Mistä tunnistaa maalaisen stadissa?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse matkustan täältä itärajalta säännöllisesti stadiin työasioissa ja minut varmaan edelleen tunnistaa kilometrin päästä landeksi (ei ulkonäön vaan käytöksen perusteella :D), vaikka olen jo useamman vuoden perehtynyt tähän pääkaupungin käytösetikettiin.
Osaan jo seisoa rullaportaissa oikeassa laidassa mutta edelleen automaatiolla heilutan kättä bussille, että se pysähtyisi. Meilläpäin myös huikataan kiitos bussikuskille, kun jäädään pois kyydistä, sekin meinaa välillä lipsahtaa luonnostaan.
Viimeviikolla jouduin tunkemaan täpötäyteen ratikkaan matkalaukun kanssa, jouduin jäämään siihen keskelle ovien läheisyyteen kun minnekkään ei mahtunut. Heti pappa tuli napisemaan heti että seison liian lähellä leimausautomaattia. Pahoittelut siitä!
Bussille kannattaakin heilauttaa kättä merkiksi, että haluat kyytiin. Muuten voi käydä niin, ettei bussi pysähdykään jos kukaan ei ole poistumassa bussista :)
Mutta jos on nokipannu niin voi saada tuolla tavalla uuden polkupyörän kun vähän itkee lehtiin.
Helsinkiä on ihan korrektia kutsua Helsingiksi. Maalaisjuntin ei ehkä kannatakaan sanoa stadiksi jos kieli ei käänny. Ainoastaan hesa on no-no.
Siitä, että hän dissaa helsinkiläisiä. Vähintäänkin kommentoi kuinka helsinkiläisille on aivan kiire ja juoksevat bussiin tai metroon, vaikka seuraava tulee kohta.
Metroa, paikallisjunaa tai raitiovaunua ei tarvitse heilautuksella pysäyttää, eikä bussia päätepysäkillä.
Tuo tupeksinta oviaukoissa ja liukuportaissa jo mainittiinkin. Toinen tunnistettava tapa on kovaan ääneen korostaa olevansa maalta ja oikeuttaa sillä törkeä käytös, mm. päälle rynniminen tms. Jos Helsinkiin jäädään viikoksikin on viimeistään kolmen päivän päästä menossa laulu siitä kuinka "statilaiset ei ole aitoja ihmisiä".
Hankkijan lippis päässä, jalassa kumisaappaat joissa kiinnijumahtanutta olkea, päällä perustakki jonka hihoissa konerasvaa ja jalassa likaiset farkut.
Siitä, että luulee helsinkiläisten ajattelevan Helsinkiä suurkaupunkina, ja sitten päivittelee kuinka Helsinki on pienempi kuin Lontoo. Ihan kuin helsinkiläinen ei tietäisi Lontoossa olevan enemmän asukkaita kuin koko Suomessa.
Tulee ensimmäisiin hifkin harjoituksiin stetsoni päässä ja sitten ihmettelee kun asiasta naljaillaan.
Vierailija kirjoitti:
Siitä, että luulee helsinkiläisten ajattelevan Helsinkiä suurkaupunkina, ja sitten päivittelee kuinka Helsinki on pienempi kuin Lontoo. Ihan kuin helsinkiläinen ei tietäisi Lontoossa olevan enemmän asukkaita kuin koko Suomessa.
Stadilaisella meni tunteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stadilaiset luulee että stadi on metropoli. Ei se ole.
Stadi on aika pieni kaupunki, mutta kiva ja kaunis kaupunki. Suurin on stadilaisista oli kivoja, jotka tunnen.
Olen asunut siellä ja viihdyin hyvin.
Nyt olen niin metsittynyt, että tuskinpa enää palaan stadiin edes käymään. Terveisiä sinne ja mukavaa kevättä.
T. MaalaisjunttiJoskus pyörittiin päivä siellä Lontoosta olevan tuttuni kanssa ja se ihmetteli että onko tämä tosiaan teidän pääkaupunkinne. Sitä toisinaan ihmettelen itsekin että miten se onkin niin mitätön paikka kun puhutaan oikeista kaupungeista.
T. Toinen maalaisjuntti
Tais se sun kaverisi olla kans juntti. Mun ulkomaalaiset ystävät (myös ne Lontoolaiset) on todella tykänneet Helsingistä, ovat itse suurkaupungeista. Tykkäsivät myös mökkipaikakunnastamme. :)
Sanoinko jossain ettei se tykännyt Helsingistä? Se ihmetteli pääkaupungin pienuutta ja mitättömyyttä pääkaupunkina. No hyvää jatkoa sinulle sinne wannabesuurkaupunkiin.
Joillakin ei ole maantieto hallinnassa. Yleensä ihmisillä on jonkinlainen käsitys maasta ja asukasluvuista. Ja siitä suhteutettuna pääkaupunkiin. Luulisi lontoolaisen tietävän, että Lontoo on iso kaupunki Eurooppalaisella mittapuulla. Ja Pohjoismaiden olevan suht pieniä maita.
Vierailija kirjoitti:
Siitä, että luulee helsinkiläisten dissaavan muualla asuvia.
Oletko lukenut ketjua? Täällä dissataan maalaisia oikein urakalla.
No siitä, ettei töni liikenteessä, on ystävällinen eikä tosiaan osaa seistä liukuportaissa oikein. Siis en vaan muista seistä oikeassa reunassa, kun on niin jännää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stadilaisella meni tunteisiin.
Ei mennyt, mutta tuon kuulee niin usein. Eli kuvitellaan, ettei helsinkiläinen hahmota kaupunkiaan. Itse asun helsinkiläisessä lähiössä ja hevoset laiduntavat viereisellä tontilla. Vähän matkaa kun kävelee törmää lehmähakaan. Lapsi kävi koulua kahden luokan pikkukoulussa. Niin että tälläistä täällä Helsingissä, tuliko yllätyksenä?
Olen syntyperäinen helsinkiläinen (tuo muoto on itselleni mieluisin) ja olen alkanut viime aikoina sanoa "kiitos" bussista poistuessani.
Niin ne tavat muuttuvat.
T. Terveisiä Etelä-Helsingistä
Landepaukuillahan on usein muutama olki hiuksissaan ja savikokkareita housunpuntissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä, että luulee helsinkiläisten dissaavan muualla asuvia.
Oletko lukenut ketjua? Täällä dissataan maalaisia oikein urakalla.
Kuinka? Kaikki maalaiset tuttuni naureskelevat kuinka helsinkiläisillä on aina kiire ja juoksevat metroon. Helsinkiläisen se on normaalia. Siksi se erottaa maalaisen. En ole väittänyt , että se huomio olisi jotenkin dissattava.
Monet muutkin kommentit ovat vain huomioita eikä dissausta.
Noita lontoolaisen dissattava, kun ne ei tajua Lontoon olevan iso ja ihmettelevät Helsingin olevan pienempi.
Olen huomannut sen. Todellinen stadilainen ( monen polven) on rento ja suvaitsevainen ihminen. Kaikki pisteet heille.
T. Maalaisjuntti