Tunnitan viestit, jotka eräs sama palstalainen on kirjoittanut.
Heh, on hauskaa seurata eri ketjuissa, mitä kirjoittelee ja profiloida.
Kommentit (59)
ihanaa että palsta on lopultakin palannut entiselleen sen uudistuksen jälkeen! Keskustelu kuoli hetkeksi mutta nyt kaikki ovat palanneet. Sen tietää siitä, että kinastellaan päivähoitoasioista ja joku vänkää että "mä tunnistan sun viestit".
Ihanaa!
En tunnista kenenkään viestejä jonkun yhden kirjoittamiksi. En tunnista omia vanhoja viestejä. Ketä kiinnostaa? Tuntuu että täällä jylläävät toisaalta äitibloggaajat ja toisaalta maisterit jotka ovat jääneet pilttien kanssa kotiin inssimiehen käydessä töissä:)
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 11:29"]
En tunnista kenenkään viestejä jonkun yhden kirjoittamiksi. En tunnista omia vanhoja viestejä. Ketä kiinnostaa? Tuntuu että täällä jylläävät toisaalta äitibloggaajat ja toisaalta maisterit jotka ovat jääneet pilttien kanssa kotiin inssimiehen käydessä töissä:)
[/quote]
Huomaatko, että itsekin tuossa profiloit;)
Hertsilee mikä nero! Tulee kirjoittamaan kello 00.21 että tänään olen nähnyt muutamassa ketjussa jne... Jep. Niin varmaan on 21 minuutin aikana ehtinyt tuo ap:n stalkkaamaksi kuvittelema ihminen kirjoittaa viestin jos toisenkin.[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 00:21"]
En tunnista siis kuin yhden saman kirjoittajan kirjoittamat viestit. Sitä mistä ne tunnistan, en kerro. Mutta ei ole ip-osoite, kirjoitustyyli tai vastaava. Tänään olen nähnyt hänen viestejään muutamassa eri ketjussa.
t.ap
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 08:40"]
Voi olla, että mäkin tunnistan saman tyypin kuin ap. Hänet on niin helppo tunnistaa yhden maneerin ja kirjoitustyylin perusteella. Huomautin hänelle siitä yhdessä ketjussa, ihan sen takia, että hänestä on melkoisen helppo kerätä aika paljon tietoa, koska on kertonut itsestään aika paljon, ja ne on tuon maneerin avulla taas helppo yhdistää toisiinsa. Mä ymmärsin jostain ketjusta, että tämä tyyppi on kertonut itsestään aika paljon asioita täällä.
Voi tietenkin olla, että puhutaan ihan eri tyypistä ap:n kanssa.
[/quote]
Saattaa olla, että on sama ihminen. Maneeri on aika hyvä nimitys sille, mistä henkilön tunnistaa.
t.ap
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 23:36"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 08:40"]
Voi olla, että mäkin tunnistan saman tyypin kuin ap. Hänet on niin helppo tunnistaa yhden maneerin ja kirjoitustyylin perusteella. Huomautin hänelle siitä yhdessä ketjussa, ihan sen takia, että hänestä on melkoisen helppo kerätä aika paljon tietoa, koska on kertonut itsestään aika paljon, ja ne on tuon maneerin avulla taas helppo yhdistää toisiinsa. Mä ymmärsin jostain ketjusta, että tämä tyyppi on kertonut itsestään aika paljon asioita täällä.
Voi tietenkin olla, että puhutaan ihan eri tyypistä ap:n kanssa.
[/quote]
Saattaa olla, että on sama ihminen. Maneeri on aika hyvä nimitys sille, mistä henkilön tunnistaa.
t.ap
[/quote]
Sähän sanoit aiemmin ettei se ole kirjoitustyyliin liittyvä juttu.
Murunko te tunnistatte? Luulen että aika monille on kehittynyt jo aika hyvä muru-tutka niin että sen viestejä tunnistaa =D
Kannattaa olla varovainen noidan "tunnistamisten" kanssa. Yksi kaverini oli muka "tunnistanut" minut täällä aloitetusta jostain keskustelusta, luuli sitä minun aloittamakseni ja koki, että haukuin häntä siinä ketjussa. Pisti sen ketjun kavereillenikin linkiksi ja sain kamalat haukut niskaani.
Tosiasiassa en ollut silloin edes kuullut tällaisesta palstasta mitään.
Noh, samainen kaveri on tuon jälkeenkin pariin otteeseen luullut, että jossain keskustelussa haukutaan juuri häntä.
On varmaan ap hauskaa kokea tuollaista "vallantunnetta". Mutta useimmiten se on harhaa, koska on niin paljon samanlaisissa elämäntilanteissa olevia ihmisiä, harvemmin tunnet edes lähelläsi elävän aivoituksia kunnolla, monilla ihmisillä on samantapaisia ajatuksia ja neljänneksi; näet asiat OMAN todellisuutesi värittäminä. MInäkin luulin joskus tunnistavani täällä jotain, mutta tajusin, että on niin paljon ihmisiä joista voi vähän itse kuvittelemalla saada vaikka millaisia harhaisia johtopäätöksiä aikaan.
Mutta jos sulla ei oikeasti ole muuta sisältöä ja jännitystä elämässäsi niin voihan sen noinkin käyttää. Vanhana varmaan kyllä harmittaa kun mietit mihin tuli arvokkaat elämänsä päivät laitettua:) Mutta veikkaan et niin harmittaa aika monia muitakin netissä elämänsä tähtihetket ja kiksit saaneita.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 23:46"]
Kannattaa olla varovainen noidan "tunnistamisten" kanssa. Yksi kaverini oli muka "tunnistanut" minut täällä aloitetusta jostain keskustelusta, luuli sitä minun aloittamakseni ja koki, että haukuin häntä siinä ketjussa. Pisti sen ketjun kavereillenikin linkiksi ja sain kamalat haukut niskaani.
Tosiasiassa en ollut silloin edes kuullut tällaisesta palstasta mitään.
Noh, samainen kaveri on tuon jälkeenkin pariin otteeseen luullut, että jossain keskustelussa haukutaan juuri häntä.
[/quote]
Näin. netti on omiaan herättämään vainoharhaisuutta ihmisissä jotka luulevat että maailma on pyörimässä heitä varten.
34, montako tykkäystä "tunnistamasi" tyypin viestissä on tässä ketjussa:
t..ap
Itselläni on ongelma tunnistettavuuden vuoksi. Haluaisin kirjoittaa viestit selkeästi ja kieliasultaan oikein. Osaan sen.
Valitettavasti Suomi on niin pieni maa, että kirjoitustyylini tunnistaisi helposti. Siski teen osassa viesteistäni tarkoituksellisia kiroitusvihreitä ja josku s laitan pilkun edelle ,välilyönnin jne hämäystä,,, saatan myös kirjoitella aloittaen lauseet pienin kirjaimin ja heittäytyä nuorekkaaxi. Tai laittaa koneen lähettämään viestin arkipäivänä automaattisesti pari tuntia sen jälkeen kun itse menin nukkumaan...
Tunnitat? Onko se "päivityksen" lievempi muoto, mutta hitusen hurjempaa, kuin "minsatus" ?
;-)
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 01:39"]
Itselläni on ongelma tunnistettavuuden vuoksi. Haluaisin kirjoittaa viestit selkeästi ja kieliasultaan oikein. Osaan sen.
Valitettavasti Suomi on niin pieni maa, että kirjoitustyylini tunnistaisi helposti. Siski teen osassa viesteistäni tarkoituksellisia kiroitusvihreitä ja josku s laitan pilkun edelle ,välilyönnin jne hämäystä,,, saatan myös kirjoitella aloittaen lauseet pienin kirjaimin ja heittäytyä nuorekkaaxi. Tai laittaa koneen lähettämään viestin arkipäivänä automaattisesti pari tuntia sen jälkeen kun itse menin nukkumaan...
[/quote]
Siis mikä neuroottisten ihmisten ketju tämä on?! Kuvitteletko sinä Suomen olevan niin pieni maa, ettei kukaan muu osaa kirjoittaa selkeästi ja kieliasultaan oikein ja ilman kirjoitusvirheitäkin vielä? Oletpa aika itserakas ihminen.
Mietipä ihan huviksesi, kuinka monta meitä kielten maistereitakin tällä palstalla saattaa käydä. Kyllä me ihan osaamme pilkkusäännöt ym., jos viitsimme tänne nettiin kirjoitellessamme niitä käyttää.
[/quote]
Siis mikä neuroottisten ihmisten ketju tämä on?! Kuvitteletko sinä Suomen olevan niin pieni maa, ettei kukaan muu osaa kirjoittaa selkeästi ja kieliasultaan oikein ja ilman kirjoitusvirheitäkin vielä? Oletpa aika itserakas ihminen.
Mietipä ihan huviksesi, kuinka monta meitä kielten maistereitakin tällä palstalla saattaa käydä. Kyllä me ihan osaamme pilkkusäännöt ym., jos viitsimme tänne nettiin kirjoitellessamme niitä käyttää.
[/quote] Tämä ylitti kyllä naurettavuuden rajat :-D.
Vääriä tunnistuksia taitaa tosiaan tapahtua. Minäkin olen joskus tunnistanut täältä kirjoittajan, ja vieläpä tiedän olleeni oikeassa - raukka meni vielä raivoamaan asiasta toiseen ketjuun (jonka toivoi olevan minun, mikä taas oli vielä nolompaa hänelle kuin alkuperäinen tunnistus). Tunnistamisaiheesta näyttää olevan tunnepitoista keskustelua aina välillä; taitaa se tunnistetuksi tuleminen olla ylitsepääsemätön häpeä silloin kun jotain todella häpeällistä täällä itsestään kertoo. Tällaiselta suojaa kivasti se, että elää elämäänsä ilman jotain salakähmäisiä, epärehellisiä virityksiä joiden paljastumista tarvitsisi pelätä.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 13:02"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 11:29"]
[/quote]
Huomaatko, että itsekin tuossa profiloit;)
[/quote]
arvasin että joku sanoo näin. pointtini oli se, että ei kiinnosta oikeasti onkia kenenkään nimiä esiin tai arvailla kuinka monta muuta viestiä jonkun viestin kirjoittaja on kirjoittanut.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 09:42"]
arvasin että joku sanoo näin. pointtini oli se, että ei kiinnosta oikeasti onkia kenenkään nimiä esiin tai arvailla kuinka monta muuta viestiä jonkun viestin kirjoittaja on kirjoittanut.
[/quote] Niin, ketäpä normaalisti kiinnostaisikaan - sitten vasta se kiinnostaa kun huomaatkin että jonkun jutun kirjoittaja taitaakin olla sinun siskosi / veljesi / exäsi / anoppisi / koirasi :-D.
Minut saa ihan vapaasti tunnistaa ja todennäköisesti tunnistaakin, koska suursuurperheellisiä ei ole kovin paljoa. Ja sitten kun on tunnistanut niin mitä? Saa pojot tiimaritaivaasta?