##Marrasmurujen viikonloppu (pe-su)##
Kommentit (29)
juu viikonloppu tuli ja nyt sit töihin pe ja la.. äh, ei jaksais enää kuunnella kännisiä ja tupakan savukin ottaa päähän, oon siis töissä ravintolassa :/
Oma olo on ihan ku ei olis ees raskaana, kaikki noi alkuraskauden oireet on jääneet pois, tai ainoa on toi turvotus..
Tänään olis neuvola, mua ainakin ärsyttää kun mitkään vaatteet ei mene enää päälle vaan kaikki puristaa ja kiristää joten luulen että on minun aika vierailla mamma osastolla hakemassa jotain päälle pantavaa.
Ja en tiedä johtuuko raskaudesta vai mistä mutta olen kokoajan kiukkuinen, siis oikein kunnolla kiukkuinen, kaikki vaan tuntuu ärsyttävän.. No kai se tästä laantuu :) hyvää vkonloppua kaikille.
Oon vieläkin yöasu päällä.... lapsi on sentään puettu.
Parina iltana ja nyt on ollut taas vähän enemmän öklötystä... ärsyttää pikkasen... onhan noita viikkoja jo 14. Esikoisesta tätä etomista kesti kyllä sinne viikoille 18.
Minäkin olen miettinyt noita ruokajuttuja välillä. Keskustelin lääkäriystäväni kanssa ja hän itse sanoi levitelleensä tuorejuustoja raskaana ollessaan leivälle. Minä olen ottanut tämän lämmityslinjan. Eli käytän ruuanlaitossa pehmeitäkin juustoja, mutta onko sulatejuusto ihan sama juttu kuin nuo tuorejuustot... ilmeisesti eivät kuitenkaan. Muistan muutamia vuosia sitten, kun joissain tietyissä tuorejuustoerissä oli ollut jotain ja se satsi vedettiin pikaisesti markkinoilta. Minun suurin harmini on se, etten voi käyttää parmesan juustoa, niissä kun ei monesti maitoa ole pastöroitu. Näitä neuvoja kun on niin moneen lähtöön.
Voi kun vatsa jo kasvais!
Sarafan rv 14+1
Eka tämä ruokajuttu... Eli tässä asiassa olen huomattavasti edistynyt sitten esikoisen odotuksen ;) Silloin vältin ihan vain varmuuden vuoksi kaikkia tuorejuustoja, tomaattiherkkumaksamakkaraa (suurta herkkuani), graavilohta ja kaikkea mistä vähänkin vinkattiin, että ei ehkä kannata syödä...
Juu mutta tähän päivään. Kaikki PASTÖROIDUT juustot on turvallisia. Ja kaikki Suomessa valmistettavat tuorejuustot pastöroidaan. Niitä tohtii aivan hyvin syödä, ne on ihan yhtä turvallisia kuin vaikkapa maito. Graavilohtakin olen syönyt, jos sitä on ollut jossain tarjolla. Ja tuota tomaattiherkkumaksamakkaraa :) Juteltiin neuvolassa siitä maksa-kiellosta ja kätilö-terveydenhoitaja sanoi, että niihin max-määriin ei pääse, jos levittää silloin tällöin leivälleen maksamakkaraa, jossa maksapitoisuus on jotain 20-30%. Että aika lepsuja täällä ollaan, mutta kukin tekee niin kuin tykkää...
Muuten ei mitään sen kummempaa, nyt jo viikko ilman mitään vuotoa :) Toivottavasti viikonloppuna vähän ilmat lämpenisi, mutta aika kolealta tuolla vielä ainakin vaikutti.
Mutta mukavaa viikonloppua :)
Marrastoive rv 16+5
Me vasta herättiin, kun esikoinen meni eilen illalla vasta klo 22 nukkumaan. Rytmi kääntymässä ihan päälaelleen, täytyypä korjata ennen kuin nukutaan koko päivä :D
Tänään soittelen neuvolaan saadakseni toisen ajan. Eilen jo yritin mutta mun tuuriani oli että th ei tietenkään ollut tavattavissa koko päivänä.
Esikoinenhan syntyi vuonna 2002 sektiolla sydänvikani vuoksi. Niin nyt pääsenkin sitten verikokeisiin ja sydänfilmiin ennen ultraa. Kaikki nämä samana päivänä, mun synttäripäivänä. Tosi kivaa...
Varmaan hieman mullakin tuo LA muuttuu, koska sektio edessä. Täysiaikaiseksi mua ei päästetä. Esikoinen syntyi 10 päivää ennen laskettua aikaa. Tämäkin varmaan otetaan pois samoihin aikoihin.
Sain itse päättää tietystä viikosta päivän, jolloin lapsemme syntyi. Katsotaan saanko nyt.
Esikoisella silmäleikkaus jo ensi viikolla, hurjan nopeasti kuluu aika.
Tämä taitaa olla tälle perheelle sellainen leikkauksien vuosi.
Nyt pitää alkaa suunnittelemaan päivän ruokaa, ulkoilu jäi unien takia hieman myöhemmäksi.
Swehina rv 14+5
Olen seurannut keskusteluja pitkään, mutten aiemmin rohjennut ilmoittautua itse mukaan. Odotus on tuntunut jotenkin " epäuskottavalta" kaikista oireista huolimatta. Vasta kun sain toissapäivänä varmuuden ultrassa, että kaikki on hyvin, tuntuu todelliselta! Joten nyt lähden innolla keskustelemaan :-)!
Oma olo on vihdoin alkanut olla parempi alkupahoinvointien jälkeen. Vkoilla 6-10 oli jatkuvaa ympärivuorokautista äklötystä... Kahvi ja jopa tee sai jäädä muutamiksi viikoiksi, mutta nyt voin juoda jopa kupillisen kahvia päivässä.!
Laitoin tietoni myös LA:n listaan, mutten tainnut saada tietojani oikein täysin kohdalleen. Pitäisiköhän koittaa uudelleen?
Oliko muuten marrasmuruilla myös jotain toista, pienempää keskustelulistaa?
toivekuu 13+5
Tiistaina jäin sairaslomalle, kun tuo pahoinvointi ei ota laantuakseen - oksentaa ei onneksi tarvitse kovinkaan usein, mut jatkuva etominen ja väsymys hankaloittaa työntekoa (8 tuntia jalkojen päällä - ja tahti on nopea). Lääkäri kirjoitti minulle viel ens viikonkin saikkua, jos vaikka sit helpottaisi....
Noista ruoka-aineista; homejuusto ja maksa taitaa olla ainoat, joita pyrin välttämään - molemmat kun ovat herkkuani...
Nyt täytyy mennä laittamaan emännille evästä...
Mirpa rv 13+1
Tietosi näyttäisi olevan ihan oikein laitettuna listaan. Uusi päivitys tulossa muutaman päivän sisään. Viimeistään.
Olisipa tuo keitto jo valmis...Kauhea nälkä :D
Heipparallaa!
Tulipas tästäkin päivästä ihan kivan lämmin. Huomenna alkaa 15 raskausviikko, missä ihmeessä tämä aika on oikein kulunut?
Olotila ei ole ollut nyt muutamana päivänä kovin hyvä. Järkyttävän ummetuksen jälkeen vatsani on ollut lievästi sanottuna löysällä ja samalla kuvotuskin on jälleen palannut maisemiin, vaikka luulin olleeni jo muutaman viikon kuivilla. Oksennus meinaa tulla hampaiden pesun yhteydessä ja toisaalta myös silloin jos on syönyt jotakin makeaa ja suuhun on jäänyt makean ällöttävä maku.
Hegästyn muuten järkyttävän helposti ja samalla kädet menevät ihan voimattomiksi. Tuohon pallean kohdalle tulee sellainen omituinen puristus ja tuntuu todella kuin hengitys salpautuisi. Liittyyköhän tuo mitenkään raskauteen?
Vatsa on alkanut jo kasvaa ja äitiyshousut ovat kovassa käytössä. Kuulosti ihananlta kun joku (en nyt muista nimimerkkiä) kirjoitti alkavansa ommella uutta garderobia kaapissa olevista kankaista. Voi kun osaisi itsekin ommella...laitoin nimittäin kaikki pieniksi jääneet vaatteet nyt raskausajaksi pois vaatekaapista ja totesin, ettei minulle jäänyt kuin pari käyttökelpoista paitaa ja parit housut :-0. Täytyy käydä ostoksilla täydentämässä kaappiaan heti kun alennusmyynnit taas alkavat.
Rakenneultraa varailen kesäkuun lopulle, jahka saan aikaiseksi. Tuntuu, ettei saa oikein mitään tehtyä. Koko ajan väsyttää ihan mielettömästi. Eilenkin nukahdin jääkiekkomatsin ekan erän ajaksi, mutta heräsin sentään katsomaan euroviisujen semifinaalia. Olihan tuolla Lordilla ihan upea show, vaikkei se nyt minun lempimusiikkiani olekaan. Ainakin se erottuu siitä joukosta.
Olen nyt parina päivänä tuntenut sellaisia keveitä lepatuksia tuolta alavasemmalta kohdun laidalta, missä tiedän meidän kolmosen majailevan. Olisikohan ne jo liikkeitä?
Kanelisokeri 13+6
Ensiksi noihin ruoka-asioihin... Esikoisen kanssa sitä tosiaan taisi olla turhan tarkka. Siihen aikaan olin ihan kasvissyöjä, mutta hiljalleen olen palauttanut kalan ja siivekkäät listalle. Ihan siksi, kun olin huolissani ravinnon riittävästä monipuolisuudesta jo lapsenkin takia. Allergioitakin kun on niin... Maitotuotteita olen syönyt aina, sillä enhän nyt voi niistä luopua, kun juusto ja jäätelö ovat suurta herkkua =P Ilmankos sitä painoa löytyy =D
En hurjan tarkka ole noiden ruoka-asioiden kanssa. Järki käteen. Jos tarkkoja ollaan, niin toisaalla saattavat kieltää melko laajankin kirjon ja toisaalla antaa vapaammat kädet. No, itse syön juustoja suht normaalisti. Maksatuotteita en käytä lainkaan normaalistikaan, mutten usko, että haittaisi, vaikka tosiaan maksamakkaraa toisinaan leivälle laittaisi. Kalaa syön harvoin allergian takia, mutta kyllä toisinaan on tullut jokunen pieni pala graaviakin otettua. Sitä en silti runsaita määriä syö ja muutenkin ajattelen, että ilman raskauttakin on fiksua katsoa, jotta kypsentämätön tuote on asiallisesti säilytetty... Yleisesti olen sitä mieltä, että hysteerisesti ei kannata asioita ottaa. Ja onhan ne kuitenkin suosituksia. Jos jokin olisi todella vaarallista ei sitä varmasti markkinoilla olisi =) (no, onhan sitä tupakkaakin, jooo... mutta...)
Alkuraskaudesta muuten täälläkin jopa tee teki pahaa. Normaalisti kittaan teetä kuppitolkulla... Nyt sitten on tilanne normalisoitunut (hiukan). Muutoin ei ole ollut (ainakaan vielä) mitään *himoja* tiettyihin ruokiin, kuten ei aikaisemmissakaan raskauksissa. Onko muilla mitään *pakko saada* ruokia?
Täälläkin olo on ollut jo viikon sellainen kuin ei raskaana olisikaan! Ihan kuin ei masukaan olisi niin turvoksissa. Tavallaan tuo oireettomuus rassaa, mutta eiköhän ne liikkeet ala tämänkin makkaramasun (kuten esikoinen korrektisti äidin masua nimittää) alta pian tuntua =)
Meillä ovat lapset olleet pienessä flunssassa tämän viikkoa. Onneksi ei ihan kuumeilua. Nyt sitten mieskin valitti huonoa oloa... aijai! Sitä aikuisen ukon valitusta ei oikein jaksaisi. Jotenkin kun nuo miehet ovat sitten NIIIIIN kipeitä =P
Ne tuplarattaat pitäisi hommata. Pientä seurantaa olen tehnyt, mutta kunhan päästään tässä odotuksessa hiukan pidemmälle, niin ryhdyn *metsästykseen*. Miehen mielestä kun kaikki pitäisi saada mielellään ilmaiseksi. Hänelle on yksi lysti, millaiset vaunut ovat (paitsi halvat). Kun hän ei niitä työntele, ei ominaisuuksilla siis ole väliä... =( Yritän nyt pitää puoleni ja saada edes kohtuulliset jostain hommattua.
Meinaa taas tulla tätä tekstiä... Eikun viikonloppuun!
TalviSalama + Tiitiäinen 16+1
Neuvolassa taas käyty ja kaikki hyvin,hb noussut jopa 138.
Flunssaa on sairastettu täälläkin koko perheen voimin ja nenä muutenkin tukossa allergian vuoksi.
Voi Marrastoive,menitkin mainitsemaan tuon ihanan tomaattimaksamakkaran :)
Mille viikoille teillä ajoittuu rakenneultra?Ihmettelin kun ykköseltä olin vkolla 18 ja kakkoselta vkolla 19 ja nyt aika vkolle 21???
Ja oletteko ottaneet äiityshousut käyttöön?Masua alkaa tavalliset farkut puristaa ja mietin ostanko numeroa isommat vai jo mammahousut.
Jos joku omistaa kivanmalliset äitiyshousut,laita merkki ja ostopaikka vinkiksi :)
-kisupikkukuu 14+4-
Aika tosiaan rientää..
Katsoin euroviisujen semifinaalit eilen loppuun saakka ja tänään väsyttää.Huomenna lähden lasten kanssa Tukholmaan risteilylle, kiva päästä pois kotoa pariksi päiväksi vaikka siellä laivan leikkihuoneessa tuleekin hulluksi :)
Vatsa on pysynyt samoissa mitoissa edelleen, eli on ollut hieman pyöreä alusta saakka.Samat farkut mahtuvat ,koko odotusajan on ylin nappi ollut auki..
On niin synkkä ilma että voisi vain nukkua, I wish!
Maanantaihin kohtalotoverit!
Jas 15+0
Mulla oli lääkärineuvola viikolla 12 ja terkkeri sanoi, että nyt tuleekin se pitkä väli tarkastuksissa eli KYMMENEN VIIKKOA?! Minusta tuo on aika hurjan pitkä aika. Eli seuraavan ajan varaan joskus kesäkuussa viikolle 22 tai 23. Muistelin, että ennen käytiin alussa 4-5 viikon välein neuvolassa.
Mites muilla?
kertaa pääsin minäkin tänään oikein kuulemaan nuo ihanat sydänäänet. Syke oli 147-150 välillä koko ajan. On ne vaan mukava kuulla =) Hb oli noussut jopa 119, verenpaine selittää tämän huimaavan olon, 110/60.
Ruoka-aineista..Mulla on vähän se linja että maalaisjärjellä kun elämänsä elää, niin pitkälle pitäisi päästä.. Just anoppi teki mun suurinta herkkua maksapihviä--ja kiusaus oli voittamaton--napsin sitten pari pihviä. Tästä neuvolassakin sanoin, sanoi terkkari että eipä sillä määrällä vielä mitään aikaan saa..Ja että niitä maksapasteijoja ja makkaraa uskaltaa kyllä leivälle pistää. Sanoi että nämähän on suosituksia. No, itse käytän jopa joidenkin mielestä täyttä myrkkyä olevia makeutusaineita, mutta omalla kohdallani esim. limsojen kanssa se on ainut vaihtoehto. Ja limsaa haluan kuitenkin juoda ;). Eipä siinäkään sitä suositusrajaa kyllä normaalikäytöllä saa millään. Tuorejuustoja, homejuustoa jne. olen kyllä syönyt, kunhan on sen pari päivää maks ollut kaapissa. Sitten menee roskiin..Olin raskaana tai en. Mutta näissäkin jokainen ottaa oman linjan ei voi sanoa oikeaa tai väärää. Tällä olen kaksi kertaa onnistunut, joten jatketaan samalla linjalla =)
Neuvolassa käynneistä..AIka kyllä pitkä väli tuntuisi olevan jos 10viikkoa. Kun minä käyn äippäpolilla 4vkon välein ja tänään olin neuvolassa ja sanoi että tuleppa ennen heinäkuuta uusiksi! Ottavat tuota hemoglobiinia siellä. Nähtävästi on kovin paikasta kiinni käytännöt!
Nyt jos menisi tortilloja tekemään..tekee niin tulista mieli notta!
Niin ja joku (nimimerkkiä ei muista) kirjoiteli tulevasta sektiosta. Täällä sama juttu, eli otetaan viikkoa tai kahta aiemmin, jos siis kaikki hyvin siihen asti. Mutta la:a ei ole koskaan muutettu, se on aina pysynyt samana. Silloinhan tavallaan lapsi olisi täys-ikäinen. Tai siis täysiaikainen. Mutta päivää täällä ei saa valita, se on aina keskiviikko. Joten hyvin todennäköistä on, että meille tulee vaavi joko 01.11 tai 08.11..Mutta ei kuitekaan 13.11. Mutta se on se mihin tähdätään =)
Mukavaa viikonloppua tasapuolisesti!
Pitkästä aikaa siis taas töissä. Kyllä tuntuu mukavalta olla ihmisten ilmoilla ja palvella asiakkaita :) Sain vaan just tietää, että meidän hotellin aulassa poltetaan vieläkin tupakkaa vaikka se piti loppua sinä päivänä kun ilmoitin raskaudesta. Taidan siis maanantaina mennä kelalle ja pyytää lomakkeen erityisäitiysvapaaseen... Todella törkeää mielestäni.
G: mun syöminen on kyllä aika terveellistä. Koska en noista ns kielletyistä aineista muutenkaan tykkää. Joten hyvällä linjalla ollaan. Ainut mikä kanssa on kuulemma kielletty on cheddar juusto...vaikkakin täällä on kyllä muutamat hampparit tullu syötyä ;)
Tiedättekö muuten miksi joissain suomalaisissa juustoissa ei kuitenkaan mainita siitä pastöroinnista?
lääkärineuvola taitaa olla vain alkuraskaudessa ja loppuraskaudessa. Ja tuo rakenneultra viikoilla 18-20...jos nyt oikein muistan,.
Tittuska: eikö sun pitäisi kanssa jäädä erityisäitiysvapaalle?
Täällä siis omassa navassa maailma kulkee omia polkujaan :) Vatsa pysyy isona ja kovana. Työhousutkin olivat nyt sellaiset oikeanlaiset mammahousut :) Jippii.
Mukavaa viikonloppua. Minulla se meneekin täällä töissä ja kotona lätkä ja euroviisuja jännätessä. Toivotaan, että suomi pärjää
Heidi ja peukut pystyssä oleva toukka 14+4
Uskaltauduin vasta nyt ilmottautumaan marrasmuruihin, taustalla oon kyllä tiiviisti ollut. Ensimmäistä lasta odotellaan ja jännitystä on riittänyt. Ultrassa ollaan jo muutamankin kerran käyty ja neuvolassa kuuntelemassa Tiuhtin ääniä, ihanaa. Kyllä se pikkuinen siellä on vaikka oireettomuuden takia on tullut välillä epäiltyä =) Eli laskettu aika olisi 12.11 TYKS
Rentouttavaa viikonloppua kaikille!
Heidille pastöroinnista:
Ilmeisesti suomessa on aloitettu lähes kaikkien maitotuotteiden pastörointi vuonna 60 (jotain), joten varmaan se on jo niin itsestään selvyys, ettei sitä mainita.
Saagalle neuvolakäytännöistä: Täällä käyntejä on n. 4-5 viikon välein. Ensimmäinen lääkärineuvola on kyllä vasta (näin toista odottavalle) viikoilla 20+. Nyt olisivat täällä ottaneet myös verikokeita, mutta ajattelin otattaa ne vasta muuton jälkeen toisaalla. Esikoista odottaessa muistan, että edellisellä paikkakunnalla piti viedä jokin " isompi" pissanäyte aika alussa ja sitten melko loppuvaiheessa, täällä ei sitä ole pyydetty.
Sarafan rv 14+1
täällä kirjoittelee väsynyt äiti. Olen kauheasti odottanut viikonloppua alkavaksi ja nyt se sitten alkoi, ihanaa! Olen painanut pitkää päivää töissä, opetellen ensi kertaa elämässäni olemaan ulkona koko päivän. Uni maistuu iltaisin, harmi vaan että meidän nuorempi lapsi on kipeänä ja heräilee pitkin yötä levottomana. Onneksi ollaan menossa kesää kohden ja aamuherääminen ennen kuutta töihin ei tunnu niiiin kauhealta kuin se tuntuisi keskellä pimeintä talvea.
Tiistaina kävin ekassa ultrassa, olin pyytänyt päästä naikkarille mutta kutsu tulikin kättärille! tasi neuvolatätini mokata.. Olin kyllä suunnitellut synnyttäväni naikkarilla mutta näin se kai menee nyt sitten. Onneksi kohdalleni sattui todella lämmin kätilö tällä kertaa, edellisen lapsen kanssa mulla kävi huonompi tuuri. Se on jännä miten siinä tutkimuspöydällä on herkkänä ja ainakin itselleni on todella tärkeää minkälainen henkilö raskauttani tutkii, hassua, en todellakaan mieti lääketieteellistä pätevyyttä vaan kykyä myötäelää äidin tuntoja. Kaikki oli siis hyvin. n ole vaan pitänyt kirjaa viiooistani ja luulin olevani pidemmällä mutta tässä alkaakin vasta viikko 13.
Mua kauhistuttaa kun olen vasta kerran käynyt neuvolassa ja toisen kerran kerkiän käydä ja sitten koko kesään ei ole neuvola-aikoja kun vain siinä tapauksessa että jotain huolta olisi(säästöt!)... Ei siis sydänäänien kuuntelua ja masun mittailua...nyyh! Edellisissä raskauksissa on tuntunut kivalta kun neuvolassa seurataan kaikkea, mutta näin nyt sitten. Minä en saanut edes ekaa neuvolalääkärikäyntiä kun olin akuraskaudessa muusta syystä juuri nähnyt omalääkärini.. Mutta raskaus mikä raskaus, eihän neuvola sitä miksikään muuta.
täällä on eräs mami joka haluisi/vaatisi hoitoalallekkin erikois äitiyspäivärahan...ei meillä pelkkä tupakan savu ole " vaarana" ,(moni äitihän polttaa vaikka odottaisikin) vaan asukkaiden/asiakkaiden/potilaiden agressiivisuus, ei voi ennakoida milloin tulee nyrkistä tai potkuja, tai jotain lentää päin hoitajaa
(ja kyllä,nämä ovat niitä meidän ihanan suloisia mummoja ja pappoja,ja heidän " vinkeitänsä" ) usein tästä vaijetaan,varsinkaan harvoin kyläilevät omaiset/tuttavat eivät tätä tiedä ja jos tietävätkin niin olemus on yleensä hyvin ylimielinen(itseppä olette ammattinne valinnut) vaan kuka muukaan meidän iso-äitimme,iso-isiemme takapuolen pesisi jos ei hoitaja,kuka syöttäisi vanhukselle/ikäihmiselle ruoan ettei hän kuolisi nälkään,kuka olisi sillä hetkellä vieressä kun vanhus/ikäihminen pääsee parempaan paikkaan/nukkuu iki-uneen,toivoen vain ettei joutuisi olemaan lähdön hetkellä yksin.
nämä ovat eräitä niistä asioita jotka antavat voimaa jaksaa hoitaa ja hymyillä meidän mummoille/papoille,mutta tuo väkivalta kiitoksena kun yrititkään hoitaa,ja jos nyt mietitte että miksi ne ei anna rauhottavia,ei niistä ole aina hyötyä(näin lyhyesti kirjoitettuna)
että se erityisäitiysrahasta,tulen kyllä pitämään pienen luennon kelan tädille kun tuo äitiyspäivärahan hakeminen on ajan kohtaista..
lopuksi,etten voi lampsia johtajan luo ja pyytää päästä sellaiseen hommaan ettei tuota vaaraa olisi,koska ei hoitaja työ ole muuta kuin potilaan rinnalla..
tässä oli tämän aamun vuodatukset, toivotan silti aurinkoista ja energiaa pursuavaa aamua, lähden tästä taas meidän suloisten vanhusten luokse!
toukokuunäiti ja sinnikäs 13+2
Ihanaa, tänään sai nukkua pitkään, joten jaksoin hyvin siivota koko asunnon. Ihanaa olla taas puhtaassa kodissa. On tuo siivoaminen jäänyt hieman vähemmälle väsymyksen takia, ihan vain välttämättömät asiat hoitanut. Nyt pitäis sit käydä kaupassa ja tehdä jotain ruokaa.
Pieni kysymys; mun hyvä ystävä menee heinäkuun lopulla naimisiin ja pitäis tietysti löytää itselle jotain nättiä päällepantavaa. Mistä ihmeestä alan etsiä juhlavaatteita johon sit mahakin mahtuu. Vielä en tietysti voi ostaa mitään, kun en tiedä minkä kokoinen olen siihen aikaan, mutta ehdotuksia mistä löytäis jotain kivaa?? Vai pitääkö mennä teetättään jotain?? Auttakaa!!
Mukavaa lauantaita kaikille!
rv 13+2
Millään en meinannut saada enää nukuttua kun mies lähti töihin, pyörin ja hyörin vaan. Ihanaa kun on taas viikonloppu! Vaikka kotonahan mä oon viikotkin lasten kanssa mut silti..
Yritin jaksaa valvoo ja kattoo niitä euroviisujen karsintoja mut muutaman esityksen katoin ja sit uni vei voiton, mut jatkoon se Lordi vaan pääsi :)
Mites muuten, miten tarkkoja ootte noista syömisistä?
Mut ihan järkytti kun neuvoilassa sanottiin, et ei kotimaisiakaan tuorejuustoja kun niistä on löydetty listeriaa, koskakohan? En älynnyt kysyä...mut kyl mä sulatejuustoa eilen söin, eikös seki lueta nohin, vai?
Homejuustoista en tykkää enkä graavilohista ym.
Tuuli