Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmeat anopit

Vierailija
14.03.2019 |

Kiehuttaa nyt taas niin paljon oma anoppi, että pakko purkaa tänne. Kertokaa myös omista kamalista anopeistanne, tai mistä vain sukulaisista, niin ehkä oma ärsytykseni hieman lievenee.

Anoppi kävi tänään kylässä, viimeistä kertaa. Anoppini on aina ollut hankala, rajoja polkeva ihminen. Hänelle on monta kertaa asiasta puhuttu ja nyt annettiin viimeinen mahdollisuus. Meillä on anoppiin välimatkaa useampi sata kilometriä suuntaansa, joten emme ole nähneet usein.

Meillä on 5-vuotias tyttö, joka kaihtaa kosketusta, varsinkin vierailta. Anoppi on aina yrittänyt väkisin halata tyttöä, pitää kiinni ja syliin ottanut väkisin. Hänelle on sen sata kertaa asiasta sanottu, selitetty ja sanottu, ettei voi tehdä niin. Samoin myös, ettei voi puhua miten äiti tai isi on ilkeitä, kun emme anna tehdä asiaa x, esim. kiusata kissoja, anna periksi kiukuttelulle jne. Kertoo aina tytölle, miten hän kyllä antaisi tehdä mitä vain.

No, tänään ennenkuin anoppi saapui, hänelle puhelimessa sanottiin, että tämä on hänen viimeinen tilaisuutensa alkaa käyttäytyä, tai ei enää tarvitse tavata. Heti kun tuli sisään ovesta, yritti hyökätä tytön kimppuun, joka tietysti juoksi karkuun, koska inhoaa väkisin koskemista. Tästä taas anopille sanottiin ja olikin "kunnolla" pari tuntia, kunnes tyttö hiukan alkoi jupista, kun ei saanut lähteä vaeltamaan pullan kanssa kahvipöydästä. Heti kuului "Kyllä "Maija" saa mennä, mummo antaa luvan, ei saa noin kieltää, äiti on tosi tyhmä, eikös vaan". Sanoin anopille sitten jo aika tiukasti, ettei puhu minulle noin omassa kodissani, josta anoppi alkoi kiukuttelemaan miehelleni.

Tästä meni hetki ja anoppi alkoi valittaa, miten vein häneltä lapsenlapsensa, kun muutimme tänne töideni perässä ennen raskauttani. Alkoi kertoa, mitä kaikkea kamalaa olen tehnyt hänelle ja kaikkeni teen, että hänen on huono olla jne. Tässä kohtaa vein tytön muualle ja anoppi jäi kiukuttelemaan ja huutamaan keittiöön miehelleni. Puin tytön ja menin hänen kanssaan ulos, olimme sopineet mieheni kanssa, että toimimme näin jos homma alkaa karata käsistä, ettei tytön tarvitse nähdä tuollaista.

Vein tytön läheiseen leikkipuistoon ja jatkuvasti puhelimeni soi ja sain tekstiviestejä anopilta, suurin osa viesteistä on täysin painokelvottomia, minun haukkumistani pelkästään. Kun mieheni soitti, että anoppi on lähtenyt, lähdin takaisin kotiin tytön kanssa. Kun olimme melkein kotona, anoppi kaahasi paikalle naapuritieltä ja juoksi perässämme huutamassa minulle ja haukkumassa minua, onneksi mieheni oli tullut vastaan, joten hän jäi äitinsä kanssa kun menimme tytön kanssa sisälle. Mies sanoi, että nyt sai riittää, emme ole enää tekemisissä hänen kanssaan, hän on saanut niin monta mahdollisuutta.

Kun tämä olisikin loppunut tähän, vaan ei. Iltapäivällä ovikello soi ja kun menin avaamaan, oven takana oli kaksi poliisia ja lastensuojelun työntekijät. He sanoivat, että olivat saaneet ilmoituksen, että lasta pahoinpitelevät huumepäissään olevat vanhemmat kotona ja lapsi huutaa kuin syötävä. Ilmoitus oli tehty tietysti ilman nimeä, mutta tekijän voi kyllä arvata. Tietysti poliiseille ja lastensuojeluntyöntekijöille kerrottiin anopin vierailusta ja käyttäytymisestä, mutta menemme huomenna tytön isän kanssa huumeseuloihin, vaikka toki meiltä otettiin heti pikatestit ja puhallutettiin.

Anoppi ei todellakaan enää tule näkemään lasta, emmekä aio olla missään tekemisissä hänen kanssaan. Yritti jatkuvasti soittaa ja laittoi viestejä, joten estimme hänen numeronsa. Nuo viestit myös näytettiin virkailijoille ja poliiseille ja aiomme tehdä huomenna rikosilmoituksen anopista.

Kommentit (169)

Vierailija
41/169 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma että nää hullut anopit saa niin tervehenkisiä lapsia. Ei uskois kun lähes kaikki mielen sairaudet on voimakkaasti periytyviä.

Minun äitini on hullu anoppi. Olen suht tervepäinen löhinnä siksi että olen välttänyt häntä siitä asti kun 18 täytin. Siskoni hän onkin sitten narsismin kiemuroihinsa tiukasti.

Vierailija
42/169 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-anoppini oli introvertti narsisti, joka ei kunnioita toisten rajoja. Tuli kotiimme monesti nuuskimaan ilman lupaa, penkoi paikkoja käydessään, arvostelee aina kun tilaisuuden saa, levittelee perättömiä juoruja (muistakin kun meistä), ihmiset ovat hänelle joko hyviä tai pahoja jne. Tykkää diagnosoida kovasti muita ihmisiä, harmi vaan että taito ja tieto puuttuu, dg:t ihan vääriä. Intoilee toisten kuolemista/sairastumisista.

Kylläpä helpotti.

Täähän kuulostaa samalta kuin oma anoppi, jonka käytös oli myös samankaltaista kuin ap:n tapauksessa. Välit on katkaistu vuosia sitten ja siitähän se vasta repesi tappouhkauksia myöten. Muille kertoo tarinaa hirviö-miniän uhrina... tsemppiä ap:lle. Ei tällaiset ihmiset ikinä näe toiminnassaan mitään väärää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/169 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma että nää hullut anopit saa niin tervehenkisiä lapsia. Ei uskois kun lähes kaikki mielen sairaudet on voimakkaasti periytyviä.

Minun äitini on hullu anoppi. Olen suht tervepäinen löhinnä siksi että olen välttänyt häntä siitä asti kun 18 täytin. Siskoni hän onkin sitten narsismin kiemuroihinsa tiukasti.

Juuri tämän takia yleensä näiden sekopäiden lapsista tulee normaaleja, otetaan hajurakoa vanhempiin ja kyseenalaistetaan tapahtumat omasta lapsuudesta ja kasvatuskeinot ym. 

Toki sitten on eri asia, jos on oikeasti jotain periytyvää sairautta, esim. skitsofrenia. Yleensä kyseessä on kuitenkin narsisti tai muuten epävakaa henkilö.

Yleensä myös aikuiset lapset keskittyvät siihen, etteivät toimi samoin kuin vanhempansa.

Vierailija
44/169 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkös? Todennäköisesti sinustakin tulee joskus anoppi. Varmaankin tulet sitten tänne kertomaan kamalia kokemuksia vävyistäsi ja mahdollisesti myös miniöistäsi.

Ei se mikään automaatti ole, että jokaisesta tulee paha anoppi. Minulla on ollut aivan mahtavia ja kultaisia anoppeja, sellaisia, joita miehestä erotessa on jäänyt kaipaamaan enemmän kuin sitä exää.

Mutta tämä viimeisin... Voi kilin vit+tu. Ihan kamala noita. Nar sisti 99% ja ihan hirveä kaikille. Minusta tuli heti ennen kuin tavattiinkaan hänen perivihollisensa. En jaksa enää edes kirjoittaa mitä kaikkea se pystyyn nostettu pas ka (herlin niklasta siteeraan) on keksinyt näiden vuosien aikana. Hän oli vihainen siitä, että minä vein hänen oman rakkaan kultaisen poikansa, eikä hän ole enää ykkönen. Joskus laittoi viestin miehelleni, että miksi ihmeessä hän on minun kans, että onko "piipin" ihana vit+tu niin tärkeä. Sairasta, ihan sairasta.

Mutta ähäkutti, eipä saanut meitä eroamaan, vaikka sitkeästi yritti. Nyt mamma on jättäytynyt taka-alalle. Iloitakko jo vai onko vain tyyntä myrskyn edellä?

Vierailija
45/169 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitänpä hieman tilannetta, kun se elää taas.

Anoppi nyt soittelee ja viestittelee muiden sukulaisten puhelimista, tai laittaa sukulaiset asialle. Yksi sukulainen nyt laittoi viestiä, että anoppi uhkailee itsemurhalla siellä, kun emme suostu kuuntelemaan, mitä sanottavaa hänellä on. Kun hän on nyt niin kovin pahoillaan, eikä käsitä miksi teki näin, tahtoisi korjata asiat jne. 

En nyt tiedä mitä tässä tekisi, sen tiedän että mitään ei itselleen tee, vaan yrittää nyt tuota, että taipuisimme, mitä emme kyllä tee. Mietinkin, että pitäisikö nyt soittaa anopin kotikaupungin päivystykseen, hätänumeroon tuosta, että joku menisi tarkistamaan ja saisi mahdollisesti anopin hoitoon, vai mitä.

Kaikki, joilla on samankaltaisia raskaita tilanteita, voimia teille, tämä on todella raskasta!

Ap

Vierailija
46/169 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma anoppini on ihan karmea vanha korppu, mutta ei siitä tähän sen enempää.

AP, tarinasi on niin kovin samanlainen kuin edellisesi, tyttö on vain pikavauhtia kasvanut sylivauvasta viisivuotiaaksi.

Vierailija
47/169 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitään itsemurhaa tee. Meillä toi sama virsi aina kun ei saanut tahtoaannläpi.

Ette reagoi yhtikäs mitenkään nyt. Korkea aika kasvaa aikuiseksi.

Vierailija
48/169 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma anoppini on ihan karmea vanha korppu, mutta ei siitä tähän sen enempää.

AP, tarinasi on niin kovin samanlainen kuin edellisesi, tyttö on vain pikavauhtia kasvanut sylivauvasta viisivuotiaaksi.

En ole ennen kirjoittanut tänne anopistani, joten en tiedä mihin nyt viittaat? Vai luuletko, että vain muutamalla ihmisellä on samanlainen anoppi kuin minulla?

Ap

Vierailija
49/169 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mitään itsemurhaa tee. Meillä toi sama virsi aina kun ei saanut tahtoaannläpi.

Ette reagoi yhtikäs mitenkään nyt. Korkea aika kasvaa aikuiseksi.

Sen kyllä tiedämme, ettei tee, on ennenkin uhkaillut asialla. Hätäkeskusta tai mitään muutakaan tahoa en todellakaan tahdo vaivata turhalla asialla, ehkä on tosiaan parempi olla tekemättä mitään.

Mieheni on aivan kyllästynyt tähän touhuun, hänen mielipiteensä asiaan oli, että antaa vanhan kurpan nyt kieriskellä tuskissaan, itse on tämän aiheuttanut. Ja tottahan se vain on, olen minäkin aivan kyllästynyt tähän touhuun.

Ap

Vierailija
50/169 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täällä joku päivä sitten ollut vauva/taapero joka oli kosketusherkkä ja pelkäsi isoäitiään, joka aina heti hyökkäsi lapsen kimppuun kun tuli käymään? Miehen äiti, syytti vaimoa miehensä kaappaamisesta, olivat muuttaneet parin sadan km päähän vaimon työn takia, lapsi pakeni isoäitiään.

Voisin vaikka vannoa että jotkut jutut on sanasta sanaan kerroittuina tässä jutussa.

Vierailija
51/169 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä paljon ehtinyt tapahtua yhden päivän aikana! *ottaa popcornit esiin* viimeinen tunti voi olla jännä

Vierailija
52/169 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö täällä joku päivä sitten ollut vauva/taapero joka oli kosketusherkkä ja pelkäsi isoäitiään, joka aina heti hyökkäsi lapsen kimppuun kun tuli käymään? Miehen äiti, syytti vaimoa miehensä kaappaamisesta, olivat muuttaneet parin sadan km päähän vaimon työn takia, lapsi pakeni isoäitiään.

Voisin vaikka vannoa että jotkut jutut on sanasta sanaan kerroittuina tässä jutussa.

En tiedä onko ollut, en kauhean aktiivisesti palstaa lue. Muitakin lapsia on, jotka eivät pidä kosketuksesta, ystäväni lapsista on yksi myös samanlainen, ei minun lapseni ole tässä(kään) asiassa ainoa laatuaan. 

Ja kyllä minäkin menisin karkuun, jos minua yrittäisi koskea joku epämiellyttävä henkilö.

Ja tunnen muitakin ihmisiä, joiden lasten mummo on samanlainen kuin meillä, ettei kunnioita lapsen rajoja.

Ap

Vierailija
53/169 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä paljon ehtinyt tapahtua yhden päivän aikana! *ottaa popcornit esiin* viimeinen tunti voi olla jännä

Niin sitä yleensä tapahtuu hullujen ihmisten kanssa, mikäs ihme se on, hulluja kun ovat?

Vierailija
54/169 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ap miehineen nyt vain sammuttaisi kaikki puhelimet niin ei pääse kukaan soittelemaan yhdestäkään numerosta. Ja ovikello irti.

Vierailija
55/169 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos ap miehineen nyt vain sammuttaisi kaikki puhelimet niin ei pääse kukaan soittelemaan yhdestäkään numerosta. Ja ovikello irti.

Pian sammutammekin, kun alamme nukkumaan. Tuskin kuitenkaan lähtee ajamaan tänne yötä myöden, mutta eihän sitä koskaan tiedä, taidan ottaa varmuudeksi ovikellon kyllä pois.

Jos nyt kuitenkin päättää lähteä ajamaan tänne, hakkaa varmasti ikkunoita jos ovikello on pois toiminnasta. No, toivotaan ettei aja, ehkä asiat ovat paremmin aamulla.

Ap

Vierailija
56/169 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä kuoli syöpään ja sukulaiset syyttivät äitiäni isän kuolemasta. Tosiaan seuraavana päivänä hautajaisista poliisilta tuli puhelu. Tiesin , että kyseiset sukulaiset ovat aivan pimeitä, mutta oltiin silti kaikki aivan shokissa. Edelleen ei mitään anteeksipyyntöä ole tullut ja pommittavat viestillä vain keskellä yötä kun ovat humalassa.

Voimia sinne ja tehkää vähintään ilmoitus häirinnästä, säästätte lastanne paljolta!

Vierailija
57/169 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sammuttaa puhelimen kun menee nukkumaan? Eikö se yleensä laiteta äänettömälle? En ole vuosiin kuullut kenenkään sammuttavan puhelinta yön ajaksi.

Vierailija
58/169 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä; syyte siis todettiin perättömäksi ja he tekivät alueemme poliisilaitoksen johtajalle valituksen rikospoliisista joka juttua tutki. Että tällä mennään. :))

Vierailija
59/169 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen olevani ihan hyvä anoppi (ja mieheni appi).Lastemme puolisot ihan vapaaehtoisesti viettävät aikaa kanssamme. Esim. joulut haluavat tulla meille ja viettävät täällä monta päivää. Koskaan ei ole pakotettu tai pyydetty nyyhkien vaan toivotettu tervetulleeksi, jos haluavat tulla. Nyt yksi miniä haluaa lähteä minun kanssani viikon lomalle.

Koskaan en ole puuttunut heidän elämiseensä, neuvonut kyllä, kun on kysytty. Emme kyläile, ellei pyydetä. Olemme sanoneet, että meille saa aina tulla, ovet ovat avoinna. Ja kyllä tulevatkin. Ilmeisesi jotain olemme tehneet oikein, vaikka joskus tunsin äitinä suurta epävarmuutta olinko kasvattanut lapseni oikein ja antanut heille hyvät eväät elämään.

Vierailija
60/169 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammottavia sukulaisia, nuo jotka poliisille ilmoittivat isäsi kuolemasta! Onneksi tutkinta osoitti väitteet turhaksi, voimia silti tuollaisten ihmisten kanssa!

Emme yleensä sammutakaan, vaan laitamme aina äänettömälle. Nyt kuitenkin jatkuvasti tulee viestiä ja puhelua, joten valo syttyy vähän väliä. Eikä tarvitse sitten koko ajan miettiä, että kuka nyt soittaa jne. Ehkä hiukan rauhoittuu tuo pommittaminen, jos sammutamme puhelimet.

Ap