Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä vaihdan sukat ehkä kerran viikossa. Asioita joita teet kodinhoidossa tai henk.koht hygieniassa ns. vähän sinnepäin?

Vierailija
14.03.2019 |

Juttuja joita et ehkä kehtaa myöntää muille ja joista tiedät että pitäisi vähän tsempata muttet kuitenkaan viitsi?

Kommentit (884)

Vierailija
521/884 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pesen hampaat ihan aina aamuisin, mutta harvemmin iltaisin. Olen lisäksi todella laiska käyttämään hammaslankaa jne. 

Olen 47-vuotias, minulla ei ole ikinä ollut ensimmäistäkään reikää hampaissa, ei maitohampaissa eikä pysyvissä. Ei siis ikinä ole paikattu hampaita. Oikomishoidon vuoksi on poistettu muutamia hampaita, mutta ei mitään muita toimia; ei juurihoitoja, ei porausta, ei mitään.

On ollut hankalaa opettaa lapsille ehdotonta 2 x päivässä harjausta, mutta olen pyrkinyt olemaan tinkimätön. Onneksi ovat perineet mun hammasgeenit. Kenelläkään ei yhtään reikää, nuorin 15 v.

itsekin olen 47 v mies ja pesen hampaat puolessa minuutissa vain aamuisin että paha haju ja maku lähtisi pois suusta, mulla on vieläkin 2 maitohammasta koska ei aiheita alla

sukkia en vaoihda useinkaan ellei tule reikiä koska kantapääni eivät hikoile ollenkaan vaan lähinnä kuivuu, jos sukat ei haise voi olla samat päällä 1-.3 kk putkeen sitten ne alkaaa kyllä kovettumaan

asuntoo ei tuu siivottua kuin ehkä 2-3 kertaa vuodessa mutta on kyllä hiekkaa ja pölyä lattioilla ja matot on likaset ja yleensä kerran tai 2 kertaa vuodessa heitän ne roskiin ja haen kierrätyjksestä uudet 10 e matot

Vierailija
522/884 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pidä lakanoita lainkaan kun ne menee kuitenkin aina ryttyyn sängyllä siis lattiapatjalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/884 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kämppis joka pesee kaiken 30c ohjelmalla. On niin nopee eikä jaksa odotella kun kone valmistuu. Sinne menee kalsarit, pyyhkeet, topit, neuleet, sukat ja lakanat iloiseen 30c tunnin pikaohjelmaan.

En ymmärrä miten hän ei haise pahalle.

Mä pesen pyykit yleensä 30 asteen 30 minuutin ohjelmalla. Puhdasta tulee.

Normaali ihminen ei koskaan ehdi käyttää vaatteitaan niin kauan, etteikö 30 asteessa vaatteet puhdistuisi. Mutta tietenkin nämä, jotka vaihtavat sukkiaan joka toinen viikko ja lakanoitaan pari kertaa vuodessa, joutuvat pesemään pyykkinsä lähestulkoon kiehuvalla vedellä.

Varmaan ne pahimmat kissanpissalta haisijat ovat juuri näitä 30 pesijöitä, tai kuivaustilat ovat liian kosteat. Vaatteet haisevat järkyttävältä heti, kun vähän hikoaa.

Vierailija
524/884 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi kissaa. PItäisi varmaan hankkia robotti-imuri, sillä imuroin noin kerran kuukaudessa, viimeistään ennen kuin tulee viereita. Lattiat pesen pari kertaa vuodessa. Astian jätän jättikokoiseen tiskialtaaseen 'likoamaan', kunnes se on ihan täynnä, eikä kaikki mahdu edes kerralla tiskikoneeseen. Puhtaat pyykit jää takkahuoneen sohvalle pinoihin. Harvoin ehtii omaan vaatekaappiin asti. Vartalopyyhkeitä pesen kerran kuukaudessa ja käsi pyyhkeet kerran 2-3 viikossa, samalla aikataululla, kun pesen vessat. Kissavessoja pesen 1-2 kk välein vuorotellen. Ruokaa teen 1-2 kertaa kuukaudessa, muuten mennään eineksillä. Kukille vaihdan mullat 2-3 vuoden välein. Ikkunoita en ole pessyt kuin kerran 13 vuoden aikana, mutta onneksi joku muu on pessyt niitä välillä.

Vierailija
525/884 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jdfklhö kirjoitti:

Kermis kirjoitti:

joo ketään ei kiinnosta, mutta se taas ei kii nosta minua ja siksi kerron: ihmiset, jotka eivät vaihda lakanoitaan edes kuukauden välein ovat kuvottavia. Hyi helvetti miten vastenmielisiä olette. Te HAISETTE ja tiedän asuntomme haisee - ette vaan raukat tajua sitä itse.

Huomannut saman. Yllättävän monilla ihmisillä makuuhuoneet haisee todella tunkkaiselle ja pahalle.

Miksi siellä on käytävä haistelemassa.  Tuuletan aina herättyäni ,petaan vasta sitten.

Voin käyttää samoja lakanoita kuukauden, ei tunkkaista.

Vierailija
526/884 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itke

Vierailija
527/884 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kukaan näistä pesemättömistä tullut vastaamaan kysymykseen suutelemisesta ja muusta intiimistä kanssakäymisestä... 

Vierailija
528/884 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luulin että 99% ihmisistä vaihtaa sukat ja alushousut joka päivä sekä käy päivittäin suihkussa. Hyi, miten likaisia ihmisiä täällä on.

Älä menetä toivoasi. Minä käyn joka ikinen päivä suihkussa, siis KUNNOLLA. Pesen kropan joka paikasta saippualla ja hiukset joka päivä myös. Vain shampoon määrä vaihtelee.

Alkkarit ja sukat vaihdan joka päivä. Täysin itsestäänselvyys minulle. Toisaalta ei minun tarvitsisi vaihtaa sukkia joka ikinen päivä, koska tosiaan pesen itseni päivittäin. Mutta rakastan puhtautta joten so what.

Vierailija
529/884 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on joku liskon aineenvaihdunta, enkä hevillä hikoile edes saunassa. Esim. sukkahiki ei haise koskaan (on pyydetty muitakin haistelemaan :D), joten pidän samoja sukkia jalassa suihkuvälien ajan. Pari kolme päivää ainakin näin talviaikaan siis. Saattaapa olla samat alkkaritkin, onko tuo aina niin justiinsa. Varsinkaan jos en missään pyöri tai ketään näe tai menen vaikkapa toppahousuissa ulos. Epäilen että kukaan ohikulkija mun alapäätä sen läpi haistaa. Lattioita moppailen tosi harvoin, pyyhin vaan kostealla rätillä esim. keittiön lattiat jos näkyy roiskeita (huom, en tiskirätillä...). Niin enkä todellakaan jaksa aina pestä hanuria vedellä kakkosen jälkeen. Enkä kyllä aina jaksa pestä käsiäkään pissaamisen jälkeen. En ole vielä tauteihin kuollut.

Vessannuppiyökkäilijöiltä voisin kysyä, että oletteko paljonkin desinfioinut teidän puhelinta? Kännykkähän kuhisee ulostebakteereja ja sitä jopa pidetään kasvoja vasten (toisin kuin vessanpöntön nuppia). Taidetaanpa siihen koskeakin useammin kuin vessanpönttöön, myös esim. syödessä. Puhelin kulkee julkisissa paikoissa hieromassa kaiken maailman pöytätasot ja imemässä maailman pöpöt matkaansa, ei mun pöntön nuppi vaan. Kukaan ei myöskään vissiin pöntön nuppia vie sänkyynsä, mutta aika moni hieroo puhelintaan omiin lakanoihinsa. Eikö se yökötä yhtään?

Desinfioin kännykän lähes joka pvä ja kaukosäätimen

Tuli kaukosäätimen desinfioinnista mieleen, että Iho- ja allergiasairaalassa Meilahdessa telkkareiden kaukosäätimet on sellaisessa läpinäkyvässä pussissa, minkä läpi painikkeita pystyy painamaan. Ymmärsin hyvin miksi. Sairaalassa kun rasvataan ihmiset päästä varpaisiin, niin rasvaisilla sormilla paineltu kaukosäädin olisi järkyttävä bakteeripesä. En ole myöskään missään muualla nähnyt niin huolellista siivoamista kuin mitä siinä paikassa tehtiin. Sinne ei ketään pikahutaisijaa siivoojaksi päästetä.

Vierailija
530/884 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kukaan näistä pesemättömistä tullut vastaamaan kysymykseen suutelemisesta ja muusta intiimistä kanssakäymisestä... 

Luulen, että nämä peseytymättömät muhinoivat tyytyväisenä keskenään sängyssä, jossa on sp*rmatahroja, koirankarvoja ja puoli vuotta sitten vaihdetut lakanat. Kaikki eivät kuulemma myöskään harrasta suuseksiä. Hygieniataso kun on kutakuinkin samanlainen molemmilla, ei ongelmia synny.

Vierailija
531/884 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kämppis joka pesee kaiken 30c ohjelmalla. On niin nopee eikä jaksa odotella kun kone valmistuu. Sinne menee kalsarit, pyyhkeet, topit, neuleet, sukat ja lakanat iloiseen 30c tunnin pikaohjelmaan.

En ymmärrä miten hän ei haise pahalle.

Mä pesen pyykit yleensä 30 asteen 30 minuutin ohjelmalla. Puhdasta tulee.

Normaali ihminen ei koskaan ehdi käyttää vaatteitaan niin kauan, etteikö 30 asteessa vaatteet puhdistuisi. Mutta tietenkin nämä, jotka vaihtavat sukkiaan joka toinen viikko ja lakanoitaan pari kertaa vuodessa, joutuvat pesemään pyykkinsä lähestulkoon kiehuvalla vedellä.

Varmaan ne pahimmat kissanpissalta haisijat ovat juuri näitä 30 pesijöitä, tai kuivaustilat ovat liian kosteat. Vaatteet haisevat järkyttävältä heti, kun vähän hikoaa.

Joo. Olen päiväkodissa töissä ja ihmeteltiin joskus, miksi siisteissä ja puhtaissa vaatteissa kulkevan lapsen repusta tuli sellainen löyhkä. Kun otettiin sieltä varavaatteita, ne olivat hitusen kosteita ja haisivat kauhealta. Ilmeisesti heidän kotonaan siis pestiin pyykkiä iltaisin ja vaatteet tunkaistiin sitten vähän kesken kuivatuksen lapselle reppuun.

Itse olen laiska tyhjentämään kuivausritilää, mutta kun tyhjennän, vaatteet ovat varmasti kuivia. Käytän myös 40 ja 60 asteen ohjelmia, en koskaan 30 asteen. Pesen välillä perusvaatteita kuudessakympissä, niistä tulee ihanan puhtaan ja raikkaan tuoksuisia siten.

Vierailija
532/884 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen jääkaapin turhan harvoin. Yleensä vasta sitten kun alkaa ällöttämään.

Vierailija
533/884 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pese käsiä pissakäynnin jälkeen. Olen nainen. Miksi pitäisi? Ei mun käsille mene pissaa kun pyyhin.

Kädet pestään wc-tilojen yleisen bakteerikannan vuoksi. Harvempi meistä käsilleen kakkii tai pissii. Uskomatonta, millä tavalla ihmiset siusteyskulissiensa takana elävät.

Vierailija
534/884 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka ette pese rintsikoita usein, eikö teillä tule tissihikeä? Mun tissien väli on kuin kolmas kainalo -se hiostuu hetkessä ja haju on kaamea (ja haju tarttuu heti rintsikoihin). Mä joudun vaihtamaan rintsikat päivittäin, vaikkeivat rintsikat oikein kestä sitä pesutahtia etenkään kun en jaksa niitä käsin pestä.

Mulla ei ole koskaan ollut tuota tissihikeä. No joskus helteellä saattaa tissien alta hikoilla, mutta se ei haise. Pienet on tissit, johtuuko siitä sitte. Mulla ei haise hiki kuin kainaloista. Pesen rintsikoita kyllä vähintään kerran viikossa.

Ei tuo tissihiki varmaan liity rintojen kokoon, kun mulla on isot, vaikka pieni olenkin ja tissihiki täysin tuntematon käsite. Ennen luulin, että se on joku tsoukki, kun joku puhui tissihiestä. Sittemmin selvinnyt, että ihan todellinen asia/ongelma se on. Hikoiluhan muutenkin on tosi yksilöllistä. Ja siis rinsikat pesen todella harvoin 😳

Vierailija
535/884 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans on pyykit narulla kunnes pitää seuraava satsi laittaa kuivumaan. Joskus menee parikin viikkoa. 

Saatan laittaa käytetyt sukat tai alushousut jalkaan jos en oo jaksanut pestä pyykkiä.

Imuroin tosi harvoin koska mun koira pelkää imuria ja yrittää käydä sen kimppuun. Pystyn siis kyllä imuroimaan niin että koira on toisessa huoneessa mutta säälistä naapureita kohtaan en sitä mielelläni tee. Joskus kun äiti tai muu perheenjäsen tulee käymään, pistän sen imuroimaan sillä välin kun käyn lenkillä.

Jos ei oo vieraita odotettavissa niin käytetyt vaatteet alushousuja myöten jää sinne tänne, yleensä lattialle tai sohvan käsi- tai selkänojalle. Kerran-pari kertaa viikossa keräilen ne sitten pyykkikoriin. 

En oo pessyt jääkaappiani vuoteen, enkä putsannut viemäreitä.

Matot jää vinkuralleen kun koira ryttää ne kohta taas kuitenkin.

Kaikenmaailman tärkeät paperit jää levälleen pöydille ja välillä sit vaan kerään ne kasaan ja laitan "arkistoon" (=kaappiin pinoon sekaisin muiden vanhojen tärkeiden papereiden kanssa). Tässä pinossa siis saattaa olla sekaisin maksetut laskut, vakuutuspaperit, lainapaperit, pankkitunnukset, Kelan kirjeet ynnä muut, iloisessa sekamelskassa :D

Repsottavat verhot sun muut saattavat repsottaa pitkäänkin, yksikin verho on mulla repsottanut ripustuksestaan jo melkein vuoden mutta kun ajattelin lähiaikoina ostaa uudet niin en ole viitsinyt korjatakaan...

Ostin peilin viime kesänä mutta en ole jaksanut ripustaa sitä vielä (eikä mulla ole porakonettakaan) niin tuossa se lojuu nojallaan seinää vasten edelleen. Tuskin sitä ikinä ripustankaan koska koira kaatoi sen leikkiessään syksyllä ja kehys meni rikki.

Vierailija
536/884 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ootteko miettineet tätä ketjua ilmaston kannalta? Jos jokainen suomalainen lutraisi suihkussa 30 min päivässä 7 päivänä viikossa, jynssäisi kotiaan himosiivoojan lailla ja pesisi pyykkiä yötäpäivää, suomalaisten hiilijalanjälki olisi vielä suurempi kuin nyt :D

Vierailija
537/884 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan kortsun uuteen joka kymmenennen panon kanssa.

Vierailija
538/884 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli jännä, täällä voi avautua. Minä käyn saunassa ja suihkussa kahdesti viikossa, pesen kyllä joka päivä käsisuihkulla alapääni. Hampaat iltaisin harjaan, en käytä hammastahnaa. Rintsikat vaihdan kahdesti viikossa, pussilakanat joka kuukausi, tyynyliinat joka viikkoa, keittiöluutun pesen kahdesti viikossa, hammasharjani on vanha, en muita koska sain sen. Sukat vaihdan joskus kun muistan, en käytä sukkia kotona koskaan.

Vierailija
539/884 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...Mutta hiusharjaa en edes osaa pestä. Miten se pestään?

Hiusharjasta ensin irtohiukset pois käsin tai esim. kampaa käyttäen. 

Harjan voi pestä shampoolla ja sitten hyvä huuhtelu ja annetaan kuivua.

Olen pessyt kampoja ja harjoja myös tiskikoneessa (samassa pesussa ei ollut astioita).

Vierailija
540/884 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä ketjusta ❤

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä