Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmeat anopit

Vierailija
14.03.2019 |

Kiehuttaa nyt taas niin paljon oma anoppi, että pakko purkaa tänne. Kertokaa myös omista kamalista anopeistanne, tai mistä vain sukulaisista, niin ehkä oma ärsytykseni hieman lievenee.

Anoppi kävi tänään kylässä, viimeistä kertaa. Anoppini on aina ollut hankala, rajoja polkeva ihminen. Hänelle on monta kertaa asiasta puhuttu ja nyt annettiin viimeinen mahdollisuus. Meillä on anoppiin välimatkaa useampi sata kilometriä suuntaansa, joten emme ole nähneet usein.

Meillä on 5-vuotias tyttö, joka kaihtaa kosketusta, varsinkin vierailta. Anoppi on aina yrittänyt väkisin halata tyttöä, pitää kiinni ja syliin ottanut väkisin. Hänelle on sen sata kertaa asiasta sanottu, selitetty ja sanottu, ettei voi tehdä niin. Samoin myös, ettei voi puhua miten äiti tai isi on ilkeitä, kun emme anna tehdä asiaa x, esim. kiusata kissoja, anna periksi kiukuttelulle jne. Kertoo aina tytölle, miten hän kyllä antaisi tehdä mitä vain.

No, tänään ennenkuin anoppi saapui, hänelle puhelimessa sanottiin, että tämä on hänen viimeinen tilaisuutensa alkaa käyttäytyä, tai ei enää tarvitse tavata. Heti kun tuli sisään ovesta, yritti hyökätä tytön kimppuun, joka tietysti juoksi karkuun, koska inhoaa väkisin koskemista. Tästä taas anopille sanottiin ja olikin "kunnolla" pari tuntia, kunnes tyttö hiukan alkoi jupista, kun ei saanut lähteä vaeltamaan pullan kanssa kahvipöydästä. Heti kuului "Kyllä "Maija" saa mennä, mummo antaa luvan, ei saa noin kieltää, äiti on tosi tyhmä, eikös vaan". Sanoin anopille sitten jo aika tiukasti, ettei puhu minulle noin omassa kodissani, josta anoppi alkoi kiukuttelemaan miehelleni.

Tästä meni hetki ja anoppi alkoi valittaa, miten vein häneltä lapsenlapsensa, kun muutimme tänne töideni perässä ennen raskauttani. Alkoi kertoa, mitä kaikkea kamalaa olen tehnyt hänelle ja kaikkeni teen, että hänen on huono olla jne. Tässä kohtaa vein tytön muualle ja anoppi jäi kiukuttelemaan ja huutamaan keittiöön miehelleni. Puin tytön ja menin hänen kanssaan ulos, olimme sopineet mieheni kanssa, että toimimme näin jos homma alkaa karata käsistä, ettei tytön tarvitse nähdä tuollaista.

Vein tytön läheiseen leikkipuistoon ja jatkuvasti puhelimeni soi ja sain tekstiviestejä anopilta, suurin osa viesteistä on täysin painokelvottomia, minun haukkumistani pelkästään. Kun mieheni soitti, että anoppi on lähtenyt, lähdin takaisin kotiin tytön kanssa. Kun olimme melkein kotona, anoppi kaahasi paikalle naapuritieltä ja juoksi perässämme huutamassa minulle ja haukkumassa minua, onneksi mieheni oli tullut vastaan, joten hän jäi äitinsä kanssa kun menimme tytön kanssa sisälle. Mies sanoi, että nyt sai riittää, emme ole enää tekemisissä hänen kanssaan, hän on saanut niin monta mahdollisuutta.

Kun tämä olisikin loppunut tähän, vaan ei. Iltapäivällä ovikello soi ja kun menin avaamaan, oven takana oli kaksi poliisia ja lastensuojelun työntekijät. He sanoivat, että olivat saaneet ilmoituksen, että lasta pahoinpitelevät huumepäissään olevat vanhemmat kotona ja lapsi huutaa kuin syötävä. Ilmoitus oli tehty tietysti ilman nimeä, mutta tekijän voi kyllä arvata. Tietysti poliiseille ja lastensuojeluntyöntekijöille kerrottiin anopin vierailusta ja käyttäytymisestä, mutta menemme huomenna tytön isän kanssa huumeseuloihin, vaikka toki meiltä otettiin heti pikatestit ja puhallutettiin.

Anoppi ei todellakaan enää tule näkemään lasta, emmekä aio olla missään tekemisissä hänen kanssaan. Yritti jatkuvasti soittaa ja laittoi viestejä, joten estimme hänen numeronsa. Nuo viestit myös näytettiin virkailijoille ja poliiseille ja aiomme tehdä huomenna rikosilmoituksen anopista.

Kommentit (169)

Vierailija
161/169 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesivahingon takia muutimme väliaikaisesti anoppilaan, iso ok-talo niin mahtuihan sinne kun lapsia ei vielä ollut. Kävi ilmi, etten olisi saanut edes kahvia keittää ilman anopin lupaa ja seitsemältä lauantai-aamuna tunki imurin kanssa vierashuoneeseen siivoamaan. Kerran kun suutelimme miehen kanssa sohvalla, huusi  kohta anoppi vieressä ettei tarvitse siinä lääppiä! Appi taas käyttäytyi kuin ei näkisi minua, pojalleen kyllä puhui mutta minulle ei vastannut edes kun toivoti hyvää huomenta. Kyllä kävi ilmi asemani perheessä!

Voi kyllä olla, että suudelmalla ja suudelmalla on eroa.

Jos se on ollut kiimaista nuolemista, on se epäkohteliasta muita läsnäolijoita kohtaan.

Ja hyvin mautonta.

Ehkä siinä on appivanhemmat katsoneet, että poika menee pe enis edellä ja järki hukassa.

Ehkä he ovat nähneet, että et olee kuin pano ja arvostus sen mukaan.

Vierailija
162/169 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tiedetään, että vika sinussa. Kylläpä taas satuilet anopin piikkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/169 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouduimme asumaan melkein vuoden samassa taloudessa appivanhempien kanssa ja tuhosi välit anoppiin tehokkaasti.

Mikään ei kelvannut mitä tein eri tavalla kuin oli ennen tehty eli meillä on maatila ja minulla koulutusta alalle eli muutin eläinten ruokintaa ym tapoja nykyaikaan sopivaksi.

Anoppi puhui selän takana minusta naapureille pahaa miten olen ilkeä jne.

Todella ikävästi tehty, kun olin kuitenkin nuori vielä silloin ja olisin kaivannut tukea häneltä.

Ei ikinä osallistu vapaaehtoisesti lasten hoitoon tai ole muutenkaan auttanut millään lailla.

Yhdessä asuessamme tutki meidän henkilökohtaiset asiat jne.

Oliko sinun pakko alkaa määräillä silloin, kun asuit anoppisi huushollissa?

Kyllä on paljon vikaa sinussakin.

Ap:n huusholli... ap:n henk koht asiat... lukutaito?

Eipä tuosta käy selville, kenen huusholli.

Näyttää sukupolvenvaihdoksen tai ja miniä kaikkitietävältä pirulaiselta.

Siinähän lukee. Miniän huusholli ja miniän asiat.

Lukee sama talous!

Lukee ”meillä eli miniällä miehineen on maatila” ja ”minun henkilökohtaiset asiat” eli miniän.

"Samassa taloudessa appivanhempien kanssa" = Appivanhempien kotona

"Meillä on maatila" = miniän kotona, miniän lapsuudenkodissa

"Yhdessä asuessamme tutki meidän henkilökohtaiset asiat"= jopa yhteisasumisessa ON niitä omia, henkilökohtaisia asioita, jotka eivät muutu yhteisiksi vaikka asutaan  yhdessä. 

Vierailija
164/169 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se sormi voi, kun peukuttaa omia kommentteja yli 400 kertaa. Hohhoijaa ja hallelujaa ap!

Vierailija
165/169 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, onnea vaan kaikille maajussien morsiamille. Pari vuotta tässä räpistelty ja appivanhempien (muuttivat pois tilalta, käyvät joka päivä) lisäksi myös muulla suvulla on "oikeus" tulla kertomaan kuinka huonosti asioita teemme ja miten tuhoamme sukutalon hengen kun remontoimme sitä (edellisestä remontista 35 v).

Niin tuttua. Paitsi että meillä minä tuhosin sukutalon hengen ja vielä maksatin sen miehelläni. Jos siis sukulaisilta kysytään.

Vierailija
166/169 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrottiin innoissamme sukulaisille, että ollaan menossa naimisiin. Miehen äidin ensimmäinen kommentti: "Liisako tän keksi?". Ja kun mies kertoi, että hän kyllä kosi, anoppi tokaisi jotenkin, että "oot sitten paksuna". Lopulta tuhahti, että "onnee ny sitten", sillä äänensävyllä, että pieleen menee kumminkin.

Vierailija
167/169 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, enkä ollut silloin raskaana. 

171

Vierailija
168/169 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, onnea vaan kaikille maajussien morsiamille. Pari vuotta tässä räpistelty ja appivanhempien (muuttivat pois tilalta, käyvät joka päivä) lisäksi myös muulla suvulla on "oikeus" tulla kertomaan kuinka huonosti asioita teemme ja miten tuhoamme sukutalon hengen kun remontoimme sitä (edellisestä remontista 35 v).

Ohis, mutta tuttua osittain. Parikymmentä vuotta sitten rakennettu uusi puoli vanhan talon viereen, mutta siitä huolimatta osa miehen sukulaisista pamahtaa yllätysvierailulle uudemmalle puolelle kuin kotiinsa tulisi. Voisi kyllä ilmoittaa ylipäätään kylään tulosta.

Pahimmat tapaukset alkavat sanelemaan, miten talo tulisi sisustaa ja kantavat turhaa roinaa sisustuselementeiksi. Talon vanhassa osassa ei haluta nukkua vaikka käyttökelpoinen torppa olisi, sisustusta kyllä ollaan sinne(kin) siitä edestä suunnittelemassa. Paperit, kaapit yms osa pengotaan uteliaisuudesta. Ollaan jouduttu joidenkin huoneiden ovet pitämään lukossa, missä on h.kohtaisia papereita ja asioita.

Onneksi sentään tilan asioihin ja niiden muutoksiin eivät ole puuttuneet, ainakaan vielä.

Anoppi-vainaa sentään antoi elää rauhassa eikä puuttunut mihinkään tai ollut utelias sielu. En ymmärrä, miten muu suku ja miehen sisarukset ovat sitten niin uteliasta sorttia.

Vierailija
169/169 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi on niin hullu että jos kertoisin kaikki kukaan täällä ei uskoisi. Eikä ole kysymys pienistä asioista. Lapsiani käy sääliksi kun tuollainen mummu.