Mä vaihdan sukat ehkä kerran viikossa. Asioita joita teet kodinhoidossa tai henk.koht hygieniassa ns. vähän sinnepäin?
Juttuja joita et ehkä kehtaa myöntää muille ja joista tiedät että pitäisi vähän tsempata muttet kuitenkaan viitsi?
Kommentit (884)
"Kaikenmaailman tärkeät paperit jää levälleen pöydille ja välillä sit vaan kerään ne kasaan ja laitan "arkistoon" (=kaappiin pinoon sekaisin muiden vanhojen tärkeiden papereiden kanssa). Tässä pinossa siis saattaa olla sekaisin maksetut laskut, vakuutuspaperit, lainapaperit, pankkitunnukset, Kelan kirjeet ynnä muut, iloisessa sekamelskassa :D"
Mä niiiiiin samaistun tähän!
Pitäs kyllä ottaa itseään niskasta kiinni, mut ei vaan pysty
Vierailija kirjoitti:
Pesen hampaat vain kun menen jonnekkin, eikä ole ollut ikinä reikiä.
Pyykkiä pesen kun tarvitsee jotakin, ja ne roikkuu siellä kunnes tulee uudet tilalle.
Imuroin kun näkyy pölyä
Samat rintsikat olleet 10 vuotta. Pitäs hankkii uudet, mutta kyllä ne vielä pesussa on ehjänä pysyneet.
Siivoan vain jos joku tulee kylään.
Tää on jo ekalla sivulla ties kuinka mones " En pese hampaita, mutta silti ei koskaan ole reikiä, hampaat loistavat puhtauttaan ja suu on raikas " viesti. Tulee mieleen että olisikohan niitä reikiä kuitenkin jos tarkastuksessa kävisi? Reikä hampaassa ja piilevä ientulehdus voi olla todella kauan huomaamaton. Tai sitten tosiaan tänne palstalle on sattumalta juuri nyt ilmestynyt todellisia poikkeus yksilöitä melkoinen määrä..
Vierailija kirjoitti:
En käytä bideetä kakkoshädän jälkeen, mutta sylkäsen vessapaperiin vaikka se näyttäisi valkoiselta ja pyyhin siis vähän kostealla paperilla vielä lopuksi niin tulee varmasti puhdasta 💩
Miksi tämä sai vain alapeukkuja? 😂 Käyn lisäksi joka päivä suihkussa, vähintään. Bideetä en ole vain oppinut käyttämään. Eikä monissa paikoissa ja maissa sitä edes ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kukaan näistä pesemättömistä tullut vastaamaan kysymykseen suutelemisesta ja muusta intiimistä kanssakäymisestä...
Mihin piti vastata? Hampaat meillä pestään kyllä päivittäin, joten suutelussa ei ole ongelmaa. Myöskin alapäät pidetään sen verran puhtaina että sinne voi ihan mielellään mennä. Tosin meillä ei ole niin nöpönnuukaa vaikka antaa suuseksiä tunnin päästä siitä kun on edellinen varvi vedetty eikä ole käyty suihkussa välissä, makailtu vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kukaan näistä pesemättömistä tullut vastaamaan kysymykseen suutelemisesta ja muusta intiimistä kanssakäymisestä...
Luulen, että nämä peseytymättömät muhinoivat tyytyväisenä keskenään sängyssä, jossa on sp*rmatahroja, koirankarvoja ja puoli vuotta sitten vaihdetut lakanat. Kaikki eivät kuulemma myöskään harrasta suuseksiä. Hygieniataso kun on kutakuinkin samanlainen molemmilla, ei ongelmia synny.
Spermaa on kyllä lakanoissa aina enemmän tai vähemmän. Elukoita ei ole. Suuseksiä harrastetaan, kun alapäät kuitenkin pidetään sen verran puhtaana. Ihan tyytyväisiä ollaan, vaikka ei joka yhdynnän jälkeen desinfioida makkaria ja polteta lakanoita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan tämä ketju antoi taas uuden perspektiivin julkisilla paikoilla liikkumiseen ja esim, kaupoissa asioimiseen. Miettikää, sama jengi joka täällä kertoo ettei pese käsiään, hampaitaan, käyttää monta päivää samoja alkkareita tai peseytyy vain kerran viikossa, on niitä jotka työskentelee tuolla kaupoissa, kouluissa, päiväkodeissa, kahviloissa jne.
Niin, mieti. Et ole huomannut mitään erikoista, vaikka kaikki eivät käy kolme kertaa päivässä suihkussa.
Kalsarit vaihdan vasta sitten kun etupuolen väri vaihtuu tai vaihtoehtoisesti peräpää tiputtaa housuihin.
Mäkään en ole pariin vuoteen pyyhkinyt persettäni!
Kylläpä naiset pesevät Rintsikoita harvoin, ne on kuitenkin aivan ihossa kiinni ja keräävät hikeä ja ihosolukkoa yms. Itse pesen Rintsikoita useamman kerran viikossa, en omista montaa kappaletta, mutta puhtaat pitää olla.
On kausia, jolloin en jaksa kunnolla peseytyä, sillon pysyn kotona, lähikaupassa voin piipahtaa. Peseytymättömyyskaudella en kyllä käytä alusvaatteitakaan, vaihdan vaan puhtaan oloasun likaisen ihon päälle ja yritän naamioida pesemättömät hiukset ponnarille ja hiuslakkaa päälle. Käsiä pesen hysteerisesti.
Lakanat vaihdan liian harvoin.
En jaksa aina pestä hampaita illalla, aamulla pesen joka päivä. Tämä harmittaa vähän itseäni, ja olen yrittänyt tsempata. Iltaisin olen niin väsynyt että käyn vain nopeasti suihkussa ja haluan nukkumaan mahdollisimman pian.
Pyykit roikkuvat kuivaustelineessä vaikka ovat kuivia. En jaksa laittaa kaappiin. Kun tarvitsen kuivaustilaa, kerään kuivat ja puhtaat koriin joka lojuu sitten siellä täällä. Korissa olevat vaatteet tulevat käyttöön ennenkuin ehtivät kaappiin.
En ikinä moppaa. Siivoukseni on aina vain imurointi. Myöskään matot eivät koskaan käy ulkona. Jos mulla olisi koira tai kissa, tämä voisi olla vielä pahempi juttu.
En pese kylpyhuoneen lattiaa koskaan. Totta puhuen olen vasta vähän aikaa sitten tullut ajatelleeksi, että ehkä sekin kuuluu pestä joskus. En silti ole ryhtynyt oivalluksesta tekoihin.
Tiskit lilluvat pesuvedessä jopa päiviä. Minulla ei ole tiskikonetta. Tiskaan pesuvedessä lilluvat tiskit ehkä viikonloppuna.
Vierailija kirjoitti:
Näin koiran omistajana pitäisi varmaan imuroida useemmin kun kerran kahessa viikossa. Mutkun ei vaan kiinnosta.
Sänkyä en petaa koskaan (paitsi jos on vieraita tulossa). Lakanat kyllä vaihdan viikottain
Mä en kans ikinä petaa sänkyä. Petaako joku nykyään sängyn? Kauhee vaiva aamulla kun on muutenki kiire ja illalla sitä sänkyä pitäis kuoria esiin jostain päiväpeiton alta, ei. Mulla ei taida edes olla päiväpeittoa. Mun vieraat on niin läheisiä ihmisiä, että ne kestää mun petaamattoman sängyn. Ja ne läheiset on itsekin niitä jotka ei petaa sänkyä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pese käsiä pissakäynnin jälkeen. Olen nainen. Miksi pitäisi? Ei mun käsille mene pissaa kun pyyhin.
Siksi pitäisi, että vessanpöntön likaisin kohta on se vetonappi. Siihen tarttuu sekä omat että muiden sitä pyttyä käyttäneiden ulostebakteerit. Ja sellainen pieni news flash, että bakteereja et voi nähdä paljaalla silmällä, joten et todellakaan pysty silmämääräisesti tai tuntoaistin perusteella arvioimaan käsiesi likaisuutta.
Mikäs siinä, jos kaltaisesi pysyisivät vain omassa kodissaan, mutta juuri tämän takia leviää esim. norovirus.
News flash. Sekä minä, että mieheni, pesemme aina alapäämme kakkosen jälkeen ja suihkutamme kuumalla vedellä pytyn kauttaaltaan. Kun käymme pissalla emme aina pese käsiämme koska meillä ei ole kakkasormista jääneitä kakkabakteereita vetonapeissa. Pelkkä ajatuskin saa aikaiseksi kylmiä väreitä.
Saat nyt kyllä varmaan oikein kylmänhorkkakohtauksen tästä tiedosta mutta sillä kuumalla vesisuihkulla te pölläytätte ne kakkendaalibakteerit ilmaan ja leviämään sen vetonapin lisäksi ihan koko vessaan. Ja vaatteillenne. Ja käsillenne kauttaaltaan.
Nam.
Juu, on ihan ok pestä pönttö joka kakkoshädän jälkeen, mutta kannattaa käyttää siinä jotain pesuainetta, jotta ne bakteerit lähtis. Pelkän veden kanssa kun lutraa niin ne bakteerit leviää vaan. Ja ihan oikeesti, vessassa käynnin jälkeen on aina hyvä pestä kädet. Ei se iso vaiva ole eikä niitä minuuttikaupalla tarvitse lutrata.
Vierailija kirjoitti:
Pyykit jää roikkumaan pyykkinarulle ihan liian pitkäksi aikaa, ennenkuin laitan kaappiin, usein 4-7 päivää. :D
Tämä. Lisäksi vaatekaappeja ei tule siivottua ja osa vaatteista ja hyllylle takaosaan käyttämättä, haisee lopulta vähän ummehtuneelle, kun ollut pari vuotta siellä perällä piilossa. Silitettävät jutut, jotka on todella niin ryppyisiä, ettei voi käyttää, lojuu korissa viikkotolkulla, sitten kun ne saa narulta koriin.
Hyi olkoon ihmisiä, jotka eivät KAKAN jälkeen pese käsiään! Tai pissan, jos ei ole kotona itsekseen. Monesti näkee julkisissa vessoissa näitä, jotka tomerana paukkaavat pytyltä suoraan matkoihinsa ja kädet eivät käy vesihanan alla. Hyi hel-vet-ti, miten saastaista porukka on.
Oon joutunut joskus metrossa vaihtamaan paikkaa kun Haisuli tullut istumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pese käsiä pissakäynnin jälkeen. Olen nainen. Miksi pitäisi? Ei mun käsille mene pissaa kun pyyhin.
Siksi pitäisi, että vessanpöntön likaisin kohta on se vetonappi. Siihen tarttuu sekä omat että muiden sitä pyttyä käyttäneiden ulostebakteerit. Ja sellainen pieni news flash, että bakteereja et voi nähdä paljaalla silmällä, joten et todellakaan pysty silmämääräisesti tai tuntoaistin perusteella arvioimaan käsiesi likaisuutta.
Mikäs siinä, jos kaltaisesi pysyisivät vain omassa kodissaan, mutta juuri tämän takia leviää esim. norovirus.
News flash. Sekä minä, että mieheni, pesemme aina alapäämme kakkosen jälkeen ja suihkutamme kuumalla vedellä pytyn kauttaaltaan. Kun käymme pissalla emme aina pese käsiämme koska meillä ei ole kakkasormista jääneitä kakkabakteereita vetonapeissa. Pelkkä ajatuskin saa aikaiseksi kylmiä väreitä.
Saat nyt kyllä varmaan oikein kylmänhorkkakohtauksen tästä tiedosta mutta sillä kuumalla vesisuihkulla te pölläytätte ne kakkendaalibakteerit ilmaan ja leviämään sen vetonapin lisäksi ihan koko vessaan. Ja vaatteillenne. Ja käsillenne kauttaaltaan.
Nam.
Juu, on ihan ok pestä pönttö joka kakkoshädän jälkeen, mutta kannattaa käyttää siinä jotain pesuainetta, jotta ne bakteerit lähtis. Pelkän veden kanssa kun lutraa niin ne bakteerit leviää vaan. Ja ihan oikeesti, vessassa käynnin jälkeen on aina hyvä pestä kädet. Ei se iso vaiva ole eikä niitä minuuttikaupalla tarvitse lutrata.
En pese pönttöä ellei oo tullut raidoitusta. Pesen kerran päivässä ts mäntysuopaa yleensä ja suihkutus. Kädet pestään heti kun tullaan sisälle. Aina pöntöltä ylös ja pesu. Ei aina kotona saippuaa. Julkisessa en istu pöntöllä vaan puolseisovassa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pannut merkille että töissä moni pitää työkengissä samoja sukkia koko viikon. Iljettää katsoakin kun itse vaihdan niin työsukat kuin kotona pidettävöt sukatkin joka päivä.
Ootko varma? Itselläni monta paria samanlaisia sukkia, vaihdan päivittäin, mutta samaltahan se näyttää...
Mullakin on kymmeniä pareja samanlaisia sukkia. En ole nähnyt näillä samoissa paskaisissa sukissa viikon olevilla mitään pyykkipussia eikä niitä käsilaukkuunkaan laiteta. Ei siinä tarvitse stalkata kun pukukaapit ovat vieri vieressä niin et voi olla näkemättä.
Hä, miksi ne sukat pitäisi siellä töissä vaihtaa vai nukutteko siellä töissä? Itse heitän sukat aina illalla pesuun, aamulla uudet jalkaan. Ostan pelkästään mustia lyhytvartisia sukkia. Alushousujakin on tusinan verran samanlaisia.
Älkää vain kitiskö sitten, kun saatte jalkaa sellaisen ruusu tai selluliitti-infektion ihon alle. Jalkahygienian laiminlyönti altistaa silsalle, kovettumille yms sellaisille ihon pintahaavoille. Sitten ei muuta kuin yksi streptokokkibakteeri sinne haavaumaan, niin alkaa tapahtumaan.
Antibiottikuuri välttämätön, pahimillaan tiputukseen koko haisuli.
Vierailija kirjoitti:
Huh, on sitä näköjään porukkaa moneen lähtöön.
Itse käyn suihkussa joka ilta ennen nukkumaanmenoa. Jos on hikoiltu/urheilu niin myös kesken päivän. Alushousut vaihtuu joka päivä, samoin sukat. T-paitaa tulee käytettyä 2-3 päivää paitsi jos erityisesti hikoilee. Kauluspaidat pestään n. 6 käyttökerran jälkeen. Farkut pestään viikon-kahden välein. Työvaatteet on työvaatteet ja kotona on kotivaatteet. Vuodevaatteet vaihtuu kahden viikon välein ja pyjama kerran viikossa. Hiki ei haise ikinä ihmisten ilmoilla vaan korkeintaan dödö ja partavesi. Kalu ja peppu pestään aina vessassa käynnin jälkeen.
Niin miks sä kirjotit tähän ketjuun?!? Lue ap:n otsikko ja mee muualle pätemään
Avaa jo kaapin ovat.