Joku takana istuva hyypiö sai raivokohtauksen, kun kallistin lentokoneessa selkänojan nukkuakseni
Ja kyseessä oli siis yölento Miamista Helsinkiin Lontoon kautta.
Olisin ymmärtänyt reaktion, jos olisin tehnyt tuon keskellä päivää, mutta haloo, kello oli jotain 01.30 aamuyöstä.
Valitti lentoemännälle asiasta ihan hiilenä. Lentoemo sanoi ystävällisesti, että ihmisillä on täysi oikeus nukkua ja kallistaa selkänoja.
Muita vastaavia kokemuksia?
Kommentit (54)
Et sitten vaivautunut kysymään takana istuvalta sopiiko että kallistat istuinta? Näin toimii sivistynyt ihminen, ei rojauta itseään muitta mutkittta toisen syliin.
Joudun työni puolesta lentämään aika usein, ja itselleni on itsestään selvää että kysyn.
Sinulla kai on suu päässäsi ja puhekyky tallella? Jonkinlaiset käytöstavat?
Lentokoneet on ikävän ahtaita, ei voi muuta sanoa. Kohtuutonta kuitenkin raivota siitä että edessä istuva yöllä kallistaa selkänojaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten heräsit. Lentäminen on kallis harrastus johon sinulla ei koskaan tule olemaan varaa.
Lentäminen on nykyään halpaa. Kalliimpaa on mennä junalla Kajaaniin.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten heräsit. Lentäminen on kallis harrastus johon sinulla ei koskaan tule olemaan varaa.
Joo onhan se 500 € meno-paluusta varmaan todella köyhille iso raha.
Kysyitkö lupaa pieneen kallistukseen (ja selitit tilanteen) vai veditkö nojan ihan alas toisen syliin, pää kuin vadilla?
Vierailija kirjoitti:
Et sitten vaivautunut kysymään takana istuvalta sopiiko että kallistat istuinta?
Keskellä yötä? KYLLÄ - katsoin taakseni, mutta takana istuva äijä KUORSASI.
Vierailija kirjoitti:
Kysyitkö lupaa pieneen kallistukseen (ja selitit tilanteen) vai veditkö nojan ihan alas toisen syliin, pää kuin vadilla?
Lupaa keskellä yötä? Lupaa siihen, että saa tehdä saman kuin 95 % muista matkustajista? Lupaa, jota minun edessäni istuva ei ole KOSKAAN kysynyt, vaikka olen lentänyt arviolta 40 yölentoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten vaivautunut kysymään takana istuvalta sopiiko että kallistat istuinta?
Pätkänä et ehkä ymmärrä, mutta jos jalat ovat huonossa asennossa tuolin takana ja edessä oleva yhtäkkiä rysäyttää selkänojan alas, niin se voi sattua aivan helvetisti. Päättelit etät jos äijä nukkuu yölennolla niin on ok laittaa se kärsimään? Jos joka tapauksessa tiesit herättäväsi hänet, niin olisit voinut edes varoittaa etukäteen. Et varsinaisesti tehnyt mitään väärää, mutta sait mitä tilasit.
Joissain lentokoneissa tuo kallistustoimisto on järjestetty fiksusti niin, että selkänojaa ei voi liikuttaa mutta istuinosaa voi siirtää edemmäs. Silloin matkustaja voi istua vähän rennommin ilman että se on takana olevalta pois.
Vierailija kirjoitti:
Sori mutta minkälaisilla koneella olet lennellyt? Penkit eivät kallistu normaaleissa matkustajakoneissa asentoon, jossa selkänoja laskeutuisi takana istuvan syliin.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten vaivautunut kysymään takana istuvalta sopiiko että kallistat istuinta? Näin toimii sivistynyt ihminen, ei rojauta itseään muitta mutkittta toisen syliin.
Joudun työni puolesta lentämään aika usein, ja itselleni on itsestään selvää että kysyn.
Sinulla kai on suu päässäsi ja puhekyky tallella? Jonkinlaiset käytöstavat?
Entäs jos hän sanoo yöllä ei? Ja samalla on itse kallistunut ja nukkuu polvet koukussa edessä? Yöllä kun valot himmenee, saa kallistaa ilman kysymistä. Silloin sen takana olevan on kohteliasta olla häiritsemättä eli tekemättä mitään sillä pöydällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lupaa keskellä yötä? Lupaa siihen, että saa tehdä saman kuin 95 % muista matkustajista? Lupaa, jota minun edessäni istuva ei ole KOSKAAN kysynyt, vaikka olen lentänyt arviolta 40 yölentoa?
Koska muut ovat ääliöitä niin kyllä minäkin saan olla ääliö, eikö vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pätkänä et ehkä ymmärrä, mutta jos jalat ovat huonossa asennossa tuolin takana ja edessä oleva yhtäkkiä rysäyttää selkänojan alas, niin se voi sattua aivan helvetisti. Päättelit etät jos äijä nukkuu yölennolla niin on ok laittaa se kärsimään? Jos joka tapauksessa tiesit herättäväsi hänet, niin olisit voinut edes varoittaa etukäteen. Et varsinaisesti tehnyt mitään väärää, mutta sait mitä tilasit.
Millä perustella mä olen pätkä? Takana istuva oli about 170-senttinen persjalkainen mies. Ainoa asia, josta hän kärsi, oli krooninen vali vali -syndrooma.
Ihan yhtä hyvin voi nukkua vaikka selkänoja olisi pystyasennossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska muut ovat ääliöitä niin kyllä minäkin saan olla ääliö, eikö vaan?
Yöllä koneessa nukkuminen ja penkin kallistaminen on ihan tavallinen toimenpide, eikä millään kriteereillä ääliöintiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä hyvin voi nukkua vaikka selkänoja olisi pystyasennossa.
No se on kiva juttu sinulle. Minä en voi, koska pää retkahtelee ikävästi eteen, jos nukun pystyssä.
Millainen wt lentää reittilennon ahtaimmassa silli-luokassa?
Vierailija kirjoitti:
Millainen wt lentää reittilennon ahtaimmassa silli-luokassa?
AUTS. Nyt tuli ÄVERIÄS pikkurouva paikalle. :D
Todella kohteliaita ja mukavia kommentteja taas täällä.