Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksosia/kolmosia odottaneet tai useita raskauksia kokeneet!

Vierailija
19.03.2013 |

Pahoinvoinnista kysymys:

Jos olet ollut monikko-odottaja ja kokemusta myös yhden vauvan odottamisesta, niin oliko pahoinvointi tuplaten pahempaa useampaa odottaessa?

Entä te, joilla monia raskauksia takana, onko jokin raskauksista aiheuttanut huomattavasti voimakkaampaa pahoinvointia kuin muut raskaudet? Oliko vauva terve?

Itselläni "pelko" monikkoraskaudesta, sillä olo on moninverroin kamalampi kuin aiemmissa odotuksissa. Nyt oksentelen usein, aiemmissa raskauksissa vain muutamia kertoja tai en ollenkaan. Vatsakin tuntuu jo pullottavan selkeästi, vaikka viikkoja ei ole paljonkaan. Ensimmäiseen ultraan on vielä joitain viikkoja.

Kokemuksia pyydän!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi yksöstä ja yhdet kaksoset eikä pahoinvointia ollut lainkaan.

Vierailija
2/13 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy Sirvalta. Se tietää. Sillä on viisi lasta ja se odotti nelosiakin. Sirvalla on aikaakin vastailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, tosin tuota Sirva-juttua en tajunnut.

Entäs te, joilla monta lasta, miksi yksi odotus on yhtäkkiä näin erilainen?

Vierailija
4/13 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen odottanut tyttöjä ja poikia ja sekä että. eli yks kaksos- ja 3 yksösraskautta. kaikki raskaudet on olleet samanlaisia alusta loppuun, lähes oireettomia. vain vähän väsymystä ja kumma maku suussa.

Vierailija
5/13 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 viittaa erikan sirpa-äitipuoleen

Vierailija
6/13 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla oli kaksosia odottaessa erittäin voimakasta pahoinvointia, jouduin olemaan viikon sairaslomallakin. Yksösraskaudessa taas ei mitään oireita.

Vierailija
7/13 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemus kaksosista ja yksösestä. ei merkittävästi pahempi olo kaksosista, mutta pahoinvointi alkoi aiemmin ja kesti 24/7. maha ei alkanut kaksosista kasvaa kun ekojen ultrien jälkeen

Vierailija
8/13 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut pahempi. Kaksosistakin vain pientä etomista. Itse asiassa otin alkuraskauden ultran siinä pelossa, että onko siellä mitään, kun oireita oli niin vähän ekaan verrattuna. Ja sitten löytyikin kaksi.

Vierailija
9/13 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy mittaamassa raskaushormoni ja arvaile sen määrästä. Tai sitten odottelet ultraa... mun kavereilla on ollut hurjaa pahoinvointia yksösistä, itse pääsin töihin kyllä. Toisessa raskaudessa maha ilmeisesti usein pulpahtaa aiemmin esille kun ensimmäisen kanssa. Onnea alkaneesta raskaudesta!

Vierailija
10/13 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 08:45"]

Käy mittaamassa raskaushormoni ja arvaile sen määrästä. Tai sitten odottelet ultraa... mun kavereilla on ollut hurjaa pahoinvointia yksösistä, itse pääsin töihin kyllä. Toisessa raskaudessa maha ilmeisesti usein pulpahtaa aiemmin esille kun ensimmäisen kanssa. Onnea alkaneesta raskaudesta!

[/quote]

En viitsi lähteä erillisiin raskaushormonin mittauksiin, kun ei niistäkään mitään varmaa selviä. Ultrassahan tuon sitten näkee kuinka monta vauvaa meille on tulossa =)

Ajattelin vain, että onko normaalia että yksi raskaus on hyvinkin erilainen kuin muut. Minulla siis useampia raskauksia takana (sekä lapsia että keskenmenoja), ja kaikissa pahoinvointi on ollut suunnilleen samanlaista paitsi nyt tässä odotuksessa. Vatsanikaan ei ole pullahtanut esiin aiemmin myöhemmissäkään raskauksissa ensimmäiseen verrattuna. Nyt taas on toisin senkin puolesta. Kääks.

Kyllä jännittää, suorastaan pelottaa, yksi lapsi kerrallaan riittäisi oikein hyvin :)

Vierailija
11/13 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 4 raskautta, joista yksi oli tupla. Tupla ei eronnut muista mitenkään. Ultrassa löytyi vaan kaksi. Meillä on siis 5 lasta.

Samoin raskausoireet on vaihdelleet paljon ihan noiden yksittäisien kesken. Kahdessa oli rajua pahoinvointia, toinen näistä pitkittyi ja synnytyssalissakin oksensin yhä.
 Toisessa raskaudessa taas loppui viikolla 11. Nämä oli esikoinen ja viimeinen.

Väsymystä minulla on ollut jokaisessa. Esikoinen ja kolmonen oli pahimmat väsymykseltään. Näistä se kolmas oli jotain ihan kamalaa, nukuin kokonaisen kuukauden sohvalla kun väsymys oli paha. Onneksi mies sattui silloin olemaan kesälomalla ja hoiti lapsia. ;)  Mutta vaikka mies oli nähnyt jo esikoisen väsymyksen, töitten jälkeen nukahdin ja heräsin aamulla töihin niin silloin kotiäitinä ollessa kolmatta edotellessa tuo väsymys jota mies katseli kesälomallaan oli sellaista josta mies jo kyllästyi seuraamaan. :D

Minulla vatsa pullahti esikoisestakin viikolla 12, toisessa viikolla 5 vaihdoin äitiysvaatteisiin, samoin ennen viikkoa 10 vaihtui myöhemmätkin.

Siskollani on myös tuplat. Ne oli hänen ensimmäiset lapsensa. Ja minulla siis myös tuplat. Samoin äitini puolella on suvussa tullut naisille tuplia.

Voi olla että sinulla on tuplat, mutta siellä ne pysyy ultraan saakka ja maaliviivalle saakka. Tai jos jotain tapahtuu niin sille ei mitään mahda. Koita ottaa rennosti ja nauttia raskaana olemisesta.

Vierailija
12/13 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä huomannut eroa tupla- ja tavallisen raskauden välillä.

Vierailija
13/13 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ollut monikkoraskaudessa pahoinvointia lainkaan eikä kyllä yhdenkään masussa kölliessä