Olet ilmastotietoinen. Esitä looginen perustelu sille, miksi et ole vaihtanut riisiä kotimaiseen ohraan?
Kaiken lisäksi riisi on köyhimpien maiden pienituloisten ruokaa, ja kun ostat sitä niin samalla nostat riisinviljelymaiden paikallista hintatasoa.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Mä oon allerginen ohralle. Mutta ei se ole ongelma, voin syödä riisin tilalla perunaa sen kerran kahdessa viikossa. Mutta kyllä nyt kannattaisi viedä ohraa Kiinaan, Thaimaahan ja Intiaan, niin maailma pelastuisi riisin syönnin loppuessa. Ja koko Suomi peittyisi ohrapeltoihin ja voitaisi paksusti täällä. Olis rahaakin sitten matkustaa vaikka sinne Kiinaan. Purjelaivalla.
Mitäköhän muuten kuuluu suomalaisen ruoan viennille Kiinaan? Eikö sinne Pirkka-lastenpuurojakin jo myyty jonkin aikaa sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.greenpeace.org/archive-finland/fi/kampanjat/kestava-maatalou…
Älkää jookos linkatko tuon idioottijärjestön sivulle enää koskaan. Valehtelijoiden linkkejä ei kukaan halua lukea, vaikka kuinka olisi olevinaan neutraali aihepiiri. Ovat ne ehkä saattaneet saada riisistä kirjoitettua virheettömän kirjoituksen, mutta ei siihenkään voi luottaa, koska valehtelevat jatkuvasti muissa aiheissa.
Lisäksi sun viestilläsi ja lainauksellasi ei ollut mitään tekemistä sen viestin kanssa, johon vastasit.
Oma luotettavuutesi ei tietenkään ole edes kyseenalaistettavissa. Sinuahan motivoi rakkaus totuutta kohtaa eikä suinkaan vihasi luonnonsuojelua ja ympäristöstä huolehtimista kohtaa. Joo joo joo.
T-Eri.
Miksi kuvittelet, että luotettavuuteni ei olisi kyseenalaistettavissa? Tietenkään sun ei pidä uskoa yhtään mitään, mitä joku anonyymi sulle Vauvapalstalla sanoo. Tyhmähän sä olisit, jos uskoisit. Kaikki tieto kannattaa tarkistaa, jos meinaa oikeaa tietoa pääkoppaansa saada tallennettua.
Vaikea myöskään ymmärtää, miksi kuvittelet, että vihaisin luonnonsuojelua tai ympäristöä. Luontoa ja ympäristöä pitää suojella ja ne ovat erittäin tärkeitä. Sitä(kään) ei vaan pidä tehdä päin helvettiä, vaan järkevästi, keskittyen todellisiin ongelmiin eikä Iltalehtien ja muiden tietämättömien kuvittelemiin ongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon allerginen ohralle. Mutta ei se ole ongelma, voin syödä riisin tilalla perunaa sen kerran kahdessa viikossa. Mutta kyllä nyt kannattaisi viedä ohraa Kiinaan, Thaimaahan ja Intiaan, niin maailma pelastuisi riisin syönnin loppuessa. Ja koko Suomi peittyisi ohrapeltoihin ja voitaisi paksusti täällä. Olis rahaakin sitten matkustaa vaikka sinne Kiinaan. Purjelaivalla.
Et sinä sitä perunaakaan mihinkään tarvitse. Aivan turhaa. Syö jotain terveellisempää.
Olen keliaakikko. Sitä paitsi riisi vaan on niin hyvää.