Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yli 5 lapsisen vl-perheen äiti,käsi sydämelle

Vierailija
19.03.2013 |

Voitko rehellisesti sanoa, että aikasi riittää jokaiselle lapselle tasapuolisesti? Annatko jokaiselle kahdenkeskeistä aikaa, huolenpitoa ja lämpöä? Ehditkö tarkistaa läksyt, kuulustella kokeisiin, askarrella, piirtää ja lukea jokaisen kanssa? Käytkö lasten kevät-ja joulujuhlissa, vanhempaintapaamisissa ja neuvoloissa? Tunnetko lapsesi tämänhetkisen kehitystason, yksilölliset tarpeet, tuleeko lapsesi kertomaan sinulle huolistaan ja iloistaan? Tunnetko koskaan riittämättömyyttä äitinä?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 08:47"]

Hei haloo... Onko aloittaja sattunut lainaamaan ajatustaan sellaiselle, että ne kaikki lapset ei oo kerrallaan syntyneitä? Meillä on 12 lasta ja jokaisen kanssa on vuorollaan sylitelty, piirrelty, askarreltu, luettu ym. Ja sitä paitsi lapset mielellään tekevät näitä keskenäänkin, kun aina löytyy kaveri. Ja todellakin tunnen jokaisen ikäkauden tarpeet, väittäisin, että jopa paremmin kuin sinä, kolmen lapsen äiti, ihan siitä syystä, että minulla on ollut monta kertaa tietyn ikäinen lapsi. Olen oppinut tuntemaan 12 todella erilaista lasta ja jokaista olen huomioinut yksilöllisesti. Olen oppinut elämää monien onnen hetkien ja vaikeuksienkin kautta. Väittäisin, että ihmistuntemukseni on kasvanut äitiurallani huomattavasti. Riittämättömyyttä tunnen, aina. Mutta olettaakseni yksikään äiti ei säästy tältä tunteelta, oli lapsia sitten yksi tai kymmenen. Ja voitko edes kuvitella sitä rakkauden määrää, mikä isossa perheessä liikkuu. Nuorin on kaiken keskipiste, jokainen vuorollaan kaappaa hänet syliinsä. Miten ihanaa katseltavaa onkaan, kun opiskelijapoika tulee viikonlopuksi kotiin ja ensimmäisenä nostaa pienimmän syliinsä, johon pikkuveli käpertyy. Ikävä on selvästi ollut puolin ja toisin. Ja lopuksi, miksi esität kysymyksen vain vl-äideille? Eikö olisi ollut fiksumpaa esittää se kaikille yli viiden lapsen äideille? Ollaanko me jotenkin erilaisia äiteinä?

[/quote]

Ihan hyviä ajatuksia. Ainut ja todella vakava asia lestadioalisuuden kohdalla suurperheen asian kannalta on se että avioparilla ei ole lupaa itse ratkaista, minkäkokoisen lapsijoukon he ovat valmiita vastuulelen ottamaan. Vl seurakunta on päättänyt senn heidän puolestaan, sillä se on päättänyt että ehkäisy on syntiä.

Päätöksen muuten tekivät miehet, miespuoliset maallikkosaarnaajat vuonna 1967, eikä yhdeltäkään naiselta kysytty silloin mielipidettä asiasta.

http://scratchpad.wikia.com/wiki/Ehk%C3%A4isy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla