Narsistien ominaisuuksia
Itsekeskeinen. Hänen tarpeensa ovat kaikkein tärkeimmät.
Ei katumusta virheiden tai väärintekojen jälkeen.
Epäluotettava, ei tunnusta mitään, ennen kuin on täydellisen kiinni jäänyt valheesta.
Ei piittaa tekojensa seurauksista.
Projisoi vikansa muihin. Kova syyttämään, ei koskaan hänen vikansa.
Omatunto vajavainen tai olematon.
Epäherkkä toisten tarpeille ja tunteille.
Hyvä julkisivu (yksi tai useampia) jolla tehdä vaikutus.
Huono stressinsietokyky. Herkkä suuttumaan ja raivoamaan. Käyttää jopa väkivaltaa läheisiään kohtaan.
Oikeutettu manipuloimaan ihmisiä täyttääkseen tarpeensa.
Järkiperäistää helposti. Elää järjellä. Vääntää keskustelun omaksi edukseen toisen kustannuksella. Jos joutuu ansaan, jatkaa puhumista, vaihtaa aihetta tai suuttuu.
Piintynyt valehtelu. Hänelle se on mielestään sallittua.
Valtava tarve kontrolloida tilanteita, keskusteluja ja muita ihmisiä.
Ei todellisia arvoja. Opportunisti. Arvot vaihtuvat tilanteen mukaan.
Antaa itsestään usein empaattisen ja ymmärtäväisen vaikutelman jotta voisi manipuloida muita.
Vihaisia ja ailahtelevia tunnetiloja.
Käyttää seksiä kontrolloimiseen. Vallankäyttöväline. Hänen ei tarvitse miellyttää kumppaniaan, vaan kumppanin häntä. Ei ole aktiivinen osapuoli kumppanilleen.
Ei jaa omia ajatuksiaan, motiivejaan eikä tunteitaan.
Kontrolloi keskusteluja. Täytyy sanoa ensimmäinen ja viimeinen sana.
Salainen elämä. Salailee asioita.
Pettää puolisoaan todennäköisesti esimiehensä tai sellaisen ihmisen kanssa, kenellä on vaikutusvaltaa ja voisi olla hänelle hyödyksi. Ei kadu tekoaan.
Pitää läheistensä ärsyttämisestä
Ilmaisee harvoin arvostusta läheisiään kohtaan. Ei kehu puolisoaan.
Vakuuttunut siitä että hän tietää enemmän kuin muut ja tekee kaiken oikein.
Ei kykene näkemään omaa osuuttaan suhteessa toisiin ihmisiin. Puolustautuu nuhdeltaessa, monesti erittäin voimakkaasti. Ei koskaan hänen vikansa.
Rikkoo ihmisten sydämet tehdäkseen heistä hänessä riippuvia.
Uhkailee tai painostaa, taloudellisillä syillä tai eroaikeilla saadakseen läheiset pysymään lähellään. Ja tuntemaan muille syyllisyyttä
Sabotoi kumppania.
Kätkee todellisen itsensä. Aina "päällä".
Ystävällinen vain jos saa sinulta sen mitä hän tahtoo.
Hänen on oltava oikeassa, voitettava ja näytettävä hyvältä.
Ilmoittaa, ei keskustele. Kertoo, ei kysy.
Ei puhu avoimesti. Salaiset motiivit.
Jatkuva "Olen OK ja voin hyvin, minä olen sanonut sanottavani, eikä minun tarvitse kuunnella sinun näkökantojasi tai ajatuksiasi".
Kokee olevansa aina väärinymmärretty. Toisissa syy aina.
Ei kuuntele, koska ei välitä.
Hänen tunteistaan puhutaan mutta ei kumppanin.
Ei ole kiinnostunut ongelmien ratkaisemisesta. Ongelmat ratkaistaan uhkailemalla tai valehtelemalla.
Erittäin hyvä lukemaan muita, jotta voisi manipuloida heitä.
Kommentit (28)
Pysykää kaukana narsisteista, niistä ei seuraa MITÄÄN HYVÄÄ!
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 11:54"]
Onko numero kahdeksan alle 25vuotias pimperoosa.Haista vittu! Odota vaan niin poliisit tulee kylään teille Maria!!!!!!!!!
[/quote]
Heh :) Tää on se, jonka mies lähti nuoren naisen matkaan.
Tuo kuvaus oli aika hyvä. Kuvaa ex-miestäni. Hyvä, kun lähti kiertoon. Nyt pitää olla vaan varovainen miesten kanssa, ettei sorru taas samanlaiseen. Ovat nimittäin suhteen alussa hyvin viehättäviä ja osaavat peittää pimeät puolensa.
Juuh, kuvastaa exääni täysin. Ikävä kyllä piirteet ovat periytyneet yhteiseen poikaamme todella hyvin. Vaikka isä ei ole antamassa malliesimerkkiä, niin käyttäytyminen hyvin samanlaista. Surettaa...
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 12:25"]
Just tollasen paskan kanssa olin naimisissa. Tuhosi minun ja lapseni elämän.
Tota listaa tarkentaisin vain niiltä osin, että kaikki ympärillä olevat ihmiset luokitellaan kahteen kategoriaan: "ystävät" ja "viholliset" ja vihollis-kategoriaan pääsi helpolla olemalla vähäisessäkin asiassa eri mieltä.
Ja vallankäyttö- ja rangaistusmenetelmänä ykkönen oli oman vaimon raiskaaminen. Meillä myös kaikki vaimon ystävät ja sukulaiset kuuluivat automaattisesti ryhmään "viholliset". Ne piti koettaa eliminoida, tai ainakin kontrolloida kanssakäymistä (ei saanut tavata tai keskustella ilman herran läsnäoloa). Paras ystäväni oli niin "vaarallinen" että hänet täytyi myös raiskata.
[/quote]
Exäsi etunimi J-M?
Tunnistan vaimoni aloittajan viestistä. En vain uskalla, osaa lähteä suhteesta.
Just tollasen paskan kanssa olin naimisissa. Tuhosi minun ja lapseni elämän.
Tota listaa tarkentaisin vain niiltä osin, että kaikki ympärillä olevat ihmiset luokitellaan kahteen kategoriaan: "ystävät" ja "viholliset" ja vihollis-kategoriaan pääsi helpolla olemalla vähäisessäkin asiassa eri mieltä.
Ja vallankäyttö- ja rangaistusmenetelmänä ykkönen oli oman vaimon raiskaaminen. Meillä myös kaikki vaimon ystävät ja sukulaiset kuuluivat automaattisesti ryhmään "viholliset". Ne piti koettaa eliminoida, tai ainakin kontrolloida kanssakäymistä (ei saanut tavata tai keskustella ilman herran läsnäoloa). Paras ystäväni oli niin "vaarallinen" että hänet täytyi myös raiskata.