Mä vaihdan sukat ehkä kerran viikossa. Asioita joita teet kodinhoidossa tai henk.koht hygieniassa ns. vähän sinnepäin?
Juttuja joita et ehkä kehtaa myöntää muille ja joista tiedät että pitäisi vähän tsempata muttet kuitenkaan viitsi?
Kommentit (884)
Vierailija kirjoitti:
En ole pessyt pilluani kolmeen viikkoon.
Koska olet mies ja naisesi pesee sen yleensä itse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesin kylppärin suihkuverhon koneessa ensimmäistä kertaa 9 vuoden käytön jälkeen.
En ole koskaan pessyt suihkuverhoa koneessa :O.
Miksi ihmeessä peset sen käsin?
N. 15-vuotiaaksi asti en harjannut hampaita. Nykyään harjaan vain iltaisin, sillä reikien tulo pysähtynyt. Tosin tuosta lapsuuden harjaamattomuudesta jokaisessa hampaassa paikka/ paikkoja ja alkavia reikiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesin kylppärin suihkuverhon koneessa ensimmäistä kertaa 9 vuoden käytön jälkeen.
Miksi ihmeessä peset sen käsin?
En pese käsinkään.
Kerran viikossa?!
Miksi niin usein?!
yak
Minua kiinnostaa tietää, miten usein ihmiset pesevät suihkuverhon, meikkisiveltimet, hiusharjan ja vaihtavat hammasharjan uuteen?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on joku liskon aineenvaihdunta, enkä hevillä hikoile edes saunassa. Esim. sukkahiki ei haise koskaan (on pyydetty muitakin haistelemaan :D), joten pidän samoja sukkia jalassa suihkuvälien ajan. Pari kolme päivää ainakin näin talviaikaan siis. Saattaapa olla samat alkkaritkin, onko tuo aina niin justiinsa. Varsinkaan jos en missään pyöri tai ketään näe tai menen vaikkapa toppahousuissa ulos. Epäilen että kukaan ohikulkija mun alapäätä sen läpi haistaa. Lattioita moppailen tosi harvoin, pyyhin vaan kostealla rätillä esim. keittiön lattiat jos näkyy roiskeita (huom, en tiskirätillä...). Niin enkä todellakaan jaksa aina pestä hanuria vedellä kakkosen jälkeen. Enkä kyllä aina jaksa pestä käsiäkään pissaamisen jälkeen. En ole vielä tauteihin kuollut.
Vessannuppiyökkäilijöiltä voisin kysyä, että oletteko paljonkin desinfioinut teidän puhelinta? Kännykkähän kuhisee ulostebakteereja ja sitä jopa pidetään kasvoja vasten (toisin kuin vessanpöntön nuppia). Taidetaanpa siihen koskeakin useammin kuin vessanpönttöön, myös esim. syödessä. Puhelin kulkee julkisissa paikoissa hieromassa kaiken maailman pöytätasot ja imemässä maailman pöpöt matkaansa, ei mun pöntön nuppi vaan. Kukaan ei myöskään vissiin pöntön nuppia vie sänkyynsä, mutta aika moni hieroo puhelintaan omiin lakanoihinsa. Eikö se yökötä yhtään?
Kyllä, olen paljonkin desinfioinut puhelintani. Puhdistan sen säännöllisesti desinfiointipyyhkeellä, etenkin jos olen ollut jossain ulkona missä puhelin on pyörinyt pöydillä, muiden käsissä tms.
Lisää huonoja tekosyitä olla pesemättä käsiä?
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa tietää, miten usein ihmiset pesevät suihkuverhon, meikkisiveltimet, hiusharjan ja vaihtavat hammasharjan uuteen?
Suihkuverho kerran vuodessa, en meikkaa, hiusharja kerran kuussa, hammasharja n. 1.5 kk (nykyisin niin huonolaatuisia että alkaa tuossa ajassa harittaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kämppis joka pesee kaiken 30c ohjelmalla. On niin nopee eikä jaksa odotella kun kone valmistuu. Sinne menee kalsarit, pyyhkeet, topit, neuleet, sukat ja lakanat iloiseen 30c tunnin pikaohjelmaan.
En ymmärrä miten hän ei haise pahalle.
Mä pesen pyykit yleensä 30 asteen 30 minuutin ohjelmalla. Puhdasta tulee.
Normaali ihminen ei koskaan ehdi käyttää vaatteitaan niin kauan, etteikö 30 asteessa vaatteet puhdistuisi. Mutta tietenkin nämä, jotka vaihtavat sukkiaan joka toinen viikko ja lakanoitaan pari kertaa vuodessa, joutuvat pesemään pyykkinsä lähestulkoon kiehuvalla vedellä.
Jep. Samoin jos ne jättää koneeseen moneksi tunniksi ja sen jälkeen ripustaa myttyyn kuivumaan, niin ei ole ihmekään jos haisee tunkkaiselta. Itse kuivaan koneellisen heti pöytätuulettimen avulla, ja pyykin voi todella nopeasti kääriä pois.
Lakanatkin kuivuu hetkessä ja ne voi laittaa suoraan sänkyyn. Saatan pestä lakanat iltapäivällä töistä tullesaa ja nukkumaanmenoon mennessä ne ovat jo kuivat. Ei ole mitään syytä miksei voisi vaihtaa lakanat kerran viikossa - plus omasta mielestäni puhtaat lakanat on yksi maailman suurimmista iloista :D.
Pöytätuulettimen???
Et ole kuullut kuivausrummusta
Silloin kun tein töitä 3 päivää viikosta jätin keskiviikkona eväsboksin työlaukkuun ja sitten mahdollisesti maanantaina töissä huomasin sen siellä. Ehkä jopa su iltana. Mutta kuitenkin. Samoin banaani saattaa jäädä laukkuun ja joskus hävettää kun työpukkarin oma kaappi haisee hirveältä. Nyt teen taas 5pv viikkoa ja olen yrittänyt tsempata että perjantaisin siivoan ne eväslootat pois ja olenkin aika hyvin onnistunut. Tuli myös heiteltyä niin paljon rasioita pois kun en ees kehdannut avata niitä enää niin en halunnut olla sellainen tuhlari enää. Auttoi myös kun ostin todella hienot eväsrasiat niin jotenkin sekin tsemppaa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suihkuverho kerran vuodessa, en meikkaa, hiusharja kerran kuussa, hammasharja n. 1.5 kk (nykyisin niin huonolaatuisia että alkaa tuossa ajassa harittaa).
Jos alkaa harittaa, painat liian kovaa
Mutta hiusharjaa en edes osaa pestä. Miten se pestään?
Mä vaihdan sukat kun niihin tulee iso reikä. Heitän roskiin ja ostan uudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos alkaa harittaa, painat liian kovaa
Mutta hiusharjaa en edes osaa pestä. Miten se pestään?
Miksi hammasharjat kesti ennen pidempään?
Kastelen harjan ja vedän kammalla hiukset ja nöyhdän pois.
Pyykki yleensä roikkuu telineellä siihen saakka kun pesen uuden koneellisen. Ei kylläkään ole kovin kaunis sisustuselementti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kämppis joka pesee kaiken 30c ohjelmalla. On niin nopee eikä jaksa odotella kun kone valmistuu. Sinne menee kalsarit, pyyhkeet, topit, neuleet, sukat ja lakanat iloiseen 30c tunnin pikaohjelmaan.
En ymmärrä miten hän ei haise pahalle.
Mä pesen pyykit yleensä 30 asteen 30 minuutin ohjelmalla. Puhdasta tulee.
Normaali ihminen ei koskaan ehdi käyttää vaatteitaan niin kauan, etteikö 30 asteessa vaatteet puhdistuisi. Mutta tietenkin nämä, jotka vaihtavat sukkiaan joka toinen viikko ja lakanoitaan pari kertaa vuodessa, joutuvat pesemään pyykkinsä lähestulkoon kiehuvalla vedellä.
Jep. Samoin jos ne jättää koneeseen moneksi tunniksi ja sen jälkeen ripustaa myttyyn kuivumaan, niin ei ole ihmekään jos haisee tunkkaiselta. Itse kuivaan koneellisen heti pöytätuulettimen avulla, ja pyykin voi todella nopeasti kääriä pois.
Lakanatkin kuivuu hetkessä ja ne voi laittaa suoraan sänkyyn. Saatan pestä lakanat iltapäivällä töistä tullesaa ja nukkumaanmenoon mennessä ne ovat jo kuivat. Ei ole mitään syytä miksei voisi vaihtaa lakanat kerran viikossa - plus omasta mielestäni puhtaat lakanat on yksi maailman suurimmista iloista :D.
Pöytätuulettimen???
Et ole kuullut kuivausrummusta
En tarvitse kuivausrumpua. Se ei mahdu vessaani jonka koko on 1.5x1m ja tässä tilassa on jo pönttö ja vedenlämmitin. Pesukonekin on alle 40cm syvä. Pöytätuuletin on muutenkin aina esillä niin miksipä en käyttäisi sitä pyykin kuivaamiseen? 30-60 minuutissa valmista.
Ilman omakohtaista kokemusta saattaisin uskoa, et pesemättömyyden on pakko tarkoittaa hajua, mutta...: Mun mies saattaa helpostikin olla useamman päivän pesemättä hampaitaan ja henki ei todellakaan haise miltään. Samaten hän käy suihkussa ehkä kerran viikossa (alapesun kuitenkin joka päivä pöntöllä), ja ei todellakaan haise. Ollaan oltu yhdessä vasta alle pari vuotta, joten kyse ei ole siitäkään, että olisin ns. tottunut hänen hajuihinsa. Kaikki ei vaan ala lemuamaan samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Ostin suihkuverhon lokakuussa ja olen pessyt sen tähän mennessä kaksi kertaa koneessa, jatkossakin menee pesuun parin kolmen kuukuaden välein.
Meikkisiveltimet pesen kerran viikossa, tai joskus kyllä menee kaksikin viikkoa, jos en ole käyttänyt niitä paljoa. Yleensä pesen ne viikonloppuisin.
Vaihdan hammasharjan suunnilleen kolme kuukauden välein, kuten suositellaan. Joskus voi heittää viikolla tai parilla.
Hiusharjan pesen kun se näyttää liian nuhjuiselta.
Lakanat vaihdan kerran viikossa koska maailman parhaita asioita on valkoiset, puhtaat, raikkaat vastapestyt lakanat.
507: Puhtaat lakanat on parasta, vaihdan joka lauantai :).
Vaikuttaa siltä nyt tässä, että voi lopettaa hampaidenpesun nyt kerrassaan. Ei näytä niitä reikiä tulevan ollenkaan. Ihmeellistä!