Te jotka valitatte, kun mies tekee pitkää päivää...
Niin mulle tulee ensimäisenä mieleen, että miehenne ovat varmasti eteenpäin pyrkiviä, koulutettuja ja tavoitteellisia. Minua kun jatkuvasti vaivaa se, että tuo duunarimieheni käy iisissä työssä lyhyttä päivää ja on niin paljon vaan kotona. Kotona sitten tykkää juoda kahvia, istuksia sohvalla, lukea autolehtiä tai iltapäivälehtiä. Mietin, että olisipa edes siellä töissä tekemässä pitkää päivää (rahaa!) tai vaikka rakentaisi meille taloa, tai jotain hyödyllistä!! Notkuu kotona, ei ole tavoitteita elämässä. Miettikää sitä, jotka olette harmissanne pitkää työpäivää tekevistä, älykkäistä, miehistänne.
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 15:16"]
Mun mies on aika laiskamato ja viihtyy kotona eikä tee yhtään ylitöitä tai työasioita kotona, vaikka onkin asiantuntijatehtävissä ja palkkakin on aika hyvä nuoresta iästä huolimatta. Kai hänellä on sitten ihan erilainen rooli töissä kuin kotona, koska on kuitenkin edistynyt urallaan nopeasti? Välillä vaikea uskoa kun hän kertoo saavutuksistaan ja tekemisistään :D Mutta onnellinen olen kun laittaa aina perheen etusijalle :)
[/quote]
Meidän tapauksessammehan ei ollutkaan kyse siitä, että mies laittaisi perheen etusijalle vaan siitä, ettei jaksa panostaa ihmeemmin missään. Ei suhteessa lapsiin (ei mietikään ajatusta "lastenkasvatus") eikä työhön. Ei stressiä, ei kiirettä, niinhän mies meinaa..
ap
Minun tuttavapiirissäni ne naiset, jotka useimin valittavat miehensä pitkistä työpäivistä, ovat niitä äitejä, jotka ovat joskus miehen tahdon vastaisestikin halunneet monta lasta. Sitten haluavat hoitaa tietenkin kaikki lapset ainakin kolmivuotiaiksi mielellään kouluikään saakka kotona (eivät siis ole itse palkkatyössä). Elintasosta eivät kuitenkaan ole valmiita tinkimään, vaan pitää olla iso omistusasunto, autot ja ulkomaan matkat. Pakko on keskipalkkaisenkin miehen tehdä paljon töitä, jos perheen elatusvastuu on pääosin tai kokonaan hänellä.
Mun mies on aika laiskamato ja viihtyy kotona eikä tee yhtään ylitöitä tai työasioita kotona, vaikka onkin asiantuntijatehtävissä ja palkkakin on aika hyvä nuoresta iästä huolimatta. Kai hänellä on sitten ihan erilainen rooli töissä kuin kotona, koska on kuitenkin edistynyt urallaan nopeasti? Välillä vaikea uskoa kun hän kertoo saavutuksistaan ja tekemisistään :D Mutta onnellinen olen kun laittaa aina perheen etusijalle :)