Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistaa maalaisen stadissa?

Vierailija
16.03.2019 |

kysymys otsikossa

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelevät pyöräkaistalla

Tämä on oikeastaan ainoa itseäni häiritsevä asia maalaisturisteissa, samaan nippuun menevät tietysti myös ulkomaalaiset turistit.

Muuten minusta kaikki maalaiset ovat tervetulleita stadiin, kyllähän heidät tietysti tunnistaa pukeutumisesta, hieman verkkaisesta tyylistä missä vaan asiassa sekä pälyilystä ja ihmettelystä ääneen. Autan kyllä tosi mielelläni löytämään jonkun paikan, julkisten käyttöä jne. Koska olen itsekin saanut vilpitöntä apua esim. mökkipaikkakunnalla, in the middle of nowhere.

Oletpas sinä avoin ja suvaitsevainen. Oikeasti tajuatko kuinka kusipäisen kuvan juuri itsestäsi annoit?

Vierailija
22/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kauhistus! Laittakaa adressia eduskuntaan että maalaisilta stadi kielletty! Pysykää hei hienot stadilaiset siellä stadissa vaan, emme kaipaa teitä maalle!

jäit kiinni!

Ai jäin kiinni siitä että asun maalla? No kappas, tuliko sulle isona yllätyksenä? Stadissa käyn ainoastaan pakosta, muussa tapauksessa ei kiinnosta pätkääkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelevät pyöräkaistalla

Tämä on oikeastaan ainoa itseäni häiritsevä asia maalaisturisteissa, samaan nippuun menevät tietysti myös ulkomaalaiset turistit.

Muuten minusta kaikki maalaiset ovat tervetulleita stadiin, kyllähän heidät tietysti tunnistaa pukeutumisesta, hieman verkkaisesta tyylistä missä vaan asiassa sekä pälyilystä ja ihmettelystä ääneen. Autan kyllä tosi mielelläni löytämään jonkun paikan, julkisten käyttöä jne. Koska olen itsekin saanut vilpitöntä apua esim. mökkipaikkakunnalla, in the middle of nowhere.

Oletpas sinä avoin ja suvaitsevainen. Oikeasti tajuatko kuinka kusipäisen kuvan juuri itsestäsi annoit?

Miksi kusipäisen kuvan? 🙄

Vierailija
24/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadilaiset luulee että stadi on metropoli. Ei se ole.

Stadi on aika pieni kaupunki, mutta kiva ja kaunis kaupunki. Suurin on stadilaisista oli kivoja, jotka tunnen.

Olen asunut siellä ja viihdyin hyvin.

Nyt olen niin metsittynyt, että tuskinpa enää palaan stadiin edes käymään. Terveisiä sinne ja mukavaa kevättä.

T. Maalaisjuntti

Vierailija
25/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntturan tunnistaa stadi-sanan käytöstä. Nykyään on ihan junttia puhua muusta kuin hesasta.

Vierailija
26/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyttäessä tietää, että kehä 3 ulkopuolella on elämää.

Vierailija
27/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelevät pyöräkaistalla

Kivasti sanottu. En itse ole törmännyt vielä niihin ikäviin 'hesalaisiin' käydessäni. Taitaa löytyä paljon turhaa legendaa puolin ja toisin.

Vierailija
28/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stadi on aika pieni kaupunki, mutta kiva ja kaunis kaupunki. Suurin on stadilaisista oli kivoja, jotka tunnen.

Nyt olen niin metsittynyt, että tuskinpa enää palaan stadiin edes käymään. Terveisiä sinne ja mukavaa kevättä.

T. Maalaisjuntti

Joskus pyörittiin päivä siellä Lontoosta olevan tuttuni kanssa ja se ihmetteli että onko tämä tosiaan teidän pääkaupunkinne. Sitä toisinaan ihmettelen itsekin että miten se onkin niin mitätön paikka kun puhutaan oikeista kaupungeista.

T. Toinen maalaisjuntti

Vierailija
29/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten päin sen ottaa. Itse asun nykyisin maalla, kahdenkymmenen Helsingissä asutun vuoden jälkeen. Se, mikä maalla jaksaa yllättää ja ärsyttää on hitaus. Asiat hoidetaan verkkaisesti. Liikutaan verkkaisesti. Itse haluan hoitaa asiani ja liikkumiseni nopeasti alta pois ja turhaannun ja kiukustunkin, jos edessäni tupeksitaan.

Vierailija
30/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heilauttavat kättään kohteliaasti kuskille dösästä poistuttaessa.

Vierailija
31/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aavistustakaan . Enkä keksi yhtään syytä miks mun pitäis tietää missä joku mulle tuntematon vastaantulija asuu tai on kotoisin. Emmä myöskään tunnista onko joku kotoisin Vuosaaresta vai Munkasta.

Sorry, mut mun huumorintaju ei riitä tän kaltaisiin vitseihin , sitähän tää yrittää olla vai ?

Vierailija
32/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelevät pyöräkaistalla

Miksi kusipäisen kuvan? 🙄

"kyllähän heidät tietysti tunnistaa pukeutumisesta, hieman verkkaisesta tyylistä missä vaan asiassa sekä pälyilystä ja ihmettelystä ääneen"

Tuo on joku itse kehittelemäsi mielikuva, sillä minä en ole tuollaista tavannut missään päin Suomea, mutta pakkohan sinun on vähän nopeammaksi ja tietäväisemmäksi tuntea kuin maalaiset vai mitä arvon stadilainen?

Vierailija
33/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pari korjausta.

Kukaan ei ymmärrä että bussista ja junasta kannattaisi ensin päästää ulostulijat pois.

Meitä oikeita Stadilaisia ei montaa prosenttia enää ole.

Vierailija
34/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rullaportaat on selkein. Muuten en erota.

T. Junantuoma

Vierailija
35/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne todelliset stadilaiset yleensä ovatkin kivoja.

T. Maalaisjuntti

Vierailija
36/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rullaportaat on selkein. Muuten en erota.

T. Junantuoma

Erotat maalta kotoisin olevat rullaportaat?

Vierailija
37/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne todelliset stadilaiset yleensä ovatkin kivoja.

T. Maalaisjuntti

Monen polven stadilaisen tunnistaakin siitä että se ei vittuile ulkopaikkakuntalaisille. Nämä ns. junantuomat taas ovat olevinaan niin helvetin pääkaupunkilaisia että.

Vierailija
38/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Maalaisjuntti

Joskus pyörittiin päivä siellä Lontoosta olevan tuttuni kanssa ja se ihmetteli että onko tämä tosiaan teidän pääkaupunkinne. Sitä toisinaan ihmettelen itsekin että miten se onkin niin mitätön paikka kun puhutaan oikeista kaupungeista.

T. Toinen maalaisjuntti

Hassua, että olet luullut Suomen pääkaupungin olevan jotenkin suuri ja mahtava. Luulisi kaikkien suomalaisten tietävän, että luonnonläheisyys on säilynyt myös pääkaupungissamme.

Täällä kaupungin laitamilla on ihan samanlaista kuin muissakin Suomen kaupungeissa. Vain keskusta ehkä eroaa hieman muista kaupungeista.

Ero taitaa olla enemmänkin ihmismäärissä, täällä yhdessä lähiössä saattaa olla enemmän ihmisiä kuin jossain pienemmässä kaupungissa.

T. Helsinkiläinen

Vierailija
39/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Maalaisjuntti

T. Toinen maalaisjuntti

Hassua, että olet luullut Suomen pääkaupungin olevan jotenkin suuri ja mahtava. Luulisi kaikkien suomalaisten tietävän, että luonnonläheisyys on säilynyt myös pääkaupungissamme.

Täällä kaupungin laitamilla on ihan samanlaista kuin muissakin Suomen kaupungeissa. Vain keskusta ehkä eroaa hieman muista kaupungeista.

Ero taitaa olla enemmänkin ihmismäärissä, täällä yhdessä lähiössä saattaa olla enemmän ihmisiä kuin jossain pienemmässä kaupungissa.

T. Helsinkiläinen

Siinä ei ole mitään hassua että pääkaupunkimme on onneton tuppukylä.

Vierailija
40/90 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksavat ostoksensa käteisellä. Tilaavat kahvilassa vaaleapaahtoista suodatinkahvia lehmänmaidolla.