Mitä ajattelisit, jos näkisit selän takia sairaslomalla olevan kävelylenkillä?
Mitä tuosta siis ajattelisit? Ajatellaan että on 1. tai 2. sairaslomapäivä. Ja kävely suhteellisen reipasta.
Kommentit (34)
Ajattelisin, että hyvä kun sairaslomalainen kuntouttaa itseään eikä ole jäänyt sohvalle makaamaan. Varsinkin välilevyn pullistumassa kävely tekee hyvää. Istuminen on myrkkyä, eikä makaamaankaan saa jäädä.
Ajattelisin että kyseinen henkilö yrittää tehdä ongelmalleen jotain pitkäaikaisesti auttavaa.
On saanu lääkkeillä kivun pois ja on heti lähtenyt kuntouttamaan selkää lääkärin ohjeiden mukaan.
No en mitään. Aika usein selkävaivaisen pitää pysyä liikkeellä. Kipulääkkeillä se onnistuukin. Ei se tarkoita että lintsaisi töistä. Jos työ on paljon nostelua sisältävää, kuten hoitotyössä, voi pystyä hyvinkin kävelemään muttei tekemään sitä työtä kunnolla.
Henkilö tekee lääkärin ohjeen mukaan, kevyt liikunta on suositeltavaa. Miksi yleensä kysyt?
no oma selkäni on sellainen, että öisin kun pitää maata, meinaa tulla oikeasti itku (ja joskus tuleekin) ainakin ilman kipulääkettä. K'velylenkillä tunnen oloni ihanaksi, kun kipu ei vihlo, vaan pystyn ajattelemaan muutakin kuin selkääni
Aika usein selän kuntoutusta on juuri liikunta omien voimien mukaan, eli yleensä kävely.
ajattelisin, että hyvä kun pystyy liikkumaan, se on parasta hoitoa selälle. Itse asiassa minulla selkäkipuisena käveleminen oli helpompaa kuin paikallaan seisominen, saati istuminen.
Selkävaivaisen tulee kävellä, vaikka sattuisikin, lääkäri määrää.
kysyin siksi kun nykyisin millekään ei tunnu löytyvän ymmärrystä mistään.
ap
Äh...älä viitsi. Sä vaan odotit et kaikki haukkuu sitä kävelijää, että on työtävieroksuva lusmuilija..
Minulla on skolioosin aiheuttama krooninen selkävaiva. Kipua tunnen lähes aina. Välillä olen liikuntakyvyttömänä sängyssä, mutta kaikkein helpointa on kävellessä. Paikallaan seisominen on pahinta. Pitkään istuminen toiseksi pahinta ja pitkään makaaminen aiheuttaa myös selkäkipua vaikka se alussa aina helpottaakin. Kävellessä tunnen vähiten kipua.
Ajattelisin ihan samaa kuin silloin, kun näin ripulin takia saikulla olevan sauvakävelyllä. Lintsaa!
Hyvä homma. Esimerkiksi raskausaikana pitkäaikainen istuminen tekee selälle pahaa. Ja jos silloin määrätään sairaslomaa, niin sitä ei kannata viettää sängyssä maaten, vaan pienet kävelylenkit tekevät selälle hyvää.
En mitään. Selkävaivoihin nimenomaan suositetaan liikuntaa.
Ajattelen, että on saanut saikkua väärällä syyllä. Se ei kyllä haittaa minua mitenkään.
No, mä näin kohdunpoiston takia sairaslomalla olevan kävelyllä. Käveli aina pari metriä ja lepäsi hetken. Ajattelin, että hyvä homma, että on lähtenyt liikkeelle ja pyrkii pääsemään nopeasti kuntoon. Tunsin myös sääliä. Muuta en ajatellut.
En mitään, vaikka olisi mistä hyvänsä syystä sairauslomalla. Mä en ole mikään sairauslomapoliisi enkä kyttää toisten tekemisiä.
Enpä mitään erityistä. Yleensä selkävaivaisen on syytä liikkua sen verran kuin vaan mitenkään pystyy. Ja se, että pystyy kävelemään vaikka tunnin lenkin, ei todellakaan tarkoita että pystyisi tekemään välttämättä täysimittaista työpäivää.
Esim. itse olin pitkällä sairaslomalla selän välilevyn pullistuman takia. Kohtuullisen pian pystyin kyllä kävelemään, mutta istumaan en pystynyt pitkään aikaan, eli olin kyvytön istumatyöhöni.