Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä vaihdan sukat ehkä kerran viikossa. Asioita joita teet kodinhoidossa tai henk.koht hygieniassa ns. vähän sinnepäin?

Vierailija
14.03.2019 |

Juttuja joita et ehkä kehtaa myöntää muille ja joista tiedät että pitäisi vähän tsempata muttet kuitenkaan viitsi?

Kommentit (884)

Vierailija
861/884 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa käyn useimmiten kerran viikossa jolloin vaihdan alushousut ja sukat. Alapää suihkua meillä ei ole. Hiuksetkin vain kerran viikossa. N64

Vierailija
862/884 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei harrasta hikiliikuntaa tai työ ei ole fyysistä, ei suihkussa tosiaankaan tarvitse käydä päivittäin. Riittää kun pesee kasvot, kainalot, alapään ja jalat. Vettä säästyy ja iho voi paremmin.

Aika hankala noitakin on pestä ilman että kokonaan vartalo kastuu

Alapään pesee bideellä pöntöllä istuessa, jalat suihkussa ja kainalot onnistuu helposti lavuaarin yllä. Eipä tuo kovin hankalaa ole.

On aivan älyttömän hankalaa ja vettäkin kuluu monta kertaa enemmän. Miksi ei vaan voi pestä noita kerralla suihkussa? Kasvojen ja kainaloiden pesu lavuaarin yllä on epätarkkaa huiskimista, vesi vaan valuu turhaan samaan aikaan, kun yrittää kämmenillä kauhoa.

nää on näitä ihon suojakerroksen vaalijoita. tirsk. t. suihkuttelija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/884 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkia vaihdan kans aika harvoin, ei ne ole haisseet ja rintaliivit sama. Alushousuja kyllä vaihdan taas usein. Kädet kyllä pesen usein ja aina wc käynnin jälkeen, hampaat myös kaksi kertaa päivässä. Vaatteita en tykkää ostella, jos ei pakko ja ompelen, jos menee rikki, kenkiä korjailen myös.

Vierailija
864/884 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavan harvoin muistan pestä varpaani, saati että kuivaisin ne. Pelkään liukastumista ja ajatus saippuoiduista varpaista kauhistuttaa. Ja kuivaamiseen tarvitsisi oman pyyhkeen enkä jaksa hankkia jalkapyyhkeitä. 

siinä ne tulee puhtaaksi samalla kun päivittäin käyt suihkussa. en edes koske jalkoihini. suihkushampoot tuppaavat valumaan alaspäin. tätä varpaidenkuivaamisfetissiä en ymmärrä. muistan lapsuudestakin mummon viikottaisen saunareissun ohjelmanumerona tuon varpaiden kuivaamisen. miksi niitä täytyy niin rakkaudella kuivata? ei mulla vaivaa kynsisienetkään jokapäiväisestä kuivaamisen laiminlyönnistä huolimatta.

Vierailija
865/884 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavan harvoin muistan pestä varpaani, saati että kuivaisin ne. Pelkään liukastumista ja ajatus saippuoiduista varpaista kauhistuttaa. Ja kuivaamiseen tarvitsisi oman pyyhkeen enkä jaksa hankkia jalkapyyhkeitä. 

siinä ne tulee puhtaaksi samalla kun päivittäin käyt suihkussa. en edes koske jalkoihini. suihkushampoot tuppaavat valumaan alaspäin. tätä varpaidenkuivaamisfetissiä en ymmärrä. muistan lapsuudestakin mummon viikottaisen saunareissun ohjelmanumerona tuon varpaiden kuivaamisen. miksi niitä täytyy niin rakkaudella kuivata? ei mulla vaivaa kynsisienetkään jokapäiväisestä kuivaamisen laiminlyönnistä huolimatta.

Minulle ei ole 40-vuoden ikään tullut edes mieleen, että varpaatkin pitäisi jotenkin erikseen pestä. Siinähän ne peseytyvät itsestään suihkussa käydessä.

Vierailija
866/884 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin atooppikkona voin kertoa että jos niitä varpaanvälejä ei kuivaa, niin vähäinenkin kosteus yhdistettynä kuivaan, helposti rikkoutuvaan ihoon on sellainen yhdistelmä että seurauksena on hyvin äkkiä tulehtunut iho. Ja hyvässä lykyssä siitä taas seuraa antibioottikuuri ja kortisonivoiteilla läträäminen. Eli mieluummin kuivaan mutta lintsaaminen suotakoon niille joilla ei vastaavaa ongelmaa ole.

Vierailija
867/884 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti on pullollaan erilaisia projekteja, jotka keräävät pölyä. Tuunattavia vaatteita, keskeneräisiä tauluja, purettuja kodinkoneita, neuletöitä. Vaatteita säilytän lattialla ja tuolien päällä. Kotini on puhdas mutta sekainen. 

Vierailija
868/884 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pese munaani erityisesti mistään nahkojen alta. Kun ei haise niin ei haise, anatomia vaan on sellainen.

En enää koskaan ime kenenkään munaa.

Vierailija
869/884 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
870/884 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen rintsikat joskus ja jouluna, jos muistan. En hikoile kauheasti, joten eivät ne minusta oikein miksikään mene. Joskus luin että ne pitäisi pestä parin käytön jälkeen. Lisäksi mulla on parit liivit, joilla on varmaan 15 vuotta ikää, vaikka kuulemma maksimi on muutama vuosi. En raatsi luopua kun istuvat niin hyvin. 

Vierailija
871/884 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei ole 40-vuoden ikään tullut edes mieleen, että varpaatkin pitäisi jotenkin erikseen pestä. Siinähän ne peseytyvät itsestään suihkussa käydessä.

Mä joskus kysyin tästä täällä kun olin kuullut että tämä jalkojen tiskaaminen on joku juttu. En ole ikinä tehnyt niin, ja ihan normaalit terveet jalat mulla on. Mammojen tuomion mukaan olin täysi elukka. 

Vierailija
872/884 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joka ilta suihkussa, nukun nakuna. Petivaatteet vaihda 2 kk välein paitsi tyynynliinat 1 kk .

Vierailija
873/884 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pese munaani erityisesti mistään nahkojen alta. Kun ei haise niin ei haise, anatomia vaan on sellainen.

En enää koskaan ime kenenkään munaa.

Äättele että se on muutaman päivän ollut pesemättä, esinahan välissä vaaleata töhnää, ja sitten otat sen suuhusi hyi yök. Sama jos nuolee pimppiä, jos ei ole pesulla käyty siellä on reunat valkoisena valkovuotoa tai jos on bakteerit ihmisellä epätasapainossa (bakteerivagioosi joka tarttuu kumppaniin) niin haju voi olla sama kuin kalarepun pohjassa. Mä en vaan voi ennen kuin on pesty.

Vierailija
874/884 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopa on eroja siisteys tottutumuksissa-olen itseasiassa aina ajatellut olevani keskivertoa huonompi pitämään kodin siisteyttä yllä ja melko laiskahko siivoaja :O

Meillä pyykkikone pyörii joskus neljäkin kertaa viikossa riippuen keleistä, lakanat vaihdetaan viikoittain,peitot/tyynyt muutaman viikon välein, ikkunat pestään välejä myöten kerran vuodessa, lattiat mopataan viikoittain(joskus mopattiin kolmekin kertaa vko,mutta se oli pikkulapsiaikana),lattiat lakaistaan kuitenkin päivittäin, matot tampataan/ravistellaan/pestään käsin,koska koen imurin melko hankalaksi. Vessan pesu on se, mitä laiminlyön eniten, mutta pinnat ja lattiat vähintään pyyhitään viikoittain. Pöytäpinnat pyyhitään päivittäin useita kertoja, tiskejä tiskataan joskus neljästikin päivässä(koska teemme kaiken ruoan/leivonnan/osan säilykkeistä ja mehuista usein alusta loppuun itse eikä ole tiskikonetta).Pyykit lajit

Se on se vessan pesu. Itse luuttuan lattiat 3 krt vuodessa, mutta vessan pesen 2 krt viikossa.

Vierailija
875/884 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen rintsikat joskus ja jouluna, jos muistan. En hikoile kauheasti, joten eivät ne minusta oikein miksikään mene. Joskus luin että ne pitäisi pestä parin käytön jälkeen. Lisäksi mulla on parit liivit, joilla on varmaan 15 vuotta ikää, vaikka kuulemma maksimi on muutama vuosi. En raatsi luopua kun istuvat niin hyvin. 

Mä en käytä kotona alkkareita enkä rintsikoita. Kun lähden ihmisten ilmoille pesen itseni. En käytä silloinkaan rintsikoita vaan bodya. Rintsikat jättää niin ikävät rajat selkäpuollle mutta body pitää paketin koossa eikä tuu muhkuroita.

Vierailija
876/884 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopa on eroja siisteys tottutumuksissa-olen itseasiassa aina ajatellut olevani keskivertoa huonompi pitämään kodin siisteyttä yllä ja melko laiskahko siivoaja :O

Meillä pyykkikone pyörii joskus neljäkin kertaa viikossa riippuen keleistä, lakanat vaihdetaan viikoittain,peitot/tyynyt muutaman viikon välein, ikkunat pestään välejä myöten kerran vuodessa, lattiat mopataan viikoittain(joskus mopattiin kolmekin kertaa vko,mutta se oli pikkulapsiaikana),lattiat lakaistaan kuitenkin päivittäin, matot tampataan/ravistellaan/pestään käsin,koska koen imurin melko hankalaksi. Vessan pesu on se, mitä laiminlyön eniten, mutta pinnat ja lattiat vähintään pyyhitään viikoittain. Pöytäpinnat pyyhitään päivittäin useita kertoja, tiskejä tiskataan joskus neljästikin päivässä(koska teemme kaiken ruoan/leivonnan/osan säilykkeistä ja mehuista usein alusta loppuun itse eikä ole tiskikonetta).Pyykit lajit

Itse annoin alapeukkua koska et vastannut ketjun otsikossa olleeseen kysymykseen, vaan lähinnä todistelit omaa erinomaisuuttasi verrattuna meihin sottapyttyihin.

Vierailija
877/884 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se, että tiskaan hyvin suurpiirteisesti välillä. Huuhtelen kaikki astiat huolella ja jätän likoamaan saippuaveteen että olis mahdollisimman pieni vaiva tiskaamisessa. Joskus ne on sitten niin hyvin lilluneita, että en lopulta edes viitsi tiskata vaan nostan tiskivedestä, huuhtelen ja pistän kuivauskaappiin. Yksin asuessa varmaan ok, jos olisi perhettä tai kämppiksiä niin en varmaan silloin noin tekisi.

Vierailija
878/884 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just mietin että mulla on ollut samat rintsikat ties kuinka kauan pesemättä aina aamulla päälle vaan. Lisäksi tajusin etten ole vaihtanut lakanoita kuin jouluna? Tyynyliinat vaihdan ja muuten käytän pyjamaa mutta tänään taidan suihkun päälle vaihtaa kaikki.

Sama täällä. Samat rintsikat ollu ainakin 2kk ja kyllä lakanat vaihtuu parhaimmillaan 3 kk:n välein

Vierailija
879/884 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän siivoamista viimeiseen asti. Ei haittaa pölypallot ja imurin olen unohtanut kaapin pohjalle.

Vierailija
880/884 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä suihkusaippuaa. Pesen saippualla vain kädet, kasvoista meikit pois ja shampoota käytön hiusten pesuun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän