Olen 47-vuotias nuorekkaana pysynyt nainen, mutta sairaala ei suostu aloittamaan hedelmöittämistäni. :-(
Tuntuu, että kaikki elämänjanoni sammuu. Miksi meitä vähän vanhempia, mutta täysin hedelmöitettävissä olevia naisia syrjitään hoidoissa? Haluan lapsen ja perheen ilman miestä. Ihmisoikeuttani loukataan, jos en saa hedelmöitystä.
"Ninni", Helsinki
PS. Vain ASIALLISIA kommentteja!
Kommentit (50)
Siitä vaan h*ssimään ilman ehkäisyä, ei kukaan sua estä. Jos ei tärppää luonnollisin keinoin, niin ehkä siinä on sitten joku syy...Hmm, olisko ehkä ikä?
Resurssit ovat rajalliset ja ne käytetään niihin potilaisiin joilla on todennäköisesti paremmat mahdollisuudet täysiaikaisiin raskauksiin.
Olet kymmenen vuotta myöhässä. Ei se aina mene niin, että ” mut ku mä tahdon ja mulla on oikeus”.
Teet liian paskoja provoja, sinut on luokiteltu lisääntymiskelvottomaksi.
Miksi asian äärellä vasta tässä vaiheessa?
Meille on kaikille toitotettu että kolmekymppisenä olis hyvä olla hoitamassa tätäkin proggista. Olet siis vielä 17 vuotta siitä pisteestä tuuminut asiaa, että pitäiskö sitä vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan h*ssimään ilman ehkäisyä, ei kukaan sua estä. Jos ei tärppää luonnollisin keinoin, niin ehkä siinä on sitten joku syy...Hmm, olisko ehkä ikä?
Haluan raskaaksi hoidon kautta. Siitinneste on hankittu eräältä huippuyksilöltä ulkomailta. Ehkä synnytän tulevan Einsteinin?
'Ninni'
Isoisiäitini sai 13. lapsensa 48-vuotiaana ja täysin luomusti. Eli kaikki on vielä mahdollista.
Sinuna hakeutuisin Viroon tai Yhdysvaltoihin yksityiselle klinikalle.
Vierailija kirjoitti:
Meille on kaikille toitotettu että kolmekymppisenä olis hyvä olla hoitamassa tätäkin proggista. Olet siis vielä 17 vuotta siitä pisteestä tuuminut asiaa, että pitäiskö sitä vai ei.
Voi kuule, tietäisitpä, mihin asemaan olen ehtinyt kivuta näiden vuosien aikana, niin olisit hiljaa ja häpeäisit kommenttejasi. Eikö ole tärkeää, että valioyksilöt lisääntyvät täällä? Mietipäs asiaa ja ymmärrät.
'Ninni'
Se, että pärstäkertoimeltasi olet nuorekas ei tarkoita, että olet nuori. Olet liian vanha. Jos nyt saisit lapsen olet 65, ennen kuin lapsi on 18 ja huonolla tuurilla lapsesi joutuu sun auttajaksesi teininä. Ei kenenkään lapsen kuulu joutua siihen. Pystyisitkö myöskään auttamaan opiskelevaa lastasi pienellä eläkkeellä?
Piti ihan tulla katsomaan, onko tähän todellakin joku vastannut muuta kuin kieli poskessa. No olipa tietysti. Hyvä vauvalaiset, jatkakaa samaan malliin!
Ikärasismia. Kun piti eläkeikääkin nostaa, niin sehän on merkki siitä, että ihminen on toimintakykyinen vielä seitsemänkymppisenäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan raskaaksi hoidon kautta. Siitinneste on hankittu eräältä huippuyksilöltä ulkomailta. Ehkä synnytän tulevan Einsteinin?
'Ninni'
No siitä ku otat muumi ukin, ruiskun ja seisot päälläsi.
Vierailija kirjoitti:
Se, että pärstäkertoimeltasi olet nuorekas ei tarkoita, että olet nuori. Olet liian vanha. Jos nyt saisit lapsen olet 65, ennen kuin lapsi on 18 ja huonolla tuurilla lapsesi joutuu sun auttajaksesi teininä. Ei kenenkään lapsen kuulu joutua siihen. Pystyisitkö myöskään auttamaan opiskelevaa lastasi pienellä eläkkeellä?
Pakko ottaa kantaa tähän sen verran, että oma äitini oli 46- v kun synnyin ja kaikki meni ihan hyvin, kun olin 18 hän oli 64 ja jäämässä eläkkeelle, oikein pirteä ja hyvin kouluttautunut ihminen niin enpä mä siitä ole kärsinyt. Tosin yhteinen taival jää tietenkin lyhyemmäksi kun vanhana saa lapsia. Omat vanhempani kuolivat kun olin alle 40.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, tietäisitpä, mihin asemaan olen ehtinyt kivuta näiden vuosien aikana, niin olisit hiljaa ja häpeäisit kommenttejasi. Eikö ole tärkeää, että valioyksilöt lisääntyvät täällä? Mietipäs asiaa ja ymmärrät.
'Ninni'
Kyllä. Siksi noin paskaa provoilijaa ei päästetä lisääntymään, ei hoidoilla eikä luomuna. Vesilaitos syöttää parasta aikaa putkiisi aborttikemikaaleja mahdollisen vahinkoraskauden varalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'Ninni'
Et sä kyllä mikään valioyksilö ole jos et ole tähän mennessä älynnyt pakastaa munasolujasi ja puhelimen pikavalinnassa ei ole sitä ulkomaista klinikkaa joka proggikseen suostuu.
Veikkaan lähipiirin riesaksi muodostunutta kulttuuriliehujaa jonka oletus on viimeiset 40 vuotta että muut järjestää kun sinä tahdot.
No, rajansa on julkisella teveydenhuollollakin, mene yksityiselle jos haluat tuhlata aikaasi moiseen. Mutta ei se kyllä mitään huippuyksilön huippujärkevää toimintaa ole.
Uusi näkökulma Seija, Vantaa