Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä vaihdan sukat ehkä kerran viikossa. Asioita joita teet kodinhoidossa tai henk.koht hygieniassa ns. vähän sinnepäin?

Vierailija
14.03.2019 |

Juttuja joita et ehkä kehtaa myöntää muille ja joista tiedät että pitäisi vähän tsempata muttet kuitenkaan viitsi?

Kommentit (884)

Vierailija
841/884 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännää, että yllättävän moni pesee hampaat nimenomaan vain aamulla.

Itse pidän iltapesua tärkeämpänä, aamullakin kyllä pesen, mutta en niin tarkasti.

Kasvoja en aina jaksa pestä joka ilta (en meikkaa).

Suihkussa käyn 2 krt viikossa, pikkarit vaihdan joka päivä, sukat aina suihkun jälkeen.

Lakanat vaihdan kerran 3 viikossa, tyynynliinan kertan viikossa.

Siivoamaan olen aika laiska. Kerran viikossa imuroin. Pölyjä pyyhin harvoin.

Keittiötä ja kylppäriä yritän pitää siistinä.

Vierailija
842/884 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintsikat ja topit vaihtuu 1-2 kertaa viikossa, johtuen tissihien määrästä.

Sukat 1-2 päivän välein.

Alkkarit päivittäin.

Jos on etätyöviikko, niin käyn suihkussa 2 kertaa viikossa, työpaikka viikolla joka toinen päivä. 

Nyt kun säästetään energiaa olen taas alkanut tuuletella työvaatteita, sen sijaan että pesisin ne muutaman kerran viikossa. PIdän töissä normivaatteita, joita ennen vaihtelin päivittäin. Nyt sama mekko 2-3 päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/884 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin justiinsa sukat pyykkiin. Ihanan pehmeät ja lämpimät olin käyttänyt niitä kolme viikkoa ja nyt ne sitten kastuivat, kun kengätkun kastuivat tuolla tuiskussa. Laitoin ne aluksi kuivumaan vessan lattialämmitykselle ja ajattelin siitä sitten nykäistä ne kuivuneena jalkaan, mutta ne sukat ja koko vessa alkoi haista ihan kuolemalle, joten pakko ne on nyt sitten pestä.

Pieruverkkarit on nimensä mukaan pieruverkkarit, joissa on juuri mulle tunnusomainen pierun tuoksu. Se luo suurta turvallisuuden tunnetta, joten en pese ihan vielä.

Vierailija
844/884 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakanat tulee vaihdettua noin kolmen kuukauden välein, mikä on mielestäni aivan riittävän usein. Kyllähän tuoleilla/sohvilla tulee myöskin istuttua päivittäin, mutta silti niiden päällyksiä ei olla vaihtamassa koko ajan.

Vierailija
845/884 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei harrasta hikiliikuntaa tai työ ei ole fyysistä, ei suihkussa tosiaankaan tarvitse käydä päivittäin. Riittää kun pesee kasvot, kainalot, alapään ja jalat. Vettä säästyy ja iho voi paremmin.

Aika hankala noitakin on pestä ilman että kokonaan vartalo kastuu

Alapään pesee bideellä pöntöllä istuessa, jalat suihkussa ja kainalot onnistuu helposti lavuaarin yllä. Eipä tuo kovin hankalaa ole.

Vierailija
846/884 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa on eroja siisteys tottutumuksissa-olen itseasiassa aina ajatellut olevani keskivertoa huonompi pitämään kodin siisteyttä yllä ja melko laiskahko siivoaja :O

Meillä pyykkikone pyörii joskus neljäkin kertaa viikossa riippuen keleistä, lakanat vaihdetaan viikoittain,peitot/tyynyt muutaman viikon välein, ikkunat pestään välejä myöten kerran vuodessa, lattiat mopataan viikoittain(joskus mopattiin kolmekin kertaa vko,mutta se oli pikkulapsiaikana),lattiat lakaistaan kuitenkin päivittäin, matot tampataan/ravistellaan/pestään käsin,koska koen imurin melko hankalaksi. Vessan pesu on se, mitä laiminlyön eniten, mutta pinnat ja lattiat vähintään pyyhitään viikoittain. Pöytäpinnat pyyhitään päivittäin useita kertoja, tiskejä tiskataan joskus neljästikin päivässä(koska teemme kaiken ruoan/leivonnan/osan säilykkeistä ja mehuista usein alusta loppuun itse eikä ole tiskikonetta).Pyykit lajitellaan jokaiselle perheenjäsenelle erikseen jo telineelle kuivumaan laittaessa, jotta nopeampaa poimia omansa viikattaviksi suoraan kaappiin heti kun kuivat. Hampaiden pesu/lankailu kahdesti päivässä tärkeää koska taipumusta reikiintymiseen/hammaskiveen, suihkussa kolmesti viikossa, enkä missään nimessä voisi käyttää samoja alusvaatteita montaa päivää peräkkäin.. Meitä on moneen junaan, juu :) 

Miksiköhän tämä kommentti on saanut näin paljon alapeukkuja? Eihän tässä kuvauksessa kerrota muuta, kuin todetaan se, miten erilaiset siisteyskäsitykset ihmisillä on: mikä ei ole jonkun toisen mielestä riittävää, voi jonkun toisen mielestä olla aivan liikaa. Tästä keskustelustahan löytyy myös muita saman tapaisia kommentteja, eikä niihin ole reagoitu läheskään yhtä vahvasti; miksi siis juuri tähän kuvaukseen kodinhoidosta on? 

Vierailija
847/884 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopa on eroja siisteys tottutumuksissa-olen itseasiassa aina ajatellut olevani keskivertoa huonompi pitämään kodin siisteyttä yllä ja melko laiskahko siivoaja :O

Meillä pyykkikone pyörii joskus neljäkin kertaa viikossa riippuen keleistä, lakanat vaihdetaan viikoittain,peitot/tyynyt muutaman viikon välein, ikkunat pestään välejä myöten kerran vuodessa, lattiat mopataan viikoittain(joskus mopattiin kolmekin kertaa vko,mutta se oli pikkulapsiaikana),lattiat lakaistaan kuitenkin päivittäin, matot tampataan/ravistellaan/pestään käsin,koska koen imurin melko hankalaksi. Vessan pesu on se, mitä laiminlyön eniten, mutta pinnat ja lattiat vähintään pyyhitään viikoittain. Pöytäpinnat pyyhitään päivittäin useita kertoja, tiskejä tiskataan joskus neljästikin päivässä(koska teemme kaiken ruoan/leivonnan/osan säilykkeistä ja mehuista usein alusta loppuun itse eikä ole tiskikonetta).Pyykit lajitellaan jokaiselle perheenjäsenelle erikseen jo telineelle kuivumaan laittaessa, jotta nopeampaa poimia omansa viikattaviksi suoraan kaappiin heti kun kuivat. Hampaiden pesu/lankailu kahdesti päivässä tärkeää koska taipumusta reikiintymiseen/hammaskiveen, suihkussa kolmesti viikossa, enkä missään nimessä voisi käyttää samoja alusvaatteita montaa päivää peräkkäin.. Meitä on moneen junaan, juu :) 

Se rysähdys jonka juuri kuulit oli se kun pyörryin kaiken tuon loputtoman puuhan ajattelemisestakin. Olen aivan hiton laiska eikä kyllä onnistuisi ikinä noin työteliäs elämä.

Tjaa-kummasti sitä yhna oppii tekemään töitä ja selviytymään, kun ei ole tukiverkoista tietoakaan :) Jos tuo työmäärä sai pyörtymään, niin siinä oli kylläkin vain pieni murto-osa kaikesta siitä, mitä päivittäin/viikottain  joudun/olen tottunut arjessani tekemään ja mainitut koskivat vain lähinnä osaa kodin siisteydestä -muun arjen pyörityksen lisäksi suuren osan ajasta vie tietysti ruoanlaitto erilaisine suunnitelmineen,hankintoineen ja itse kerätyt/kasvatetut kasvikset,marjat,yrtit yms. Kotitalouspuolen koulutus ei mennyt kohdallani täysin hukkaan, koska organisoida ja järkeistää toimitatapojani ja ajankäyttöäni osaan ainakin aivan varmasti paremmin kuin moni muu ja loput ratkaisee pitkälti oma asenne.

Harmittaa välillä, että vuorokaudessa tuntuvat tunnit usein loppuvan kesken, vaikka olisi mitä rästihommia, mutta se on usein vain omaa laiskuutta ja vanhemmiten alkaa kieltämättä tulla mukavuudenhaluiseksikin :D 

Armoa!!!! Jos tuo luettelemasi on laiskuutta ja mukavuudenhalua niin mikähän tauti itseä jo vaivaa....

Ehkä mun ei kauheasti kantsi avautua omasta saamattomuudesta kenenkään tuntemattoman kanssa. Lähipiiri jo onkin valitettavasti tietoinen  :(

Vierailija
848/884 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei harrasta hikiliikuntaa tai työ ei ole fyysistä, ei suihkussa tosiaankaan tarvitse käydä päivittäin. Riittää kun pesee kasvot, kainalot, alapään ja jalat. Vettä säästyy ja iho voi paremmin.

Aika hankala noitakin on pestä ilman että kokonaan vartalo kastuu

Alapään pesee bideellä pöntöllä istuessa, jalat suihkussa ja kainalot onnistuu helposti lavuaarin yllä. Eipä tuo kovin hankalaa ole.

On aivan älyttömän hankalaa ja vettäkin kuluu monta kertaa enemmän. Miksi ei vaan voi pestä noita kerralla suihkussa? Kasvojen ja kainaloiden pesu lavuaarin yllä on epätarkkaa huiskimista, vesi vaan valuu turhaan samaan aikaan, kun yrittää kämmenillä kauhoa.

Vierailija
849/884 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän tämä kommentti on saanut näin paljon alapeukkuja? Eihän tässä kuvauksessa kerrota muuta, kuin todetaan se, miten erilaiset siisteyskäsitykset ihmisillä on: mikä ei ole jonkun toisen mielestä riittävää, voi jonkun toisen mielestä olla aivan liikaa. Tästä keskustelustahan löytyy myös muita saman tapaisia kommentteja, eikä niihin ole reagoitu läheskään yhtä vahvasti; miksi siis juuri tähän kuvaukseen kodinhoidosta on? 

No olen se joka sanoi pyörtyneensä kaiken tuon puuhan ajattelemisestakin. En kylläkään alapeukuttanut, ei ollut mitään syytä siihen. Olin lähinnä järkyttynyt kun tajusin että on olemassa noin aikaansaavia ihmisiä jotka ovat kotona suorastaan ikiliikkujia ja koko ajan tuovat tullessaan ja vievät mennessään, ja itse olen kertakaikkinen nahjus kotitöiden suhteen. Ehkä alapeukut tuli sen takia että muut palstalaiset koki selostuksen itsekehuksi.

Vierailija
850/884 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ällistyttävä ketju.

En olisi uskonut että nykyäänkin on näin paljon sottaista porukkaa, kun taloissa on juoksevat vedet ja pesumahdollisuudet.

Selvisi myös, miksi usein ruuhkabussissa joudun hengittämään kaulaliinani läpi.

Vierailija
851/884 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen römpsän kerran kuukaudessa juuriharjalla kunnolla.

Vierailija
852/884 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakanat vaihdan ehkä 6vko/2kk välein. Menen aina suihkunraikkaana nukkumaan yöpuvussa, jota käytän vain sängyssä. Lattiat imuroi ja pesee robotti, lattiaa en kyllä "manuaalisesti" pese kuin pari kertaa vuodessa, jos silloinkaan. Hampaat iltaisin ja yritän muistaa aamuisin.

Eniten ketjussa ihmetyttää se kuinka harvoin ihmiset käyvät suihkussa. Itsellä on pakko kyllä käydä joka päivä, kyllä arjessa tarpoessa tulee hiki ja muutenkin urheilen useamman kerran viikossa.

Vierailija
853/884 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut sama vessanpönttöharja jotain kolme vuotta. Kuinka usein niitä pitäis vaihtaa?

Vierailija
854/884 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ällistyttävä ketju.

En olisi uskonut että nykyäänkin on näin paljon sottaista porukkaa, kun taloissa on juoksevat vedet ja pesumahdollisuudet.

Selvisi myös, miksi usein ruuhkabussissa joudun hengittämään kaulaliinani läpi.

No ainakaan minun takiani et joudu sitä tekemään, kun en ole siellä ruuhkabussissasi vaan kotona etätöissä. Joten miksi pitäisi jynssätä itseäni turhaan monta kertaa viikossa ja tappaa ihon biokerros kun en yleensä ole ihmisten ilmoilla haisemassa.

Itse joudun joskus myös pidättelemään hengitystä julkisissa mutta syynä on halpa parfyymi tai partavesi jossa joku on kylpenyt ettei varmasti haise hieltä. Mieluummin haistelisin ihan rehtiä hienhajua kuin noita pistäviä ja suoranaista pahoinvointia aiheuttavia kemikaaleja.

Vierailija
855/884 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kannellinen sankko jossa muovipussi, putsaan sinne kissojen vessoista kakat ja pissit. En vie pussia päivittäin vaan sillon kun se on ihan täynnä. Olen koittanut useammin viedä mutta kun ei jaksa. Oksettavaa. Ja haisee.

Voisko koittaa laittaa päälle puruja? Peittää raikkaalla tavalla napuset tuoksuineen.

Vierailija
856/884 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
857/884 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä pyykkikone pyörii joskus neljäkin kertaa viikossa riippuen keleistä, lakanat vaihdetaan viikoittain,peitot/tyynyt muutaman viikon välein, ikkunat pestään välejä myöten kerran vuodessa, lattiat mopataan viikoittain(joskus mopattiin kolmekin kertaa vko,mutta se oli pikkulapsiaikana),lattiat lakaistaan kuitenkin päivittäin, matot tampataan/ravistellaan/pestään käsin,koska koen imurin melko hankalaksi. Vessan pesu on se, mitä laiminlyön eniten, mutta pinnat ja lattiat vähintään pyyhitään viikoittain. Pöytäpinnat pyyhitään päivittäin useita kertoja, tiskejä tiskataan joskus neljästikin päivässä(koska teemme kaiken ruoan/leivonnan/osan säilykkeistä ja mehuista usein alust

En alapeukuttanut, koska tulin vasta nyt ketjuun, mutta toi kommenttihan on ihan puhdasoppista humble bragiä. Siksi alapeukut.

Vierailija
858/884 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hampaiden peru voi jäädä joskus viikoksiskin, kun iltaisin ei vaan yhtään jaksa eikä huvita. Reikiäkin sitten on lähes jatkuvasti ja välillä syön pitkäänkin särkylääkettä, kun odottelen että hammaskipu menisi pois. Hammaslääkäriin menen vasta äärimäisessä pakossa.

Vierailija
859/884 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Hampaat pesen vain iltaisin, enkä läheskään joka ilta

- Kasvoja en pese ikinä, siinähän ne puhdistuu suihkun yhteydessä (en silloinkaan varsinaisesti niitä pese)

- Suihkussa käyn pari kertaa viikossa, alusvaatteet vaihdan yhtä usein

- Petivaatteet vaihtuu 1-2 kk välein

- Pyyhkeet pesen 2-3 vk välein

- Imuroin 3-4 viikon välein, enimmän roskat saatain lakaista harjalla useamminkin, jos häiritsee

- Pölyt pyyhin muutaman kerran vuodessa

- Pyykkikone pyörii kerran viikossa

- Käytän samaa juomalasia /kahvikuppia helposti viikon, ennen kuin laitan sen koneeseen

- Saunan olen pessyt 1 krt / 2 v

Tästä huolimatta en haise, enkä vaikuta epäsiistiltä, eli johtopäätöksenä aikaa on säästynyt todella paljon kaikkeen mielenkiintoisempaan.

Vierailija
860/884 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan harvoin muistan pestä varpaani, saati että kuivaisin ne. Pelkään liukastumista ja ajatus saippuoiduista varpaista kauhistuttaa. Ja kuivaamiseen tarvitsisi oman pyyhkeen enkä jaksa hankkia jalkapyyhkeitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän