Kumpi on kivempi asuinalue Espoon Leppävaara vai Helsingin Pukimäki?
Kommentit (22)
Lepuski on kiva minun kokemuksellani. En haluaisi täältä pois.
Leppävaara on Espoon suurin kaupunkikeskus jossa "kaikki" mahdolliset palvelut, Pukinmäki tylsä peruslähiö jossa ruokamarketti ja räkälöitä.
Lepuskiin siis muuttaisin.
Leppävaarasta en pitänyt. Liian "kulttuurikas".
Kyllä mä Puksuun muuttaisin, mieluiten aseman lähelle. Lepuski ei yhtään houkuta, eikä Espoo muutenkaan.
Persiistä kumpikin, mutta lepävaara hiukan enemmän.
Leppävaar aon kamala sotkuinen keskeneräinen pläntti.
Pukinmäki on ihan mukava paikka mielestäni. Asuin siellä pari vuotta joitakin vuosia sitten ja vieläkin käyn joskus kävelemässä siellä päin. Ei mitään ongelmia ollut koskaan.
Olen asunut molemmissa yli 2 vuotta. Ehdottomasti Leppävaara jos muutat Sellon puolelle rataa. Toinen puoli on kulttuurin rikastamaa. Hinnathan ovat korkeat, mutta myös sen arvoiset. Helsingin keskustaan 13 minuuttia ja kaikki palvelut lähellä.
Pukinmäessä vain pakolliset marketit ja lähiöpubit. Ei siinä mitään vikaa ole, mutta helvetin hiljainen paikka jossa mitään nähtävää. Lähimmät isommat kaupat malmilla 1.5km päässä.
Ehdottomasti siis Leppävaara jos budjetti antaa myöden.
Mielestäni Puksu on mainio paikka asua. Ruokakaupat, apteekki, kukkakauppa, kiskat, pubiskat, mahtavat ulkoilumaastot ja Vantaanjoen ranta välittömässä läheisyydessä. Keskustaan ajaa 10 minuuttia, busseja kulkee Leppävaaraan, Itäkeskukseen, Keskustaan, Pitäjänmäkeen, Munkkiniemeen jne.
Molemmissa asuneena sanon, että ehdottomasti Leppävaara. Muuttaisin sinne heti takaisin, jos voisin! :)
Olen vannoutunut helsinkiläinen, ja itä on mun juttu ;) Mutta jos noista pitäisi valita, niin Puksuun siis! Olen oleskellut sielläkin, ja aivan riittävät palvelut ja liikenneyhteydet. Lepuski ei vaan innosta, ei vaikka kuinka yrittäisin keksiä hyviä puolia.
Siis mitä hittoa? Miten kukaan voi arvottaa Puksun Lepuskin ylle, ellei asu omakotitalossa?
Pukinmäestä en tiedä mitään, mutta Leppävaarassa olen viihtynyt todella hyvin!
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 22:41"]
Siis mitä hittoa? Miten kukaan voi arvottaa Puksun Lepuskin ylle, ellei asu omakotitalossa?
[/quote]
Kaikki meistä eivät halua asua omakotitalossa. Kun haluaa asua Helsingissä, on pukinmäkeläinen kerrostalokämppä just jees, Espoo ei kiinnosta, olipa mikä kaupunginosa vaan, sorry ja kaikkea hyvää ;)
Pukinmäki on tylsä, mutta toisaalta sieltä olisi halvempaa matkustaa keskustaan.
Mitä tuo kulttuurikas tarkoittaa? Maahanmuuttajiako?
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 23:00"]
[/quote]
Kaikki meistä eivät halua asua omakotitalossa. Kun haluaa asua Helsingissä, on pukinmäkeläinen kerrostalokämppä just jees, Espoo ei kiinnosta, olipa mikä kaupunginosa vaan, sorry ja kaikkea hyvää ;)
[/quote]
Anteeksi muotoilin huonosti aiemman ilmeisesti. Kun puksussa on noita omakotitalo-kämppiä mut lepuskissa ei yhtään. niin ihmettelin, miten kukaan muu kuin omakotitalossa asuva pystyy arvottamaan puksun lepuskia ylemmäs.
Ja naurattaa tämä "en ikinä asuis espoossa!1" ylpeus helsinkiläisiltä. Kohta me kaikki hki-vandaa-esbo ollaan samaa kauraa, joten sulautukaa. Tai no älkää sulautuko, saadaan kämpät semisti halvemmalla kuin jos oltais hki-alueella.
t. espoo
Puksu vai Lepuski. Hmm.
Oja vai allikko.
Ei ku nyt mä tiedän - ranteet auki.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 23:09"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 23:00"]
[/quote]
[/quote]
Anteeksi muotoilin huonosti aiemman ilmeisesti. Kun puksussa on noita omakotitalo-kämppiä mut lepuskissa ei yhtään. niin ihmettelin, miten kukaan muu kuin omakotitalossa asuva pystyy arvottamaan puksun lepuskia ylemmäs.
Ja naurattaa tämä "en ikinä asuis espoossa!1" ylpeus helsinkiläisiltä. Kohta me kaikki hki-vandaa-esbo ollaan samaa kauraa, joten sulautukaa. Tai no älkää sulautuko, saadaan kämpät semisti halvemmalla kuin jos oltais hki-alueella.
t. espoo
[/quote]
Kyllä täältäkin edullisia asuntoja löytyy. Itsellä 60m2 remontoitu kämppä rauhallisesta taloyhtiöstä lasitetulla parvekkeella + tuliterällä kylpyhuoneella Pukinmäessä 600e kuussa.
Kyllä Leppävaarassakin on pientaloja. Ei tietty montaa ja aika kalliitakin ovat. Ylipäätään Leppävaara on kyllä kallis asua, mutta kyllähän tässä maksaa sitten niistä yhteyksistä ja palveluista.
Kivasti tullut vastauksia, kiitos niistä.
Onko lisää kokemuksia?
t. ap
En muuttaisi kumpaankaan, mutta jos olisi pakko valita niin Leppävaaraan.