Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä vaihdan sukat ehkä kerran viikossa. Asioita joita teet kodinhoidossa tai henk.koht hygieniassa ns. vähän sinnepäin?

Vierailija
14.03.2019 |

Juttuja joita et ehkä kehtaa myöntää muille ja joista tiedät että pitäisi vähän tsempata muttet kuitenkaan viitsi?

Kommentit (884)

Vierailija
741/884 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joillakin jalat ei vaan hikoa. Viikon päästäkään sukat ei haise juuri millekään. Kainalot taas ...

Vierailija
742/884 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa kerran viikossa, alapääni pesen ainoastaan myös kerran viikossa. Välillä haiskahtaa kovastikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/884 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista pyykkikonetta ja taloyhtiössä ei ole pyykkitupaa. Konetta en ole hankkinut, koska tulisi ahdasta. Siksi käyn pesulassa, ehkä kerran kolmessa kuukaudessa. Olen venyttänyt koko ajan aikaa kertojen välillä ja tottunut vähemmän freeseihin vaatteisiin.

Vierailija
744/884 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin kalsarit viimeksi huhtikuussa 2019

Vierailija
745/884 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakanat pestään 2 viikon välein, pyyhkeet viikon välein. Vaatteet tarpeen mukaan eli herkästi.

Vierailija
746/884 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pese käsiä pissakäynnin jälkeen. Olen nainen. Miksi pitäisi? Ei mun käsille mene pissaa kun pyyhin.

Huomattu on. Yök. Jos ihmiset pesisivät kätensä aina saippualla ja vedellä niin maailmassa olisi tauteja noin puolet vähemmän. Tämän kertoi prosessori Huovinen.

Voi luoja. Eiköhän hän tarkoittanut kehitysmaiden, yms haasteita, eikä jonkun yksittäisen suomalaisen kotikäsienpesua.

Juuri tämä yksittäisten suomalaisten käsienpesusta laistaminen on suurempi ongelma. Vastustuskyky on täysin erilainen kehitysmaissa johtuen surkeasta hygieniasta. Siellä jonkun yksittäisen henkilön käsienpesulla ei ole niin suurta merkitystä kuin meillä täällä länsimaissa. En kannata liiallista hygieenisyyttä koska se vie vastustuskyvyn, mutta sillä olisi valtava merkitys tautien leviämisten ehkäisyssä, jos käsiä pestäisiin nykyistä enemmän etenkin flunssa-aikoina.

-eri

Vierailija
747/884 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa kerran viikossa. Alapään pesen käsisuihkulla joka päivä. Tähän suihkuasiaan on osasyynä oma laiskuus mut osasyynä myös se että meidän kylppäri on erittäin kylmä ja tuo amme oikein hohkaa kylmyyttä, ei sinne tee mieli mennä. Amme asennettiin ihan omaa tyhmyyttä, sillä ei tee MITÄÄN.

Petivaatteet vaihdetaan kerran kuussa.

Vierailija
748/884 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese hampaita iltaisin jos mies ei ole kotona.

En pese kuukuppia saippualla kuin aina menkkojen jälkeen. (Ei ole tullut tulehduksia yms. eli ei tarvi valistaa.)

En pese enää kunnolla kotona käsiä vessakäynnin jälkeen. Vuosia jankattuani totesin että en saa miestä niin tekemään, joten vessabakteerit ovat pitkin kotia tein mitä vain.

Joskus alapesun jälkeen otan kuivaukseen jonkun suht puhtaan vaatteen pyykkikorista ja kuivaan siihen. En jaksa pitää mitään erillistä pyyhettä tähän tarkoitukseen, vessapaperista jää nöyhtää ja kylpypyyhe ei ole lähellä.

En edes mene kaikkiin niihin tekemisiini, jotka täällä tuomitaan ällöttäviksi mutta jotka eivät ole mitään sluibailua mistään vaan vain erilisia elämäntapoja. Muistutuksena kaikille että ihminen ja hänen kotinsa ei koskaan voi olla niin puhdas ettei se jonkun mielestä olisi ällöttävän likainen.

Vierailija
749/884 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka ette pese rintsikoita usein, eikö teillä tule tissihikeä? Mun tissien väli on kuin kolmas kainalo -se hiostuu hetkessä ja haju on kaamea (ja haju tarttuu heti rintsikoihin). Mä joudun vaihtamaan rintsikat päivittäin, vaikkeivat rintsikat oikein kestä sitä pesutahtia etenkään kun en jaksa niitä käsin pestä.

Dödöä tissien alle niin ei haise. 👍 Toimii itsellä ja auttaa hikoiluunkin.

Vierailija
750/884 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt julkisilla paikoilla liikkuminen muuttui vielä inhottavammaksi ajatukseksi...

Tuon lattiakaivon vielä ymmärtää mutta se ettei hygieniasta huolehdi????? Lakanoiden vaihto vähintään kahden viikon välein ja imurointi vähintään kerran viikkoon pitäisi olla itsestäänselvyys :D Ei herranjumala että ällöttää. Ettekö te itse ymmärrä että haisette ja olette luotaansa työntäviä ja esimerkiksi bussissa ei pitäisi olla oikeutta istua muiden viereen jos käy suihkussa kerta viikkoon tai pese hampaitaan.

En ole koskaan tajunnut tota jatkuvaa lakanoiden vaihtoa. Itsehän mä siellä nukun ja yöppäri päällä! Enkä koskaan mee sänkyyn jos on tosi likainen tai hikinen olo, käyn ensin suihkussa. Mulla menee yleensä kaks kuukautta lakanoiden vaihdon välissä enkä todellakaan haise. Sama juttu pyyhkeen kanssa, puhdashan mä suihkun jälkeen olen kun sillä kuivaan niin miksi sitä pitäisi olla koko ajan pesemässä?

Vaikka oisit kuinka puhdas ja menet aina suihkunraikkaana sänkyyn, hikoilet ihan normaalistikin 0,5-1 litraa joka yö. Siihen päälle varisseet ihosolut ja karvat. Itsepähän tosin niissä lakanoissasi kaksi kuukautta nukut, mutta tiedoksi vaan...

HAAHAA!!! Ai että litran yössä? Mitkä kumilakanat sulla on vai holahtaako sulla kahden viikon vaihtovälin aikana 14 litraa hikilientä petariin? Vaikka siitä ureasta ois vaan 3 prosenttia kiinteetä mönjäkuonaa nii sullako on makaronipussin painon verran lakanoissa likaa? 😂😂😂

Naura vaan, mutta voit myös googlettaa ja tarkistaa asian.

"Tiesitkö, että ihmisestä voi erittyä jopa seitsemän litraa hikeä nukkuessa viikon aikana? Allergia-, iho- ja astmaliiton mukaan ihminen erittää nukkuessaan 0,5-1 litran hikeä. Vähän liikkuvalla hien määrä voi jäädä puoleen litraan, mutta aktiivinen ihminen hikoilee noin 3 litraa joka päivä, josta litra erittyy yön aikana.

Lisäksi ihosta irtoaa rasvaa ja kuollutta ihosolukkoa. "

Yöhikoilun määrän voi itse testata käymällä vaa'alla juuri ennen nukkumaanmenoa ja heti herättyään, jos ei yöllä juo eikä käy vessassa. Jos on hikoillut 0,5-1 litraa, paino on laskenut 0,5-1 kiloa. Omalla kohdalla paino ei muistaakseni laskenut yhtään, tosin kokeilusta on sen verran kauan etten ole varma.

Kyllä sitä energiaa kuluu nukkuessakin ihan hengityksen kautta. Ei se painon putoaminen yöllä ole mitään hikeä. Testaa joskus päivällä syömättä ja juomatta olla niin kyllä paino putoaa hikoilemattakin.

Vierailija
751/884 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin olen aika siisti ja kaikki on järjestyksessä ja kohtuullisen puhdastakin ilman varsinaista kouhkaamista.

Olohuoneessa on kuitenkin paksut valkoiset silkkiverhot, joiden pesu ja silitys on sellainen urakka, että en ole siihen ryhtynyt 3 vuoteen.

Ihan siistiltä ja puhtailta ne näyttävät, koska karjun äänekkäästi, jos joku uskaltaa likanäppeineen mennä niitä liikuttamaan, tai edes lähennellä.

Vierailija
752/884 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pese käsiä pissakäynnin jälkeen. Olen nainen. Miksi pitäisi? Ei mun käsille mene pissaa kun pyyhin.

Huomattu on. Yök. Jos ihmiset pesisivät kätensä aina saippualla ja vedellä niin maailmassa olisi tauteja noin puolet vähemmän. Tämän kertoi prosessori Huovinen.

Voi luoja. Eiköhän hän tarkoittanut kehitysmaiden, yms haasteita, eikä jonkun yksittäisen suomalaisen kotikäsienpesua.

Juuri tämä yksittäisten suomalaisten käsienpesusta laistaminen on suurempi ongelma. Vastustuskyky on täysin erilainen kehitysmaissa johtuen surkeasta hygieniasta. Siellä jonkun yksittäisen henkilön käsienpesulla ei ole niin suurta merkitystä kuin meillä täällä länsimaissa. En kannata liiallista hygieenisyyttä koska se vie vastustuskyvyn, mutta sillä olisi valtava merkitys tautien leviämisten ehkäisyssä, jos käsiä pestäisiin nykyistä enemmän etenkin flunssa-aikoina.

-eri

Vessapaperistako flunssa tulee?

Vierailija
753/884 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiteentoista vuoteen en ole käyttänyt suihkusaippuaa oikeastaan ollenkaan. Pesen pelkällä vedellä, kainalot ja haarat saippuoin ehkä pari kertaa vuodessa. Alapesun kyllä teen vedellä joka päivä. Enkä haise, edes jalkahieltä. Olen varmistanut asian läheiseltä joka ei todellakaan kursailisi kertoa jos haisisin.

Kummallisinta on, että kerran kun kokeilin pari viikkoa suihkusaippuan käyttöä alkoi hiki taas haista. Ehkä iho ei tykkää kun bakteerit poistetaan jatkuvasti?

Hiukset kyllä pesen, ekoshampoolla.

Vierailija
754/884 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällöttävimpiä näistä vastauksista on ne joissa kehuskellaan miten vaihdetaan sukat kerran viikkoon.

Jos ei jo muutenkin ole tarpeeksi vastenmielinen kuva av-mammoista, niin siihen vielä päälle kuvottavan hajuiset jalat! Sama hampaidenpesusta laistamisen kohdalla. Yäk!

Itse en juurikaan ainakaan näkyvästi hikoile, ja varsinkaan jalkani eivät haise kuvottavalle, vaikka en joka päivä vaihtaisikaan sukkia.

Meillä on hyvin erilaisia aineenvaihduntoja, ja myöskin joillakin hiki haisee kauhealle ja joidenkin ei eläessään tarvise käyttää mitään deodoranttia. Ehkä useimpien naisten vaihdevuosien aikana ja poikien murrosiässä hikoilu on jonkinlainen ongelma ja vaatii useammin pesua ja vaatteiden vaihtoa..

Vierailija
755/884 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni ketjuun vastanneista on varattu?

Näin ikisinkkuna siivousneurootikkona taidan tyytyä vallitsevaan tilaan...

756/884 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesin pimpslooran vain kerran viikossa.

Ei sitä sisäpuolelta kuulukaan pestä, ulkopuoliset  osat vain

757/884 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laiminlyö tuollaisia perusjuttuja. Tiedän ihmisiä, jotka eivät pese käsiään edes kakkosella käytyään, yök! Ja kyllä, sen tietää siitä, että heti kun pytty vedetään niin tullaan ulos vessasta.

Vierailija
758/884 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei harrasta hikiliikuntaa tai työ ei ole fyysistä, ei suihkussa tosiaankaan tarvitse käydä päivittäin. Riittää kun pesee kasvot, kainalot, alapään ja jalat. Vettä säästyy ja iho voi paremmin.

Vierailija
759/884 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn suihkussa kerran viikossa, alapääni pesen ainoastaan myös kerran viikossa. Välillä haiskahtaa kovastikin.

Hyi🤮

Vierailija
760/884 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Suihku kerran 3 päivässä

-Samat rintsikat voi olla viikon pari päällä

-Lakanat vaihdan 1-2krt/kk

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi