Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nuorten pitäisi päästä aika helpolla noihin laihdutusleikkauksiin?

Vierailija
22.03.2013 |

Esim tämä Venla 21v niin joku nyt auttamaan leikkaukseen.

Kaksi miljoonaa ylipainoista suomalaista!!!!!!!!!!!Eli joka toinen meistä on ylipainoinen.Siksi varmaan niin moni kuolee alle 70veenä ja ne hoikat elää vanhoiksi.En ymmärrä miksi ette tajua että kevyemmin syöminen lisää ikää.Jos syöt liikaa ja enemmän kuin kulutat,saat sydärin ja kuolet nuorena pois.Toki koskee alkoholia joka lihottaa myös ihmistä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se leikkauskaan ole mikään täydellinen ratkaisu. Itse olen merkittävän ylipainoinen, ja minulla olisi kyllä varaa maksaa moinen leikkaus yksityisellä vaikka heti. Joskus asiaa vakavissani harkitsinkin, kun tälläkin palstalla oli niitä Eiran sairaalan mainoksia laihdutusleikkauksista. 

Mutta päädyin sitten asiasta enemmän lueskeltuani siihen, että ei mulle, ei ainakaan vielä. Ehkä sitten jos oikeasti jo terveysongelmia olisi tullut... Noissa leikkauksissa on kuitenkin myös riskejä, ja lisäksi eihän se oikein normaalia elämää ole, että voi syödä kananmunan kokoisia miniannoksia ruokaa. Minä yritän uskoa, että pystyn kuitenkin pudottamaan painoni ilmankin, ja joku kerta vielä saan sen jäämäänkin sinne - oon laihduttanut normaalipainoon viimeisen kymmenen vuoden aikana meinaan varmaan viitisen kertaa, mutta aina lihonut takaisin.

Vierailija
2/5 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievä ylipaino on terveellisempää kuin alipaino. Ja mä sanoisin, että liian kurilliset elämäntavat lyhentävät elämää paljon enemmän, kuin ylipaino. Jos elämä menee ulkonäköseikkojen kyttäämiseksi ja vielä risoo toisten ihmisten ylipaino, niin kyllä tuollainen ryppyotsaisuus lyhentää elämää reippaasti.

Negatiivisuus lyhentää elämää ja positiivisuus taas pidentää. Vois sanoa, että av:llä taitaa pyöriä paljon lyhytikäisiä ihmisiä. On täällä niin negatiivista sakkia. 

Ja mä en ole ylipainoinen. Ihmettelen vaan tätä jatkuvaa läskiterrorismia ja ylipainoisten morkkaamista. Ei pelkkä laihuus tee ihmisestä toisia parempaa. Kyllä pitää olla jotain muutakin, erityisesti pääkopassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ei vaan voi muuttaa elämäntapojaan pysyvästi ja laihtua niin? Miksi mennä kalliisiin, vaarallisiin leikkauksiin, joista ei ole tietoa, miten se tulevaisuudessa ihmiskehoon vaikuttaa. Kohta kukaan lihava ei viitsi laihduttaa, kun pääsee tarpeeksi kiloja saavutetuaan verovaroin kustannettuun leikkaukseen, ja saa siihen asti mätätä moskaa naamaansa, eikä senkään jälkeen tarvitse itsekuria yhtään, kun ei kerran pysty syömään liikaa. Sekin tiedetään, että ravintoaineiden imeytyminen huonontuu tai loppuu jopa joissain aineissa kokonaan.  

Fakta kuitenkin on se, että lihava syö liikaa kaloreita. Liikunta yksistään ei auta, pitää syödä vähemmän. Kun ihannepaino on saavutettu, pysytään siinä ruokavaliossa loppuelämä. Eli laihdutuskuurit ynnä muut hevonhelvettiin ja täydellinen muutos elämäntapoihin loppuelämäksi, näin laihtuu varmasti ja saa lisää tai ainakin laadukkaampia elinvuosia.

Vierailija
4/5 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaus ei ole ensisijainen vaihtoehto, sillä se muuttaa ja rajoittaa elämää pysyvästi, paljon voimakkaammin ja eri tavalla kuin omaehtoinen painonhallinta.

Vierailija
5/5 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 10:28"]

. Kohta kukaan lihava ei viitsi laihduttaa, kun pääsee tarpeeksi kiloja saavutetuaan verovaroin kustannettuun leikkaukseen, ja saa siihen asti mätätä moskaa naamaansa, eikä senkään jälkeen tarvitse itsekuria yhtään, kun ei kerran pysty syömään liikaa. 

[/quote]

Valitettavasti senkin jälkeen tarvitsee itsekuria. Toki useimmille on helpompi pitää kurissa itsensä jos tietää että liikasyönti voi jopa tappaa, kuin ei-leikattuna, kun tietää että se vaan vähän lihottaa. Mutta on niitäkin, jotka onnistuvat venyttämään mahalaukkunsa takaisin isoksi ja lihovat vaikka on leikattu. Vähitellen vaan kasvattaa ruokamääriä niin kyllä se mahalaukku taas venyy ja pian sinne mahtuu kivasti kaloreita. 

On muuten myös isoja ryhmiä jotka ei leikkaukseen edes pääse. Esimerkiksi ahmimishäiriö tai alkoholin suurkulutus, jotka on ylipainoisilla aika tavallisia ongelmia, estävät lihavuusleikkauksen. Viinalla kun voi lihottaa itsensä takaisin pienelläkin mahalaukulla, ja ahmimiskohtaus voi leikkauksen jälkeen olla jopa tappava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi