Miksi kannabis on laitonta?
Kommentit (166)
Kannabiksesta tulee impotentiksi.
En jaksa selata kaikkia kommentteja, joten saattaa olla toistoa. Kannabiksen laillisuudesta päätettiin aikanaan suomessa arvalla. Ei ollut kanjabiksella arpaonnea, joten laittomuudeksi meni
Kyllä, olen pössytellyt päivittäin noin 15 vuotta. Olen kasvattanut kolme ihanaa fiksua tyttöä. Perustanut menestyvän yrityksen. Omistan talon, maata, metsää, ym. olen alle neljäkymmentä ja maksan veroni. Kuka tulee päin naamaa sanomaan vässykäksi?
Täällä on yllättävän fiksuja kommentteja. Niin usein olen nähnyt tämmöisen keskustelun menevän pelkäksi haukkumiseksi puolin ja toisin. Tämän vuoden alusta piti tulla voimaan jokin uusi laki jonka mukaan käyttö ja muu vähäinen jätetään syyttämättä. Saa nähdä mikä muodostuu käytännöksi?
Silti, jos sitä nöyryyttä ei ala löytymään niin isketään uusi 10-vuotta odotusta. Siinähän harmaannutte ja odottelette laillistamista. Niin kauan, kun nöyryyttä ei löydy poliittisia päättäjiä kohtaan niin annetaan odottaa. Mitä jos ensin keräisitte ne 50 000 nimeä listaan niin asiasta voi edes keskustella.
Vaan näyttäisi passivoivan käyttäjiä niin paljon etteivät saa nimiäkään kerätyksi.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 12:27"]
Silti, jos sitä nöyryyttä ei ala löytymään niin isketään uusi 10-vuotta odotusta. Siinähän harmaannutte ja odottelette laillistamista. Niin kauan, kun nöyryyttä ei löydy poliittisia päättäjiä kohtaan niin annetaan odottaa. Mitä jos ensin keräisitte ne 50 000 nimeä listaan niin asiasta voi edes keskustella.
Vaan näyttäisi passivoivan käyttäjiä niin paljon etteivät saa nimiäkään kerätyksi.
[/quote]
Arvaappa kaksi kertaa moniko töissä käyvä tai kasvattaja uskaltaa laittaa nimensä tuollaiseen? Se on nähty miten poliisit käyttää mitä vain keinoja, laittomiakin. Esim. tapaus viherpeukku, pelkkä asiointi liikkeessä oli syy kotietsintään.
Sitä nöyryyttä saisi löytyä vastustajien puolelta. Tosiasiat puhuu laillistamisen puolesta eikä totuuden puolesta pidä nöyristellä. Jos ei sallita tai laillisteta kuten todennäköistä on niin sitten pössytellään kuten nytkin, aina kun huvittaa.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 19:46"]
Kyseessä on nimien keruu. Ei mikään rikoslista.
Kannabis tosiaan taitaa tehdä vainoharhaiseksi.
[/quote]
Laki se on mikä vainottaa/kuumottaa. Jos kannabis olisi samoilla säännöillä kuin alkoholi niin vainot loppuisi siihen. Toisaalta mä sallin itselleni kannabiksen vuonna 1989 ja siitä asti on palanut satunnaisesti. Yhdet sakot olen maksanut vuosituhannen vaihteessa ja se on ainoa haitta mitä tähän mennessä on tullut.
Kovempia en ole edes kokeillut ja harkitsen vakavasti itselle kasvatusta. Tarjonta on huonoa ja kallista. Olen kasvattanut ennenkin ja siitä se ainoa sanktio tuli. Myyntiä koitti miliisit saada lisäksi syytteisiin, ei onnistunut kun ei vaakaa eikä rahaa. Meni käyttö, hallussapito ja kasvatus syytteenä.
Heh, mitenpä käytät ilman hallussapitoa? Kasvatus on ilmeisen paha koska silloin diilerit jää ilman rahaa. Mielestäni poliiseilla on parempaa/tärkeämpää tekemistä kuin juosta pikku kasvatusten perässä. Oikeassa rikoksessa on uhri, omaan käyttöön kasvatuksessa sitä uhria ei ole joten se ei ole oikeasti rikos.
[/quote]
Ei tuollainen pelkuruus ole mikään este sille ettei voi laittaa nimeä hyvän asian puolesta. Miksi kannabiksen käyttäjät tuntuisivat pelkäävän rangaistuksia?
Eikö kiinni jäänti ole vain hyvä asia, kun oikeuslaitos rasittuu ja asia tulee enemmän kuuluviin ja näkyviin?
En oikein ymmärrä teidän kannabiksen kannattajien asennetta???
Eli jonkun muun olisi tehtävä se teidän puolesta?
Minulla on parempaakin tekemistä, kuin juosta muiden asialla. Melkein tämän asenteen takia voisin jättää nimen laittamatta teidän asianne puolesta. Vähän hävettää kyllä teidän kaikkien puolesta. Onko kannabis sittenkään niin yleistä, kuin provokaattorit antavat ulkopuolisten ymmärtää`?
Nimiäkään ei ole dekriminalisoinnin puolesta tullut kuin jotain vähän yli 20 000 kpl. Todella vähän.
Toivottavasti huumesota on voitettu tulevaisuudessa eikä tarvitse miettiä tuollaista hupsutusta. Tupakkakin on luultavasti laiton tuote silloin.
[/quote]
Huumesotaa ei tulla voittamaan, eikä kaikkia päihteitä tulla kieltämään. Juuri tuollainen naivismi on ongelma politiikassa. Maailma tulee ottaa sellaisena kun se on ei sellaisena kun me haluaisimme sen olevan.
Ymmärrän kyllä, että ei haluta ylistää mitää päihdettä, mutta sitä en ymmärrä, että miksi ihmeessä et saa itse tietoisesti pilveä polttamalla vahingoittaa itseäsi jos alkoholillakin niin saat tehdä. Kannabis pitäisi dekriminalisoida ja sitten kun aika koittaa, ehkä jopa laillistaa ja tuoda myyntiin valtion kautta, jolloin saadaan massiivisia verotuloja, joilla voidaan rakentaa vaikka 5 lastensairaalaa.
Siksi että alkoholi oli jo yleisesti käytössä ennen lainsäädäntöä. Alkoholi olisi laiton jos keksittäisiin nyt.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 05:25"]jos on tutkittu että tupakka ja alkoholi on vaaralisempa kun kannabis niin miks se on laitonta ? miks tupakka ei oo miks ei alkoholi ? !!!!!!!!!!!
[/quote]
Olet varmaan huomannut että laki suhtautuu koko ajan tiukemmin juuri tupakointiin.
Jotta vihervasureille riittä kitisemistä, eivätkä puutu tärkeisiin aiheisiin.
Olen itse polttanut noin 5v kannabista säännöllisesti, ja jättänyt alkoholin - tämä saa osan ihmisistä luulemaan, että olen niin passivoitunut :D. Pidän kannabiksesta mm. siksi, ettei ole aamulla minkäänäköisiä oloja. En koe enää tarvetta alkoholille, kun löysin helpomman sekä paremman tavan rentoutua :)
Koska siitä heitettiin kolikkoa ja kannabiksen vastustajat voitti veikkaamalla oikein tuliko kruuna vai klaava.
Mietin eilen miksi vapaaottelu on laillista ja ampuma-aseharrastus on myös, mutta kannabis koetaan uhkana?
Kaiken järjen mukaaan vapaaottelun ja aseharrastusten pitäisi olla vaarallisuuden nimissä laittomia, kuten huumeetkin ovat.
Älkää nyt kieltäkö totuutta. Jos kannabis lievittää syövän oireita, sekä hidastaa syöpäsolujen kasvamista,(jotkut lajikkeet jopa tappavat syöpäsoluja) , niin oisko syy laittomuuteen vaikka rahallinen hyöty? Tupakkaa ja viinaksia on todella paljon helpompi massatuottaa/kasvattaa kuin kannabista, jolloin tietty valtioilla on enemmän mistä verottaa.
Kannabis voi laukaista mielenterveysongelmia, mm skitsofrenian tai psykoosin