Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lohjalla ei YKSIKÄÄN lapsi päivähoidossa ilman lomaa

Vierailija
21.03.2013 |

http://www.lansi-uusimaa.fi/artikkeli/228733-%E2%80%99yksikaan-lohjan-paivahoitolapsi-ei-ollut-viime-vuonna-ilman-lomaa%E2%80%99

Eli se niistä Apusen argumentoinneista ja huutamisesta täällä. Apunen huitoi ihan kuvittelemaansa ongelmaa, jota ei ollut olemassakaan.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kotona vauvan kanssa kun 2 v oli päivähoidossa 6 tuntia päivässä. 2 v ei nukkunut koko vuoden aikana päiväunia (ei päiväkodissa eikä kotona), ja vauva nukkui ihan niin kuin vauvat nukkuvat - epäsäännöllisesti. Koko äitiysloman ajan kävin myös terapiassa, kun oli minulle paljastui 2 kk ennen synnytystä, että mies oli pettänyt minua kymmenien naisten kanssa edeltävän vuoden ajan. Omat voimavarani olivat todella tiukilla, ja olin erittäin onnellinen siitä, että sain olla kahden vauvan kanssa joka päivä. Terapiakäynnit hoidin vauvan kanssa (hoidin imetykset ym vaipanvaihdot siellä terapeutin sohvalla). Toisaalta jaksoin myös hoitaa lapsia sinä iltana kun mies kävi terapiassa - eli olin yksin kotona, ja niinä viikonloppuina, kun mies kävi opettelemassa vuorovaikutustaitoja (8 viikonloppua tuon vuoden aikana). Muuta lastenhoitoapua meillä ei ollut - ei sisaruksia, isovanhempia, kavereita tms.

Perheemme ei ole sosiaalitapaus, lapsillamme ei ole vammoja tai kehityshäiriöitä, mutta silti oli PERHEEMME kannalta erittäin tärkeää, että 2 v sai olla hoidossa päivisin. Ja nimenomaan voin perustella, että kyseessä oli lasten etu - me saimme miehen kanssa pelastettua avioliittomme, joten meidän lapsilla on sekä bio-isä että bio-äiti joka päivä heidän elämäänsä turvaamassa. Asiasta keskustelimme myös neuvolasta, ja heidän mielestään oli todella perusteltua pitää lasta päivähoidossa. Päiväkodille en pitänyt oikeana avautua meidän perheen tilanteesta - mieheni pettäminen ei kuulu päiväkodin henkilökunnan päiviteltäväksi.

Täällä av:llä on helppo arvostella toisten perhetilanteita, vaikka ei tietäisi niistä todellisuudessa mitään. Harva kertoo puolitutuille ihan koko totuutta - erityisesti tällaisissa tilanteissa ei kerrota edes läheisille yhteisille ystäville, koska meillä mieheni kanssa oli halu pelastaa avioliitto ja jatkaa yhdessä. Asioitten repostelun jälkeen jatko olisi ollut huomattavasti hankalampaa, ihmisten asenteet kun ovat mitä ovat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi