Ettekö te tajua että rakkaus voi kuihtua pois?
Ei ole mitään syitä sen kummempia miksi joku eroaa.Mulla esim tuli toinen mies kuvioihin kuusi vuotta sitten ja kyllästyin ex-mieheen.Emme heti eronneet vasta vuosia myöhemmin.Nyt olen tämän helsingäläisen blondimiehen kanssa kimpassa toista vuotta.
Kommentit (13)
Jos rakkaus vain kuihtuu pois, niin käy todennäköisesti siinä seuraavassakin suhteessa. Rakkaus vaatii työtä ja tekoja, ei se elä itsestään.
Minä ja mieheni olemme kriisien kautta löytäneet rakkauden uudelleen. Ja se todellakin tarvii ihan päivittäistä ylläpitoa pitkässä parisuhteessa, jossa arjen kurjuus ja lapsiperheen hulina on viedä koko ihmisen mennessään.
Kuihtuuhan ne kasvitkin, osa koska ei kastella ja ravita, osa koska ovat lähtökohtaisestikin yksivuotisia. Samoin kai rakkauskin, joskus se on lähtökohdiltaan jo vain tietyn ajan kestävä ja joskus kuihtuu ravinnon puutteesta.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 15:24"]
Jos rakkaus vain kuihtuu pois, niin käy todennäköisesti siinä seuraavassakin suhteessa. Rakkaus vaatii työtä ja tekoja, ei se elä itsestään.
Minä ja mieheni olemme kriisien kautta löytäneet rakkauden uudelleen. Ja se todellakin tarvii ihan päivittäistä ylläpitoa pitkässä parisuhteessa, jossa arjen kurjuus ja lapsiperheen hulina on viedä koko ihmisen mennessään.
[/quote]
Kuulostaa tutulta. Miten te löysitte rakkauden uudelleen?
ei löydetty.Löytyi toinen tilalle.Tokin mäkin panin exän kaveria.Ja myös toinen kaveri kiinnostaisi aika lailla.Välimatka on esteenä edes yhden illan jutulle.Tekisi kauheasti mieli ottaa siltä kundilta suihin sen veneessä.Olen haaveillut ruskeista silmistä lähes 20 vuotta!!T:paula koivuniemi,tummat silmät ruskea tukka..
Mulla se kuihtui 12 vuoden jälkeen, mutta ei ole vielä kuihtunut uudessa liitossa 16 vuoden jälkeen.
Kannattaa ymmärtää, ettei rakkaus ole tunne, vaan valinta, jonka voi tehdä. Kun valitsee, että tekee rakkauden tekoja, niin myös ne rakkauden tunteet säilyvät hengissä. Jos ne tunteet ovat jo hiipuneet, niin rakkauden tekoja tekemällä ne palaavat.
Ja mitä ihmeen rakkauden tekoja? Niitä juttuja, joita teitte silloin seurustelun alkuaikoina toisianne ilahduttaaksenne, kun olitte korvia myöten rakastuneita.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 19:43"]
Kannattaa ymmärtää, ettei rakkaus ole tunne, vaan valinta, jonka voi tehdä. Kun valitsee, että tekee rakkauden tekoja, niin myös ne rakkauden tunteet säilyvät hengissä. Jos ne tunteet ovat jo hiipuneet, niin rakkauden tekoja tekemällä ne palaavat.
Ja mitä ihmeen rakkauden tekoja? Niitä juttuja, joita teitte silloin seurustelun alkuaikoina toisianne ilahduttaaksenne, kun olitte korvia myöten rakastuneita.
[/quote]
Muah, ihanko ihmiset olisi samoja suhteen alussa tai sen lopussa....
Olipa lapsellinen avaus.
Lapsellinen avaus..ei ollut.Olen sen avauksen tekijä.t ap minä itse.
Rakkaus on ikuista, vain kohde vaihtuu...
Ei se mihinkään kuihdu, rakkaus vaan vahvistuu.
Rakastumista ei saisi ikinä sekoittaa rakkauteen. Jos näin tehdään, niin ajaudutaankin putkeen missä kokoajan vaan haetaan uusia rakastumisen tunteita. Se on pettävää.
Me oltu yhdessä 23 vuotta. Rakkauteen liittyy kummankinpuoleinen kunnioitus, ehdoton ystävyys,
luotettavuus. Nuo ominaisuudet jos on, on rakkauttakin.
Voi myös kasvaa erilleen, tajuta yhtäkkiä haluavansa ihan eri asioita kuin toinen.
Rakkaus ei kuihdu pois.SInulla ja sinussa ei sitä ollut alkujaankaan.