Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin olisi oikea aika kertoa vaimolle?

Vierailija
15.03.2019 |

Loin huomattavan omaisuuden sijoitustoiminnalla vaimoni tietämättä. Miten ja milloin kertoisin tästä vaimolleni? Pelkään että hän loukkaantuu kun olen pyörittänyt tätä sijoituskuviota ns. hänen selkänsä takana. Kuitenkin loppuelämämme on nyt taloudellisesti turvattu.
Neuvoja ja vinkkejä kaivataan.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin varmistat että teillä on avioehto ja kerrot vasta sitten.

Vierailija
2/34 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat tämän kertoa vaimolleni? Jatka entiseen malliin. Onpahan sitten iloinen yllätys perikunnalle kun potkaiset tyhjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat tämän kertoa vaimolleni? Jatka entiseen malliin. Onpahan sitten iloinen yllätys perikunnalle kun potkaiset tyhjää.

Siis vaimollesi

Vierailija
4/34 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin muuttaa lämpimään vaimoni kanssa. Tämä raha on elämäämme varten, ei perikuntaa.

Vierailija
5/34 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole avioehtoa. 

Vierailija
6/34 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole avioehtoa. 

Huonompi homma. Ei kannata kertoa lainkaan.

Vierailija
7/34 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin muuttaa lämpimään vaimoni kanssa. Tämä raha on elämäämme varten, ei perikuntaa.

Mitä kaikkea vaimosi haluaisi muuttaa lämpimään? En minä ainakaan lähtisi.

Vierailija
8/34 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas lähtisin riemusta kiljuen, niin sitä ollaan erilaisia ihmisiä.

Ensireaktio olisi varmaan suuttumus (kun salassa tehty) mutta sitä seuraisi onnellisuus ja saattaisi ilon kyynel tirahtaa. Mun haaveista tulisi totta jos taloudellinen turvallisuus olisi loppuelämäksi. 

Mä varmaan ap:n asemassa (provohan tämä mutta olkoon) heittäisin vaan vaimolle jonkun paperin eteen jossa näkyy varallisuus. Ja jäisin katsomaan reaktiota.

Mä jään nyt uppoutumaan haavemaailmaan jossa mulle käy noin.

Vierailija
9/34 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mun mies ei kerro mulle tällaisia uutisia? >:(

Vierailija
10/34 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millainen ihminen on vaimosi. Minusta olisi parempi jos olisi avioehto, etenkin jos tulee ero.

Vierailija
11/34 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin olisi oikea aika kertoa? Mun mielestä vaikka viikonloppuna. Jos rahaa nyt on niin ehdotan, että yllätät vaimon totaalisesti. Lähtekää ulos syömään, mutta jonnekin hämmentävän hienoon paikkaan. "Törsää" muutenkin vähän liikaa niin, että vaimo alkaa vähän huolestua. Anna lahja, kukkia jne. Puhu jostain yhteisestä matkasta. Vaimo saattaa jopa pelätä, että olet tyrinyt tosi pahasti (en suosittele jos suhteessa on ollut pettämistä tms, mutta jos luottamus on luja niin noudata neuvoani). Ja lopulta kerro, että sinulla on jotain "tunnustettavaa". Ja sitten kerrot, että haluaisit muuttaa sinne etelään ja nyt se on mahdollista ja kerrot koko jutun.

Itse inhoan yllätyksiä jos tiedän, että yllätys on tulossa. Inhoan myös tuollaisia huonoja vitsejä vähän. Mutta kun lopputulema on noin mahtava niin voisi oikeasti naurattaa ja helpotuksen huokauskin tuntuu hyvältä kun et ole tyrinyt yhteistä elämäänne.

Tuskin vaimo tuosta suuttuu, kerrot miten vain. Ainakaan jos ottamasi riskit eivät ole olleet kohtuuttomat. Kunhan jatkossa olet avoimempi. Mukavaa viikonloppua!

Vierailija
12/34 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mun kommentti olis varmaan vaan vähän pliisu että 'kiva kun oot onnistunut', mut en mä niitä rahoja erityisesti kaipaisi, enkä niiden tuhlaamista lähtis suunnittelemaan. Mun unelmat on aika hyvin suhteutettu mun tuloihin, joten en juuri kaipaa mitään ihmeellistä, nytkin on asiat hyvin. Vois olla jopa parempi jos en tietäisi, vaan jos tulee isoja yllärimenoja sopimattomaan rakoon, niin mies vois vaan sanoa et hei mulla on vähän säästöjä, käytetään niitä tähän lainan sijaan.

Vierailija
13/34 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millaista elämämme on ollut tähän asti ? Onko vaimo kituuttanut rahapulassa ja stressannut miten saisi perheelle jostain rahaa ruokaan ja jättänyt ostamatta itselle tarpeelliset vaatteet ja lääkkeet kun ei ole rahaa.

Jos näin niin voi olla että ilo ei ole ainoa tunne...

Jos taas säästämisesi ei ole vaikuttanut perheenne elämään merkittävästi lienee ilo todennäköisin tunne.

no minulla ei ole pelkoa tästä. Minä kun hoidan molempien veroilmoitukset ja suuren osan sijoituksiin liittyvistä asioista niin tiedän meidän rahatilanteen paremmin kuin mieheni.

Vierailija
14/34 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaako vaimo muuttaa oman elämänsä etelään, oletteko jutelleet haaveistanne?

Vierailija
15/34 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jospa illalla yhdessä sohvalla istuskellessasi kyselisit kiinnostaisiko vaimoa ajatus muuttaa yhdessä etelään? Eiköhän keskustelu siinä menisi ihan luonnollisesti raha-asioihinkin ja siinä yhteydessä voisit kertoa paljonko olet saanut säästöön.

Vierailija
16/34 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas lähtisin riemusta kiljuen, niin sitä ollaan erilaisia ihmisiä.

Ensireaktio olisi varmaan suuttumus (kun salassa tehty) mutta sitä seuraisi onnellisuus ja saattaisi ilon kyynel tirahtaa. Mun haaveista tulisi totta jos taloudellinen turvallisuus olisi loppuelämäksi. 

Mä varmaan ap:n asemassa (provohan tämä mutta olkoon) heittäisin vaan vaimolle jonkun paperin eteen jossa näkyy varallisuus. Ja jäisin katsomaan reaktiota.

Mä jään nyt uppoutumaan haavemaailmaan jossa mulle käy noin.

Ehkä tämä olisi hyvä idea.  Avio ehdosta sen verran, että en pitänyt sitä oikeana ratkaisuna. Olimme alussa yhtä varakkaita. Jos ero nyt tulisi niin eipä sille voi mitään voisi. 

Vierailija
17/34 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu millainen ihminen on vaimosi. Minusta olisi parempi jos olisi avioehto, etenkin jos tulee ero.

Varallisuus on sen verran mittava, että vaikka pahimmassa tapauksessa ero tulisi joskus. Raha riittäisi silti helposti.

Vierailija
18/34 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ajattelin juuri, eli en lähtisi. Mieheni kyllä tietää asian tosi hyvin ilman sanomista kin, sillä hänkään ei olisi sellaisesta kiinnostunut. Sen sijaan hankkisimme varmaan Lapista jonkun aivan ihanan mökin mukavuuksilla ja upealla näköalalla.

Vierailija
19/34 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

elä kerro kuin muutama vuosi eron jälkeen.

jos sittenkään.

lähde hyvä mies äkkiä luikkimaan oikeaan elämään.

Vierailija
20/34 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaako vaimo muuttaa oman elämänsä etelään, oletteko jutelleet haaveistanne?

Niin, tämä on niin totta.

Jos olisit mieheni (tiedän ettet ole, koska meidän sijoitusvarallisuus on kyllä meidän molempien tiedossa) ja yllättäisit minut tällä tiedolla, voisin...

- olla iloinen puolestasi, mutta en ole varma olisinko meidän puolesta, sillä minä rakastan työtäni enkä ole valmis muuttamaan golf-mammaksi Espanjaan. Saattaisi siis olla, että meidän unelmamme ja aikataulumme niiden saavuttamiseen eivät kohtaisi ja tämä uusi ristiriita saattaisi ajaa meidät eri teille. Kenties, tai sitten ei, voi olla että löytäisimme yhteisen käsityksen tulevaisuudestamme. Eipä sitä oikein voi etukäteen tietää, mutta sen tiedän, etten olisi valmis alkoholisoitumaan Fuengirolassa (olemme joskus viettäneet aikaa Aurinkorannikolla harkiten sitä vaihtoehtoa, että olisimme hankkineet sieltä ’talvikämpän’ - juu, EI kiitos! (Molempien yhteinen kokemus)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi