Mä vaihdan sukat ehkä kerran viikossa. Asioita joita teet kodinhoidossa tai henk.koht hygieniassa ns. vähän sinnepäin?
Juttuja joita et ehkä kehtaa myöntää muille ja joista tiedät että pitäisi vähän tsempata muttet kuitenkaan viitsi?
Kommentit (884)
Inhoan pyykkäystä, siivoamista, tiskaamista, vaatteiden vaihtoa, suihkussa käymistä, hampaiden pesua, ruoan laittoa ja ruokapöydässä syömistä.
Mutta teen näitä kaikkia aina kun miesystävä tulee poikkeamaan. Mulloin hell not.
Ällöttävimpiä näistä vastauksista on ne joissa kehuskellaan miten vaihdetaan sukat kerran viikkoon.
Jos ei jo muutenkin ole tarpeeksi vastenmielinen kuva av-mammoista, niin siihen vielä päälle kuvottavan hajuiset jalat! Sama hampaidenpesusta laistamisen kohdalla. Yäk!
BMW kirjoitti:
En ymmärrä mikä siinä ristikoiden vaihtamisessa on ongelma ?
Riisutaanhan ne suihkuun mennessä kuitenkin j varmasti suurin osa riisuu yöksi
Ei tarvi kuin huuhtoa ehkä hiukan pesuainetta vyötärönauhaan. Hellekesinä oli ainakin pakko joka päivä.
Liukasta poikkilakanaa käyttää moni joka ei muuten pääse kääntymään sängyssä yöllä. On helpompi kääntää itsensä alavartalo halvaantuneena liukkaalla materiaalilla. Mä käytän pussilakanaa lakanan päällä koska hikoilen öisin niin paljon. Kun herään hiessä niin käännän tyynyt ympäri, ja otan pussilakanan pois. Seuraavana iltana laitan pussilakanan toisin päin, ja sitä seuraavana vaihdan. Tyynyliinat vaihdan päivittäin ja tyynynsuojuksen kerran viikkoon.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa, mitä teette vaatteille jotka eivät ole likaisia, mutta olette käyttäneet niitä päivän tai pari? Onko teillä jossain oma kaappi vähän käytetyille semipuhtaille vaatteille? Tämä ärsyttää suuresti kun tykkään vaihdella vaatteita päivittäin mutta en laita niitä pesuun yhden tai kahden käytön jälkeen... Joten makkarissa on tuoli jonka päälle kasaantuu semipuhtaita käytettyjä vaatteita. :D olen usein miettinyt mitä muut tekevät.....
Mulla kuntopyörä on tuollaisten vaatteiden teline. Eli aika hurja näky on.
Klassikko 😂
Vaihdan lakanan silloin kun silloin tuntuu eli en kovin usein. Tyynyliinan vaihdan viikon, parin tai useamman välein riippuen siitä hikoilenko tai jääkö tyynyliinaan väriä hiuksista.
En pese hampaita aamuisin.
Muutama ikkuna on ollut pesemättä jo ainakin kolme vuotta. Niiden pesu yksin on hankalaa ikkunoiden koon vuoksi enkä halua pyytää apua. Kostealla ilmalla ja pakkasten alkaessa niistä ei näy kostean lian vuoksi läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin aiemmin täysin siivousfriikki, lapsen saannin myötä on vähän lipsunut, kun ei ole oikein jaksamista. Onneks mies hoitaa kotia myös sen minkä töiltä jaksaa. :D Meillä kyllä tuo sama pyykkihomma: vaatteet viikataan kuivurista khh-tasolle, jossa ne pyörii joko ärsytyksen maksimointiin, jonka jälkeen kaappiin - TAI käytön kautta uusiksi pesuun.
Pyyhkeitä meillä vaihdetaan ehkä kerran kahteen viikkoon. Käsipyyhkeet kyllä viikoittain, mutta jostain syystä unohtuu suihkupyyhe vaihtaa? Hyi helkkari sitä kuolleen solukon ymym määrää..
Mutta! Se missä oikeasti sluibaan ällöttävyyteen saakka. Aiemmin kävin suihkussa joka toinen päivä (siis työpäivän jälkeen tietty päivittäin, mutten kastellut hiuksia). Nykyisin käyn ehkä kaksi kertaa viikossa suihkussa. Ai että hävettää! Olen vauvan kanssa suurimmaksi osaksi vain kotona, mutta se nolo hetki kun joku tulee kylään ja haisen maidolle, hielle ja ties mille. Tarttis vissiin petrata :D
Mitä sun puoliso sanoo tuosta pesemättömyydestä? Esimerkiksi intiimi hetki ja haiset omalle kuonalle ja lapsen kuonalle. Huh. :)
Mulle on nyt energiakriisin aikana tullut tuo, että en köy suihkussa jos ei ole menoa tai mies ei ole lähellä. Jos mies on lähellä niin käyn normaalin kaksi kertaa päivässä suihkussa ja jos on johonkin menoa niin käyn suihkussa ennen sitä. Pisin aika ilman suihkua oli viime viikolla ja se oli neljä päivää. Ja ottakaa huomioon, että täällä ei ole pidee-suihkua eli ei tullut hirveästi kainaloita tai alapäätä huljuteltua ylimääräistä. Toivon, että tämä olisi ohi joskus niin pääsen taas normaaliin elämääni. Muuta ihmeellisyyttä en harrasta. Kaikki siivotaan vähintään kerran viikossa, pyykit silitetään ajallaan ja hampaat pestään ja langataan kaksi kertaa päivässä. Vaatteet vaihdetaan tarpeen vaatiessa. Alushousut pestään omassa koneellisessa ja vaihdan joka päivä yleensä pari kertaa ja rintaliivit omassa ja ne pestään joka toisen käyttökerran jälkeen.
No huhhuh, melkoista neuroottisuutta tuo sun "normaali elämä". Ei ihme että joillain on tolkuttoman isot vesilaskut...
YÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖK!
Vierailija kirjoitti:
Ällöttävimpiä näistä vastauksista on ne joissa kehuskellaan miten vaihdetaan sukat kerran viikkoon.
Jos ei jo muutenkin ole tarpeeksi vastenmielinen kuva av-mammoista, niin siihen vielä päälle kuvottavan hajuiset jalat! Sama hampaidenpesusta laistamisen kohdalla. Yäk!
Hassua tuollainen vastenmielisyys, koska olet itsekin av-mamma.
Onneks en ole ainoa enkä siis outo, kiitos palsta. Rintsikoita pesen minäkin vain ehkä kerran kuussa, paitsi kesällä melk. päivittäin. Sukkia saatan käyttää pari päivää, villasukkia jopa pari viikkoa ennen kuin pesen. Mutta en hikoile jaloista eikä sukat oikeasti haise koskaan jalkahieltä, koska semmosta ei ole. Sama juttu rintojen kohdalla, en hikoile enkä vuoda maitoa niihin.
Vierailija kirjoitti:
Onneks en ole ainoa enkä siis outo, kiitos palsta. Rintsikoita pesen minäkin vain ehkä kerran kuussa, paitsi kesällä melk. päivittäin. Sukkia saatan käyttää pari päivää, villasukkia jopa pari viikkoa ennen kuin pesen. Mutta en hikoile jaloista eikä sukat oikeasti haise koskaan jalkahieltä, koska semmosta ei ole. Sama juttu rintojen kohdalla, en hikoile enkä vuoda maitoa niihin.
Mä en pese villasukkia oikeastaan koskaan. Vasta jos niissä on näkyvää kuraa.
En kyllä pidäkään villasukkia koskaan paljasta jalkaa vasten, vaan ensin tavalliset sukat ja sitten villasukat päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt julkisilla paikoilla liikkuminen muuttui vielä inhottavammaksi ajatukseksi...
Tuon lattiakaivon vielä ymmärtää mutta se ettei hygieniasta huolehdi????? Lakanoiden vaihto vähintään kahden viikon välein ja imurointi vähintään kerran viikkoon pitäisi olla itsestäänselvyys :D Ei herranjumala että ällöttää. Ettekö te itse ymmärrä että haisette ja olette luotaansa työntäviä ja esimerkiksi bussissa ei pitäisi olla oikeutta istua muiden viereen jos käy suihkussa kerta viikkoon tai pese hampaitaan.
En ole koskaan tajunnut tota jatkuvaa lakanoiden vaihtoa. Itsehän mä siellä nukun ja yöppäri päällä! Enkä koskaan mee sänkyyn jos on tosi likainen tai hikinen olo, käyn ensin suihkussa. Mulla menee yleensä kaks kuukautta lakanoiden vaihdon välissä enkä todellakaan haise. Sama juttu pyyhkeen kanssa, puhdashan mä suihkun jälkeen olen kun sillä kuivaan niin miksi sitä pitäisi olla koko ajan pesemässä?
Vaikka oisit kuinka puhdas ja menet aina suihkunraikkaana sänkyyn, hikoilet ihan normaalistikin 0,5-1 litraa joka yö. Siihen päälle varisseet ihosolut ja karvat. Itsepähän tosin niissä lakanoissasi kaksi kuukautta nukut, mutta tiedoksi vaan...
HAAHAA!!! Ai että litran yössä? Mitkä kumilakanat sulla on vai holahtaako sulla kahden viikon vaihtovälin aikana 14 litraa hikilientä petariin? Vaikka siitä ureasta ois vaan 3 prosenttia kiinteetä mönjäkuonaa nii sullako on makaronipussin painon verran lakanoissa likaa? 😂😂😂
Naura vaan, mutta voit myös googlettaa ja tarkistaa asian.
"Tiesitkö, että ihmisestä voi erittyä jopa seitsemän litraa hikeä nukkuessa viikon aikana? Allergia-, iho- ja astmaliiton mukaan ihminen erittää nukkuessaan 0,5-1 litran hikeä. Vähän liikkuvalla hien määrä voi jäädä puoleen litraan, mutta aktiivinen ihminen hikoilee noin 3 litraa joka päivä, josta litra erittyy yön aikana.
Lisäksi ihosta irtoaa rasvaa ja kuollutta ihosolukkoa. "
Yöhikoilun määrän voi itse testata käymällä vaa'alla juuri ennen nukkumaanmenoa ja heti herättyään, jos ei yöllä juo eikä käy vessassa. Jos on hikoillut 0,5-1 litraa, paino on laskenut 0,5-1 kiloa. Omalla kohdalla paino ei muistaakseni laskenut yhtään, tosin kokeilusta on sen verran kauan etten ole varma.
Hyi teita saastaisia. En pysty ekaa sivua pidemmalle. Pakko menna zen tilaan puhdistaa mieli tasta
Yak
Onhan se aikamoisen typerää kulutustuhlausta nää kahdesti päivässä suihkussa kävijät, monesti päivässä sukkien vaihtelijat, vessakin vedetään heti jos sinne tippuu yksikin hiuskarva, ja vettä juoksetetaan hukkaan jopa satoja litroja päivässä, ja valotkin palaa yötä päivää sekä tietenkin puhelimet ja tabletit on koko ajan laturin päässä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aikamoisen typerää kulutustuhlausta nää kahdesti päivässä suihkussa kävijät, monesti päivässä sukkien vaihtelijat, vessakin vedetään heti jos sinne tippuu yksikin hiuskarva, ja vettä juoksetetaan hukkaan jopa satoja litroja päivässä, ja valotkin palaa yötä päivää sekä tietenkin puhelimet ja tabletit on koko ajan laturin päässä.
Niinpä. Monet eivät välitä tuon taivaallista mistään, koska Kela maksaa niiden sähkö-ja vesilaskut.
Lakananvaihto venyy jopa 2kk, samoin rintsikoiden pesu liian harvoin.
Uunin pesin ehkä 2-4v sitten. (Käytän kyllä aina kannellista uunivuokaa, joka on riittävän iso, eli mitään ei roisku sinne)
Vierailija kirjoitti:
En pese käsiä pissakäynnin jälkeen. Olen nainen. Miksi pitäisi? Ei mun käsille mene pissaa kun pyyhin.
Huomattu on. Yök. Jos ihmiset pesisivät kätensä aina saippualla ja vedellä niin maailmassa olisi tauteja noin puolet vähemmän. Tämän kertoi prosessori Huovinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pese käsiä pissakäynnin jälkeen. Olen nainen. Miksi pitäisi? Ei mun käsille mene pissaa kun pyyhin.
Huomattu on. Yök. Jos ihmiset pesisivät kätensä aina saippualla ja vedellä niin maailmassa olisi tauteja noin puolet vähemmän. Tämän kertoi prosessori Huovinen.
Voi luoja. Eiköhän hän tarkoittanut kehitysmaiden, yms haasteita, eikä jonkun yksittäisen suomalaisen kotikäsienpesua.
Enoni ei vaihellu kuteita.Osti aina uudet.Oli öljyalalla.
Tämä on mun mielestä kohtuullisen normaalia. Toki tyynyliinaa kannattaa vaihtaa useammin. Sen sijaan viikko samoissa sukissa on jo kyllä... En edes tiedä ap mitä sanoisin. Itse vaihdan sukat vähintään kerran päivässä.