin kannattaa vaavi kietaista esim. peittoon imetyksen ajaksi ja siirtää peittoineen sitten omaan sänkyyn/vaunuihin. Näin ei lämpötila muutu eikä vauva niin herkästi herää.
Vierailija: