Mikä on törkein valhe mitä sinusta on levitetty?
Onko koskaan keksitty perättömiä juttuja? Miten toimit?
Kommentit (80)
Laihduin 25 kiloa melko nopeasti.
Painonvartijat ja liikunta oli mun juttu mutta juorut olivat tietenkin oikeassa ja kuulemma hiuksistanikin näki huumeiden käytön.
En ole koskaan käyttänyt muuta kuin alkoholia mutta joku oli päättänyt että piriä käytin.
Kaikenmoista ilkeää on levitelty, tarkoituksena ilmeisesti se että kun niitä palasia kantautuu minun korviin, niin alkaisin lopulta epäilemään omaa itseäni. Näillä ihmisillä ei tietenkään ole ollut rohkeutta tulla puhumaan minulle suoraan.
Juoruilu näennäisesti kasvattaa näiden säälittävien ihmisten valtaa. Heillä on huono itsetunto ja he pyrkivät loukkaamaan muita tavoilla jotka heitä itseään loukkaisi.
Mutta ihminen jolla On itsetunto ei näin vähästä hätkähdä.
Jos ajattelemme asiaa toiselta kannalta. Osaatteko mielestänne erottaa ihmisen, joka osaa kertoa asioita ikään kuin ne olisivat totta? Osaatko itse olla kriittinen, kun kuulet huhupuheita?
Edellisessä paikassa itseäni reilusti vanhempi rouvashenkilö ämkesi jatkuvasti lääppimään työristeilyllä. Välttelin häntä mahdollisuuksien mukaan mutta kun nähtiin niin joka kerta tuli aika roisia puhetta ja ehdottelua. Tyytyväisenä kuitenkin katosin nukkumaan ja aamulla tämä rouva esitteli kuvaa "minun varusteistani", jokin netistä löydetty erittäin epäimarteleva kuva ja sitä hän näytteli muille todisteena "yhteisestä yöstä".
Varmaan aika paljonkin, mutta ei silleen haittaa koska en tule koskaan kaveeraaman heidän kanssaan, joten en viitsi antaa ajatukselleni sijaa heille. Poissa silmistä, poissa mielestä, jotain tyyliin tämmöistä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on puhuttu, että olen pahimmanlaatuinen narkkari, sillä minut oli nähty ruokakaupassa samaan aikaan henkilön kanssa joka poltteli kannabista.
Yläasteella "kaverit" levitti juttua, että olen kuollut kun en ollut pariin paivään koulussa. Olin silloin sairaana.
Vaihdoin koulua kiusaamisen takia, jolloin kiusaajani oli sitä mieltä, että "huomioh**raan" kun en tullutkaan syksyllä kouluun.
Onhan narkkarien kanssa hengaaminen ja koulun keskenjättäminen 100% narkkaritouhua. Ja huomiohuoraamisesta kertoo jo se miten ei ole eka kerta kun jätit tulematta kouluun niin että on jouduttu kyselemään koko luokalta. Mikä tässä nyt oli valhetta muka, kuullostaa vain temppuilevan persun uhriutumiselta.
Vierailija kirjoitti:
16-vuotiaana levitettiin huhua, että olen raskaana. 10 vuoden päästä olinkin.
Tällainen huhu on huhun keksijöille nolompaan, kuin huhun kohteelle. Aika pian huomaavat muut tämän perättömäksi, kun vatsa ei kasva lainkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen huhu on huhun keksijöille nolompaan, kuin huhun kohteelle. Aika pian huomaavat muut tämän perättömäksi, kun vatsa ei kasva lainkaan
Näinhän se on. Paitsi silloin, kun paatunut valehtelija keksii, että henkilö teki abortin. Jotkut ihmiset ovat äärimmäisen julmia. Muistakaa lähdekritiikki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on puhuttu, että olen pahimmanlaatuinen narkkari, sillä minut oli nähty ruokakaupassa samaan aikaan henkilön kanssa joka poltteli kannabista.
Yläasteella "kaverit" levitti juttua, että olen kuollut kun en ollut pariin paivään koulussa. Olin silloin sairaana.
Vaihdoin koulua kiusaamisen takia, jolloin kiusaajani oli sitä mieltä, että "huomioh**raan" kun en tullutkaan syksyllä kouluun.
Onhan narkkarien kanssa hengaaminen ja koulun keskenjättäminen 100% narkkaritouhua. Ja huomiohuoraamisesta kertoo jo se miten ei ole eka kerta kun jätit tulematta kouluun niin että on jouduttu kyselemään koko luokalta. Mikä tässä nyt oli valhetta muka, kuullostaa vain temppuilevan persun uhriutumiselta.
Näet persuja sielläkin, missä niitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Edellisessä paikassa itseäni reilusti vanhempi rouvashenkilö ämkesi jatkuvasti lääppimään työristeilyllä. Välttelin häntä mahdollisuuksien mukaan mutta kun nähtiin niin joka kerta tuli aika roisia puhetta ja ehdottelua. Tyytyväisenä kuitenkin katosin nukkumaan ja aamulla tämä rouva esitteli kuvaa "minun varusteistani", jokin netistä löydetty erittäin epäimarteleva kuva ja sitä hän näytteli muille todisteena "yhteisestä yöstä".
Kiva provo. Eiköhän ne ole aina miehiä ketkä laivalla ahdistelee. Kokemusta ON!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta narkkarien kanssa pyörivä elämäm_koululainen voisi olla? Me normaalit ihmiset näemme persun kun se seisoo naaman edessä, sori jos faktat satuttavat.
AV:lla jotkut pahoinvoivat ihmiset spämmäävät asiattomuuksia Saara Aallosta vuodesta toiseen. Selvästi mielenterveysongelmaisia, jotka vastaavat loukkaavasti, kun yrittää keskustella asiallisesti.
Sitä valheiden määrää ei voi kuin ihmetellä, mitä siellä viljellään Aallosta.
Vierailija kirjoitti:
Olin aiemmin töissä päihdetyössä. Nykyisessä työssäni eräs hoitsu alkoi levittää minusta kaikille juttua että käytän huumeita, koska oli siis jossain nähnyt minut huumeporukan kanssa (olin siis ollut töissä ja he asiakkaita). Ihmettelin kun minua jotenkin katsottiin kahvilhuoneessa kummasti ja pomokin muuttui jotenkin erilaiseksi, ei ollut enää niin ystävällinen. Olin kuitenkin tehnyt työni tosi hyvin kokoajan ja siis olen tavallinen, kiltti perheenäiti. Lopulta kuulin sattuman kautta tästä juorusta ja sitten tietty pystyin heti puolustautumaan. Mutta maine meni ja pahaltahan se tuntui. Tämä työntekijä joka juorusi ei nykyään sano minulle edes huomenta.
Kyllä kai nyt pomo tiesi aiemman työpaikkasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta narkkarien kanssa pyörivä elämäm_koululainen voisi olla? Me normaalit ihmiset näemme persun kun se seisoo naaman edessä, sori jos faktat satuttavat.
Siis jos ihminen sattuu samaan ruokakauppaan narkkarin kanssa on itsekin narkkis? Looginen päättelykykysi on huikea!
Ja faktat satuttivat persua? Looginen päättelykykysi meni tällä kertaa metsään. En ole ilmaissut poliittista kantaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta entäs jos tilanne onkin se, että raskausjuorujen kohde onkin jo valmiiksi mahakas? Minun kohdallani tilanne oli tämä, ja kun sitten laihduin, niin olenkin saanut kuulla eräältä tuttavaltani, että häneltä on udeltu onko minulla lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin aiemmin töissä päihdetyössä. Nykyisessä työssäni eräs hoitsu alkoi levittää minusta kaikille juttua että käytän huumeita, koska oli siis jossain nähnyt minut huumeporukan kanssa (olin siis ollut töissä ja he asiakkaita). Ihmettelin kun minua jotenkin katsottiin kahvilhuoneessa kummasti ja pomokin muuttui jotenkin erilaiseksi, ei ollut enää niin ystävällinen. Olin kuitenkin tehnyt työni tosi hyvin kokoajan ja siis olen tavallinen, kiltti perheenäiti. Lopulta kuulin sattuman kautta tästä juorusta ja sitten tietty pystyin heti puolustautumaan. Mutta maine meni ja pahaltahan se tuntui. Tämä työntekijä joka juorusi ei nykyään sano minulle edes huomenta.
Olen huomannut saman ilmiön, että ensin tulee ilmi ihmisten ilmeistä ja reaktiosta, eikä siitä että oltaisiin tultu aidosti kysymään asianomaiselta että pitääkö tälläinen paikkansa. Minun mielestäni huhupuheen kuulijoillakin on älyllinen vastuu kyseenalaistaa kuulemaansa ja varmistaa asia.
Silloinen mies oli kertonut minusta valeita kavereilleen, ja huomasin jotain outoa ilmapiirissä. Osa lopetti mulle puhumisen kokonaan. Lopulta monen kuukauden päästä yksi tuli kysymään asiasta ja silloin vasta ymmärsin mistä on kyse. Se oli ihan kamalaa. Olisi pitänyt erota silloin heti.
Mä ihmettelen, millaiset ihmiset levittää panojuttuja? En tarkoita omia, vaan sellaisia missä on osapuolina 2 muuta henkilöä. Kun en keksi tilannetta, missä itse kertoisin jollekulle että ”kuulitsä että Make ja Mirkku on panneet?” Mitä järkee? Ketä kiinnostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman ilmiön, että ensin tulee ilmi ihmisten ilmeistä ja reaktiosta, eikä siitä että oltaisiin tultu aidosti kysymään asianomaiselta että pitääkö tälläinen paikkansa. Minun mielestäni huhupuheen kuulijoillakin on älyllinen vastuu kyseenalaistaa kuulemaansa ja varmistaa asia.
Silloinen mies oli kertonut minusta valeita kavereilleen, ja huomasin jotain outoa ilmapiirissä. Osa lopetti mulle puhumisen kokonaan. Lopulta monen kuukauden päästä yksi tuli kysymään asiasta ja silloin vasta ymmärsin mistä on kyse. Se oli ihan kamalaa. Olisi pitänyt erota silloin heti.
Lisään että kaikkea muutakin outoa tapahtui ja ex ei ole ihan terve ihminen. Sen sain kokea.
Vierailija kirjoitti:
Naapurinpoika yritti levittää minusta lukiossa juttua, että olen helppo ja että olen kuksinut hänenkin kanssaan. En tiennyt näistä jutuista ennen kuin saman luokan pojat, joiden kanssa juttelin välkillä paljon kertoivat. He kun olivat pistäneet tuon ressukan kertomaan totuuden, että hän se oli yhä neitsykäinen ja että oli vain keksinyt jutun, koska en ollut hänen mukaansa lähtenyt. Tuo naapurinpoika muistaa varmaan ikänsä valheensa ja ei enää sellaisia keksi, sillä muut pojat olivat asiasta olleet aika äkäisiä.
Olin silloinkin kiltti lukiolaistyttö, joka ei ollut edes seurustellut kenenkään kanssa, saati sitten harrastanut seksiä tai edes suutelemista kertaakaan. Olin lukutoukka ja otin koulunkäynnin tosissani. Nämä minua puolustaneet pojat ovat vieläkin ystäviäni, vaikka lukiosta on jo aikaa. Naapurinpoika keskeytti lukion ja muutti kotoa pois, en ole hänestä sen koommin kuullutkaan. Ei siis mitään pahaa, mutta jollekin 17 vuotiaalle se oli silloin ikävä asia.
Tulisikohan tämä nyt, äsken se meni kuulema tarkistettavaksi..
Samankaltainen tarina itselläni. Tosin siihen lähti todella moni mukaan ja sain aina kuulla olevani hu*ora. Jotenkin ne pari ihmistä saivat muut vakuuttuneiksi, että puhuvat totta, vaikka olin myös sellainen kiltti joka ei ollut edes seurustellut kenenkään kanssa. Täysin tämän väitteen vastakohta. Näillä ihmisillä oli silti valtaa ja omassa tapauksessa minua ei kukaan auttanut ja tilanne meni aika pahaksi. Mukaan liittyi ihmisiä, joita en itse edes tuntenut, mutta he tiesivät kyllä minut. Oli todella nöyryyttävää aikaa ja minulle on jäänyt niistä paljon arpia. Olin niin yksin ja muutenkin kiusattu. Vieläkin inhoan kehoani ja häpeän itseäni. Tosin olen vasta melko nuori. Hyvä juttu, että ne pojat auttoivat silloin sinua. Itsekin olisin kaivannut jotain apua.
Onhan tuo kamalaa henkistä väkivaltaa kriittisen kehityksen vaiheessa olevalle lapselle.