Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä vaihdan sukat ehkä kerran viikossa. Asioita joita teet kodinhoidossa tai henk.koht hygieniassa ns. vähän sinnepäin?

Vierailija
14.03.2019 |

Juttuja joita et ehkä kehtaa myöntää muille ja joista tiedät että pitäisi vähän tsempata muttet kuitenkaan viitsi?

Kommentit (884)

Vierailija
821/884 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa vielä yksi epävaimopiirre tuli mieleen lisää, pitäisiköhän jo huolestua listan pituudesta :,D Teen todella yksinkertaista ruokaa, että oikein hävettää. Ainoat mausteet mitä kämpästäni löytyy, on jauhelihamauste ja suola :D Teen yleensä kanaa/pekonia/lihapullakastiketta; kaupan pussilihapullat ja valmiskastike/nakkikastiksetta (samoin valmiina kaikki)/makaronilaatikkoa/munakasta, lisukkeena pastaa/ranskalaisia tms nopeaa, ehkä vähän ruokakermaa tai pastakastiketta purkista lisänä. Aina sentään on kasviksia, mutta ruokani ovat todella yksinkertaisia ja epäterveellisiä. En ole varmaan vuosiin kokkaamalla kokannut mitään, missä menisi aikaa yli 10min (+esim uunissaoloaika). Ihme ettei lapsilla ole pahempia puutostilaoireita. Joskus paistan lisäksi vaikka herkkusieniä tai munakoisoa, mutta ei koskaan mitään, missä olisi useampi raaka-aine saati yrttejä tms.

Vierailija
822/884 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siivoa niin usein kuin pitäisi mutta enpä toisaalta niin paljoa likaakaan kotiani.

Tiskipöydälle kertyy karmeat tavarakasat, koska keittiön kaapit on niin pienet ettei kaikki mahdu kaappeihin. En voi täyttää huonon selän takia astianpesukonetta sitä vauhtia kun tulee likaisia astioita, vaan välillä aina kaikki kerralla, ja lisäksi en selän takia pysty laittamaan roskia siihen keittiön kaappiin, joka on tarkoitettu kierrätettäville, koska se samoin kuin astianpesukone on juuri sillä korkeudella matalalla, että kumarrus rasittaa helposti selän välilevyjä. Muuten tiskipöytä ei olisi ongelma, mutta keittiö on heti eteisessä joten jokainen yllätysvieras näkee tiskipöydän heti ensimmäiseksi jo ovelta. Vaikka kuu asunto olisi siisti, röykkiöt tiskipöydällä antavat huonon ensivaikutelman.

Pakko kommentoida ap:n sukkia - ne kävelee itse pesukoneeseen viikon käytön jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/884 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskilla siis tarkoitan kierrätettäviä purkkeja ja pahvipakkauksia yms. Pakkaan ne vain sisäkkäin ja pidän tiskipöydällä odottamassa ulos viemistä.

Enkä minäkään kokkaa erityisen monipuolisesti. Käytän lähes joka ruuassa vain säilyketomaatteja. Niitä on aina kaapissa.

Vierailija
824/884 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen olevani tosi siisti ihminen. Varsinkin järjestelmällisyys kuvaa mua hyvin. Pidän kodin siistinä pienellä vaivalla. Lapset ovat jo sen ikäisiä, etteivät juurikaan sotke. Mut yksi asia on, jota en jaksa tehdä kuin harvoin - moppaus! Imuroin usein ja jos läiskiä on lattialla, niin pyyhin sen kostealla rätillä. Olen puolen vuoden aikana korkeintaan kerran mopannut.

Vierailija
825/884 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on sukat jalassa ehkä kerran kuukaudessa.

T. Erakko

Vierailija
826/884 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imuroin ennen n. 3 viikon välein. Nykyään saa väh. kerran viikossa koska kissa.

Lakanat vaihtuu 4 kertaa vuodessa.

Käytän samaa pyyhettä pari viikkoa ennen kuin heitän pyykkiin.

Pesen vartalon sienellä joka toinen viikko.

No yök.

Vierailija
827/884 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa vain 2-3 kertaa viikossa eli silloin kun hiukset vaativat pesua. Kainalot, kasvot ja alapään toki pesen joka aamu j ailta.

Vierailija
828/884 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluisin käydä suihkussa max kerran viikossa.

Käyn vain kerran 1 - 1.5 vkossa. Meillä on niin järjettömän kylmää ja vetoista. Toki peseydyn päivittäin

Vierailija
829/884 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just putsattiin lattiakaivot ehkä kolmannen kerran sen kymmenen vuoden aikana jota ollaan asuttu täällä.

Yyyh! Eikö teidän suihkussa aina haise?!?!

Itse muutin 10 v sitten uudiskerrostaloon ja putsaan lattiakaivot kerran kuussa. Hinkkaan mäntysuovalla, etikalla ja soodalla ja ovat kuin uudet yhä. Kyllä jo kuukaudessa moskaa ja hiuksia kertyy, saatikka, että olis vuosia puhdistamatta?!?!

Vierailija
830/884 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan sukat kerran ja pikkarit 2-3 kertaa viikossa (käytän toki pikkuhousunsuojia).

Käyn suihkussa 2-3 kertaa viikossa, joskus kolmas kerta on pelkkä alapesu + kainalot.

Pyyhe menee pesuun 1-2 kk jälkeen.

Kotivaatteet menee pesuun 2-4 kk jälkeen.

Kun olin masentunut, nukuin samoissa lakanoissa yhden vuoden, vaikka aikomus oli ne vaihtaa.

Olen terveelliset elämäntavat omaava nainen, ulkoinen olemukseni on siisti sekä muu hygienia ja kodinhoito kunnossa. Vaikka hikoilen säännöllisen liikunnan vuoksi paljon, en näe tarvetta enempään kuin edellä mainittu. Koskaan ei ole kukaan sanonut tai elein ilmentänyt, että haisisin pahalta.

831/884 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei harrasta hikiliikuntaa tai työ ei ole fyysistä, ei suihkussa tosiaankaan tarvitse käydä päivittäin. Riittää kun pesee kasvot, kainalot, alapään ja jalat. Vettä säästyy ja iho voi paremmin.

Aika hankala noitakin on pestä ilman että kokonaan vartalo kastuu

832/884 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdan sukat kerran ja pikkarit 2-3 kertaa viikossa (käytän toki pikkuhousunsuojia).

Käyn suihkussa 2-3 kertaa viikossa, joskus kolmas kerta on pelkkä alapesu + kainalot.

Kun olin masentunut, nukuin samoissa lakanoissa yhden vuoden, vaikka aikomus oli ne vaihtaa.

Olen terveelliset elämäntavat omaava nainen, ulkoinen olemukseni on siisti sekä muu hygienia ja kodinhoito kunnossa. Vaikka hikoilen säännöllisen liikunnan vuoksi paljon, en näe tarvetta enempään kuin edellä mainittu. Koskaan ei ole kukaan sanonut tai elein ilmentänyt, että haisisin pahalta.

Kuinka pystyt kotivaatteita niin kauan pitämään pesemättä ? !

Vierailija
833/884 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imurointi. En kertakaikkiaan saa itseäni

imuroimaan, vaan pitää pienellä kiukkuraivolla

tehdä harvoin. Jopa tiskaaminen on helpompaa.

Vierailija
834/884 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä vaihdan viikottain petivaatteet, joka suihkukäynnillä käytän puhdasta pyyhettä, suihkun jälkeen rintaliiveistä alkaen kaikki puhtaat vaatteet päälle. Mutta joskus saattaa olla, etten käy suihkussa 2-3 päivään.

En voi kuvitella oikeesti nukkuvani samoissa lakanoissa kuukausi kaupalla tai käyttävän joka päivä samoja rintsikoita.

Kai olette lukeneet tutkimuksen pyyhkeistä? Hyi olkoon oikeesti. Vaikka kuin ois pers pesty, mutta en mä sitä pyyhkeellä kuivais ja seuraavana päivänä samalla pyyhkeellä kuivaisin suihkun jälkeen. Jotkut ihmiset on kyllä tosi vastenmielisiä ällötyksiä, sit esitetään niin siistiä ja huoliteltua.

Vierailija
835/884 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa oli artikkeli, miten kannattaa käydä suihkussa tai pesussa. Pesuainetta tai saippuaa tarvitsee vain kainaloihin ja  alapäähän. Pelkkä vesipesu riittää muulle kropalle ja iho kiittää.

Vierailija
836/884 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pystyt kotivaatteita niin kauan pitämään pesemättä ? !

Niinpä, mulla alkaa vaatteet kutittaa jos en Vaihda niitä viikkoon.

Vierailija
837/884 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä käytetään omia vaatteita. Työkavereina henkilöitä, jotka pesevät työvaatteet jokaisen päivän jälkeen. Perusteluina hygienia, taudit jne.

Itse pidän vaatteita 2 päivää, vaihdan toiset. Tässä välissä tuuletan ensimmäiset ja laitan ne siis uudelleen päälle pesemättä. Jos ei siis ole näkyviä tahroja tms.

Vaihdan kyllä alusvaatteita ja sukkia usein.

Enkä todellakaan sairasten sen useammin kuin muutkaan, jopa vähemmin.

Vierailija
838/884 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne rintsikat! Hirveän vaikeaa löytää sopivia ja mukavia. Tällä hetkellä omistan neljät rintaliivit, joita sitten käytän vuorotellen. Siihen lisäksi pari toppia, joita käytän kotona/nukkuessa. Pesen ne sitten kaikki yhdellä kertaa, enkä todellakaan jokaisen käyttökerran jälkeen. Olisko pesuväli ehkä noin kuukauden. Jaiks...

Pyykinpesu. Meillä on varmasti neljä pyykkikorillista pyykkiä odottelemassa sitä, että joku raivaisi pohjan näkyviin. Ain't gonna happen. Meillä on kuitenkin aina lapsilla (3kpl) puhtaat vaatteet päällä.

Ennen vaihdoin lakanat kerran viikkoon, nykyään 2-3 viikon välein. Joskus saattaa venyä yli kuukauteen vahingossa.

Välillä nukahdan illalla ennen hammaspesua. Nousen kuitenkin yleensä sitten keskellä yötä pissalle ja hammaspesulle.

Pesen ikkunat vasta sitten kun on pakko. Eli ehkä kolmen vuoden välein?

En käy päivittäin suihkussa, joskus menee pari kolme päivääkin ilman suihkua, jos ei tarvitse poistua ihmisten ilmoille. Pesen kuitenkin alapään joka päivä useaan kertaan, kun käyn isommalla hädällä. Kainalotkin pesen joka aamu ainakin.

Vierailija
839/884 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alushousut vaihdan kerran viikossa, jolloin käyn myös saunassa ja suihkussa. En käy suihkussa kuin kerran viikossa, paitsi kuumina helleaikoina kesällä, jolloin on pakko virkistäytyä. Ylimääräinen suihkuttelu vain kuivattaa ihoa ja tekee hiuspohjalle huonoa. Pesen siis hiuksetkin vain kerran viikossa.

Suihkun/saunan yhteydessä vaihdan t-paidat joita on kaksi. Minulla oli ennen "yöpaita ja työpaita", nykyisin koti- ja ulkopaita. Eli kotona ollessa ja nukkuessa on sama t-paita, ulos ja ns. ihmisten ilmoille mennessä toinen t-paita. En käytä muita kuin t-paitoja, paitsi jos joudun hautajaisiin tms menemään. Huppari siihen päälle keväisin ja syksyisin, talvella vielä nahkatakki.

Sukat vaihdan harvemmin, käytän villasukkia lähes ympäri vuoden eikä niitä tarvitse pestä kuin kerran kuukaudessa.

Alapäätä huljuttelen lavuaarissa tai joskus käsisuihkulla seksin jälkeen. Kainaloita voin pestä useammin kuin kerran viikossa, jos on oikein hiki tai kuuma. Pieni hienhaju kainalokarvoissa ei ole haitta vaan puolisolle kiihoke.

Lakanat vaihtuvat noin 1-2kk välein. Ikkunoita en pese koskaan, puoliso on joskus hommannut ikkunanpesijän noin viiden vuoden välein. Kyllä sade puhdistaa.

Roskiksia viedään asunnostamme kerran päivässä, vien itse roskapussin noin kerran kahdessa viikossa.

Vierailija
840/884 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalsarit vaihdan kuukausittain. Vähän lehahtavat, mutta päällyshousut suojaavat hajun leviämistä. Vauhtiraidat lähtevät kyllä pesussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän