Olen 47-vuotias nuorekkaana pysynyt nainen, mutta sairaala ei suostu aloittamaan hedelmöittämistäni. :-(
Tuntuu, että kaikki elämänjanoni sammuu. Miksi meitä vähän vanhempia, mutta täysin hedelmöitettävissä olevia naisia syrjitään hoidoissa? Haluan lapsen ja perheen ilman miestä. Ihmisoikeuttani loukataan, jos en saa hedelmöitystä.
"Ninni", Helsinki
PS. Vain ASIALLISIA kommentteja!
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi asian äärellä vasta tässä vaiheessa?
Meille on kaikille toitotettu että kolmekymppisenä olis hyvä olla hoitamassa tätäkin proggista. Olet siis vielä 17 vuotta siitä pisteestä tuuminut asiaa, että pitäiskö sitä vai ei.
Voi kuule, tietäisitpä, mihin asemaan olen ehtinyt kivuta näiden vuosien aikana, niin olisit hiljaa ja häpeäisit kommenttejasi. Eikö ole tärkeää, että valioyksilöt lisääntyvät täällä? Mietipäs asiaa ja ymmärrät.
'Ninni'
Valioyksilö joka ei ymmärrä että lisääntymiskyy ei ole yhtä kuin "nuorekkuus"?
Joo, eiköhän tota tasoa ole täällä jo tarpeeksi, ei teitä enempää tarvita.
Hyvä Ninni! Pidä oikeuksistasi kiinni ja toivottavasti saat ihanan vauvelin!
Olin 45 ja kävin yksityisellä lapsettomuusklinikalla tutkimuksissa. Mitään vikaa ei löytynyt mutta en saanut hoitoja, koska olisin täyttänyt liian pian 46. Laki kuulemma kieltää hoidot yli 45-vuotiailta. Tämähän ei pidä paikkaansa?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan h*ssimään ilman ehkäisyä, ei kukaan sua estä. Jos ei tärppää luonnollisin keinoin, niin ehkä siinä on sitten joku syy...Hmm, olisko ehkä ikä?
Haluan raskaaksi hoidon kautta. Siitinneste on hankittu eräältä huippuyksilöltä ulkomailta. Ehkä synnytän tulevan Einsteinin?
'Ninni'
Lähemmästä idästä taikka sitten tartsanin maanosasta ei löydy huippuyksilöitä. Mistä sen huippuyksikön mähmästäkin tietää, uivatko ne edes.
Vierailija kirjoitti:
Isoisiäitini sai 13. lapsensa 48-vuotiaana ja täysin luomusti. Eli kaikki on vielä mahdollista.
Sinuna hakeutuisin Viroon tai Yhdysvaltoihin yksityiselle klinikalle.
Isoisoäitinsä 9li aloittanut lapsenteon aikaisin ja oli raskaana usein, siksi säilyi hedelmällisenä pitkään. Esikoista on turha haaveilla tuossa iässä, vaikka lääketiede ja tekniikka tekeekin sen mahdolliseksi.
Yksityiselle klinikalle, eiköhän siellä ryhdytä hoitoihin. Ellei, niin googlaa ulkomaisia lapsettomuuskilikoita. Minä kävin aikoinaan hoidoissa ulkomailla yksityisellä, samoin yksi tuttuni. Mm munasolun luovutuksella koeputkihedelmöityksellä nainen voi saada lapsen vaikka eläkeläisenä, siinä ei tarvita mitään omaa hormonitpimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille on kaikille toitotettu että kolmekymppisenä olis hyvä olla hoitamassa tätäkin proggista. Olet siis vielä 17 vuotta siitä pisteestä tuuminut asiaa, että pitäiskö sitä vai ei.
Voi kuule, tietäisitpä, mihin asemaan olen ehtinyt kivuta näiden vuosien aikana, niin olisit hiljaa ja häpeäisit kommenttejasi. Eikö ole tärkeää, että valioyksilöt lisääntyvät täällä? Mietipäs asiaa ja ymmärrät.
'Ninni'
Valioyksilöt hedelmöittyvät luonnollisella tavalla ja ajoissa. Miten noin määrätietoinen uraohjus ei ole tällaista älynnyt? Jossakin on vika jos et raskaudu normimenetelmällä eli et ole mikään valioyksilö, vaikka olisitkin edennyt osastovastaavaksi tai vuoropäälliköksi.
Vierailija kirjoitti:
Olin 45 ja kävin yksityisellä lapsettomuusklinikalla tutkimuksissa. Mitään vikaa ei löytynyt mutta en saanut hoitoja, koska olisin täyttänyt liian pian 46. Laki kuulemma kieltää hoidot yli 45-vuotiailta. Tämähän ei pidä paikkaansa?!
En tiedä lsista, mutta Suomi ei ole maailman ainoa maa. Googlesta vaan selvittämään yksityisiä klinikoita ulkomailla, kielitaitoisena niille voi lähettää sähköpostia ja kysellä lisää. Ei tarvitse lähteä edes kauas, voi aloittaa kyselyt naapureistamme Virosta ja Venäjältä.
Miksi liian vanhojen pitäisi saada hedelmöityshoitoja? Eikö sitä lasta tarvitsekkaan ajatella yhtään ? minäminä vain kuuluu .
Kaikki nuo hedelmöitys"hoidot" pitäisi lopettaa. Ihmisiä on nytkin useita miljardeja liikaa, joten ei niitä ihmisiä tarvitse keinotekoisesti valmistaa lisää. Kaikkien ei tarvitse lisääntyä, siksi jotkut ihmiset ja muut eläimet ovat hedelmättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'Ninni'
Valioyksilöt lisääntyvät ihan perinteisin menetelmin. Jotain on perustavanlaatuisesti vialla, jos ei luonnollisella tavalla raskaudu.
Kyllä joku 20v kolli saisi sinut tiineeksi viellä. Ei muutako ilmoitus pystyyn kyllä olis halukkaita astuttajia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi liian vanhojen pitäisi saada hedelmöityshoitoja? Eikö sitä lasta tarvitsekkaan ajatella yhtään ? minäminä vain kuuluu .
Aloitus on trolli toki, mutta miksi sitä lasta ei vaadita ajateltavaksi silloin, kun joku teini pamahtaa raskaaksi vastoin tahtoaan. Jotkut jopa vaativat, että lapsi on pakko pitää vaikkei sitä yhtään haluaisi.
Höpö höpö ei tarvita nuorta kollia siihen. Mieheni oli 55v ja minä 38v kun aloin odottamaan lasta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nuo hedelmöitys"hoidot" pitäisi lopettaa. Ihmisiä on nytkin useita miljardeja liikaa, joten ei niitä ihmisiä tarvitse keinotekoisesti valmistaa lisää. Kaikkien ei tarvitse lisääntyä, siksi jotkut ihmiset ja muut eläimet ovat hedelmättömiä.
Tämä! Kaikkien hedelmöityshoitojen tarjoaminen pitäisi lopettaa tai vähintään niiden tarjoaminen julkisella puolella yhteisistä varoista pitäisi keskeyttää. Jos lapsia ei luomusti siunaannu, jokainen maksakoon hedelmöityshoitonsa itse. Lisääntyminen ei ole ihmisoikeus eivätkä hedelmöityshoidot ole verrattavissa välttämättömään terveydenhoitoon.
Muumi ukin? No nyt tuli viimein joku uusi keino hedelmöityksen tehostamiseksi!