Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maria yökylässä: Anna Puu

Vierailija
14.03.2019 |

Millaisia ajatuksia?

Nätti koti, asuvatko Kumpulan puutaloalueella vai missä? Myös siirtolapuutarhapalsta oli kiva. Kaikki Annan väsäämät ruoat näytti hyvältä.

Muumimukit, check! (Ei yllätä)

Kumpikaan Maria eikä Anna ole koiraihmisiä. Minusta se kertoo aika paljon ihmisestä. Oletuksena siis, etteivät ole myöskään kissaihmisiä tai eläinihmisiä ylipäänsä.

Anna kertoo, että on joskus ollut suhteita päällekäin, mutta on päässyt pahasta tavasta eroon. Sanoo kuitenkin, että rakastui Immoseen, kun tilanne oli otollinen eli molemmat vapaita. Olen ymmärtänyt vauva-palstalta ettei ihan noin mennyt..?

Onko muut vielä katsoneet jaksoa?

Kommentit (509)

Vierailija
181/509 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokaisella ihmisellä ole oikeus olla juuri sellainen kuin on. Jos peilit käännettäisiin itseesi, mitä paljastuisi? Lopetaan toisten turha mollaaminen, kukaan meistä ei ole täydellinen.

Vierailija
182/509 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira on Jenni Vartiaisen portugalin vesikoira Paavo joka asuu Jennin luona ja nyt Jennin ollessa Nykissä on hänen vanhempiensa luona hoidossa. Ei tosiaankaan Paavo ole Annan ja Jukan luona! Fried musicilla vieraillut vain Jennin kanssa silloin kun hän on ollut siellä musaa äänittämässä. Puun on turha ruikuttas koska ei tuolla koiralla ole hänen kanssaan mitään tekemistä!

No kenen kanssa Jukalla sitten on tämä yhteishuoltajuus koirasta ja miksi asunnossa oli koiranpeti, jos tämä yhteishuoltajuuskoira ei ole siellä koskaan hoidossa? Tarkoitatko, että Anna valehteli yhteishuoltajuudesta ja koiranpedistä? Miksi niin tekisi?

Jenni ja Jukka olivat erossa sopineet yhteishuoltajuudesta mutta kun Anna muutti Jukan asuntoon, ei koira siellä ole enää nykyään käynyt. Juurikin Annan takia. Tiedän tämän koska Paavo on Jennin vanhemmilla nytkin hoidossa, asun heidän lähellään. Miksi olisi siellä eikä toisrn "yhteishuoltajan" luona kun Jenni on Nykissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/509 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä tässä tarkoitetaan eläimistä pitämisellä, sitäkö, että esineellistetään eläimiä hellittelyobjekteiksi vai sitä, että kunnioitetaan eläimiä, eikä alisteta ja rodunjalostuksella muokata niitä omaan käyttöön.

Nämä ovat aika mutkikkaita kysymyksiä. Onko eläin onnellisempi geenimanipuloituna, itsenäisesti luonnossa elinkelpoisuutensa menettäneenä ihmisen lemmikkinä, vai sellaisena, joksi se evoluution myötä on kehittynyt pärjätäkseen itsenäisesti ja vapaana. Onko lemmikkien pitäminen aitoa eläinrakkautta, vai jotain muuta.

En oikein usko Maria ja Annan koirista tykkäämättömyyden perustuvan noihin seikkoihin.

Vierailija
184/509 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidi64 kirjoitti:

Eiköhän jokaisella ihmisellä ole oikeus olla juuri sellainen kuin on. Jos peilit käännettäisiin itseesi, mitä paljastuisi? Lopetaan toisten turha mollaaminen, kukaan meistä ei ole täydellinen.

Muutrn olisi juu, mutta kun nuorison esikuva kehuskelee tv:ssä pettämisillään, asia ei ole enää hänen yksityisasiansa!

Vierailija
185/509 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heidi64 kirjoitti:

Muutrn olisi juu, mutta kun nuorison esikuva kehuskelee tv:ssä pettämisillään, asia ei ole enää hänen yksityisasiansa!

Vaikea uskoa että nuoret kuuntelisivat Annaa? Ehkä enemmän Annan ikäiset? Itse kuuntelen radiota ja laitan aina äänet pois kun tulee Annan biisi, en vain voi sietää.

Vierailija
186/509 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Maria voinut ottaa Annan jaksossa himpun verran kriittisempää linjaa ja kysyä vaikeampia, suorempia kysymyksiä (jollaisia hän kysyy mm. Sara Siepiltä, Räsäsiltä, Tukiaiselta ja muilta, joista ei pidä).

Esim. [Marian äänellä] "Liittyyks niihin sun aiempiin suhteisiin pettämisii? Miks sä luulet, et sä toimit niin? Anteeks, saanks mä kysyy, mikset sä lopettanut sitä sun edellist suhdet ennen ku alotit uuden? Onkse vaan nii, et rakkaus sumentaa? Eikä sit vaa osaa toimii järkevästi, olla hyvä ihminen? Tiätsä, monii varmaan kiinnostaa millaset välit sul on Jukan eksään Jenniin. Tuutteks te nykyisin ihan hyvin toimeen? Mitä sä haluaisit sanoo Jennille? Haluaisitsä pyytää silt anteeks, tai ootko pyytäny? Nii. No mut semmost se o. Tää sun mekko o muuten i-ha-na."

Vierailija
187/509 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei Maria voinut ottaa Annan jaksossa himpun verran kriittisempää linjaa ja kysyä vaikeampia, suorempia kysymyksiä (jollaisia hän kysyy mm. Sara Siepiltä, Räsäsiltä, Tukiaiselta ja muilta, joista ei pidä).

Esim. [Marian äänellä] "Liittyyks niihin sun aiempiin suhteisiin pettämisii? Miks sä luulet, et sä toimit niin? Anteeks, saanks mä kysyy, mikset sä lopettanut sitä sun edellist suhdet ennen ku alotit uuden? Onkse vaan nii, et rakkaus sumentaa? Eikä sit vaa osaa toimii järkevästi, olla hyvä ihminen? Tiätsä, monii varmaan kiinnostaa millaset välit sul on Jukan eksään Jenniin. Tuutteks te nykyisin ihan hyvin toimeen? Mitä sä haluaisit sanoo Jennille? Haluaisitsä pyytää silt anteeks, tai ootko pyytäny? Nii. No mut semmost se o. Tää sun mekko o muuten i-ha-na."

Tällaista minäkin olisin kaivannut kaiken sen kulissin ja teeskentelyn keskelle 😁

Vierailija
188/509 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas menee monilla aivan sekaisin eläinrakkaat ihmiset ja eläimiä kotonaan pitävät ihmiset. Minä olen suunnattoman eläinrakas, vaikken lemmikkiä omistakaan. En halua ottaa lemmikkiä, koska a) taloudellinen tilanteeni on huono, b) asun yksin --> lemmikki joutuisi olemaan paljon yksin ollessani töissä ja c) asuintilanteeni on epävakaa, en tiedä missä asun lähivuosina kun opintoni päättyvät (eri kaupunki, ulkomaat?). Eläinrakas on vastuullinen eikä ota itselleen lemmikkiä ollessaan huonossa elämäntilanteessa eikä varsinkaan parisuhteen tai lapsen korvikkeeksi.

Lemmikkejä voi olla muillakin kuin eläinrakkailla ihmisillä. Esim. eläinrääkkääjillä, eläinten kasvattajilla (motivaatio raha, ei eläinrakkaus), metsästäjillä, näkövammaisilla (koira työväline), maatiloilla (kissa metsästää hiiriä ja myyriä), eli eläin voi olla talossa hyötysyistä. Tai ollakseen statussymboli (tietyt rodut), sisustuselementti tai itsetunnon pönkityksen väline. Lemmikin omistaja ei siis ole aina automaattisesti eläinrakas.

Anna ja Maria ilmoittivat, etteivät ole koiraihmisiä. En usko, että erityisemmin tykkäävät muistakaan lemmikeistä (Maria ei kauheasti fiilannut Pia Lambergin kissaakaan). Kyse ei ole siitä, etteivät he omista lemmikkiä vaan siitä, etteivät he liiemmin välitä tai saa iloa niistä. Se on ihan gine. On kuitenkin ihan tieteellisesti tutkittu ja todistettu juttu, että eläinrakkaat eli eläimiin empaattisesti suhtautuvat ihmiset suhtautuvat myös ihmisiin empaattisemmin kuin he, jotka eivät tunne empatiaa eläimiä kohtaan. Eli kyllä se eläinrakkaus tai eläimistä pitämättömyys kertoo jonkin verran ihmisestä.

Ja edelleen, lemmikin omistamisesta ei ole kyse.

Onko oikeasti tieteellisesti todistettu, että eläinrakkaat suhtautuu empaattisemmin myös ihmisiin? Mun tuttavapiirissä on useita eläinrakkaita, jotka ovat epäluotettavia ja jopa kylmiäkin ihmisiä kohtaan. Ovat kyllä pinnallisesti sosiaalisia tapauksia (tämä pätee oman suppean otantani perusteella), mutteivat ole aidosti empaattisia. Nämä tapaukset tuovat oikein julki omaa eläinrakkauttaan varsinkin vastakkaisen sukupuolen läsnäollessa. Ehkeivät silti ole aidosti eläinrakkaita, ehkä ovat samalla tavalla pinnallisesti sosiaalisia sekä ihmisiä että eläimiä kohtaan.

No tämä kertoo kyllä enemmän tuttavapiiristäsi kuin eläinrakkaista ihmisistä.

Vierailija
189/509 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen äärimmäisen eläinrakas, mutta en erityisemmin välitä ihmisistä. Silti kyllä väittäisin, että eläinrakkailla on monia sellasia positiivisia puolia mitä muissa ei ole.

Voin just hyvin kuvitella ettei Anna ja Maria välitä eläimistä: molemmat on sellasia kylmiä, itsekkäitä ihmisiä.

Vierailija
190/509 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa aivan kertakaikkisen paska jakso! Ruuat näytti kyllä hyviltä, mutta ei tästä jäänyt yhtään mitään muuta mieleen.

Ne oli varmasti jostain pitopalvelusta tilattu.

Ihmettelen kun mun perhe, jopa lapsi, nauraa mun kokkailuille, kun mä käytän reseptejä, siis luen kirjasta ohjeet samalla tavalla kuin Anna. Ja Annaa ylistetään telkkarissa huippukokiksi.  :o

Täh, luen itsekkin ohjeita kännystäni. Tulos se mikä ratkaisee.

Joitakin muistaa ulkona mutta leivon joka viikko ja monesti joudun ohjeen katsomaan.

Vierailija
191/509 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heidi64 kirjoitti:

Voi luoja😂🙈

Vierailija
192/509 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairas tää ketju. Kauheeta ilkeää kateellista oksennusta ketju täynnä. Suosittelisin melkeinpä tämän panettelu ketjun poistoa.

Vierailija
193/509 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heidi64 kirjoitti:

Nuorison esikuva:DDD Anna puu on yhtäpaljon nuorison eskuva kun Martina Aitolehti on "nuorten tyttöjen roolimalli" niinkun täältä aina saa lukea. Molempien kohderyhmä keski ikää rytinällä lähestyvät naiset.

Vierailija
194/509 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te puhutte koko ajan Jenni Vartiaisen koirasta kun ketju on tarkoitettu Anna Puulle?

Mainio kommentti ko ketjussa, tarina näkyi ryöstäytyneen kuin kokouksissa konsanaan. Hyvää tuulta riittää loppupäiväksi. :))

Vierailija
195/509 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Annalla oli kaunis koti ja kiva se mökki.

Tykkää samoista asioista kun minä, kokkaaminen ja puutarha.

Musta se uppomuna hymy oli juuri sellainen ettei ole koskaan niitä tehnyt.

En ole minäkään mutta aion tehdä.

Niitä voi tehdä kelmussakin tai ihan omalla telineellä.

Ja kyllä selkeät ohjeet löytyy kun katsoo videoita.

Anna sanoi ettei sen mies halunnut lasta eikä ettei pidä lapsesta.

Suhdekuviot on ns. ei kivat ja liian vähän aikaa lapselle.

Vierailija
196/509 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ei ei. Jukan kanssa asuu Urho, toinen portugalin vesikoira. Jennin kanssa asuu Paavo.

Miksi sitten noissa kaikissa ig-kuvissa, joissa on Jukka, koira ja Jukan studio, puhutaan Paavosta? Miksi Jukan kanssa työskentelevät artistit kutsuu koiraa Paavoksi? Paavo the studio dog.

Vaikka oudolta kuulostaa, Jenni ja Jukka ovat edelleen tehneet yhdessä pari biisiä kuten Väärään suuntaan. Levytetty Fried musicin studiolla, jossa Paavo on ollut nimenomaan Jennin mukana studiolla. Ei ole tekemisissä Jukan kanssa muulloin. Itse en pystyisi pettäjän kanssa yhteistyöhön mutta Jenni on ammattilainen: ei sekoita yksityiselämää ja duunia keskenään.

Eikö siis Jenni tehnyt duunia Immosen kanssa silloin, kun alkoivat olemaan yhdessä?

Siis aidosti kysyn, en tiedä.

Vierailija
197/509 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä mä täältä luen? Häijyn oloinen ja näköinenkin vielä?! Teennäinen, vierailla kamalaa hänen seurassaan ja Mariakaan ei hänestä piittaa.

No huh! Itse katsoin kyllä nyt sit ihan eri ohjelmaa, tai taitanee johtua vain katsojasta?

Herttainen, mukava Anna tuolla mun telkkarissa oli.

Millaistahan teidän haukkujien luona olisi yökylässä, hrr oikein puistattaa.

Tiesithän, että sinun mielipiteesi ei ole ainoa eikä sen oikeampi kuin kenenkään muunkaan? Hrrrr vaan ihan itsellesi.

Vierailija
198/509 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä aika laimea jakso. Ei mitään pahoja kysymyksiä, vaikka mahdollisuuksia olisi kyllä ollut.

Tuo oli kyllä aikamoinen ristiriita, että "ei halua satuttaa ketään", mutta silti on ollut "päällekkäisiä suhteita".

Vierailija
199/509 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en allekirjoita tuota yleistystä että eläinrakkaus tarkoittaisi mitenkään todennäköisemmin ihmisrakkautta ja empaattisuutta toisia kaksijalkaisia kohtaan, vaan omien havaintojeni mukaan ennemmin päinvastoin. Tunnen monta jotka pitää "eläintarhaa", elukoita joko joka sorttia nurkat täynnä tai sitten monta koiraa tai kissaa jotka on itsessään se koko elämä ja sosiaalisuus muiden ihmisten kanssa on lähinnä niistä eläimistä selittämistä tai aiheeseen liittyvissä fb-ryhmissä riitelyä siitä saako koiralle antaa ruuantähteitä ja mikä on ainoa oikea kissanruokamerkki. Toisten ihmisten hyvyyttä arvioidaan sillä onko heillä lemmikeitä, mitä lemmikeitä, minkä rotuisia, millaista kissanhiekkaa tai minkä merkkistä ruokaa ne syö.

Nämä ihmiset (ei tietenkään ihan kaikki!) jotka tunnen tai tiedän on pettyneet jossain vaiheessa muihin ihmisiin ja kokevat että vain eläimet ovat aitoja ystäviä kun ne ei voi lähteä ja kertoa mielipidettään, niiltä kun saa ehdotonta rakkautta viis siitä millainen ihminen on. Ja nämä samat ihmiset on yleensä niitä jotka pelastavat mieluummin koiran tai kissan tulipalosta kuin naapurin kakaran, koska kakarat on tyhmiä ja ällöjä ja on tärkeämpää että oma lemmikki saa elää vielä 4 vuotta kuin se että naapurin kakara saisi elää vielä 75 vuotta. Ja en itsekkään ole lapsi-ihminen, ja oma lemmikki on rakas mutta on mulla nyt sentään joku järki päässä. Vaikken minäkään aina hirveästi muista ihmisistä perusta niin lopulta olen kuitenkin ihmisihminen enkä eläinihminen.

Vierailija
200/509 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän vttua teille kuuluu toisten suhteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi