Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistaa maalaisen stadissa?

Vierailija
16.03.2019 |

kysymys otsikossa

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse matkustan täältä itärajalta säännöllisesti stadiin työasioissa ja minut varmaan edelleen tunnistaa kilometrin päästä landeksi (ei ulkonäön vaan käytöksen perusteella :D), vaikka olen jo useamman vuoden perehtynyt tähän pääkaupungin käytösetikettiin.

Osaan jo seisoa rullaportaissa oikeassa laidassa mutta edelleen automaatiolla heilutan kättä bussille, että se pysähtyisi. Meilläpäin myös huikataan kiitos bussikuskille, kun jäädään pois kyydistä, sekin meinaa välillä lipsahtaa luonnostaan.

Viimeviikolla jouduin tunkemaan täpötäyteen ratikkaan matkalaukun kanssa, jouduin jäämään siihen keskelle ovien läheisyyteen kun minnekkään ei mahtunut. Heti pappa tuli napisemaan heti että seison liian lähellä leimausautomaattia. Pahoittelut siitä!

Vierailija
42/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rullaportaat on selkein. Muuten en erota.

T. Junantuoma

Erotat maalta kotoisin olevat rullaportaat?

Joo, jotain heinäkorsia sielä väleistä aina pilkottaa, helposti erottaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukuporrashullu avasi taas viikoittaisen maalaistenhaukkumisketjunsa. Ihan sama.

Joka tapauksessa elämme sillä tavoin onnekkaassa maailmassa että Hesaan ei oo pakko maalta mennä kuin kansanedustajien ja joissain työasioissa toki monen. Jos haluaa suurkaupunkiin, niin Vantaalta lentää äkkiä mihin päin tahansa maailmaa eikä tarvitse sisäänpäinkääntyneiden hesalaisten nenänvartta pitkin katseltavaksi mennä siihen muutaman nakkikioskin verran suurempaan maalaiskaupunkiin, joka kehäteillä on erotettu elävästä elämästä.

Vierailija
44/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse matkustan täältä itärajalta säännöllisesti stadiin työasioissa ja minut varmaan edelleen tunnistaa kilometrin päästä landeksi (ei ulkonäön vaan käytöksen perusteella :D), vaikka olen jo useamman vuoden perehtynyt tähän pääkaupungin käytösetikettiin.

Osaan jo seisoa rullaportaissa oikeassa laidassa mutta edelleen automaatiolla heilutan kättä bussille, että se pysähtyisi. Meilläpäin myös huikataan kiitos bussikuskille, kun jäädään pois kyydistä, sekin meinaa välillä lipsahtaa luonnostaan.

Viimeviikolla jouduin tunkemaan täpötäyteen ratikkaan matkalaukun kanssa, jouduin jäämään siihen keskelle ovien läheisyyteen kun minnekkään ei mahtunut. Heti pappa tuli napisemaan heti että seison liian lähellä leimausautomaattia. Pahoittelut siitä!

Kyllähän HElsingissäkin pitää heilauttaa kättä, jos haluaa bussin pysähtyvän.

Vierailija
45/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä yrittäisin käydessäni esittää paikallista niin sehän vasta huvittavaa olisi. Olen hitaampi ja katselen ympärilleni, varmasti myös näytän maalaiselta koska en pukeudu muodikkaasti. En osaa hävetä sitä yhtään, ehkä pitäisi.

Vierailija
46/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se lannan haju on melkoinen giveaway...

Vierailija
47/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stadilaiset luulee että stadi on metropoli. Ei se ole.

Stadi on aika pieni kaupunki, mutta kiva ja kaunis kaupunki. Suurin on stadilaisista oli kivoja, jotka tunnen.

Olen asunut siellä ja viihdyin hyvin.

Nyt olen niin metsittynyt, että tuskinpa enää palaan stadiin edes käymään. Terveisiä sinne ja mukavaa kevättä.

T. Maalaisjuntti

Joskus pyörittiin päivä siellä Lontoosta olevan tuttuni kanssa ja se ihmetteli että onko tämä tosiaan teidän pääkaupunkinne. Sitä toisinaan ihmettelen itsekin että miten se onkin niin mitätön paikka kun puhutaan oikeista kaupungeista.

T. Toinen maalaisjuntti

Tais se sun kaverisi olla kans juntti. Mun ulkomaalaiset ystävät (myös ne Lontoolaiset) on todella tykänneet Helsingistä, ovat itse suurkaupungeista. Tykkäsivät myös mökkipaikakunnastamme. :)

Vierailija
48/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liukuporrashullu avasi taas viikoittaisen maalaistenhaukkumisketjunsa. Ihan sama.

Joka tapauksessa elämme sillä tavoin onnekkaassa maailmassa että Hesaan ei oo pakko maalta mennä kuin kansanedustajien ja joissain työasioissa toki monen. Jos haluaa suurkaupunkiin, niin Vantaalta lentää äkkiä mihin päin tahansa maailmaa eikä tarvitse sisäänpäinkääntyneiden hesalaisten nenänvartta pitkin katseltavaksi mennä siihen muutaman nakkikioskin verran suurempaan maalaiskaupunkiin, joka kehäteillä on erotettu elävästä elämästä.

Onpas sinulla negatiivinen kuva helsinkiläisistä :(

Harmi, että olet tutustunut vain inhottaviin helsingissä asujiin.

Vierailija
49/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut erottaa siitä, etä olen kohtelias, ystävällinen ja hymyilen. Eli täysi vastakohta cooleille stadilaisille.

Vierailija
50/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stadi on aika pieni kaupunki, mutta kiva ja kaunis kaupunki. Suurin on stadilaisista oli kivoja, jotka tunnen.

Nyt olen niin metsittynyt, että tuskinpa enää palaan stadiin edes käymään. Terveisiä sinne ja mukavaa kevättä.

T. Maalaisjuntti

Joskus pyörittiin päivä siellä Lontoosta olevan tuttuni kanssa ja se ihmetteli että onko tämä tosiaan teidän pääkaupunkinne. Sitä toisinaan ihmettelen itsekin että miten se onkin niin mitätön paikka kun puhutaan oikeista kaupungeista.

T. Toinen maalaisjuntti

Tais se sun kaverisi olla kans juntti. Mun ulkomaalaiset ystävät (myös ne Lontoolaiset) on todella tykänneet Helsingistä, ovat itse suurkaupungeista. Tykkäsivät myös mökkipaikakunnastamme. :)

Sanoinko jossain ettei se tykännyt Helsingistä? Se ihmetteli pääkaupungin pienuutta ja mitättömyyttä pääkaupunkina. No hyvää jatkoa sinulle sinne wannabesuurkaupunkiin.

Vierailija
51/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ryhmity liukuportaissa oikealle. Tunkee ja punkee junan ja raitiovaunun ovelle ennen kuin ulostautujat ovat tulleet laiturille. Sanoo ehkä Helsinkiä hesaksi. Tuijottavat suu auki.

Itse olen maalta ja käynyt vain muutaman kerran helsingissä, mutta on minulla silti käytöstavat ja olen liikkunut julkisilla aiemminkin. Eli totta kai odotan ensin, että ulostulevat pääsevät pois ja sitten vasta itse sisään. En osaa sanoa stadi, musta se kuulostaa todella tyhmältä, samoin kuin hesa. Olen siis varmaan joku superjuntti kun puhun helsingistä. En myöskään ole niin jälkeenjäänyt, että jäisin tuijottamaan yhtään mitään monttu auki.

Vierailija
52/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas sinulla negatiivinen kuva helsinkiläisistä :(

Harmi, että olet tutustunut vain inhottaviin helsingissä asujiin.

Itse asiassa tosielämässä ihan mukavaan väkeen oon tutustunut. Jokin epäsosiaalinen kerma kai kuorruttaa nettipalstoja ja luo sitä ikävämpää kuvaa.

Vierailija
53/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Maalaisjuntti

T. Toinen maalaisjuntti

Puhut paskaa. Olen itse asunnut Lontoossa muutaman vuoden ja kaikki englantilaiset ystäväni ovat aina ihastuneet Helsinkiin. Suomenlinnaan, kauppatoriin, Kaivopuistoon, saaristoon jne.

Vierailija
54/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se lannan haju on melkoinen giveaway...

Asun maaseudulla, mutten omista maatilaa ja tee hommia navetassa. En minä miltään paskalta haise.

Vierailija
55/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut erottaa siitä, etä olen kohtelias, ystävällinen ja hymyilen. Eli täysi vastakohta cooleille stadilaisille.

Nämä stereotypiat ovat aika tylsiä. Helsingissä on ystävällisempiä ja avoimempia ihmisiä kuin keskisuurissa suomalaisissa kaupungeissa, koska Helsingissä asuu niin paljon muualta muuttaneita. Noin 20 vuoden kokemus on molemmista asuinpaikoista.

Vierailija
56/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bussille kannattaakin heilauttaa kättä merkiksi, että haluat kyytiin. Muuten voi käydä niin, ettei bussi pysähdykään jos kukaan ei ole poistumassa bussista :)

Vierailija
57/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Busseissa tunnistaa. Maalaiset tunkee ekana sisään maksamaan bussilippua kun takana on 5m jono ihmisiä, jotka voisivat vain nopeasti leimata lippunsa. Siinä sitten koko jono seisoo kun Pirkko-Matti Pielaveeltä kaivelee lompakostaan pikkukolikoita.

Vierailija
58/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että maalainen vertailee ihmisten eroja . Helsinkiläinrn on tottunut erilaisiin ihmisiin, eikä juuri huomaa maalaisten eroja. Ainoa missä huomaa on se kun tottumaton jää tukkeeksi ovien tai liukuportaiden eteen.

Se että mennään vierekkäin äiti rattaiden kanssa, mies toisella ja lapsi toisella puolella, tuntuu olevan ainakin Vantaalla normaalia. Jopa kauppojen käytävillä. En voi tajuta tuota .

Vierailija
59/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Maalaisjuntti

T. Toinen maalaisjuntti

Puhut paskaa. Olen itse asunnut Lontoossa muutaman vuoden ja kaikki englantilaiset ystäväni ovat aina ihastuneet Helsinkiin. Suomenlinnaan, kauppatoriin, Kaivopuistoon, saaristoon jne.

Mitä paskaa tuossa on? Se piti helsinkiä ihan kivana pikkukaupunkina mutta mitättömänä pääkaupungiksi. Kävikö liiaksi arvon stadilaisen itsetunnolle?

Vierailija
60/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Busseissa tunnistaa. Maalaiset tunkee ekana sisään maksamaan bussilippua kun takana on 5m jono ihmisiä, jotka voisivat vain nopeasti leimata lippunsa. Siinä sitten koko jono seisoo kun Pirkko-Matti Pielaveeltä kaivelee lompakostaan pikkukolikoita.

Onko teillä siellä vielä niin vanhanaikaiset bussit ettei lipun ostajan ohi pääse kävelemään? Voi voi..