Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä vaihdan sukat ehkä kerran viikossa. Asioita joita teet kodinhoidossa tai henk.koht hygieniassa ns. vähän sinnepäin?

Vierailija
14.03.2019 |

Juttuja joita et ehkä kehtaa myöntää muille ja joista tiedät että pitäisi vähän tsempata muttet kuitenkaan viitsi?

Kommentit (884)

Vierailija
781/884 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällöttävää se tissihiki, joka jää rintsikoihin. Haisevat naiset on vastenmielisiä. Kyllä rintsikat täytyy huuhtaista joka käytön jälkeen esim. sen voi tehdä samalla, kun käy suihkussa.

Ei kaikille tule tissihikeä.

Vierailija
782/884 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aloin oikein uudistaa vaatteita, jostain syystä rintaliivit jäivät viimeiseksi, olihan näitä useampia mutta silti.  Kotona pidettäviä sukkia käytin viikkotolkulla.

En vaihda aluslakanaa kuin kerran kk, poikkilakanaa siirrän välillä.

Töissä käydessä en juurikaan viitsinyt silittää pyykkiä, tyynyliinat vain viikkasin kaappiin.

Mikä on poikkilakana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/884 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun aloin oikein uudistaa vaatteita, jostain syystä rintaliivit jäivät viimeiseksi, olihan näitä useampia mutta silti.  Kotona pidettäviä sukkia käytin viikkotolkulla.

En vaihda aluslakanaa kuin kerran kk, poikkilakanaa siirrän välillä.

Töissä käydessä en juurikaan viitsinyt silittää pyykkiä, tyynyliinat vain viikkasin kaappiin.

Mikä on poikkilakana?

Sairaaloissa mun mielestäni on pedattu sänkyihin poikkilakana. En tiedä pedataanko nykyään. Keskellä poikittain laitetaan pieni lakana. En kyllä ole kuullut, että kotona kukaan laittaisi.

Vierailija
784/884 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattioiden pesu on aina yhtä rasittavaa, maks. kaksi kertaa vuodessa ja silloinkin vaan huonekalujen ja mattojen ympäriltä. Petivaatteiden vaihto tapahtuu liian harvakseltaan, kerran n. kolmessa kuukaudessa. Täkkien ja tyynyjen pesu kerran vuodessa. Imurointi kerran kahteen viikkoon. Vessan pesen sentään kerran viikossa tai tarpeen mukaan.

Henkilökohtaisesta hygieniasta en tingi ja suihkussa käyn joka päivä.

Vierailija
785/884 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin juuri että olohuoneen ja aulan pitkät valkoiset pellavaverhot on roikkuneet paikoillaan vuosia. Niihin ei kosketa lähtökohtaisesti juuri koskaan, mutta pölyä/värjäymää verhon päälle on näemmä kertynyt..

Petivaatteiden vaihtaminen myös kerran kuussa ja pyyhkeet kerta viikkoon.. kesällä kyllä useamminkin.

Pyykkipäivä 1x/vk, ja usein narulta päälle/viikossa nipinnapin uusien satsien tieltä kaappiin... meillä on kyllä pyykkihuone jossa kuivuvat.

Silitän äärimmäisen vähän, kauluspaitoja ja jotain mekkoja pakon edessä.

Pesen lattiat 2x/v, keittiötä enemmän ja kylppärin/wc:n suhteen olen tarkka. Meillä kyllä käy viikoittain vieraita mutta näillä mennään..

Vierailija
786/884 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kuvottavaa että jotkut oikeastiko elävät kuten täällä ketjussa? Likaiset alusvaatteet ja sukat joita ei vaihdeta päivittäin, ei pestä käsiä vessakäynnin jälkeen, ei käydä suihkussa, ei pestä lakanoita tms? Taitaa olla aika paljon elämänhallinnassa puutteita jos ei edes omasta hygieniasta jaksa välittää, surullista kyllä. Luulisi hävettävänkin jos sattuu kumppani olemaan, ellei se kumppani ole sitten yhtä piittaamaton haisuli.

Minusta on aika outoa, että joillekin on niin kova päähän pinttymä miten jotkin asiat pitää tehdä, että jaksaa kuvottua pienistä asioista.

Joo voisi olla hienotunteisempi. Tuli paha mieli masentuneiden ja muiden mt, joilla on elämänhallintaongelmia, puolesta. On ehkä ok ottaa varovasti puheeksi jos huomaa, että tuttava haisee ja on likainen. Hän ei ehkä huomaa itse ja se on välittämistä kun sanoo. Haisuliksi haukkuminen ja häpeän tuottaminen ei ole ok.

Tämä ketju on kyllä aiheuttanut sen, että en mielellään kyläile enkä kutsu ihmisiä kotiin. Monella ei ole perushygienia hallussa.

Vierailija
787/884 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini, n. 50-vuotias nainen kehui kesällä, että on käynyt vain uimassa päivittäin reilun 2 viikon ajan ja siellä hoitunut henkilökohtainen hygienia. Tämänköhän vuoksi haisi voimakkaasti kissanpissalta, meinasin oksentaa kun istui autossa vieressäni.

Vierailija
788/884 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kämppis joka pesee kaiken 30c ohjelmalla. On niin nopee eikä jaksa odotella kun kone valmistuu. Sinne menee kalsarit, pyyhkeet, topit, neuleet, sukat ja lakanat iloiseen 30c tunnin pikaohjelmaan.

En ymmärrä miten hän ei haise pahalle.

Mä pesen pyykit yleensä 30 asteen 30 minuutin ohjelmalla. Puhdasta tulee.

Normaali ihminen ei koskaan ehdi käyttää vaatteitaan niin kauan, etteikö 30 asteessa vaatteet puhdistuisi. Mutta tietenkin nämä, jotka vaihtavat sukkiaan joka toinen viikko ja lakanoitaan pari kertaa vuodessa, joutuvat pesemään pyykkinsä lähestulkoon kiehuvalla vedellä.

Jep. Samoin jos ne jättää koneeseen moneksi tunniksi ja sen jälkeen ripustaa myttyyn kuivumaan, niin ei ole ihmekään jos haisee tunkkaiselta. Itse kuivaan koneellisen heti pöytätuulettimen avulla, ja pyykin voi todella nopeasti kääriä pois.

Lakanatkin kuivuu hetkessä ja ne voi laittaa suoraan sänkyyn. Saatan pestä lakanat iltapäivällä töistä tullesaa ja nukkumaanmenoon mennessä ne ovat jo kuivat. Ei ole mitään syytä miksei voisi vaihtaa lakanat kerran viikossa - plus omasta mielestäni puhtaat lakanat on yksi maailman suurimmista iloista :D.

Pöytätuulettimen???

Et ole kuullut kuivausrummusta

Tuuletin on kyllä paljon ekologisempi vaihtoehto kuin kuivausrumpu. Sivusta.

Vierailija
789/884 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

768678 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista ällöintä henkilökohtaisen hygienian saralla on, kun jotkut ei pese takamustaan ison hädän jälkeen. Ymmärrän, jos esim. eskari-ikäinen lapsi ei sitä osaa tehdä, tai jos vessasta jostain syystä puuttuu alapääsuihku, mutta jos kyse ei ole osaamattomuudesta tai välineiden puutteesta, niin miksi joku haluaa vapaaehtoisesti siistiä itsensä ulosteesta pelkästään paperilla pyyhkimällä, kun voisi pestäkin ja saisi itsensä oikeasti puhtaaksi? En käsitä tätä lainkaan.

Samoin alushousut pitää vaihtaa päivittäin, kuten sukatkin. Sen sijaan mielestäni on ihan ok vaihtaa lakanat 3 vk välein ja kylpypyyhkeet 2 vk välein.

Miten se oikein tehdään ilman, että se perhanan vesi roiskuu joka paikkaan ja kastelee vaatteetkin? Sehän se vasta hygieenistä on, kun paskavesi roiskuu joka paikkaan. Olen yrittänyt eri kulmista ja asennoista, ei siitä mitään tule.

Tyhjennys tehdään istuen kunnolla, ts. pitkällä pöntöllä. Pyyhitään paperilla etukautta kunnes on paperi ei ota väriä. Noustaan hieman eteenpäin pöntöllä ja suihkulla viimeistellään takakautta. Ei mene lattialle ja ainoa vaate mikä voi kastua on paidan helma takaa jos se on pitkä. Sitä voi nostaa ylös ennen toimitusta.

En pyyhi paperilla.   Paidan helma rintaliivien alle, silloin ei helma kastu.  Lattia kuivattava.

Kuivattava? Ensin säädetään hana sopivan pienelle ja tarkistetaan varovasti esim. käsienpesualtaaseen tai suoraan pönttöön suihkuttamalla, ettei vesi tule kovalla paineella. Hento suihku riittää ja on hyvä miettiä miten sen suuntaa, jotta vesi valuu pepun jälkeen pönttöön eikä lattialle. Suihkupää kannattaa pitää puhtaana kalkista sekä tarvittaessa korjata tai vaihtaa uuteen, jottei vesi roisku sivulle. Julkisessa vessassa kannattaisi jopa pestä suihkupää ennen käyttöä.

790/884 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat, siivous. 

"Mikä on vallassamme tehdä, se on vallassamme jättää tekemättä." — Aristoteles

Vierailija
791/884 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kannellinen sankko jossa muovipussi, putsaan sinne kissojen vessoista kakat ja pissit. En vie pussia päivittäin vaan sillon kun se on ihan täynnä. Olen koittanut useammin viedä mutta kun ei jaksa. Oksettavaa. Ja haisee.

Vierailija
792/884 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pannut merkille että töissä moni pitää työkengissä samoja sukkia koko viikon. Iljettää katsoakin kun itse vaihdan niin työsukat kuin kotona pidettävöt sukatkin joka päivä.

Hei.

Oletko ajatellut, että työkaverisi omistaa monta paria samanlaisia sukkia?

Itselläni ainakin on 6 paria samanlaisia ja en todellakaan pidä samoja sukkia seuraavana päivänä. Kotisukat mulla on erikseen.

Sama täällä. Sukkia on jotain 8 paria samanlaisia. Työpuseroina 3 täsmälleen samanlaista puseroa. Minusta se on kätevää. En ole koskaan tajunnut että joku voi ajatella etten koskaan vaihda vaatteita!

Vierailija
793/884 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ällöttävää se tissihiki, joka jää rintsikoihin. Haisevat naiset on vastenmielisiä. Kyllä rintsikat täytyy huuhtaista joka käytön jälkeen esim. sen voi tehdä samalla, kun käy suihkussa.

Ei kaikille tule tissihikeä.

Kyllä tulee tai sitten ei ole mainittavia tissejäkään...

Vierailija
794/884 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakanoiden vaihtoväli venyy kyllä luvattoman pitkäksi, mutta liekö tuolla(kaan) väliä kun yksin asuu.

Kaveri pyöritteli silmiään, kun kävi ilmi että mulla on keittiössä vain yksi pyyhe, sama käsille ja astioille. No eipä niitä astioita tarvitse pahemmin pyyhkiä kun konepesu.

Keittiön ja kylppärin pidän kyllä puhtaana, mutta esim. imuroinnin suhteen olen vuosien mitaan laiskistunut aivan törkeästi. Imuroin ehkä kerran kuussa. Pölyä on, mutta mitä se haittaa?

Vierailija
795/884 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese enkä vaihda verhoja ollenkaan. Kerran sen tein, olivat roikkuneet paikoillaan 10 vuotta. Oletin, että nyt lähtee mustat vedet, mutta eipä todellakaan. Pesuvesi oli täysin kirkasta, eikä verhot siitä kirkastuneet mihinkään. Aivan turhaa hommaa.

Toinen samanlainen oli jääkaappipakastimen taustan imuronti. Sekin oli ollut tuon 10v paikoillaan, kun vedin pois imuroidakseni. Odotin hirvittävää pölymassaa niin kappas: ei hitustakaan. Siis ei yhtään eikä ollenkaan.

Vierailija
796/884 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikenlaisia sontiaisia on. Kyllä finnit ja lutikat sängyssä pesii.

Vierailija
797/884 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakanat tulee vaihdettua ehkä kerran kuussa.

LOL mä vaihdanki lakanat 1x maassa

Vierailija
798/884 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kerran pari viikossa suihkussa. Tukan pesen pari kertaa kuukaudessa tai kun se vaikuttaa likaiselta. Muuten huolehdin mielestäni puhtaudestani ja kodistani hyvin.

Vierailija
799/884 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini, n. 50-vuotias nainen kehui kesällä, että on käynyt vain uimassa päivittäin reilun 2 viikon ajan ja siellä hoitunut henkilökohtainen hygienia. Tämänköhän vuoksi haisi voimakkaasti kissanpissalta, meinasin oksentaa kun istui autossa vieressäni.

Tuskin johtunut kissanpissan haju tuosta. Itselle ei tulisi mieleenkään käydä erikseen missään suihkussa tai peseytyä erikseen kun käyn kesällä useamman kerran viikossa järvessä uimassa. Tukka nyt pitää pestä noin kerran viikossa shampoolla ja kädet vessassa käynnin jälkeen. 

Itse alkuperäiseen kysymykseen niin käyn suihkussa noin 2-kertaa viikossa jos en urheile ja siihen päälle välipäivinä alapesulla jotta peppu ei käryä. En kuulemma haise nykyisen enkä entisten kumppaneiden mielestä ainakaan.  

Vierailija
800/884 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn suihkussa kerran viikossa, en muuten pese esim alapäätä koska ei ole käsisuihkua. Vaihdan sukat ehkä kerran pariin viikkoon. Nukun usein monta päivää samat meikit naamassa. Hampaat pesen ehkä pari kertaa viikossa. Käsiä en pese juuri koskaan..

Alapään voi hyvin pestä muovipulloa apua käyttäen. Pulloon vain vettä, istumaan pöntölle ja pesu. Toimii hyvin. Itse olen tehnyt näin vuosikausia. Myös pitkillä retkillä ja matkoilla on minulla tähän tarkoitukseen oleva vesipullo usein mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän