Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt ei joku täsmää... TOIMEENTULOHAKEMUS HYLÄTTY!!! Tilillä 0.85e, työmarkkinatuki 1200e...

Vierailija
16.03.2019 |

Vuokra 990e . Laskujen ja muun jälkeen jäi 70. Eikö ole laki että pakollisten menojen jäljeen pitää käyttöön jäädä 569e/kk???

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
62/67 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on nykyään täynnä sekä koto- että vierasperäisiä asumistukiapinoita. Mun vuokra on vähän yli 1200€. Maksan sen ja lasteni kaikki kulut itse. Yksin siis. Kela maksaa lapsesta lapsilisän, mutta en tarvitse Kelaa mihinkään. Kotitaustani on köyhä työläisperhe jossa toinen vanhemmista oli väkivaltainen juoppohullu ja toinen tyhmä. Henkinen köyhyys oli vielä taloudellista köyhyyttä pahempaa. ”Eväät” kotoa oli se, että kaikki yrittäjät on sikoja ja kokoomuslaiset ja porvarit eivät ole ihmisiä. Vain vasemmistolainen ajattelutapa oli ainoa oikea. Meillä lapsilla ei ollut mitään, eikä varsinkaan vanhempien välittämistä. Mitään ei ollut, mitään ei saatu, missään ei autettu.

Oma neuvoni nykyisille valittajille ja tukien ”vähyyttä” ihmetteleville on se, että kouluttaudu kunnolla ja tee tarvitsemasi rahat omalla työlläsi ja omalla älylläsi ja lakkaa vinkumasta. Omat lähtökohtansa ja tilanteensa voi muuttaa, kun näkee vaivaa ja kyseenalaistaa selkärankaansa poltetun vasemmistoajattelun jossa kaikki on yhteiskunnan ja porvareiden vika ja koska lapsena oli kurjaa niin eletään tuilla.

Omille lapsilleni olen opettanut että työtä kun tekee niin ei tarvitse köyhänä olla ja sossussa rampata.

Blaa, blaa ja blaablaablaa.

Vau, osasit! Tuosta on hyvä aloittaa.

Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
</p>

<p>Oma neuvoni nykyisille valittajille ja tukien ”vähyyttä” ihmetteleville on se, että kouluttaudu kunnolla ja tee tarvitsemasi rahat omalla työlläsi ja omalla älylläsi ja lakkaa vinkumasta. Omat lähtökohtansa ja tilanteensa voi muuttaa, kun näkee vaivaa [/quote kirjoitti:

Olen korkeakoulutettu  ja ollut ennen sairastumistani (syöpä) pitkään työelämässä.

Millä tavalla mielestäsi voin nämä lähtökohdat muuttaa ja millä vaivan näöllä?

Ystäväni oli yli10 v ennen yt eneuvotteluja samassa työpaikassa.

Hänet irtisanottiin 58v tuotannollisista ja taloudellisista syistä . Milä tavalla hän voi nuo lähtökohdat muuttaa?

Mitään rakentavaa kehitystä ei tapahdu niin kauan kuin kaltaisiasi yksisilmäisiä omahyväisiä puusilmiä on jarruina . te luulette että oma napa ja tilanne on verrannollinen koko maailmaan.

Ja pahinta että lisäännytte ja opetatte samaa pöljyyttä eteenpäin.

Mikäli olet kuusissakymmenissä oleva korkeakoulutettu olet ennättänyt vuosikymmenet kerätä varallisuutta ja saada se tuottamaan, niin ettei tarvitse toimeentulotueka hakea. Minullakin on jo siinä määrin varallisuutta vaikka olen vasta 45v.

Mikäli olet? 

Pelkille oletuksille sitten pontevana perustetaan omat painavat mielipiteensä jo 45-vuotiaana. Järkyttävää. Ollaan omassa kuplassa maiskuttelemassa omahyväisinä---- ja oletetaan.

Minäpä puolestani oletan että sinä vastaaja olet Ugandasta adoptoitu Ilmajoella maata viljelevä perussuomalainen. 

Alle kolmekymppinen korkeakoulutettuhan ei voi missään nimessä sairastua vakavaan syöpään ja toivuttuaan hoidoista työkykyiseksi huomata ettei se työpaikka halua enää palkata. Yhtäkkiä on muuttunut  "riskiksi" kontrollikäynteineen, vaikka muuta selitetään.

Vierailija
64/67 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 1200?? Ja minä kun olen ollut huolissani, että jos jään valmistumisen jälkeen työttömäksi, että millä sitten elän. Tuolla summalla elelisin herroiksi opintotukikitkuttelun jälkeen.

Vierailija
65/67 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis 1200?? Ja minä kun olen ollut huolissani, että jos jään valmistumisen jälkeen työttömäksi, että millä sitten elän. Tuolla summalla elelisin herroiksi opintotukikitkuttelun jälkeen.

Opiskele hieman lisää niin opit, että työmarkkinatuki Suomessa on 495e/kk (aktiivimalli kk jälkeen) . Muutoin 518e/kk.

Siis vielä kertauksen vuoksi :

työmarkkinatuki suomessa on aktiivimallivähennyksen vuoksi 495e/kk.

Ilman aktiivimallivähennystä (3 ensimmäisen työttömyys kk ajan) 518e/kk. Sen jälkeen 495e/kk.

Ymmärsitkö nyt.

Jos otsikossa lukee että työmarkkinatuki on 1200e/kk niin mitä se tarkoittaa?

Loppupäätelmä: otsikko ei kerro totta, se on valhe.

Tästä huolimatta iso osa ihmisistä ei sisäistä sitä koska ei tarkista asioita. 

Vierailija
66/67 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon mahdollista että jäät valmistumisesi jälkeen työttömäksi, jos oikeasti uskot, että työmarkkinatuki on muka 1200e/kk. 

Hitto haloo!

Vierailija
67/67 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt minä olen huolissani että oikeasti on ihmisiä jotka tosissaan uskoo että Suomessa saa työmarkinatukea  1200e  . . .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi