Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

##Marrasmurujen viikonloppu (pe-su)##

19.05.2006 |

Laitetaan näin, kun tuskin pino kovin pitkäksi venyy :)

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lähinnä noista neuvola-ajoista... Meillä täällä mennään kyllä ihan sen perinteisen " eka 4 viikon, sitten 2 viikon ja lopussa 1 viikon välein" -kaavan mukaan. Mutta itse olen käynyt siitä vuodosta lähtien 1-2 viikon välein ihan oman mielenrauhan takia :) Nyt siis rv 16+6 ja jo 4 käyntiä takana, joista 1 lääkärineuvola. Tiistaina taas menen ja sitten 1.6. on ultra ja 2.6. taas neuvola! Joten tarkkailussa ollaan :) Kerrankin asia, jossa täällä ei säästetä! Mutta siis jos mulla ei noita ongelmia olisi ollut, niin kävisin neuvolassa nyt alkuun 4 viikon välein.

Mutta eipä nyt muuta, kohta alkaa lätkä...

Marrastoive rv 16+6 (ja voi pahus, unohdin sen tomaattiherkku maksamakkaran kauppaan...)

Vierailija
22/29 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin kirjoitan, mutta luen päivittäin...

Minulla olisi ollut myös seuraava neuvola käynti viikolla 22 ja olin torstaina juuri lääkärineuvolassa ja viikkoja oli 13. Soitin sitten omalle terkkarille (mulla oli harjoittelija ), että olimmeko ymmärtäneet oikein, että seuraava käynti 10 viikon päästä, niin sanoi sen olevan niin, kun uudelleen synnyttäjillä säästetään ja ultrat lasketaan käynneiksi. Meillä npultra vk 12-13 ja rakenne vk 20.

No me olemme muuttamassa pois Järvenpäästä ja halusin vielä tavata tän terkkarin (on hoitanut mun molemmat aikaisemmat raskaudet ) niin sain ajan vielä ennen juhannusta...

Vaikka odotan kolmatta, niin haluan käydä mahd. usein neuvolassa jotta varmistetaan kaiken olevan hyvin.

Juhlavaatteista, minusta Lindexillä on ollut ainakin mamma juhlavaatteita, samoin h&m oli, itse ostin sieltä velipojan häihin.

Likkakaveri menee naimisiin kahden viikon päästä ja onneksi mun oma hääpuku ( ei valkoinen tai muutenkaan hääpukumainen ) odottaa kapissa vain silitystä... Olin meinaan raskaana silloin kun menimme naimisiin, enkä ollut ehtinyt kaventaa sitä vaikka mietin koko viime syksyn, että kavennutan sen.

No tänään jännitetään Lordia ja lätkää, voikaa kaikki hyvin,

saarimar 13+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli tänään siivouspäivä. On kerrassaan ihanaa, kun on välillä siistimpää. Yläkerta pitäisi vielä nopeasti imuroida ennen saunaan menoa. Miehellä onneksi 4-vuotiaan nukutusvuoro.

Lisäksi sain tänään taimet kukkapenkkeihin ja muutamat pensaanalut maahan. Ehkä tuo pihakin alkaa kohta näyttää joltakin. On koko kevään ollut ikävän harmaa. Rakensimme uuden talon, ja muutimme vasta viime kesänä. Pihatöihin ei silloin jäänyt juurikaan aikaa, nurmikonsiemetkin kylvimme vasta juuri ennen lumien tuloa. Nyt on aivan loistavaa, että pihalle saa jotain väriä!!

Masusta. Huomenna pitää käydä varastosta etsimästä äitiyshousut. Tähän asti olen sinnitellyt muutamilla strech-housuillani, jotka ovat yllättävän hyvin venyneet vyötäröltä. Muilla housuilla ei enää mitään mahdollisuuksia saada nappia kiinni. Nyt tosin strechitkin alkaneet tuntua hieman epämukavilta, joten toivottavasti huomenna löytyy kunnolla säätövaralliset...

Hauskaa lauantai-illan jatkoa!

toivekuu 13+6

Vierailija
24/29 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolakäynneistä oli puhetta: mulle annettiin neuvola yli 12 viikon päähän edellisestä käynnistä. Helsingissäkin - ainakin täällä meillä päin säästetään. Paripäivää asiaa pohdittuani soitin neuvolaan ja sanoin, että tuo väli on liian pitkä haluan käydä neuvolassa ennen kun lähdemme kesäloman viettoon. Ja sain sitten ajan kun se kelan 154 päivää tulee täyteen eli nyt väliä tulee n 10 viikkoa... loppuraskaudesta uudelleensynnyttäjillä käynnit jatkuvat 2 viikon välein, jollei mitään kummallista tapahdu... ärsyttävää säästöä.

Mulla on vielä 2 edellisessä raskaudessa ollut verenpaineen kanssa ongelmia ja eka käynnistettiin raskausmyrkytysken takia ja tokasta kävin Naikkarilla 1 x vko ja 2 xvko neuvolassa. Ja silti mulle annettiin noin pitkä väli neuvoloiden väliin... sanottiin vaan et jos tuntuu huonolta niin ota yhteyttä. Mulla vaan ei tuo verenpaine ole tuntunut miltään - en siis itse ole huomannut sen nousua...

Vierailija
25/29 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko muu poppoo vetelee jo sikeitä, joten on *vapaata* pistäytyä taas täälläkin.

Täällä olen niin esikoisen kuin kakkosenkin kanssa käynyt neuvolassa aluksi sen neljän viikon välein. Sitten joskus viikoista 30 alkaen kahden viikon ja varmaan noin viikosta 35 viikon välein. Uskoisin, että samalla tavalla mennään nytkin. Ainakaan ei muuta ole asiasta mainittu. Eikä mielestäni ultrat tai neuvolalääkäri (3 kertaaa) tee muutosta rytmiin. No, hiukan liikkumavaraa tietenkin on sen mukaan, onko itse lomalla tms. Ainakin aiemmin on ollut muutama pitempi väli juuri sen takia. Jännää todella, miten erilailla eri paikkakunnilla odottajia (ja vauvoja) seurataan!

Niitä juhlavaatteita uskoisin minäkin löytyvän H&M:lta ja Lindexiltä ihan kohtuullisia. Tietenkin riippuu siitä, mikä on maku =) Itse ostin esikoisen aikaan jostain Helsingin pienestä mammaputiikista yksinkertaisen mekon, jossa sitten satuin menemään naimisiinkin (vaikka toisaalta olisi kyllä ollut ihan kiva olla juhlavampikin mekko). Googlettamalla varmaan löytää lisää erilaisia liikkeitä. Mistä päin Suomea sitä tarvitseekaan niitä löytää? Lastentarvikkeessa on mielestäni ainakin niin mamma- kuin vauvavaatteitakin, en vain muista, löytyykö miten juhlavia =)

Nyt vielä pyykiripustamiseen ennen kuin yritän jaksaa seurata, miten Lordi pärjää!

TalviSalama + Tiitiäinen 16+2

Vierailija
26/29 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Suomi - olihan se jo aikakin viidenkymmenen vuoden jälkeen pärjätä :D

En ole ehtinyt kirjoitella, koska työt kaatuvat niskaan valtavana vuorena. Kohta menen - näin sunnuntain kunniaksi - madaltamaan sitä vuorta, mutta pikkuisen ehdin kuulumisia kirjoitella.

Hematoomani päätti alkaa vuotaa tasaista tahtia, joten parisen viikkoa on nyt hulahdellut housuihin oikeastaan päivitäin. Toivottavasti vuoto loppuu pian! Alan nimittäin olla aika kypsä siihen.

Joku pohti syömisjuttuja. Itse olen syönyt aika vapautuneesti ihan mitä vaan. Juuri vetelin vähän maksamakkaraakin leivän päälle. Ainoat asiat, mitä yritän välttää, ovat tyhjiöpakatut kylmäsavulohet yms. ja äyriäiset. Syön vain kotimaisia juustoja ja maksaa (siinä makkarassa) rajoitetusti. Koska eniten mun teke mieli salaattia, en ole saanut tuota elopainoakaan kovin paljon nostettua (vajaa 2 kiloa) :)

Mulla on kohtu työntänyt " muun mahan" tosi ylös niin, että sivuprofiilista huomaa heti, että olen raskaana. Alavatsa ei ole vielä pullahtanut esille, mutta housut kiristävät. Lantion asentokin on jo muuttunut, ja pari ihmistä on jo rohkeasti uskaltanut kysyä, olenko raskaana - jotkut vain katselevat selvästi asiaa pohtivina, mutta eivät uskalla sanoa mitään :) Ongelmana on, että pieniä äitiyshousuja (koko S) myydään tosi huonosti kaupoissa. Kaikki pienet koot loppuvat ensimmäisinä tangoista. En viitsisi tilata netistä kovin kalliitakaan housuja, joten olen tuskissani kiertänyt kauppoja ja ruinannut raskaana olleilta samankokoisilta kavereilta vatteita lainaan. Ehkä lähden kesäloman alettua Helsinkiin ketselemaan valikoimia (vaikka eipä sielläkään taida olla niitä pieniä kokoja tarjolla kovinkaan paljoa...).

Viikonlopun loppua, minä lähden nyt väkertämään töiden kimpussa!

Allu

Vierailija
27/29 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Sarafan tiedosta. Noin minäkin sitä asiaa ajattelin :)

TOukokuun äiti: olet aivan oikeassa, että myös muissa ammateissa on sikiölle ja raskaudelle vaarallisia tehtäviä. Toivotaan, että joku ottaisi asiakseen ulottaa myös tuon erityisäitiysvapaan niille aloille.

Aliina: ai sinullakin on hematooma!?! Minulla onneksi ei vuotoa tullut kuin muutamana päivänä. Onko sinulla missä kohtaa kohtua tuo hematooma?

Täällä iloitaan suomen euroviisu voitosta. Katsoin eilen illalla/yöllä finaalia, ja tuntui niin epätodelliselta että. Minäkun luulin, ettei suomi varmasti ikinä voita :) (kuten varmaan moni muukin)

Masussa kaikki toivottavasti hyvin. Nyt ei ole ollut juurikaan oireita muutamaan päivään. Hiukan nivuset olleet kipeät ja nälkä kurnii mahassa melkein koko ajan :)

Muutama työpäivä vielä ja sitten olisi taas 3 vapaa päivää. Ihanaa... Äitini on käynyt työmatkalla saksassa ja ostellut kuulemma kaikenlaista pientä tavaraa ja vaatetta tuliaiseksi. Niitä pitäisi ensi viikolla päästä hypistelemään... on noi uuni tuoreet mummot hassuja :)

Mukavaa loppu viikonloppua

Heidi <3 toukka 14+6

Vierailija
28/29 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä puurran ja tänään taas tällainen ihana 14,5 tunnin työrupeama... Vielä olisi alkuviikosta kaksi yövuoroa ja sitten neljä vapaata. Lähdetään Tampereelle ja käydään kylpylässä ja shoppailemassa. Piristää kummasti!

Pinnasänky on siis jo hankittu, samoin yhdistelmävaunut ja turvakaukalo jalustoineen. Kaikki hyväkuntoista, käytettyä kamaa.

Seuraava neuvola 5.6 ja rakenneultra 13.6. Näitä odotellessa = ).

Effica ja Pyry 16+4

Vierailija
29/29 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alkaa ihmetyttää muuten niin terveen perheemme sairastelu! Yli kaksi viikkoa on podettu ensin lapsen adenovirusta ja miehen vatsatautia, sitten sekä mies että minä nuhakuumetta. (Joku kommentoi miesten olevan sairastaessaan älyttömän kipeitä - meillä on tällä kertaa sairastanut yllättävän reipas mies!) Onneksi esikko on nyt terve. Itse olen huomisen saikulla, sillä perjantai-illasta saakka on supistellut ihan tuntuvasti. Selvästi liittyvät supistukset rasitukseen ja tuntuvat lähinnä illalla. Olen yrittänyt lepäillä itseäni kuntoon. Alkaa mietityttää, olisiko syytä hakea sairaslomaa enemmänkin, varsinkin jos supparit eivät lopu ja tuota tiputteluakin on riittänyt yli 4 viikkoa.

Vuoto on onneksi antibioottikuurin aloitettuani vähenemään päin, vaikka terkkari olikin sitä mieltä, ettei streptokokkitulehdus aiheuta vuotoa. Ihan en sattumaan usko. Enää ei ole verta lorahtanut pönttöön vessareissuilla. Liikkeitä odotan melkein hädissäni, kun pelkään koko ajan vauvan voivan kehnosti. (Esikon liikkeet tuntuivat selvästi 17+0 ultran mukaan ja nyt olisi ultran perusteella menossa 16+1, menkkojen 15+5).

Galluppeihin: Neuvolassa käydään täälläkin aluksi 4 viikon välein, sitten parin viikon ja viimeisen kuukauden ajan viikottain. Neuvolalääkäreitä on periaatteessa kolme, mutta jos on joutunut jostain syystä käymään alkuraskaudesta esim. yksityisellä, ei lääkäriä alussa tapaa. Vähän on tuo omalla kohdalla harmittanut, kun mielestäni selvästi syytä olisi tutkia vuodon syy.

Minäkin olen ottanut ruoka-asian huomattavan paljon rennommin kuin ekan raskauden aikana. Kotimaisia tuorejuustoja olen syönyt ja maksamakkaraa pari kertaa. Homejuuston olen kuumentanut ja sen kaveriksi kieltämättä kaipaisin punaviiniä. (Alkoholin suhteen olen pitänyt yhtä vappuna nautittua skumppalasillista lukuunottamatta nollalinjan.) Kypsentämättömät lihat ja kalat jätän kyllä suosiolla väliin.