Mä vaihdan sukat ehkä kerran viikossa. Asioita joita teet kodinhoidossa tai henk.koht hygieniassa ns. vähän sinnepäin?
Juttuja joita et ehkä kehtaa myöntää muille ja joista tiedät että pitäisi vähän tsempata muttet kuitenkaan viitsi?
Kommentit (918)
Vierailija kirjoitti:
En jaksa pitää kotiani siistinä. Käyn töissä ja menen töihin aina laittautuneena, mutta kotini ei ole juuri koskaan siinä kunnossa että yllätysvieraita voisi tulla. Ei se mikään läävä ole, mutta perus siistinä kotinsa pitävä kauhistuisi.
Tiedetään sillä löhöät vain sohvalla ja meikkaat. Olet niin sekaisin että tarvitset musiikkia joka hetkeen kun et kestä omia ajatuksiasi. Miten siinä sitten siivoaisi.
En ole koskaan pessyt saunaa En vain osaa enkä saa alettua ottamaan selvää tai toimeen. Siellä vaan aina käydään ja sillä selvä. Pyyhe on toki laudeliinana mitä vaihdetaan.
Riisun alusvaatteet ja sukat pesukoneeseen, rintsikat pesen, jos on tarpeen. Lakananvaihtovälit venyy välillä, mutta en voi laittaa sukkia takasin jalkaan ilman pesua. Tai samaa paitaa. Ei oo kyse yli-hygienisyydestä vaan aistihäiriöstä.
Asun yksin, siivoan silloin, kun huvittaa tai alkaa häiritä sotkut.
Kaapissa on astioita rajattu määrä eli vain käytössä olevat. Jokainen lusikka, haarukka, kuppi, lautanen ym. menee virutettuna tiskialtaaseen. Helpottaa tiskaamista. Yököttää ajatuskin lautaseen kuivuneesta ruuasta, hyi.
Nousen lähes aina liian nopeasti vessan istuimelta ja pissaa lirahtaa housuun. Sitten on aina tunnin pöksyt lirissä.
Olen siisti muuten, mutta askarteluvälineet saattavat olla pöydällä monta päivää, kun askartelut ovat kesken.
Olisipa erillinen askarteluhuone..
Vierailija kirjoitti:
Lakanat vaihdan kerran kuussa tai kahdessa
Rintsikat ongelmitta useamman päivän
Aamuisin pesen hampaat, iltaisin usein jätän välistä
Farkkujen pesu on harvinaisuus (lähinnä kestävyyden vuoksi)
Kainalokarvat ajan vain jos tulee tarve. Sama koskee muitakin karvoja
Kyllä on ihanaa olla mies kun ei tarvitse huolehtia säärikarvojen ajosta eikä rintaliivien pesusta.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännää, että yllättävän moni pesee hampaat nimenomaan vain aamulla.
Itse ei tule ikinä pestyä aamulla hampaita, iltaisin kylläkin.
Ajattelen aina etten yöllä nyt mitään syökkään niin mikä ne olisi yön aikana likaistanut.
Päivällä ja illalla taas tulee syötyä niin ei halua jättää sitä bakteeri/sokeri/mikä vaan aine jäämiä yöksi hampaisiin.
Ja ainakin tällä tavalla on päässyt 50v asti ilman ensimmäistäkään reikää
Wait. Peseekö joku oikeasti käsin rintsikoita!? Laitan aina pesupussiin ja 30 pesun
Liesituulettimen suodatin meinaa jäädä vuosikausiksi pesemättä
Vierailija kirjoitti:
Suihkussa käyn useimmiten kerran viikossa jolloin vaihdan alushousut ja sukat. Alapää suihkua meillä ei ole. Hiuksetkin vain kerran viikossa. N64
Alushousujen vaihto kerran viikossa ......menis jo perversion puolelle
Jaahans.
Sonta-Saarojen ja paska-Perttien kokoontumisajot.
Hyi hel vetti sentään.
- En ole pessyt ikkunoita varmaan 5 vuoteen
- En ole pessyt ikinä suihkunurkkauksen kaakelin välejä pyyhkimistä paremmin, jotain mustaa hometta niissä vähän kasvaa, ei haittaa menoa
- Samat rintsikat voi olla pesemättä päällä kuukaudenkin
- Sukat viikon verran samat, en hikoile jaloista
- En ole ikinä putsannut liesituuletinta, niissä kai on joku suodatin mikä pitäisi välillä putsata
- Jos kukaan ei ole tulossa mulle kylään, kotona voi olla melkoisen sekaista - sitten jos joku on tulossa, raivaan sen mutta äkkiä se taas sitten palautuu alkutilaan vierailun jälkeen
- Mulla oli kerran lähes vuoden parvittain keittiökoisia mun asunnossa. Siinä ne pöllähteli lentoon kun liikkui. En vaivautunut tekemään niille mitään. Lopulta taloyhtiön huoltomies tuli jossain vakioasioissa, ja huomasi ne ja tuholaistorjunta järkättiin.
(Enkä ole mikään alkkis tms vaan ihan tavallinen, akateemisesti koulutettu työssäkäyvä nelikymppinen. Työni tosin teen etänä kotoa, joten se selittää ettei tarvi niin aina puhdas ja siisti olla. Ja jotain ADHD-piirteisyyttä mussa on, vaikkei virallista diagnoosia)
"Vaihdan tyynyt ja peitot muutaman viikon välein."
Miksi ihmeessä? Niitäkin voi pestä. Tarvi ostaa uusia peittoja ja tyynyjä kymmeniä kertoja vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä? Niitäkin voi pestä. Tarvi ostaa uusia peittoja ja tyynyjä kymmeniä kertoja vuodessa.
Kai ne pestäessä vaihtaa pitää?? Vai pesetkö sä ne siellä sängyssä ilman vaihtoa??
En moppaa ikinä lattioita, ennen kyllä moppasin mutta nyt jäänyt kun lapset isoja. Siivoan tahrat kyllä kun niitä tulee ja huomaan. En jaksa pestä myöskään ikkunoita oikein ikinä.
Käytän samoja alushousuja toisinaan kaksi päivää, mutta vain sillon kun en ole miesystävän kanssa (joka toinen viikko) ja on tainnut joskus kolmaskin päivä lähteä samat.. ihmeen puhtaina pysyvät ja mulla treeniin on tietty erikseen pikkarit ja treenaan joka päivä (ja suihkussa ramppaan myös sen mukaisesti) mutta ei tämä toki ideaali homma ole.
Samoja sukkia käytän kans 3-4pv mutta syy tossa edellämainittu ja eivät haise kyllä yhtään. En ole kovin hikinen ihminen tai huomannut että hikeni missäänpäin vartaloa haisisi.
Välillä on lakanat vaihtamatta monta viikkoa 😩 Haluaisin useammin vaihtaa mutta ei vaan ehdi ja jaksa. Selitys kiireinen stressaava työ ja kolme lasta niin et joka toinen viikko oon yh-mutsi. Ei vaan jää energiaa tarpeeksi näille kotihommille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ne pestäessä vaihtaa pitää?? Vai pesetkö sä ne siellä sängyssä ilman vaihtoa??
Miks ne peitot ja tyynyt pitää uusia muutaman viikon välein, eikö riitä että vaihtaa pussilakanat ja tyynyliinat?
Olen kotona aina yöpaidassa, enkä yleensä pese kainaloita ja laita dödöä, jos ei tarvi mennä minnekään. Kokemuksesta tosin olen havainnut sen, että ainakin pesu silti kannattaisi, vaikka kainaloitten antaisi välillä levätä dödön käytöstä ja oleilisi pelkässä yöpaidassa. Suihkuun meneminenkin voi joskus siirtyä iltaan tai vaikka seuraavalle päivälle, jos ei ole mitään menoja. Muuten hoidan kyllä hygienia-asiat päivittäin, olinpa vapaalla tai en.
En jaksa pitää kotiani siistinä. Käyn töissä ja menen töihin aina laittautuneena, mutta kotini ei ole juuri koskaan siinä kunnossa että yllätysvieraita voisi tulla. Ei se mikään läävä ole, mutta perus siistinä kotinsa pitävä kauhistuisi.